| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 19
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Stanovanjske razmere med mladimi v Sloveniji : magistrsko delo
Samantha Sever, 2022, magistrsko delo

Opis: Eno izmed ključnih točk osamosvajanja mladih predstavlja prvo stanovanje oz. samostojno bivanje. V zadnjih nekaj letih so se stanovanjske razmere mladih spremenile in mladi te razmere opredeljujejo kot problem, ki je zanje pomemben iz osebnega vidika. Iz tega razloga nas zanima, kako dojemajo stanovanjsko problematiko mladi, ki živijo v večstanovanjskem objektu, in kako mladi, ki živijo v enostanovanjskem objektu. Zanimajo nas tudi stališča mladih glede življenjskega dogodka, ki je bil ključen pri odločitvi o odselitvi iz primarnega okolja. Namen magistrskega dela je primerjati dve populaciji, in sicer mlade, ki živijo v večstanovanjski namestitvi, in mlade, ki živijo v enostanovanjski namestitvi. Magistrsko delo temelji na kvalitativni analizi fokusnih skupin, ki jih sestavljajo mladi, živeči v Sloveniji, med 15 in 29 letom starosti. Podatke smo zbirali s pomočjo metode dveh fokusnih skupin. Analiza podatkov je bila opravljena z metodo vsebine, pri kateri smo si pomagali s programskim orodjem QDA Miner. Mladi, ki živijo v večstanovanjskih objektih, ne dojemajo stanovanjske problematike drugače kot pa mladi, ki živijo v enostanovanjskih objektih. Glede razlogov za odselitev so v obeh fokusnih skupinah izpostavili, da je bil ključen dejavnik za selitev želja živeti na svojem, so se pa pojavili tudi drugi razlogi, kot je nova služba, ki pa so to željo le pospešili. Cene nepremičnin in najemnin se mladim zdijo previsoke in se iz tega razloga največkrat ne odločajo za selitev od staršev.
Ključne besede: mladina, stanovanja, stanovanjske razmere, stanovanjska problematika.
Objavljeno v DKUM: 30.11.2022; Ogledov: 159; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

2.
International Conference Education and Gender 2022 : Book of Abstracts
2022

Opis: The publication presents a collection of abstracts from the international conference Education and Gender. The papers focus on various aspects and intersections between education and gender. Along with the dissemination of the key results of the STELLA project, the publication brings new perspectives on the hidden curriculum, gender stereotyping and other elements in the content of education.
Ključne besede: gender, education, STELLA project, gender stereotyping, hidden curriculum
Objavljeno v DKUM: 11.10.2022; Ogledov: 142; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Romanje Camino de Santiago kot izraz poznomoderne duhovnosti : doktorska disertacija
Snežana Brumec, 2021, doktorska disertacija

Opis: V pričujoči doktorski disertaciji smo razvili na podatkih utemeljeno vsebinsko teorijo, ki razlaga izkušnjo romanja po poti Camino de Santiago, in jo umestili v kontekst poznomoderne duhovnosti. Izhajali smo iz teze, da je izjemen porast števila romarjev na poti Camino de Santiago, ki smo mu priča v zadnjih treh desetletjih, predvsem izraz poznomoderne duhovnosti in za njo značilne težnje posameznikov po samoaktualizaciji. K študiji smo pristopili s pomočjo metodološkega pristopa utemeljene teorije in v tem okviru kombinirali več metod zbiranja in analiziranja podatkov. Osnovni vir podatkov je predstavljala kvalitativna in kvantitativna analiza vsebine 32 potopisnih pripovedi o lastni izkušnji romanja Camino de Santiago. To metodo smo nadgradili s skupinskim intervjujem in z metodo ankete, v okviru katere smo aplicirali štiri spletne anketne vprašalnike: Anketo 1 – Motivi (N = 228), Anketo 2 – Izredne človekove izkušnje in transformativni učinki (N = 501), Anketo 3 – Spremembe vrednot in samoaktualizacije (N = 500) in Anketo 4 – Življenjske spremembe (N = 630).
Ključne besede: Poznomoderna družba, duhovnost, izredne človekove izkušnje, transformativni učinki, Camino de Santiago.
Objavljeno v DKUM: 10.08.2022; Ogledov: 298; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (9,53 MB)

4.
Preoblikovanje študijskega dela (študijskih in obštudijskih nalog) na vzorcu študentov: opredelitev konstrukta in razvoj vprašalnika : opredelitev konstrukta in razvoj vprašalnika
Valentina Čufar, 2022, magistrsko delo

Opis: Preoblikovanje dela je vse pomembnejša proaktivna strategija, ki zaposlenim pomaga prilagoditi delo lastnim potrebam. Po drugi strani pa je na študentski populaciji slednje še precej neraziskano področje. Namen raziskave je proučiti preoblikovanje študija in razviti vprašalnik, ki nam bo omogočal merjenje konstrukta. Slednje smo preverjali preko dveh ločenih raziskav – kvalitativne in kvantitativne raziskave. V prvi kvalitativni raziskavi je sodelovalo 15 študentov, s katerimi smo izvedli polstrukturirane intervjuje in preko tega skušali pridobiti uvid v njihovo doživljanje študija in boljše razumevanje preoblikovanja študija med študenti. Na podlagi ugotovitev prve raziskave smo razvili vprašalnik. Pri razvoju vprašalnika smo se naslanjali tudi na dosedanje vprašalnike razvite za delovno populacijo. Druga, kvantitativna raziskava pa je služila preliminarni validaciji vprašalnika. Izvedena je bila na 136 študentih slovenskih univerz. V drugi raziskavi smo prav tako preverjali povezanost preoblikovanja študija z drugimi konstrukti, ki so se izkazali kot pomembni pri preoblikovanju dela. Vključili smo zadovoljstvo s študijem, zavzetost, izgorelost, proaktivno osebnost in karierno prilagodljivost. Rezultati večinoma kažejo na statistično pomembne povezanosti, v skladu s pričakovanji. Najslabše povezanosti so se pojavile z zadovoljstvom s študijem. Na podlagi ugotovitev lahko preoblikovanje študija definiramo kot samoiniciativne akcije, ki jih študentje uvedejo v okviru študijskih ali obštudijskih dejavnosti, z namenom, da bi razvili svoje veščine, izboljšali svoje karierne priložnosti in študij prilagodili sebi in svojim željam. Podobno kot zaposleni preoblikujejo svoje delo, tudi študentje študij preoblikujejo preko treh dimenzij: preoblikovanje nalog, preoblikovanje odnosov in kognitivno preoblikovanje. Kvantitativna raziskava je spoznanja potrdila in nadgradila. Ugotovitve kažejo, da je pri preoblikovanju študijskih nalog posebej pomembno preoblikovanje študija z dodajanjem nalog, pri preoblikovanju odnosov pa predvsem preoblikovanje odnosov s sošolci in ostalimi. Pričujoča raziskava je temeljnega pomena za nadaljnjo raziskovanje preoblikovanja študija, tako kvalitativno kot tudi kvantitativno.
Ključne besede: preoblikovanje študija, študentje, proaktivnost, obštudijske dejavnosti, študijske naloge, kariera
Objavljeno v DKUM: 05.04.2022; Ogledov: 306; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

5.
Videoigra kot medij: Analiza transferja subkulturnih elementov med igro "Tony Hawk's Pro Skater 2" in subkulturo rolkarjev : magistrsko delo
Nejc Muršec, 2021, magistrsko delo

Opis: Rolkanje kot subkultura predstavlja sožitje med različnimi subkulturami in pojavnostmi, kot so glasba, potovanja, arhitektura, šport, kolektivnost, duhovni razvoj človeka itd. Mnogo je takih, ki so omenjeno odkrili z igranjem videoigre Tony Hawk's Pro Skater 2. Veliko rolkarjev je igralo videoigro Tony Hawk's Pro Skater 2, ni pa veliko raziskanega, v kolikšni meri se je vpliv le-te prenašal na rolkarje. Magistrsko delo podrobneje raziskuje in predstavlja navedeno tematiko. Z magistrskim delom smo ugotovili, v kolikšni meri je imela videoigra vpliv na člane izbrane skate subkulture. Na kratko smo opisali tudi zgodovino rolkanja, ga opredelili z vidika subkulture in opredelili videoigro kot medij. Opravljena je bila podrobna analiza videoigre Tony Hawk's Pro Skater 2, kjer smo elemente videoigre primerjali z realnostjo. Vpliv videoigre na igralca smo podkrepili s slikovnim materialom, citati respondentov in analizo intervjujev, prikazano v grafih.
Ključne besede: skejtanje, rolkanje, videoigra, Tony Hawk's Pro Skater 2, subkultura, medij.
Objavljeno v DKUM: 24.12.2021; Ogledov: 373; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (3,82 MB)

6.
Matematični modeli izrabe časa kot orodje za preučevanje antropologije časa : na študijskem programu 2. stopnje Izobraževalna matematika in Sociologija
Špela Tertinek, 2021, magistrsko delo

Opis: Srečevanje s problemom razporejanja časa je vedno bolj razširjeno, hkrati pa povsem osredotočeno na posameznika, zato moramo biti pozorni na različne vidike človekove izkušnje. V tem magistrskem delu predstavimo ključne teorije antropološkega časa in jih povežemo z matematičnimi modeli izrabe časa. V prvem delu predstavimo sociološki in antropološki pogled na čas ter vidike posameznih antropologov. Nato postavimo povezavo med antropologijo in teorijo umetne inteligence z univerzalnim modelom procesa ter prikažemo reševanje dileme protislovja humanističnih relativizmov. Ključna ugotovitev tega dela je, da imamo znotraj znanosti, ki naj bi imela enoten pogled na svet, tri različne poglede na čas -- fizikalni pogled, ki čas razume kot dimenzijo, ekonomski pogled, ki čas razume kot vir, dobrino in antropološko sociološki pogled, ki čas razume kot ontologijo. Nazadnje opredelimo matematične osnove in opišemo matematični model izrabe časa ter predstavimo rezultate simulacij modela. Ugotovili smo, da lahko teorije antropologije časa povežemo z matematičnimi modeli izrabe časa s pomočjo univerzalnega modela procesa. Za posameznika to pomeni, da lahko s pomočjo ustrezne subjektivne ontologije vpliva na svoje dojemanje časa, s pomočjo prilagajanja aktivnosti pa lahko vpliva tudi na svoje občutje pri doživljanju časa. Na nizkih stopnjah učljivosti ob tem prevladuje apatija na vseh ravneh strasti in vztrajnosti, z naraščajočo zmožnostjo učenja pa lahko opazujemo prehod v zanos, ki je psihološko optimalna izraba časa.
Ključne besede: Antropologija časa, Univerzalni model procesa, Modeli izrabe časa.
Objavljeno v DKUM: 16.11.2021; Ogledov: 601; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

7.
Mladina in družbena omrežja: študija primerov YouTuba in TikToka
Jasmina Dragojlović, 2021, magistrsko delo

Opis: Živimo v času, ko ima praktično vsaka oseba uporabniški račun na vsaj enem družbenem omrežju. Z njihovo pomočjo smo na tekočem, spremljamo, kaj se dogaja z našimi prijatelji, sošolci in družino. Pridobimo pa tudi informacije o tem, kaj se dogaja po svetu, za katerega pravi slovenski pregovor, da stoji na mladih. Mladi so precej bolj naklonjeni uporabi družbenih omrežij in nanje ta tudi najbolj vplivajo, saj se še razvijajo kot osebe. Zato nas je zanimalo, kakšen vpliv imata nanje YouTube in TikTok, ki sta dve izmed najbolj uporabljanih družbenih omrežij nasploh, predvsem med pandemijo COVID-19. Osredotočili smo se na 18 mladih iz Slovenije in njihovo izkušnjo. Z njihovo pomočjo smo izpeljali intervjuje, ki smo jih kasneje kvalitativno analizirali. Osredotočali smo se na konzumiranje in produkcijo vsebin, zanimalo pa nas je tudi, zakaj in kako mladi uporabljajo YouTube in TikTok ter kakšen vpliv imata na njih. Ugotovili smo, da mladi platformi spremljajo predvsem zaradi zabave, pridobivanja informacij in poslušanja glasbe, kar ima nanje dober vpliv, vendar se zavedajo tudi slabih plati uporabe teh platform. Zaključili smo, da ima YouTube povprečno nanje boljši vpliv kot TikTok.
Ključne besede: Mladina, družbena omrežja, YouTube, TikTok, COVID-19.
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 605; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

8.
Tranzicija mladih v odraslost: dejavniki odločanja za partnerstvo, ločeno gospodinjstvo in starševstvo med slovenskimi mladimi
Ines Kozar, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava kvalitativno analizo tranzicije mladih v odraslost s poudarkom na področju oblikovanja ločenega gospodinjstva, starševstva in partnerstva. Namen naloge je bil raziskati dejavnike odločanja mladih glede tranzicije v odraslost na treh zastavljenih področjih. Uporabljena metoda pridobivanja podatkov je bil delno strukturiran intervju. Opravljenih je bilo deset intervjujev z mladimi iz Pomurske regije. Glavna ugotovitev naloge je bila prisotnost visoko zastavljenih ambicij, ki jih posamezniku narekuje družba. Skladno s tem je bilo ugotovljeno, da so se mladi zmožni v vsakem življenjskem obdobju osredotočiti na samo eno življenjsko področje. Rezultati na področju oblikovanja ločenega gospodinjstva so pokazali, da sta kakovost družinskih vezi in stopnja države blaginje povezani z odločanjem mladih glede oblikovanja ločenega gospodinjstva. Povezava prekarnega dela z oblikovanjem ločenega gospodinjstva se v nalogi ni izrazila. Rezultati na področju odločanja glede starševstva so potrdili prisotnost tradicionalne ženske vloge matere, pomembnost biološke ure in povezavo podaljšane izobrazbe z odločanjem glede starševstva. Povezava globalnih kriz z odločanjem glede starševstva se v nalogi ni izrazila. Rezultati na področju odločanja glede partnerstva so pokazali majhno izbiro partnerjev in prisotnost negotovih partnerskih odnosov. Prav tako je bilo ugotovljeno, da je koncept širjenja socialne mreže povezan z odločanjem mladih glede partnerstva, in sicer je odvisen od uspešnosti prenosljivosti.
Ključne besede: mladi, tranzicija, starševstvo, partnerstvo, ločeno gospodinjstvo
Objavljeno v DKUM: 21.07.2021; Ogledov: 558; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

9.
Mediji kot generatorji medijskih memov. Primer: Al Jazeera Balkans
Dragan Petrevski, 2018, magistrsko delo

Opis: Teorija memov, osnovnih enot kulturnega prenosa, izhaja iz ideje, da se kulturne informacije podedujejo v naših možganih, podobno kot biološke v naših telesih. Teorija medijskih memov temelji na prenosu medijskih idej na občinstvo. Namen naloge je bil raziskati, kako se v televizijskih vsebinah oblikujejo in širijo medijski memi, kako se prenašajo na gledalce ter kako na njihovo sprejemanje vpliva gledalčevo morebitno predhodno mnenje/stališče o tej temi. V raziskavi smo obravnavali poročanje Al Jazeere Balkans o obsodbi Radovana Karadžića. Z odprtim kodiranjem, kvalitativno in kvantitativno analizo rezultatov smo potrdili obstoj medijskih memov, ki so vgrajeni v poročanja, prav tako pa smo potrdili tudi obstoj matrice sorodnih memov, ki v naših možganih kot navidezno sito ne dovoljuje novim memom, različnim od njih, da bi se pri nas naselili oziroma podvojili. Naloga predstavlja medijske meme kot nov pristop v študijah občinstva in proučevanju medijskega učinkovanja na mikro ravni in je ena redkih, ki se ukvarja s proučevanjem medijskega mema.
Ključne besede: memi, medijski memi, mempleks, Al Jazeera Balkans
Objavljeno v DKUM: 11.12.2018; Ogledov: 980; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

10.
Analiza antideložacijskega programa društva Kralji ulice v Mariboru
Urška Javornik, 2018, magistrsko delo

Opis: Število ljudi, ki se znajde v stanovanjsko tvegani situaciji in deložaciji, se v Evropi vsako leto povečuje, pri čemer Slovenija ni izjema. Nekatere države so razvile učinkovite ukrepe za reševanje te problematike, v Sloveniji pa je zaslediti veliko pomanjkanje ukrepov na tem področju. Država je neuspešna pri uresničevanju zadanih ciljev stanovanjske politike. Občutno primanjkuje cenovno ugodnih najemnih stanovanj, saj Slovenija še vedno ostaja na samem vrhu držav z najvišjim deležem lastniških stanovanj. Prav tako je opaziti primanjkljaj neprofitnih stanovanj in bivalnih enot. Kakovost samih stanovanj je zelo slaba, še vedno pa so tudi prenaseljena. Posledica vsega tega je, da se vse več ljudi znajde v stanovanjsko tvegani situaciji. Skladno s tem se povečuje tudi število deložacij. Za reševanje tega problema so na voljo predvsem začasni ukrepi, ki pa tudi niso popolnoma učinkoviti. V magistrski nalogi smo raziskali antideložacijski progam društva Kralji ulice, da bi preučili, kako program prispeva k reševanju te problematike, in s tem ponudili primer morebitne dobre prakse. Sama naloga temelji na kvalitativnem pristopu. Podatki so bili pridobljeni preko štirih metod raziskovanja, in sicer: metode opazovanja z udeležbo, pol-strukturiranih intervjujev, fokusnih skupin in analize dokumentov. Podatke, pridobljene preko teh izbranih metod, smo obdelali in naredili kvalitativno analizo vsebine. Na podlagi analize je bilo ugotovljeno, da lahko način delovanja programa uvrstimo med sekundarne preventivne ukrepe, saj se le-ti fokusirajo na ljudi, kjer obstaja visoka stopnja tveganja za deložacije. Ugotovljeno je bilo, da program vključuje veliko učinkovitih sekundarnih ukrepov in deluje po modelu krepitve moči, ki se danes vse bolj uveljavlja. Na podlagi rezultatov raziskave lahko zaključimo, da program ponuja primer dobre prakse preventivnega delovanja na tem področju.
Ključne besede: ranljive skupine, stanovanjska ranljivost, deložacije, Kralji ulice, antideložacijski program
Objavljeno v DKUM: 23.10.2018; Ogledov: 933; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici