| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
MOTIVIRANJE ZAPOSLENIH IN NJEN VPLIV NA USPEŠNOST ORGANIZACIJE TAMES D.O.O.
Andreja Šegula, 2011, diplomsko delo

Opis: Motivacija je tisto, zaradi česar ljudje na temelju svojih sposobnostih in znanja delamo. Brez motivacije človek ne more storiti nobene aktivnosti, torej ne more zadovoljiti svojih potreb. Posebej je pomembna motivacija za delo, ki posamezniku pomaga, da uresniči svoje cilje in cilje organizacije, v kateri je zaposlen. Motivacijo uporabljajo managerji kot orodje za krmiljenje človekove aktivnosti v želeno smer. Temu procesu rečemo motiviranje. Uspeh podjetja ustvarjajo predvsem njegovi zaposleni, saj so od njihovih sposobnosti in motivacije odvisni rezultati. Odhod zaposlenega vpliva na doseganje ciljev, lahko nam časovno zamakne projekt, povzroči dodatne stroške ali v primeru ključnih kadrov celo ogrozi doseganje postavljenih ciljev. Čeprav je določena mera pretoka kadrov zdrava, želimo, da se lahko na zaposlene zanesemo. Zadnja gospodarska kriza nam kaže, kaj vse nas lahko doleti, v prihodnosti pa nas čakajo še hitrejše in izrazitejše spremembe v delovnem okolju. Čedalje pomembneje je kakovostno komuniciranje z zaposlenimi in jim te spremembe in njihov vpliv na podjetje in njihovo delo razumljivo preurediti. V diplomski nalogi smo tako kot glavni predmet proučevanja zajeli motivacijo na delovnem mestu v organizaciji, od česar pa je v veliki meri odvisna tudi učinkovitost in uspešnost proučevane organizacije. Na začetku diplomske naloge se nam poraja vprašanje, ali znajo managerji navdušiti svoje zaposlene. Manager oziroma vodstvo je tisto, ki mora vedeti, kam gre podjetje. Če njihovi sodelavci ne bodo videli cilja – smisla v tem, kar počnejo, na delovnem mestu ne bodo ostali niti en dan. Zato morajo managerji velik poudarek dajati motivaciji, motivacijskim teorijam in seveda motivacijskemu procesu na delovnem mestu. Diplomska naloga je razdeljena v več sklopov. Temeljna sklopa sta teoretični in praktični vidik problematike. V uvodu so predstavljeni nameni in cilji ter metode raziskovanja. V nadaljevanju naloge, v drugem in tretjem poglavju opisujemo teorijo v zvezi z motivacijo in motiviranjem zaposlenih. Četrto poglavje je posvečeno teoriji uspešnosti organizacije. Teoretični del črpamo iz razpoložljive literature o motivaciji in uspešnosti poslovanja. V zadnjem empiričnem delu diplomske naloge, torej v petem poglavju pa se osredotočamo na izbrano podjetje, ki smo ga opisali in predstavili rezultate ankete, zato praktični del oblikujemo na podlagi bilanc stanja, izkazov poslovnega izida ter internih virov podjetja Tames d.o.o.
Ključne besede: motivacija, motivacijski dejavniki, gonilna sila, nagrade, poslovna uspešnost
Objavljeno: 19.01.2012; Ogledov: 1864; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

2.
OBVLADOVANJE STRESA NA DELOVNEM MESTU V PODJETJU TAMES D.O.O.
Andreja Šegula, 2014, magistrsko delo

Opis: Kljub tehnološkemu napredku, ki v današnjem času olajšuje življenje, vse večkrat obstaja občutek, da se je vedno težje upirati vsakdanjim pritiskom. Prav zato so pri usklajevanju delovnih in domačih obveznosti potrebni koristni napotki za obvladovanje in nadziranje neprestanih zahtev. Zaradi prevelikih delovnih obremenitev se zaposleni v delovnem okolju nenehno srečujejo s stresom. Zato je potrebno uvesti rešitve, ki bodo pomagale pri boljšem obvladovanju teh težav in ki bodo v življenje vnesle vsaj nekaj miru in zbranosti. Vzroki stresa se lahko nahajajo v notranjosti vsakega posameznika ali pa izvirajo iz njegovega okolja, bodisi socialnega ali delovnega. Če je okolje zaposlenega pogosto stresno, hitreje podlega motnjam, povezanim s tesnobo, ki v njem povzročajo napetost, napade panike in lahko povsem izčrpajo človeka, v hujših oblikah pa povzročijo resne motnje duševnega zdravja. Stres ne prizadene le posameznika ampak tudi organizacijo, v kateri zaposleni deluje, in družbo kot celoto. Posledice, ki jih prinaša stres, so lahko čustvene, vedenjske in telesne narave, in predstavljajo način, s katerim se organizem odzove na spremembe, obenem pa organizaciji predstavljajo velik strošek. Najhujše posledice stresa na ravni posameznika se pokažejo kot izgorelost, izčrpanost, kronična utrujenost in v najhujšem primeru kot smrt zaradi prevelikega stresa. Na organizacijskem nivoju pa je stres povezan s stroški zaradi bolezenskih odsotnosti zaposlenih z dela in s stroški zdravljenja zaposlenih, stroški absentizma, stroški prezgodnjih upokojitev, sodnimi stroški, stroški, nastalih zaradi škode na opremi, zmanjšanja produktivnosti, v nekaterih primerih pa tudi izgube dobrega imena in ugleda. Kljub temu pa si vodstvo podjetja pogosto zatiska oči pred problemom in se ne želi soočiti s stresom svojih zaposlenih, saj meni, da je stres posameznika posameznikov problem, prav tako pa tudi njegova rešitev. Stresu se ni mogoče izogniti, saj je del vsakdanjega življenja. Z njim se je mogoče srečati tako v domačem kot delovnem okolju. Najpomembnejše so veščine obvladovanja stresa, saj nam omogočajo poiskati ravnotežje med različnimi področji življenja. S tem pa se ohranja tudi telesno in duševno zdravje. Najpogostejši načini za obvladovanje stresa so različne tehnike sproščanja. Z njimi je mogoče odkriti, kako prilagoditi svoje vedenje in svoj življenjski slog dopolniti s strategijami. Če se zaposleni negativnih učinkov stresa zavedajo in jih skušajo obvladati in odpraviti, lahko s tem bistveno pripomorejo k uspešnosti celotne organizacije. Stresorji, zaradi katerih so zaposleni najpogosteje pod stresom, so: vrsta zaposlitve, razmejitve med delom in nedelom, opredelitev vlog, organizacijski dejavniki, nadlegovanje in nasilje na delovnem mestu, različni delovni pogoji in delovne razmere ter organizacijska klima in kultura. Zavedati se je potrebno, da stres ni vedno slab. Mnogokrat deluje spodbudno in omogoča napredovanje skozi življenje ter lažje doseganje zastavljenih ciljev. Potrebno se je zavedati le intenzivnosti in trajanja stresnega stanja, ki ima lahko škodljive posledice za zdravje. Z raziskavo obvladovanja stresa na delovnem mestu se je ugotavljalo, kako se ubraniti pritiskov in napetosti, ki jih prinaša življenje, kako se s stresom soočiti in kako ga najlažje obvladati. Magistrsko delo je razdeljeno na več sklopov. Temeljna sklopa sta teoretični in empirični vidik problematike. Prvi, teoretični, del je osredotočen na opredelitev stresa in soočanje s stresom na delovnem mestu, predstavlja pa tudi obvladovanje stresa na delovnem mestu, kjer so podrobno prikazani ukrepi za obvladovanje stresa na individualni pa tudi sistemski ravni. Na koncu teoretičnega dela so opisane še tehnike za premagovanje stresa oziroma tehnike sproščanja ter strategije za zmanjšanje stresa pri zaposlenih. V drugem, empiričnem delu magistrske naloge sledi predstavitev podjetja Tames d. o. o., v nadaljevanju pa prikaz analize obvladovanja stresa zaposlenih izb
Ključne besede: stres, simptomi stresa, vzroki stresa, obvladovanje stresa, posledice stresa, zaposleni, delovno mesto, organizacijski stres, izgorelost zaposlenih, karoshi smrti, strategije stresa, tehnike sproščanja
Objavljeno: 22.07.2014; Ogledov: 1295; Prenosov: 381
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici