| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 120
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Igra s simetrijo v vrtcu
Valentina šebjan, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Igra s simetrijo v vrtcu teoretično, praktično in empirično predstavlja področje simetrije v vrtcu oz. sistematično vpeljevanje simetrije v vrtec. Namen diplomskega dela je bil raziskati pridobivanje pojma simetrija in pripraviti gradiva in model oz. metodične postopke za razvijanje pojma v vrtcu ter izmeriti učinkovitost pridobljenih spoznanj o simetriji pri predšolskih otrocih. V teoretičnem delu je bila uporabljena metoda študija pisnih virov. Slednja pa je bila o
Ključne besede: matematika, geometrija, simetrija, somernost, skladnost, predšolska vzgoja
Objavljeno: 17.02.2009; Ogledov: 7781; Prenosov: 2157
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

2.
Didaktični petkotnik - praktični vidik in komunikacija
Anja Kompan, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Predstavljen je koncept Didaktičnega petkotnika skozi njegov praktični vidik in komunikacijo. V okviru matematike so raziskane in predstavljene štiri komunikacijske dejavnosti: poslušanje, govorjenje, branje in pisanje; predstavljeni pa so tudi uspešni modeli izboljševanja komunikacije. Poročila študentov-izvajalcev so bila predelana s kvalitativno vsebinsko analizo. Skupaj z lastnimi izkušnjami in pogovori na timskih sestankih pa tvorijo ključen vir informacij, na podlagi katerih so i
Ključne besede: Didaktični petkotnik, komunikacija pri matematiki, sposobnejši učenci, praktični vidik koncepta, aktivnosti Didaktičnega petkotnika.
Objavljeno: 11.03.2009; Ogledov: 2754; Prenosov: 335
.pdf Celotno besedilo (5,22 MB)

3.
MATEMATIČNI PROBLEMI V KNJIGI SKRIVNOSTNI PRIMER ALI KDO JE UMORIL PSA
Tanja Sekalo, 2009, diplomsko delo

Opis: Z uvedbo devetletnega šolskega sistema se je tudi pri pouku matematike v osnovni šoli marsikaj spremenilo. Naloga učiteljev ni več le podajanje informacij, temveč usposobiti učenca, da si bo znal informacije poiskati sam ter jih nato uporabiti za uspešno reševanje problemov. Reševanje problemov je spretnost, ki jo, kot vsako drugo, usvojimo s posnemanjem in vajo. Zato pa potrebujemo dobre probleme. Poznati je potrebno pojme, kot npr. reševanje problemov, reševanje problemov kot oblika učenja, kako najti dobre matematične probleme ter kako jih rešujemo. Knjiga Marka Haddona Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa vsebuje veliko matematičnih problemov, ki jih lahko uporabimo pri poučevanju matematike. Aspergerjev sindrom je razvojna motnja, zaradi katere je glavni junak Christopher matematični genij. Diplomska naloga je lahko pomoč učiteljem, ki so pripravljeni vložiti malo več časa v pripravo na pouk matematike ter med drugim tudi z vključevanjem otroške literature v pouk matematike in z reševanjem matematičnih problemov narediti učne ure zanimivejše, znanje pa trajnejše in uporabnejše.
Ključne besede: matematika, matematični problemi, avtizem, Aspergerjev sindrom
Objavljeno: 09.03.2009; Ogledov: 4659; Prenosov: 547
.pdf Celotno besedilo (922,95 KB)

4.
GRAFIČNI PRIKAZI PODATKOV V VRTCU
Jasna Rozman, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Grafični prikazi v vrtcu predstavlja uporabnost in pestrost možnosti izdelave grafičnih prikazov na predšolski stopnji. Namen in cilj diplomskega dela je bil predstaviti in opisati čimveč različnih oblik grafičnih prikazov, ki jih lahko uporabimo pri delu s predšolskimi otroki. Prav tako pa tudi preučiti v kolikšni meri in na kakšen način lahko grafične prikaze, kot matematično vsebino, uporabljamo in vpletamo v druga vsebinska področja predšolske vzgoje (kot jih opredeljuje kurikulum). Končni cilj diplomskega dela je bil oblikovati sodobno zbirko teoretičnih osnov in konkretnih primerov grafičnih prikazov, ki bi bili v pomoč slovenskim vzgojiteljicam. Tako lahko na enem mestu najdejo napotke in ideje za izdelavo grafičnih prikazov primernih za delo s predšolskimi otroki. Diplomsko delo je oblikovano na podlagi preučevanja del različnih domačih in tujih avtorjev. Zbirka primerov grafičnih prikazov pa temelji predvsem na spletnih virih, ki so jih velikokrat oblikovale kar vzgojiteljice same, na podlagi svojega dela v skupini. Temeljne ugotovitve diplomskega dela so predvsem naslednje: grafični prikazi podatkov so zelo vsestransko uporabni; obstaja kar nekaj oblikovnih različic grafičnih prikazov, ki jih lahko uporabimo že tudi s predšolskimi otroki; grafične prikaze vpletemo takorekoč v vsako temo, ki jo obravnavamo s predšolskimi otroki.
Ključne besede: obdelava podatkov, grafični prikazi podatkov, diagrami, predšolska vzgoja, Carrollov diagram, Euler-Vennov diagram, drevesni diagram, tortni diagram, puščični diagram.
Objavljeno: 08.04.2009; Ogledov: 7102; Prenosov: 1890
.pdf Celotno besedilo (13,80 MB)

5.
CUISENAIROVE PALIČICE V VRTCU
Romana Šepul, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Cuisenairove paličice v vrtcu je namenjeno vsem tistim, ki imajo pri vsakodnevnem delu stik z otrokom v predšolskem obdobju in jih zanima razvoj matematičnih sposobnosti predšolskega otroka. Z uporabo didaktičnih pripomočkov in igrač pri predšolskem otroku razvijamo matematično znanje, ki temelji na razumevanju. Cuisenairove paličice so didaktični pripomoček, ki omogočajo otroku samostojno raziskovanje in ga prepričajo, da matematika v vsakdanjem življenju res deluje. V svetu se že več desetletij uporabljajo za poučevanje na področju matematike, pa tudi na drugih področjih. Pri nas se uporabljajo zelo redko, vendar ne za namene poučevanja, ampak zgolj kot konstrukcijski material pri prosti igri otrok. Namen diplomske naloge je prikazati poznavanje in uporabo Cuisenairovih paličic kot didaktičnega pripomočka za področje matematike v vrtcu. Kot je bilo pričakovano vzgojiteljice Cuisenairovih paličic niso poznale po imenu, nekatere pa so jih le vizualno prepoznale. Ker ni gradiv za njihovo uporabo, so v praktičnem delu podane aktivnosti za uporabo Cuisenairovih paličic s ciljem, da bi jih vzgojiteljice uporabile in preizkusile pri usmerjenih aktivnostih iz področja matematike v vrtcu. Aktivnosti omogočajo, da otroka vpeljemo v svet matematike na način, ki bo prilagojen njegovim kognitivnim zmožnostim.
Ključne besede: Cuisenairove paličice, matematika, vrtec, didaktični pripomoček, aritmetika.
Objavljeno: 31.03.2009; Ogledov: 5699; Prenosov: 1177
.pdf Celotno besedilo (7,18 MB)

6.
RAZVOJNI POUK IN ULOMKI
Natalija Krajnc, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na dele celote, kasneje ulomke, glede na posodobitveni učni načrt. Izsledki tuje literature kot model poučevanja predlagajo na učenca osredotočen razvojni pouk. Prav zato smo ugotavljali, kakšno je trenutno znanje učencev četrtega razreda na področju ulomkov in ali je razvojni pouk učinkovit. V eksperimentalni skupini smo ugotovili, da je znanje učencev na področju ulomkov po dveh urah izvajanja različnih konkretnih in slikovnih aktivnosti razdeljevanja uspešnejše, kot je bilo prej. V empiričnem delu so prikazani rezultati tega pedagoškega eksperimenta. V praktičnem delu diplomske naloge smo pripravili gradiva za področje ulomkov, za katera upamo, da bodo v pomoč tako sestavljavcem novih učbeniških kompletov kot tudi učiteljem in učencem. V nadaljevanju so tabelarično predstavljene analize učbeniških kompletov, osredotočili smo se na pokrivanje ciljev posodobitvenega učnega načrta.
Ključne besede: matematika, pouk, deli celote, ulomki, četrti razred, učbenik, pedagoški eksperiment
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 2831; Prenosov: 470
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

7.
POMOČ UČENCEM PRI MATEMATIKI
Helena Šoštarič, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je, po pregledu nekatere literature s tega področja, predstavljeno, kaj je diskalkulija, kako jo odkrijemo in kako takim otrokom najprimerneje nudimo pomoč. Uporabljeni so anketni vprašalniki za 85 učiteljev in 80 študentov razrednega pouka. Podatki teh anketnih vprašalnikov so analizirani glede na stopnjo izobrazbe, glede na povprečno oceno študentov ter glede na delovno dobo in razred, v katerem učitelj poučuje. Ugotovljeno je, da imajo tako učitelji kot tudi študenti nekaj znanja o motnji, kot je diskalkulija, pri čemer pa se kazalec znanja bolj nagiba k študentom razrednega pouka. Diplomska naloga zajema tudi praktični del, kjer je predstavljenega nekaj konkretnega materiala, ki ga uporabljajo defektologi pri svojem delu.
Ključne besede: diskalkulija, specifične učne težave, pouk matematike, primarna stopnja izobraževanja
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 3852; Prenosov: 1012
.pdf Celotno besedilo (13,39 MB)

8.
ODSTOTKI V 5. RAZREDU
Inga Rajtman, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Odstotki v 5. razredu predstavlja v teoretičnem delu vertikalno pot poučevanja izražanja deležev in razmerij od delov celote do odstotkov, kakršno zahteva učni načrt za matematiko. V nadaljevanju so prikazani izsledki raziskav, na katerih temelji pouk v tujih državah. Opisan je model poučevanja, po katerem se učenci seznanijo z odstotki že v 5. razredu devetletne osnovne šole. Model temelji na intuitivnem znanju, izhajajočem iz življenjskih izkušenj učencev. Namen in cilj diplomske naloge je ugotoviti, kakšno je tovrstno znanje odstotkov med slovenskimi petošolci. Zanimalo nas je, ali so le-ti res sposobni smiselno usvojiti koncept odstotkov, ne da bi se jih že prej formalno naučili pri uri matematike. V ta namen je bila izvedena raziskava, v katero je bilo vključenih 107 petošolcev iz treh različnih osnovnih šol. Rezultati te raziskave so prikazani v empiričnem delu, kjer so obdelani glede na stratum osnovne šole, subjektivno oceno znanja matematike, oceno zadnje kontrolne naloge pri matematiki in glede na izkušnje učiteljev 4. razredov. Iz pridobljenih podatkov lahko strnemo glavne ugotovitve, ki pa so: učenci dokaj dobro razumejo kvalitativni pomen odstotkov, znajo zapisati grafično predstavljene dele celote z odstotki, odstotke razložijo s polovicami, odstotke predstavijo z različnimi modeli, pri čemer je uporaba merljivega modela tista, ki najverjetneje vodi v pravilno predstavitev, uporaba diskretnega pa v napačno.
Ključne besede: deli celote, ulomki, decimalna števila, odstotki, peti razred.
Objavljeno: 22.04.2010; Ogledov: 2015; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

9.
ISKANJE PRIBLIŽKOV - OCENJEVANJE PRI POUKU MATEMATIKE
Mojca Vrtin, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Iskanje približkov — ocenjevanje pri pouku matematike predstavlja ocenjevanje in s tem različne vrste ocenjevalnih strategij, ki omogočajo pestro in predvsem uporabno možnost razvijanja ocenjevalnih spretnosti otrok pri pouku matematike na razredni stopnji. V teoretičnem delu diplomskega dela tako predstavljamo tri različne vrste ocenjevanja: (1) ocenjevanje pri merjenju, (2) ocenjevanje pri razvijanju številskih predstav in (3) ocenjevanje pri računskih operacijah. Vsaka izmed treh vrst ocenjevanja opredeljuje strategije, s katerimi se srečujejo oziroma bi se naj srečevali učenci pri pouku matematike. Navajamo tudi izsledke nekaterih raziskav za posamezno področje. Teoretični del je podkrepljen s t. i. praktično zasnovo modela, v katerem najdemo praktične primere aktivnosti za vsako izmed treh vrst ocenjevanja. Aktivnosti so dela avtorjev iz tujine, kjer je ocenjevanje kot spretnost že veliko časa del obveznega kurikula za osnovno šolo in predmet številnih raziskav. Prav tako smo izvedli natančno analizo učbenikov za osnovno šolo, ki je pokazala, da se v njih ocenjevanje pojavlja le v zametkih in še zmeraj v premajhnem obsegu, čeprav je kot operativni učni cilj že nekaj časa prisoten v učnem načrtu (Učni načrt za matematiko, 1998) za osnovno šolo. Trditev potrjujeta tudi raziskavi PISA in TIMSS, kjer se je izkazalo, da so učenci v Sloveniji na področju ocenjevanja še zmeraj slabi. Diplomsko delo lahko učiteljem razrednega pouka služi kot dodatna literatura in pripomoček pri izvajanju pouka pri matematiki. V njem lahko najdejo številne ideje za popestritev pouka in za razvijanje posameznih strategij ocenjevanja.
Ključne besede: ocenjevanje, spretnosti, merjenje, računske operacije, števila, strategije, učni načrt, učbeniki
Objavljeno: 17.06.2010; Ogledov: 2058; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (5,19 MB)

10.
ŠTETJE IN POZNAVANJE ŠTEVILK V VRTCU - RAZLIKE V STAROSTNIH OBDOBJIH
Sinja Žnidarič, 2010, diplomsko delo

Opis: Števila in štetje sta nepogrešljiva pojma v vrtcu in v življenju otrok. V diplomskem delu obravnavam razlike med starostnima obdobjema tri- do štiriletnih ter štiri- do petletnih otrok v štetju in poznavanju številk. Zanimalo me je, kako otroci pri tej starosti razumejo števila in štetje. V teoretičnem delu sem predstavila pojma število in štetje, izvor številk in različnih številskih sistemov, simbole številk, otrokovo verbalno štetje in štetje predmetov ter različne cilje iz kurikula vezane na razvoj številskih predstav otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki sem jo izvedla z otroki, starimi od tri do štiri leta ter štiri do pet let. Cilj raziskave je bil spoznati razlike med starostjo otrok in spolom otrok pri štetju, ocenitvi števila pik pri hitri sliki in pri prepoznavanju simbolov za števila. Rezultati raziskav kažejo, da so starejši otroci, torej štiri- do petletni, na vseh področjih boljši od mlajših. Raziskava, v kateri sem med drugim primerjala razlike med spoloma, je pokazala, da so deklice uspešnejše od dečkov, čeprav statistično značilnih razlik med spoloma ni.
Ključne besede: matematika, število, številka, štetje, predšolski otroci
Objavljeno: 15.12.2010; Ogledov: 7032; Prenosov: 1642
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici