| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Faktori koi vlijaat vrz izborot na profesija kaj licata so hronična povreda na rbetniot stolb vo republika Slovenija
Alenka Fidler, Majda Schmidt, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Voved: Vo minatoto golem del od licata so hronična povreda na ’rbetniot stolb (PRS) se povlekuvaat od pazarot na trudot, no denes ovie lica se dosta aktivni na pazarot na trudot. Možnostite koi gi nudi sredinata, raspoložlivite resursi i socijalniot kontekst na živeenje pridonesuvaat za zgolemuvanje na samosvesnosta i kon različnite možnosti za razvoj na karierata na individuite so PRS. Celi: Celta na ova istražuvanje e da se utvrdat efektite koi se dobivaat od izborot na profesija kaj licata so PRS. Metodi: Istražuvanjeto e potkrepeno na deskriptivni i kauzalni ne eksperimentalni metodi na empirisko pedagoško istražuvanje. Primerokot se sostoi od 127 ispitanici so genetska i steknata PRS na vozrast od 19 do 70 godini. Rezultati: Rezultatite od istražuvanjeto indiciraat kon toa deka opišanata profesija e nedostapna za skoro polovina od ispitanicite zaradi PRS. Izborot na profesijata e prosleden so važen faktor, a toa e deka licata so PRS uspešno bi gi postignale akademskite veštini. Isto taka, postojat faktori koi se povrzani so pristapnosta i so prisposobuvanjata na obrazovnite institucii i rabotnite mesta. Od faktorite na socijalizacija koi vlijaat na izborot pri zapišuvanje vo obrazovna institucija ili pri izborot na profesija e prifaḱanjeto na nivnata poprečenost, počitta za potrebnite prisposobuvanja od strana na profesorite, nastavnicite, součenicite ili kolegite, poddrškata na nivnite semejstva, kako i možnosta za personalen asistent za da gi nadminat arhitektonskite prepreki. Zaklučok: Dokolku sakame da go zgolemime vrabotuvanjeto na licata so PRS, potrebno e da izvršime implementacija na priračnici ili soveti za karierno nasočuvanje koja ja istaknuva ličnosta, životnite situacii i možnostite za idninata.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, poklic, osebe s posebnimi potrebami, poškodbe hrbtenjače
Objavljeno v DKUM: 09.10.2017; Ogledov: 1313; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (465,27 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Izobraževalne in poklicne možnosti oseb z gibalno oviranostjo na področju športa
Alenka Fidler, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo ugotavljali, kakšne so izobraževalne možnosti oseb z gibalno oviranostjo na področju športa, kateri so dejavniki poklicne izbire oseb z gibalno oviranostjo in v koliki meri se osebe z gibalno oviranostjo ukvarjajo s športom. V teoretičnem delu smo osvetlili problematiko terminologije s področja oseb z invalidnostjo, ki se pojavlja v slovenskem prostoru, podrobneje prikazali različne klasifikacije in problematiko uveljavljanja pravic oseb z invalidnostjo do enakih možnosti na različnih sferah življenja, teorije poklicne/karierne orientacije ter organiziranost športa invalidov v Sloveniji na sistemski ravni. Podatke za empirični del smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika namenjenega slovenskim fakultetam, ki izobražujejo poklice povezane s športom (N=3), in anketnega vprašalnika namenjenega osebam z gibalno oviranostjo, pri čemer smo se omejili na osebe z okvaro hrbtenjače (N=127). Ugotovili smo, da si osebe z gibalno oviranostjo v Sloveniji lahko pridobijo tako profesionalno kot amatersko izobrazbo s področja športa, vendar je informiranost oseb z okvaro hrbtenjače o teh možnostih majhna. Želeni poklic je zaradi okvare hrbtenjače nedostopen skoraj polovici oseb z okvaro hrbtenjače. Tem osebam je pri odločitvi za poklic pomembno prepričanje, da bodo šolanje zmogli in uspešno zaključili, zelo pomembni pa so tudi dejavniki, povezani z dostopnostjo in prilagojenostjo izobraževalne ustanove in delovnega mesta, kjer se lahko opravlja poklic. Med dejavniki socializacije, ki vplivajo na izbiro vpisa na izobraževalno ustanovo oziroma na izbiro poklica, osebe z okvaro hrbtenjače v največji meri izpostavljajo sprejemanje invalidnosti in spoštovanje potrebnih prilagoditev s strani profesorjev in vrstnikov, podporo družine in zagotovitev asistenta pri premagovanju arhitektonskih ovir. Po okvari hrbtenjače se s športom ukvarja več oseb kot pred okvaro hrbtenjače, vendar z drugimi športnimi panogami. Po okvari hrbtenjače upade rekreativna in naraste tekmovalna raven ukvarjanja s športom. Integracija oseb z okvaro hrbtenjače v športna društva je majhna, njihovi trenerji so večinoma osebe brez invalidnosti, kar ni v skladu z željami oseb z okvaro hrbtenjače in njihovim mnenjem o pomembnosti prenosa znanja med osebami z enako ali podobno invalidnostjo. Dokazani so številni ugodni vplivi plavanja in rekreativnega potapljanja na osebe z okvaro hrbtenjače. Stopnja plavalne pismenosti oseb z okvaro hrbtenjače je visoka, rekreativno potapljanje teh oseb pa v porastu.
Ključne besede: izobraževanje, gibalna oviranost, invalidnost, šport, poklic
Objavljeno v DKUM: 14.06.2016; Ogledov: 1640; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici