| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Dejavniki učnega zavlačevanja pri srednješolcih
Katja Jeseničnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Osrednji konstrukt raziskave predstavlja učno zavlačevanje, ki je v slovenskem srednješolskem okolju redko preučevan pojav. Učno zavlačevanje, ki za posameznika prinaša neugodne posledice, smo teoretično razmejili od odlašanja ter preverili njegovo izraženost glede na spol, izobraževalni program, status nadarjenega in učno uspešnost. Preučili smo, v kolikšni meri je odlašanje izraženo glede na učno uspešnost, ter kako se povezuje s konstruktom splošnega zadovoljstva z življenjem. Preverili smo povezanost učnega zavlačevanja z merami subjektivnega blagostanja, učnega samooviranja, učne samopodobe in racionalnih učnih prepričanj. V raziskavi je sodelovalo 279 dijakov treh srednjih šol s štiriletnim programom izobraževanja. Merski pripomoček je vseboval sedem različnih lestvic in vprašalnikov, ki so jih dijaki izpolnili na način papir-svinčnik. Rezultati so pokazali, da dijakinje v primerjavi z dijaki ob učnem zavlačevanju doživljajo več neugodja. Učno bolj uspešni dijaki so v primerjavi z manj uspešnimi pri sebi zaznavali manj učnega zavlačevanja, v večji meri so preferirali časovni pritisk in upoštevali dogovorjene roke. Omenjeni dimenziji odlašanja – preferenca časovnega pritiska in upoštevanje rokov – sta se pozitivno povezovali s splošnim zadovoljstvom z življenjem. Učno zavlačevanje se je negativno povezovalo s splošnim zadovoljstvom z življenjem, pozitivnim afektom, učno samopodobo in racionalnimi učnimi prepričanji, pozitivno pa z negativnim afektom in učnim samooviranjem. K napovedovanju pojava učnega zavlačevanja je najmočneje prispevalo učno samooviranje, sledili pa so mu negativni afekt, pozitivni afekt ter učna samopodoba.
Ključne besede: učno zavlačevanje, odlašanje, subjektivno blagostanje, učno samooviranje, učna samopodoba
Objavljeno: 22.07.2021; Ogledov: 143; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

2.
Slabosti obvezne mediacije
Ana Hederih, 2015, strokovni članek

Opis: Eno od glavnih načel mediacije je njena prostovoljnost, ki pa utegne biti v nasprotju z institutom obvezne mediacije, ki strankam ne daje svobodne izbire o sodelovanju. Posledica takšne ureditve je postopek, ki je v končnem rezultatu daljši in dražji, kar nadalje nasprotuje bistvenima vrlinama mediacije, ekonomičnosti in hitrosti. V slovenskem pravnem redu je obvezna mediacija specifično urejena predvsem v Zakonu o brezplačni pravni pomoči, ki nalaga obveznost mediacije prosilcem take pomoči. Ob takšni obveznosti se poraja vprašanje smiselnosti obvezne mediacije kot pravnega koncepta. Obvezna mediacija namreč predstavlja procesno oviro, saj omejuje posameznika pri dostopu do sodnega varstva. V članku so predstavljeni statistični podatki, ki izkazujejo uspešnost mediacije na slovenskih sodiščih v času od uveljavitve Zakona o alternativnem reševanju sodnih sporov. Le-ti izkazujejo relativno slabe rezultate, tako na strani podajanja soglasij kot z vidika uspešnih rešitev sporov. Na podlagi teh podatkov pa ni videti, da bi ukrep obvezne mediacije varoval katerokoli pravno vrednoto, niti se tak ukrep ne zdi sorazmeren. Zaključiti kaže, da je mediacija kot pravni institut sicer potrebna in njeno zagotavljanje vsekakor nujno, vendar pa se obveznost mediiranja zdi pretiran ukrep.
Ključne besede: spori, reševanje, alternativne oblike, nepravdni postopek, mediacija
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 380; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (588,51 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Uporabniško usmerjen pogled na geslenje etnologije (2. del)
Jerneja Ferlež, 1997, izvirni znanstveni članek

Opis: Prvi del članka temelji na pregledu problemov, ki jih imajo etnologi in antropologi v knjižnicah, na kratko predstavi posebnosti etnološke strokovne terminologije. Sledijo različni pogledi na geslenje s poudarkom na uporabniško usmerjenih. Govor je o izčrpnosti in globini geslenja, o izbiri strokovnih oz. poljudnih gesel, o konsistentnosti pri geslenju in iskanju, o pomenu poznavanja uporabnikov in njihovega iskalnega vedenja. V drugem delu teče beseda o istih problemih na podlagi analize ankete med etnologi in neetnologi, vprašanj uporabnikov v UKM in primerjave gesel, ki so jih posamezne knjižnice že uporabile za geslenje etnološkega gradiva. Tako med besedilom kot ob zaključku članka je nanizanih nekaj predlogov za uspešnejše oblikovanje informacijskih sistemov, namigov za tiste ki geslijo etnološko gradivo, za etnologe, ki imajo težave v knjižnicah in za tiste, ki nimajo etnološke izobrazbe, pa iščejo tovrstne informacije.
Ključne besede: knjižnice, stvarni katalog, geselski katalog, gesla, predmetne oznake, etnologija
Objavljeno: 30.12.2015; Ogledov: 669; Prenosov: 19
URL Povezava na celotno besedilo

4.
Učno zavlačevanje pri srednješolcih
Branka Ribič Hederih, Branka Čagran, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: Zavlačevanje je poteza in/ali oblika vedenja, ki označuje posameznikovo odlašanje z dejavnostjo, ki bi jo moral narediti in se pri tem neprijetno počuti. V raziskavi smo v treh faktorjih učnega zavlačevanja želeli ugotoviti razlike med srednješolci glede na spol, izobraževalni program in učni uspeh prejšnjega šolskega leta. Na vzorcu 284 srednješolcev različnih slovenskih srednjih šol smo ugotovili, da fantje izkazujejo v povprečju statistično značilno več pomanjkanja učne samodiscipline kot dekleta, dekleta pa v povprečju statistično značilno več neugodja kot fantje. Primerjava srednješolcev med programi je pokazala, da gimnazijci v povprečju izkazujejo statistično značilno več učne samodiscipline kot dijaki srednjega strokovnega izobraževanja. V primerjavi različnih končnih učnih uspehov prejšnjega šolskega leta in faktorji zavlačevanja ni bilo statistično značilnih razlik.
Ključne besede: učenje, učna samodisciplina, zavlačevanje, neugodje, srednješolci
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 1040; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (152,84 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
6.
7.
Etnologija, etnografija ali narodopisje
Jerneja Ferlež, 2000, pregledni znanstveni članek

Opis: Avtorica v članku naniza pregled problemov, ki jih imajo etnologi in antropologi v knjižnicah in na kratko predstavi posebnosti etnološke strokovne terminologije ter različne poglede na geslenje s poudarkom na uporabniško usmerjenih geslih. Iste probleme opredeli še na podlagi ankete med etnologi in neetnologi, vprašanj uporabnikov v Univerzitetni knjižnici Maribor in primerjave gesel, ki so jih posamezne knjižnice uporabile za geslenje etnološkega gradiva.
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1627; Prenosov: 27
URL Povezava na celotno besedilo

8.
SLABOSTI OBVEZNE MEDIACIJE
Ana Hederih, 2013, diplomsko delo

Opis: Mediacija je ena od osnovnih metod alternativnih načinov reševanja sporov. Eno od glavnih načel mediacije je njena prostovoljnost. Takšno načelo pa utegne biti v nasprotju z institutom obvezne mediacije. Slednja namreč strankam ne daje svobodne izbire o sodelovanju. Posledica takšne ureditve je postopek, ki je v končnem rezultatu daljši in dražji. Takšen izid pa nasprotuje tudi nadaljnjima dvema vrlinama mediacije, ekonomičnosti in hitrosti. V slovenskem pravnem redu je obvezna mediacija specifično urejena predvsem v Zakonu o brezplačni pravni pomoči, ki nalaga obveznost mediacije prosilcem take pomoči. Ob takšni obveznosti, za katero ni očitnega razloga, se poraja vprašanje smiselnosti obvezne mediacije kot pravnega koncepta. Obvezna mediacija namreč predstavlja procesno oviro, saj ovira pravico posameznika do dostopa do sodnega varstva. Takšna ovira bi sicer lahko bila utemeljena, v kolikor bi ukrep bil sorazmeren in varoval kakšno drugo pravno vrednoto. V nalogi so predstavljeni statistični podatki, ki izkazujejo uspešnost mediacije na slovenskih sodiščih v času od uveljavitve Zakona o alternativnem reševanju sodnih sporov. Le-ti izkazujejo relativno slabe rezultate, tako na strani podajanja soglasij, kot z vidika uspešnih rešitev sporov. Na podlagi takih podatkov pa ni videti, da bi ukrep obvezne mediacije varoval katerokoli pravno vrednoto, niti se tak ukrep ne zdi sorazmeren. Zaključiti kaže, da je mediacija kot pravni institut sicer potrebna in njeno zagotavljanje vsekakor nujno, vendar pa se obveznost mediiranja zdi pretiran poseg.
Ključne besede: Obvezna mediacija, alternativno reševanje sodnih sporov, načelo prostovoljnosti.
Objavljeno: 10.01.2014; Ogledov: 1186; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (279,35 KB)

9.
The comparison between the behavioural and constructivist learning and teaching
Majda Pšunder, Branka Ribič Hederih, 2010, pregledni znanstveni članek

Opis: The difference between the behaviouristic and constructivist approach to learning and teaching originates from different notions of knowledge. Currently in Slovenia the behaviouristic approach dominates as it is present in the whole educational system and teachers are more familiar with it. Those teachers who have different notions of knowledge are introducing a changed approach to learning and teaching that follows from the constructivist paradigm. Both are facing dilemmas that concern teachers in practice more than they do initiators of changes who do not work directly in practice. The consequences of the introduction of changes include different notions of evaluation, examination and assessment. From a didactic point of view the role of feedback changes as it is transferred from assessment to examination. From a student's perspective, it is not the role of feedback that is essential but its meaning.
Ključne besede: education, behaviourism, constructivism
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 954; Prenosov: 34
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Samoevalvacijsko poročilo Univerzitetne knjižnice Maribor : študijsko leto 2006/2007
Dunja Legat, Jerneja Ferlež, Branka Kerec, Sandra Kurnik Zupanič, 2008, druge monografije in druga zaključena dela

Objavljeno: 06.06.2012; Ogledov: 1076; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (357,45 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici