| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VKLJUČEVANJE RAZVOJA ROČNIH SPRETNOSTI V KONTEKST POUKA NA RAZREDNI STOPNJI V BOLNIŠNIČNI ŠOLI
Janja Klajderič, 2011, diplomsko delo

Opis: Bolnišnična šola v Sloveniji obstaja že petdeset let. V tem času so se pogoji za poučevanje otrok zelo izboljšali. Bolni otroci v bolnišnici naj bi s pomočjo učiteljev usvojili znanje, ki bi jim omogočalo nemoteno vključitev v zamujeno delo v šoli. Teoretični del diplomske naloge obsega psihološki, zdravstveni in pedagoški sklop. Predstavlja motorični razvoj otroka in fino motoriko, ročne spretnosti, dragocenost in ohranitev zdravja. Predstavlja tudi bolnišnično šolo, njen pomen, obstoj, potek dela, cilje in metode dela, izvajalce, dejavnosti učiteljev in potek dela s starši. V empiričnem delu naloge me je zanimalo, katere dejavnosti v okviru ročnih spretnosti učiteljice v bolnišnični šoli izvajajo, na kakšen način ter katere so po njihovem mnenju prednosti in slabosti izvajanja teh dejavnosti. Rezultati so pokazali, da izvajajo zelo malo dejavnosti, ki razvijajo ročne spretnosti, največkrat le ob naravoslovnih ali tehničnih dnevih. Ugotovila sem tudi, da se šolsko delo v bolnišnici bistveno razlikuje od dela v običajni šoli. V praktičnem delu diplomske naloge so predstavljeni primeri učnih priprav v opisni obliki od prvega do petega razreda za predmeta spoznavanje okolja ter naravoslovje in tehniko. Priprave se navezujejo na izdelavo različnih izdelkov, ki jih učenci lahko naredijo v bolnišničnih šolah in s tem urijo svoje ročne spretnosti.
Ključne besede: bolnišnična šola, cilji, razredna stopnja, razvoj, fina motorika, ročne spretnosti, zdravje
Objavljeno: 21.12.2011; Ogledov: 2254; Prenosov: 342
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

2.
ČLOVEŠKI IN SOCIALNI KAPITAL SLOVENSKIH PODJETNIC
Ana Klajderič, 2013, diplomsko delo

Opis: V okviru diplomskega seminarja smo se posvetili človeškemu in socialnemu kapitalu v povezavi z ženskim podjetništvom. Zanimalo nas je namreč v kolikšni meri človeški in socialni kapital vplivata na ženske in na njihovo vključevanje v podjetniško aktivnost. V teoretičnem delu smo predstavili pojme podjetništvo, podjetnik in žensko podjetništvo, kjer smo izpostavili tudi prednosti in slabosti podjetnic in ovire s katerimi se srečujejo. V nadaljevanju smo razložili pojma človeški in socialni kapital ter opisali kako ju merimo ter z njima upravljamo. V dveh podpoglavjih smo na kratko opisali in razložili tudi management človeškega in socialnega kapitala. Vse zapisano smo v empiričnem delu podkrepili z izsledki raziskave anketnega vprašalnika. Na vprašanja so razen podjetnic odgovarjali tudi podjetniki, predvsem zaradi lažje primerjave podatkov. Tako smo prišli do spoznanja, da človeški kapital v veliki meri vpliva na ženske in njihovo vključevanje v podjetniško aktivnost, medtem ko socialni kapital v dobršni meri vpliva na ženske in njihovo vključevanje v podjetniško aktivnost. Prav tako smo potrdili, da podjetniško okolje v Sloveniji ni naklonjeno ženskim podjetnicam. S pomočjo raziskave smo želeli prispevati k boljšemu razumevanju osnovnih pojmov ter prikazati pomembnost vpliva človeškega in socialnega kapitala na slovenske podjetnike in predvsem podjetnice.
Ključne besede: podjetništvo, žensko podjetništvo, človeški kapital, socialni kapital, analiza človeškega in socialnega kapitala, primerjava med podjetnicami in podjetniki
Objavljeno: 20.11.2013; Ogledov: 1188; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

3.
INFORMACIJSKA PODPORA MANAGEMENTA ZNANJA Z NOVIMI TEHNOLOGIJAMI
Aleksander Klajderič, 2014, diplomsko delo

Opis: Informacijska podpora managementa znanja z novimi tehnologijami skuša pojasniti vlogo novih informacijskih tehnologij, ki podjetjem obljubljajo bolj učinkovito in uspešno delo. V ta namen so proučevani različni vidiki digitalne ureditve informacij, glavne karakteristike novih tehnologij ter disciplina managementa znanja, ki skuša sistematično opredeliti znanje in pristope k njegovemu upravljanju. Prvi del je namenjen potrebam po managementu znanja, strategiji in procesom ter glavnim oviram. Drugi del je namenjen razvoju informacijskih tehnologij in njegovih posledic na organiziranost informacij, znanja ter podjetij samih. V zadnjem delu je prikazan sistematičen pristop, ki pomaga izbrati in uvesti nove informacijske tehnologije v podjetje ter splošen pregled razširjenosti in uspešnosti managementa znanja. V diplomskem delu je prikazano, da se nove tehnologije razlikujejo od starih predvsem v zmožnosti boljše podpore nestrukturiranih procesov, večjem vključevanju tacitnega znanja v informacijski sistem ter izboljšanem sodelovanju med posamezniki. Ugotovljeno je bilo, da informacijska tehnologija sama ni dovolj za uspeh. Ob informacijski tehnologiji so ključnega pomena jasno definirani strateški cilji podjetja, spremljajoče organizacijske spremembe, organizacijska kultura ter merjenje učinkov sprememb. Management znanja je metoda, ki skrbi za celovito uvajanje informacijskih tehnologij, saj v svojo strategijo vključuje tako tehnologijo kot znanje samo, ljudi, organizacijo in procese. Vrednost managementa znanja pa je možno meriti z njegovim vplivom na neposredne in posredne poslovne učinke.
Ključne besede: Management znanja, informacijska tehnologija, intelektualni kapital, znanjski delavec, tacitno in eksplicitno znanje, Enterprise 2.0, socialne platforme.
Objavljeno: 04.08.2014; Ogledov: 1374; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (634,21 KB)

4.
INTERNO KOMUNICIRANJE MANAGEMENTA
Ana Klajderič, 2015, magistrsko delo

Opis: Interno komuniciranje postaja za podjetja vedno pomembnejše, saj so se razmere na trgu korenito spremenile. Okolje, v katerem podjetja delujejo, je polno nenehnih sprememb, ki niso več predvidljive, temveč so kaotične in od podjetij zahtevajo njihov maksimum delovanja. Podjetja, ki želijo uspešno dohajati ta hitri tempo, morajo biti zato ažurna in sposobna se hitro prilagajati novostim in spremembam v okolju. Slednje pa lahko dosegajo samo tako, da imajo ves čas pravočasno na voljo vse potrebne pomembne informacije in da imajo motiviran in lojalen kader zaposlenih. Oboje je v tesni povezavi z interno komunikacijo, ki mora za uspešno delovanje podjetja biti uspešna/učinkovita. Podjetja se namreč vedno bolj zavedajo, da je uspešno/učinkovito interno komuniciranje lahko tudi pomembna konkurenčna prednost. Pomanjkanje interne komunikacije v podjetju pa lahko negativno vpliva na delovanje podjetja in v skrajnem primeru celo ogrozi njegov obstoj. V magistrski nalogi je bil naš osnovni namen proučiti interno komuniciranje v podjetjih in na podlagi tega oblikovati predloge za njegovo izboljšanje. Nalogo smo razdelili na teoretični del, kjer smo opisali osnove pojme, in empirični del, kjer smo vso zapisano teorijo poskušali podkrepiti s konkretnim primerom proučevanega podjetja. V raziskavi smo se osredotočili na proučevano podjetje, kjer smo med zaposlenimi izvedli anketo, z vodilno v proučevanem podjetju pa poglobljeni intervju. Na tak način smo pridobili mnenja z dveh različnih vidikov, ki sta za našo raziskavo in primerjavo zelo pomembna. Temeljna ugotovitev naloge je, da so zaposleni v proučevanem podjetju mnenja, da pomanjkanje interne komunikacije negativno vpliva na management podjetja. Prav tako smo ugotovili, da so zaposleni mnenja, da pomanjkanje interne komunikacije vpliva na realizacijo podjetja. Ugotovili smo tudi, da se več kot polovica zaposlenih v proučevanem podjetju zaveda pomena interne komunikacije, prav tako pa je več kot polovica zaposlenih mnenja, da interno komuniciranje v podjetju vpliva na doseganje poslovnih rezultatov. Zanimiva ugotovitev, ki smo jo lahko razbrali iz zbranih podatkov, pa je, da imajo zaposleni in vodilna v podjetju povsem različno mnenje o tem, koliko pozornosti druga stran namenja internemu komuniciranju v podjetju. Na podlagi teh ugotovitev smo v nadaljevanju predstavili tudi svoje predloge oziroma možne potencialne rešitve za odpravo zapisanih problemov, kjer smo rešitvi ločili na glede na človeški vidik in glede na tehnološki vidik. Na koncu smo predstavili še odprte probleme in predloge za nadaljnjo raziskavo proučevanega področja. Pri tem imamo v mislih predvsem nove raziskave in posledično dodatno nadgradnjo našega dosedanjega empiričnega dela raziskovanja, kjer bi s ponovno anketo po uvedbi računalniškega programa preverili, ali se je stanje spremenilo na pozitivno/negativno ali je ostalo nespremenjeno.
Ključne besede: management, funkcije managementa, komuniciranje, vrste komuniciranja, orodja internega komuniciranja, interno komuniciranje.
Objavljeno: 26.11.2015; Ogledov: 551; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

5.
Uporaba celovitega proizvodnega vzdrževanja za znižanje porabe pralne vode na polnilni liniji čistilnih izdelkov
Tadeja Klajderič, 2017, diplomsko delo

Opis: Zadovoljstvo kupcev je ključnega pomena za podjetja, ki želijo obstati in konkurirati na trgu. Tega se podjetja lotijo tako, da kupcem v čim krajšem dobavnem roku ponudijo najboljšo kakovost ob najnižjih proizvodnih stroških. Uvajajo različne tehnike in metode vitke proizvodnje. Podjetje, v katerem smo raziskovali, je želelo z uvedbo metode TPM (celovito proizvodno vzdrževanje, ang. Total Productive Maintenance) povečati proizvodno učinkovitost, predvsem pri odpravljanju okvar, nezgod pri delu in odpravljanju neučinkovitosti. V okviru diplomske naloge smo izvedli raziskavo uporabe metode TPM za znižanje porabe pralne vode na polnilni liniji čistilnih izdelkov. Prav tako smo izdelali katalog pranja proizvodne linije, na kateri se polnijo različni polizdelki. Pri tem smo definirali potrebni čas pranja linije za posamezni polizdelek. Hkrati smo izvedli optimizacijo, s katero smo ugotovili minimalno potrebno količino polizdelka, ki jo je potrebno zavreči pred naslednjim polnjenjem, da je vsak polizdelek kakovosten in zadosti predpisanim kriterijem. Ugotovili smo, da je pranje proizvodne linije za različne polizdelke potekalo predolgo. Iz tega sklepamo, da so bile v odtok zavržene prevelike količine polizdelkov. Iz izvedene ekonomske analize je razvidno, da je podjetje v obdobju 20-ih delovnih dni zmanjšalo porabo pralne vode za 41 272 L, kar pomeni 46 % prihranek pralne vode. V letu dni bi podjetje privarčevalo 1 554 EUR na raziskovano linijo, kar še dodatno motivira podjetje, da izvaja TPM in stremi k vitki proizvodnji.
Ključne besede: vitka proizvodnja, TPM, uvedba metode TPM, standardizacija, vizualizacija, PDCA krog
Objavljeno: 24.11.2017; Ogledov: 649; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

6.
Odpravljanje tradicionalnih navad, ki škodujejo otrokom - primer Uganda
Maša Klajderič, 2018, diplomsko delo

Opis: Konvencijo o otrokovih pravicah (KOP) je sprejela Generalna skupščina Združenih narodov. Veljati je začela 2. septembra 1990. KOP poziva vlade, naj otroke obravnavajo resno in spodbujanju njihovih pravic namenijo ustrezno pozornost v zakonih in usmeritvah, proračunskih odločitvah in vsakodnevnih dejavnostih na vseh upravnih ravneh. Pri tem je nujno zavarovati otrokovo pravico do svobode pred nasiljem. Nasilje nad otroki je namreč zelo razširjen pojav, ki ogroža vse otrokove pravice. Bistvo diplomskega dela je podrobneje predstaviti tradicionalne navade, ki škodujejo otrokom. Mednje uvrščamo obrezovanje otrok, spolno zlorabo otrok te umor iz časti. V zadnjih letih je bil dosežen pomemben napredek glede zaščite otrok pred nasiljem. Število držav, ki v svoje programe vključujejo preprečevanje in odpravo nasilja, nedvomno povečuje. Poleg tega se krepi tudi pravno varstvo otrok pred vsemi oblikami nasilja.
Ključne besede: otrok, otrokove pravice, obrezovanje deklic, umor iz časti, spolna zloraba
Objavljeno: 26.11.2018; Ogledov: 186; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

7.
Merilni modul za višino kvadrokopterja nad tlemi
Aljoša Klajderič, 2016, diplomsko delo

Opis: Tematika diplomske naloge je opis in izdelava višinomera za kvadrokopterje. Višinomer je instrument, ki meri višino objekta nad ravnjo nadmorske višine. Za merjenje višine se uporabljajo metode, ki temeljijo na preletu ultrazvočnega valovanja ter na razliki zračnega tlaka. Merilniški modul meri višino na obeh fizikalnih načelih, torej na preletu ultrazvočnega valovanja, tlačni razliki in na fuzijski ravni oziroma na združitvi obeh fizikalnih načel. Namen diplomske naloge je bilo razumeti omejitve obeh senzorjev ter izdelati višinomer. Vrednost višine se osvežuje na dodanem LCD-zaslonu, in če je mogoče, se podatek pošilja tudi po USB-vodilu za dodatno podatkovno manipulacijo. Krmilniški del opravlja mikrokrmilnik STM32F3Discovery, za pridobitev zračnega tlaka je bil uporabljen modul GY-30, ki ima vključen tlačni senzor MS5611-BA03. Za merjenje ultrazvočnih valov smo uporabili časovni merilec Parallax Pingi, za prikaz podatkov na zaslonu pa elektronsko komponento LCD-CB016002A29-00. V diplomsko nalogo sta vključena tiskanina in model ohišja za višinomer.
Ključne besede: merilni modul za višino, višinomer, ultrazvočni senzor, tlačni senzor
Objavljeno: 13.04.2016; Ogledov: 663; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (3,16 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici