| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Zloraba uspaval zaposlenih v zdravstveni negi po nočnih izmenah
Andreja Golob, 2019, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Opravljanje poklica v zdravstveni negi, je pogosto naporno. Večina zaposlenih v zdravstveni negi opravlja delo na tri izmene. Pogosto se pojavljajo težave s spanjem po prihodu domov iz nočne izmene, za kar pa se pojavi takrat začasna preprosta rešitev, uporaba uspavalne tablete. Zato je bil namen diplomske naloge ugotoviti uporabo uspaval med zaposlenimi v zdravstveni negi po nočnem delu in to primerjati na treh strokovnih področjih, kirurškem, internem in psihiatričnem. Raziskovalne metode: Diplomsko delo temelji na kvantitativni metodologiji raziskovanja. Podatke smo zbirali z anketnim vprašalnikom pri tem pa zajeli namenski vzorec (n = 150) izvajalcev zdravstvene nege, na treh različnih strokovnih področjih. Rezultati: Čeprav več kot polovica (52,5 %) anketiranih meni, da je uporaba uspaval med izvajalci zdravstvene nege razširjena, smo z raziskavo ugotovili, da je uporaba uspaval pretežno nizka, saj med vsemi anketiranci uspavala uporablja le 14,7 %, kar predstavlja manj kot eno šestino. Ugotovili smo tudi, da je uporaba manjša (2,1 %) na psihiatričnem področju, kjer se delavci v zdravstveni negi srečujejo z odvisnostjo in posledicam zlorabe. Diskusija in zaključek: Ugotovili smo, da manj kot šestina anketiranih uporablja uspavala. Prav tako ugotavljamo, da je uporaba uspaval manjša na psihiatričnih oddelkih. Pomanjkanje kvalitetnega spanja lahko pogosteje privede do neželenih dogodkov, ki jih želimo preprečiti saj lahko ogrozijo človeško življenje. Z uporabo uspaval se tveganje za neželene dogodke le poveča, saj imajo le–ti vpliv na živčevje, še posebej kadar jih vzamemo prepozno, da jih naše telo izloči.
Ključne besede: Medicinska sestra, izmensko delo, uporaba, hipnotiki, sedativi.
Objavljeno v DKUM: 11.11.2019; Ogledov: 1344; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (405,92 KB)

2.
Izključno dojenje do šestega meseca starosti otroka
Barbara Kropej, 2017, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Dojenje je naraven način hranjenja dojenčkov in majhnih otrok. Izključno dojenje v prvih šestih mesecih življenja zagotavlja optimalno rast, razvoj in zdravje otroka. Pomembno je, da je udobno in da vzbuja ugodje posebnega zbližanja med materjo in otrokom. Namen diplomskega dela je predstaviti dojenje in težave pri dojenju. Ugotoviti želimo, ali so anketirane matere dovolj informirane o pomenu izključnega dojenja za njih in za otroka. Metodologija raziskovanja: Uporabili smo deskriptivno metodo dela z interpretacijo domače in tuje literature. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodi dela. Anketni vprašalnik je sestavljen iz 22 vprašanj odprtega in zaprtega tipa. Dobljene rezultate smo obdelali statistično in jih ponazorili v grafičnem prikazu s programom Microsoft Office Excel. Rezultati: Rezultati so pokazali, da se anketirane matere zavedajo pomembnosti dojenja za njih in za otroka. Menijo, da so dovolj poučene o dojenju, vendar je njihovo znanje o dojenju pomanjkljivo. V povprečju so anketirane matere izključno dojile svoje otroke 4 mesece. Sklep: Raziskava je pokazala, da so ženske dobro informirane o dojenju, a je delež mater, ki svoje otroke 6 mesecev izključno dojijo zelo majhen. Dojenje je naravno, a je tudi umetnost, ki se jo je treba naučiti. Mati potrebuje strokovno pomoč, da prebrodi začetne težave.
Ključne besede: izključno dojenje, novorojenček, mati, težave pri dojenju, medicinska sestra
Objavljeno v DKUM: 07.06.2017; Ogledov: 1855; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (895,56 KB)

3.
Merila določanja besedilnih vrst v učbenikih od leta 1990 do danes
Andreja Golob, 2016, diplomsko delo

Opis: Učitelji pri pouku slovenščine v osnovnih in srednjih šolah uporabljajo učbenike, ki jim služijo kot pripomočki za razlago in utrjevanje snovi. Učbenik ima namreč pomembno vlogo pri posredovanju učnih vsebin; učencem pomaga pri usvajanju le-teh, učiteljem pa pri načrtovanju pouka. Zato je zelo pomembno, da so učbeniki primerni in kvalitetni. Ker učbenike izbirajo učitelji sami, imajo možnost izbrati takšne, s katerimi bodo učencem oz. dijakom najbolje predstavili učno snov in ki bodo po drugi strani učence oz. dijake pritegnili že po samem videzu. V današnjih časih imajo učitelji težjo nalogo, saj je na trgu veliko učbenikov, med katerimi morajo izbrati tistega, ki bo najbolj primeren, hkrati pa so na boljšem kot pred nekaj desetletji, ko niso mogli izbirati. Za namen diplomskega dela smo pregledovali učbenike od leta 1990 dalje, pri tem pa ugotovili, da so takrat po več let imele vse šole enake učbenike, učitelji pa niso imeli možnosti izbire. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela; v teoretičnem delu smo predstavili temeljne opredelitve sporočanja, besedila in besedilnih vrst. Pozornost smo namenili tudi vlogam in funkcijam besedila, saj so te ključne pri analiziranju besedilnih vrst. Podali smo definicijo učbenika in predstavili, kdo in na kakšen način potrdi učbenik, da je sploh primeren za poučevanje. V empiričnem delu diplomskega dela smo iz zbranega gradiva, tj. učbenikov za slovenščino, poiskali in izpisali definicije izbranih besedilnih vrst. Za analizo smo izbrali naslednjih pet: opravičilo, prošnjo, vabilo, zahvalo in reklamo, ki smo jih primerjali in analizirali. V zaključnem delu smo povzeli temeljne ugotovitve, do katerih smo prišli med nastankom samega dela, in odgovorili na raziskovalna vprašanja, ki smo jih postavili na začetku diplomskega dela.
Ključne besede: Sporočanje, besedilo, besedilne vrste, funkcijska zvrstnost, učbenik.
Objavljeno v DKUM: 18.10.2016; Ogledov: 1634; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (466,72 KB)

4.
Neonatal mortality in the Maribor region (1997-2008)
Silva Burja, Milena Treiber, Andreja Tekauc-Golob, Iztok Takač, Dušanka Hajdinjak, Marijana Gajšek-Marchetti, Dušanka Mičetić-Turk, 2014, izvirni znanstveni članek

Ključne besede: umrljivost novorojenčkov, gestacijska starost, porodna teža, Maribor
Objavljeno v DKUM: 30.12.2015; Ogledov: 1190; Prenosov: 64
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

5.
Obravnava pacienta s krvavitvijo iz zgornjih prebavil
Andreja Golob, 2013, diplomsko delo

Opis: Število krvavitev iz zgornjih prebavil se iz leta v leto povečuje. Zbolevajo čedalje mlajši ljudje. Hiter tempo življenja, neredna in neprimerna prehrana, uporaba in zloraba nesteroidnih antirevmatikov ter stres terjajo davek tudi na prebavilih. Čeprav nekateri posamezniki vedo, kakšen je zdrav način življenja, tega ne morejo ali nočejo upoštevati. Zdrav način življenja, pravilna prehrana in zmanjšanje stresa na minimum, bi zmanjšalo številne težave z bolečinami v predelu želodca, zgage in posledičnimi krvavitvami iz zgornjih prebavil. Od vsakega posameznika je odvisno, kako si bo uredil prehranske navade, opustil razvade in začel bolj zdravo živeti. Telesna vadba ne vpliva samo na zdravje telesa, ampak tudi na zdravje duha in posledično zmanjšanje stresa.
Ključne besede: Krvavitev iz zgornjih prebavil, endoskopske preiskave, refluksna bolezen, uklus, uporaba NSAR, zdrav način življenja
Objavljeno v DKUM: 12.12.2013; Ogledov: 1991; Prenosov: 315
.pdf Celotno besedilo (995,26 KB)

6.
SOCIALNI POLOŽAJ IN VRSTNIŠKO SPREJEMANJE OTROK Z AVTISTIČNIMI MOTNJAMI V OSNOVNI ŠOLI
Andreja Golob, 2013, magistrsko delo

Opis: Pozitivni odnosi med vrstniki v razredu imajo ključno vlogo v otrokovem socialnem razvoju, kajti prav težave v odnosih z vrstniki so lahko, kot kažejo rezultati različnih raziskav, prediktor težav s prilagajanjem v odraslosti (Pečjak in Košir, 2008). Tako številni raziskovalci preučujejo socialni položaj ter socialno integracijo otrok s posebnimi potrebami v redne osnovne šole, vendar pa je predvsem v našem okolju le malo raziskav usmerjenih na raziskovanje socialnega položaja in integracije otrok z avtističnimi motnjami, ki bi glede na težave pri socialnem delovanju potrebovali večjo mero pozornosti. Namen naše raziskave je bil zatorej ugotoviti, kakšen je socialni položaj učencev z avtističnimi motnjami v rednih osnovnih šolah in kako jih sprejemajo vrstniki. V raziskavi je sodelovalo 244 učencev starih med 8 in 15 let iz 13 oddelkov rednih osnovnih šol, od tega 7 učencev z diagnozo avtistične motnje. Oddelke smo razdelili na integracijske in kontrolne glede na prisotnost otrok z avtističnimi motnjami v razredu. Od tega je bilo 7 integracijskih razredov, v katerih so vključeni učenci z avtističnimi motnjami ter 6 kontrolnih razredov, v katerih ni vključenih otrok z avtističnimi motnjami. Uporabljena je bila sociometrične preizkušnja in Gashev anketni vprašalnik (1996, str. 296, 297; povz. po Čagran in Schmidt, 2006). Skupno gledano rezultati kažejo, da otroci z avtističnimi motnjami v splošnem zavzemajo bolj neugodne socialne položaje, imajo malo vzajemnih izbir in vrstniki zanje menijo, da so pogosteje žrtve nasilja. Rezultati vprašalnika so pokazali, da med integracijskimi in kontrolnimi razredi ni pomembnih razlik v pripravljenosti za druženje in oceni primernosti učenja otrok z avtističnimi motnjami v rednih osnovnih šolah, rezultati pa kažejo bolj v prid integraciji. Kot pomembna dejavnika razlik pri ocenjevanju pa sta se izkazala starost in spol učencev. Predstavljeni so tudi predlogi za pomoč socialno nesprejetim učencem in izhodišča za nadaljnje raziskovanje.
Ključne besede: Avtistične motnje, integracija, vrstniško sprejemanje, socialni položaj, nasilje
Objavljeno v DKUM: 13.11.2013; Ogledov: 2891; Prenosov: 457
.pdf Celotno besedilo (1022,68 KB)

7.
The T/V Dichotomy in English and Slovene
Andreja Golob, 2009, diplomsko delo

Opis: This diploma thesis attempts to provide an insight into a relatively overlooked field of sociolinguistics - address. The thesis beginns with definitions and forms of address and an overview of the development of pronominal address in English and Slovene. Next, it deals with some peculiarities of the Slovene language – the formal address or »vikanje« and the influences of the dual on pronominal address. In order to provide a broader framework for the English and Slovene address, I included a short chapter about addres in other languages as well. Additionally, the thesis discusses factors influencing pronoun choice and attention getting strategies, which are prerequisite for address. A recent setting for studying address is the world wide web and blogs. Further, we analyze G. B. Shaw's drama and its translation into Slovene regarding address in the play.
Ključne besede: Naslavljanje, vikanje, tikanje, naslavljanje z zaimki, moč, solidarnost, sociolingvistika
Objavljeno v DKUM: 29.08.2009; Ogledov: 7354; Prenosov: 573
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

Iskanje izvedeno v 7.5 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici