| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 245
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Multimodalni preplet v lutkovni predstavi Čriček in mravlja
Alja Krevel, Dragica Haramija, Elena Volpi, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Basen o murnu in mravlji je pripisana Ezopu, že davno pa je postala svetovna kulturna dediščina, ki jo poznamo v različnih književnih vrstah (poezija, kratka proza, dramatika) in v najrazličnejših medijskih predelavah. Lutkovni medij združuje različne kode sporočanja: jezikovni (dialogi), zvočni (glasba kot motiv, glasba kot podlaga), vizualni in gestualni (dramske osebe), prostorski (osebe, video). V prispevku predstavljamo mikroanalizo izbrane lutkovne predstave glede na kode sporočanja in makroanalizo oz. sumativni pomen vseh kodov sporočanja, njihovo prepletenost in sporočilnost. Lutkovna predstava Čriček in mravlja vsebuje dva načina povezanosti izhodiščnega besedila in predstave: priredbo (izhodišče je Ezopova basen); povzemanje oz. izposojanje, z dodajanjem dramskega lika (drevo) in s spremembo koncepta razumevanja umetnosti kot dela in ne kot nekoristnega početja. Didaktična izhodišča temeljijo na osmi ključni kompetenci vseživljenjskega učenja, to je kulturna zavest in izražanje.
Ključne besede: multimodalnost, Ezop, Vivaldi
Objavljeno v DKUM: 14.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (714,04 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Matične knjige s preloma 19. in 20. stoletja kot zrcalo jezikovne politike med Muro in Savo
Alja Lipavic Oštir, Gregor Škafar, 2024, izvirni znanstveni članek

Opis: Analiza uveljavljanja slovenščine v matičnih knjigah v Lavantinski škofiji med letoma 1870 in 1919 kaže, da je bila nemščina zamenjana v 92,4 % župnij kot odločitev istega župnika ali ob njegovi menjavi. V 7,5 % župnij je nemščina ohranjena do leta 1918/1919 (nekatera mesta, jezikovni kontinuum ob meji). Posamezne dekanije so glede menjave jezika deloma izvajale jezikovno politiko, pri čemer dihotomija mesto vs. podeželje ni bila odločilna. Odločilno vlogo je imel posamezni župnik in njegova nacionalna angažiranost, ki ji je lahko nasprotovala lastna visoko razvita večjezičnost in jezikovno preklapljanje v vsakdanjiku. Ob tem nam raziskava omogoča tudi identificiranje vzporednic z uveljavljanjem slovenščine v šolstvu.
Ključne besede: jezikovna politika, matične knjige, jezikovna politika, Lavantinska škofija, nemščina, slovenščina, večjezičnost
Objavljeno v DKUM: 14.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Upevalne vaje za delo na daljavo : magistrsko delo
Lucija Praznik, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali pomen upevalnih vaj na razredni stopnji osnovne šole. Hitri razvoj tehnologije in spremembe izobraževalnega okolja, ki jih je povzročila pandemija Covid-19, so ustvarili potrebo po inovativnih pristopih, ki bi omogočali učinkovito učenje na daljavo. V tem kontekstu so se razmahnili poučni videoposnetki. Njihova uporabna vrednost ostaja tudi po normalizaciji razmer. Glavni cilj magistrskega dela je bil izdelati serijo videoposnetkov upevalnih vaj. Videoposnetki so bili zasnovani kot podpora učenju upevalnih vaj na daljavo in v razredu, obsegajo pa tri kategorije: vaje za ogrevanje telesa, dihalne vaje in melodične vaje. Kritična analiza učinkovitosti in uporabnosti izdelanih videoposnetkov je bila izvedena s strani zunanje strokovnjakinje s področja glasbene vzgoje. Recenzija je pokazala, da so videoposnetki dobro zasnovani in uporabni za delo v razredu. Teoretično ozadje, vključeno v posamezne videoposnetke, pa je zaradi svoje kompleksnosti namenjeno predvsem učiteljem. Učence v videoposnetkih pritegnejo predvsem raznolike animacije, s katerimi so prikazani različni ritmični in melodični vzorci.
Ključne besede: osnovnošolsko izobraževanje, razredni pouk, poučevanje na daljavo, upevalne vaje, izobraževalni videoposnetki
Objavljeno v DKUM: 05.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

4.
Customized 16S-23S rDNA ITS amplicon metagenomics for acetic acid bacteria species identification in vinegarsand kombuchas
Alja Ribič, Janja Trček, 2024, izvirni znanstveni članek

Opis: Acetic acid bacteria (AAB) are involved in food and beverage production bioprocesses, like those in vinegar and kombucha. They oxidize sugars and alcohols into various metabolites, resulting in the final products’ pleasant taste and aroma. The 16S rDNA amplicon metagenomics using Illumina technology is usually used to follow the microbiological development of these processes. However, the 16S rRNA gene sequences among different species of AAB are very similar, thus not enabling a reliable identification down to the species level but only to the genus. In this study, we have constructed primers for amplifying half of the 16S-23S rRNA gene internal transcribed spacer (ITS) for library construction and further sequencing using Illumina technology. This approach was successfully used to estimate the relative abundance of AAB species in defined consortia. Further application of this method for the analysis of different vinegar and kombucha samples proves it suitable for assessing the relative abundance of AAB species when these bacteria represent a predominant part of a microbial community.
Ključne besede: ITS metagenomics, microbiota, consortia, Acetobacter, Komagataeibacter, Novacetimonas
Objavljeno v DKUM: 04.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Vključenost prekmurske gibanice v kulinarični turizem v Prekmurju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Alja Bedič, 2024, diplomsko delo

Opis: Prekmurska gibanica je zaradi svoje sestave, videza in okusa drugačna od ostalih sladic, zato smo se odločili diplomsko delo posvetiti tej sladici. Predstavili smo njeno vključenost v kulinarični turizem v Prekmurju. V teoretičnem delu smo podrobneje opisali kulinarični turizem, kulinarične prireditve in prekmursko gibanico, blagovno znamko in promocijo. Naši cilji so bili analizirati kulinarični turizem v Prekmurju, raziskati načine ponudbe in promocije prekmurske gibanice s certifikatom na turističnih kmetijah, ugotoviti, na katerih turističnih prireditvah se najpogosteje pojavlja in na kakšen način se ponuja in promovira ter pripraviti priporočila za boljšo promocijo prekmurske gibanice na kulinaričnih prireditvah v Prekmurju. V empiričnem delu smo skozi kvalitativno raziskavo študijo primera uporabili metodo kodiranja, kjer smo analizirali enajst intervjujev – deset intervjujev je bilo opravljenih s predstavniki turističnih kmetij, ki imajo certifikat za prekmursko gibanico, enajsti pa z Društvom za promocijo in zaščito prekmurskih dobrot, ki je organizator Festivala prekmurske šunke in prekmurske gibanice, ki smo ga obiskali in opazovali z udeležbo. Ugotovili smo, da je prekmurska gibanica zelo dobro vključena v kulinarični turizem v Prekmurju, da je že zdaj zelo dobro promovirana, in da se vsi ponudniki, tj. turistične kmetije, zavedajo prednosti sodelovanj ter povezovanj.
Ključne besede: prekmurska gibanica, kulinarične prireditve, turistične kmetije
Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

6.
Analiza uporabnosti medgenske regije 16S-23S rDNA za neposredno identifikacijo vrst ocetnokislinskih bakterij iz mikrobiot kisa in kombuče s tehnologijo sekvenciranja Illumina : magistrsko delo
Alja Ribič, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo razvili metodološki pristop za neposredno identifikacijo vrst ocetnokislinskih bakterij iz kisa in kombuče na osnovi sekvenciranja odseka medgenske regije 16S-23S rDNA s tehnologijo Illumina. Do sedaj uporabljena tarčna molekula, to je gen za 16S rRNA, je namreč v primeru ocetnokislinskih bakterij evolucijsko zelo ohranjena, zato zagotavlja zanesljivo identifikacijo le do nivoja rodu. S tem namenom smo konstruirali dva para začetnih oligonukleotidov za pomnoževanje polovice medgenske regije 16S-23S rDNA, in ju uporabili za konstrukcijo knjižnic in sekvenciranje s tehnologijo Illumina. Z obema paroma začetnih oligonukleotidov smo najprej analizirali relativno abundanco vrst ocetnokislinskih bakterij v laboratorijsko pripravljenih bakterijskih združbah. Par začetnih oligonukleotidov, ki je omogočil boljšo oceno vrstne sestave bakterijske združbe, smo nadalje uporabili za analizo mikrobiot jabolčnega, bezgovega in vinskega kisa ter napitka kombuča. Preiskani vzorci so bili proizvedeni s tradicionalnim statičnim in submerznim postopkom. Postavljena metoda je uporabna za hitro identifikacijo vrst ocetnokislinskih bakterij iz substratov, kjer te bakterije predstavljajo prevladujoči del bakterijske združbe.
Ključne besede: ocetnokislinske bakterije, medgenska regija 16S-23S rDNA, Illumina, kis, kombuča
Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (912,66 KB)

7.
Frustracija kot vir nezaželenega vedenja na delovnem mestu med javnimi uslužbenci Ministrstva za notranje zadeve : magistrsko delo
Alja Čepon, 2024, magistrsko delo

Opis: Dobri medsebojni odnosi na delovnem so ključnega pomena za posameznikovo delovno uspešnost, doseganje organizacijskih ciljev in poslovanje organizacije, zaradi česar bi moralo biti zagotavljanje spodbudnega in varnega okolja za zaposlene primarni cilj vsake organizacije. Dodatno pozitivno vplivajo na ublažitev frustratorjev, s katerimi se posamezniki srečujejo pri opravljanju delovnih nalog. V nasprotnem primeru obstaja večje tveganje za stopnjevanje frustracije in konfliktov, kar se lahko odraža v prisotnosti nezaželenega vedenja v delovnem okolju. Tovrstno vedenje ima tako za organizacijo kot tudi za posameznike pomembne negativne posledice. Kvantitativna raziskava, izvedena med javnimi uslužbenci Ministrstva za notranje zadeve, je potrdila prisotnost agresivnega vedenja na delovnem mestu v 47 %. Najpogosteje v vlogi agresorjev nastopajo nadrejeni posamezniki in skupine, ki se združujejo z namenom izvrševanja odklonskih ravnanj. Podrobnejši pregled podatkov pokaže, da so anketirani pogosteje izpostavljeni prikritim oblikam agresije, saj so le-ta težje zaznavna oziroma jih posamezniki redko prepoznajo kot odklonska vedenja. Prav tako sodelujoči ne poročajo o prisotnosti fizičnega nasilja. Rezultati kažejo, da določeni družbeni in organizacijski dejavniki vplivajo na občutenje frustracije pri anketiranih, ki se v manjši meri odraža skozi agresivno vedenje zaposlenih. Raziskava tako potrjuje frustracijsko teorijo agresivnosti v delovnem okolju preučevane institucije, ki vzroke za agresivnost posameznikov pripisuje občutenju frustracije na delovnem mestu.
Ključne besede: frustracija, javni uslužbenci, delovno okolje, medosebni odnosi, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 27.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

8.
Auswirkungen mehrerer Migrationsphasen auf die Mehrsprachigkeit am Beispiel von Sprachbiographien in einer kroatisch-deutschen Familie : Diplomarbeit
Helena Hegeduš, 2024, diplomsko delo

Opis: Meine Diplomarbeit befasst sich mit der Sprachentwicklung und dem Spracherwerb mehrsprachiger Personen in einer ausgewählten kroatisch-deutschen Familie, die im Laufe ihres Lebens mehrere Migrationsphasen durchlaufen hat. Sprache ist ein Schlüsselelement der menschlichen Identität und Kommunikation, und Migration beeinflusst die sprachliche Identität von Individuen und Gruppen. Im theoretischen Teil werde ich verschiedene Aspekte im Zusammenhang mit dem Forschungsziel anhand von Definitionen, Theorien und Beispielen darstellen. Ich werde den Erwerb der ersten (L1) und der zweiten Sprache (L2) untersuchen, wobei der Schwerpunkt auf der Mehrsprachigkeit liegt, zu der auch das Code-Switching gehört. Ich werde mich mit der Verbindung zwischen Sprache und Identität befassen, da Sprache ein Ausdruck der persönlichen und der Gruppenidentität ist. Ich werde untersuchen, wie sich Migration auf die sprachliche Identität von Personen auswirkt, die sich an neue sprachliche und kulturelle Kontexte anpassen. Methodisch werde ich mich auf die qualitative Analyse von sprachlichen Biografien und Leitfadeninterviews stützen, die tiefere Einblicke in die persönlichen Erfahrungen mehrsprachiger Personen ermöglicht. Der empirische Teil wird auf der qualitativen Methode der Leitfadeninterviews beruhen, die es ermöglichen, detaillierte Informationen über die sprachlichen Erfahrungen von Einzelpersonen zu erhalten. Die Interviews geben Aufschluss über die sprachliche Biografie der Befragten, einschließlich der Sprachentwicklung und des Spracherwerbs in den verschiedenen Lebensphasen, sowie über die Auswirkungen der Migration auf die sprachliche Praxis. Ich komme zu dem Schluss, dass Sprache dynamisch und eng mit Migrationserfahrungen verbunden ist. Die Migration bringt Veränderungen im Sprachgebrauch mit sich, die sich auf die persönliche und kollektive Identität der Migranten auswirken. Das Verständnis dieser Prozesse ist entscheidend für eine bessere Integration und Unterstützung mehrsprachiger Menschen in ihrer neuen Umgebung.
Ključne besede: Mehrsprachigkeit, Migration, Sprachbiographie
Objavljeno v DKUM: 12.09.2024; Ogledov: 32; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

9.
Spodbujanje razvoja ritmičnih sposobnosti učencev 1. razreda osnovne šole : magistrsko delo
Sara Šiftar, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. Teoretični del obravnava strokovne izsledke s področja glasbenih (ritmičnih) sposobnosti: njihov razvoj, Gordonov test Osnovne mere glasbene avdiacije (tudi za merjenje ritmičnih sposobnosti) ter dejavnosti, ki spodbujajo ritmični razvoj. V empiričnem delu predstavimo raziskavo, v kateri je sodelovalo 16 učencev prvega razreda izbrane osnovne šole. Njen namen je bil ugotoviti stopnjo razvitosti ritmičnih sposobnosti pri učencih pred in po izvedbi glasbenih delavnic ter ugotoviti, ali bodo vpeljane ritmične dejavnosti prispevale k boljšim ritmičnim sposobnostim učencev ter pri tem opazovati njihove odzive na dejavnosti. Za testiranje stopnje razvitosti ritmičnih sposobnosti pred in po izvedbi delavnic smo uporabili Gordonov test Osnovne mere glasbene avdiacije. Na osnovi dosedanjih znanstvenih spoznanj smo načrtovali in izvedli 10 glasbenih delavnic z dejavnostmi, ki spodbujajo razvoj ritmičnih sposobnosti. Pri analizi rezultatov smo ugotovili, da so učenci po izvedbi delavnic imeli povprečno nekoliko boljši rezultat na testu, ki pa ni bil statistično značilen. Ugotovili smo, da pri nobenem testiranju ni bilo razlik med dosežki dečkov in deklic ter da sta učenca, ki sta obiskovala glasbeno pripravnico, imela v obeh primerih slabše rezultate kot ostali učenci. Pri sprotnem spremljanju delavnic smo opazili, da so učenci pokazali napredek v ritmičnih sposobnostih.
Ključne besede: Razvoj ritmičnih sposobnosti, Gordonov test Osnovne mere glasbene avdiacije, dejavnosti za spodbujanje ritmičnega razvoja
Objavljeno v DKUM: 21.08.2024; Ogledov: 104; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (2,82 MB)

10.
Dejavniki vpliva na obiskovanje pevskega zbora v različnih življenjskih obdobjih : magistrsko delo
Vanessa Hvalec, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava dejavnike, ki vplivajo na obiskovanje pevskega zbora v različnih življenjskih obdobjih. Pevski zbori predstavljajo pomembno dejavnost za razvoj pevskih sposobnosti, hkrati pa nudijo tudi številne druge koristi, kot so psihološke, telesne, socialne, glasbene in izobraževalne. Kljub bogati tradiciji pevskih zborov v Sloveniji se mnogi posamezniki ne odločijo za sodelovanje v njih, pri čemer so razlogi za to različni. V ta namen smo v teoretičnem delu magistrskega dela podrobno pregledali razvoj petja, petje v pevskem zboru, predstavili nekaj uspešnih pevskih zborov v Sloveniji ter se osredotočili na dejavnike, ki vplivajo na obiskovanje pevskega zbora v otroštvu, najstništvu ter odrasli dobi. Empirični del temelji na raziskavi, v kateri je sodelovalo 86 posameznikov iz namensko izbranih pevskih zborov v Sloveniji. Rezultati so pokazali, da je dejavnik »veselje do petja« najbolj pogost dejavnik za obisk pevskega zbora od osnovne šole do odraslosti, v vrtcu pa je najpogostejši dejavnik »možnost nastopanja«. Rezultati so pokazali, da so spol, starost ter glasbena izobrazba statistično pomembno povezani z dejavniki v različnih življenjskih obdobjih. Splošna izobrazba je bila statistično pomembno povezana z dejavniki v obdobju obiskovanja fakultete. Razlike v dejavnikih so se pokazale tudi med ljubiteljskimi in uveljavljenimi pevskimi zbori.
Ključne besede: razvoj petja, pevski zbor, pevski zbori v Sloveniji, obiskovanje pevskega zbora, dejavniki vpliva na obiskovanje pevskega zbora
Objavljeno v DKUM: 05.08.2024; Ogledov: 90; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici