| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 298
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
VEDENJE PORABNIKOV IN VPLIV REFERENČNIH SKUPIN NA ODLOČANJE
Kim Pavličič, Aleksandra Pisnik, 2024, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem projektu raziskujemo vedenje porabnikov in stopnje celotnega procesa, ki se odvijajo pred in po nakupu izdelka ali storitve. Pojasnjujemo tudi ponakupno vedenje, kjer porabnik analizira svojo nakupno odločitev, ki jo primerja s prvotnimi merili in pričakovanji, ter ugotavlja, ali je izdelek njegove potrebe zadovoljil. V marketingu je razumevanje vedenja porabnikov posebno pomembno, saj podjetjem pomaga uspešno tržiti svoj izdelek. Na nakupno vedenje vpliva več različnih dejavnikov, med katerimi so osebni, družbeni, kulturni, ekonomski in psihološki dejavniki. Mi se osredotočamo predvsem na družbene dejavnike, pod katere uvrščamo referenčne skupine, ki so osrednja tema tega diplomskega projekta. Definiramo jih kot skupine ljudi, ki imajo posreden ali neposreden vpliv na posameznikova stališča in vedenje (Kotler, 2004). Preučujemo kako referenčne skupine oblikujejo nakupne odločitve porabnikov in kako podjetja ta pristop uporabljajo za tržne namene. Opisujemo kako vplivajo na zaupanje porabnikov v izdelke ter njihovo vlogo pri trženju luksuznih izdelkov. Vpliv referenčnih skupin pojasnjujemo na primeru priznane blagovne znamke Apple, ki ima ogromno zvestih uporabnikov, njihovi izdelki pa veljajo za statusni simbol. Kot drugi primer navedemo skupino mladih mater, ki za svoje otroke iščejo izčrpne informacije preko različnih virov. V empiričnem delu smo z anketnim vprašalnikom zbrali podatke, ki smo jih analizirali in grafično prikazali. Ugotovili smo, da pri izdelkih, ki spadajo v višjo cenovno kategorijo posamezniki bolj upoštevajo mnenja svojih referenčnih skupin kot pri cenejših. Sklepamo, da v primerih večjega tveganja nezadovoljstva po nakupu ljudje iščejo potrditev od svojih referenčnih skupin pred odločitvijo o nakupu. Naša raziskava potrjuje, da so referenčne skupine pomemben dejavnik v procesu odločanja ter in pri oblikovanju nakupovalnih navad.
Ključne besede: Referenčna skupina, porabnik, nakup, vedenje, odločanje, vpliv.
Objavljeno v DKUM: 09.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

2.
Vpliv atmosfere na nakupne namere v prodajalnah z oblačili
Tjaša Križanec, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava vpliv sedmih dimenzij atmosfere na nakupno namero odjemalcev v prodajalnah z oblačili, kar je ključno za razumevanje, kako različne dimenzije prodajalne vplivajo na vedenje odjemalcev. Osredotočili smo se na sedem dimenzij atmosfere, to so: barva, glasba, osvetlitev, vonj, temperatura, čistoča in postavitev/razporeditev. Problem, ki ga raziskujemo, je, kako različne dimenzije atmosfere vplivajo na odločitev odjemalcev za nakup. Atmosfera v marketingu je izraz, ki se uporablja za opis zavestnega oblikovanja območja za ustvarjanje želenega učinka na odjemalce. Gre za prizadevanje za oblikovanje nakupovalnega okolja, ki ustvarja čustvene učinke na odjemalca, da bi se povečala verjetnost njegovega nakupa. Rezultati raziskave kažejo, da imajo vse preučevane dimenzije statistično pomemben vpliv na nakupno namero odjemalcev. Najmočnejši vpliv ima postavitev/razporeditev, sledita barva in osvetlitev, kar kaže na to, da vizualni elementi prodajalne igrajo ključno vlogo pri vplivu na nakupno namero odjemalcev. Vonj, temperatura, glasba in čistoča imajo manjši, a še vedno pomemben vpliv. Čistoča prodajalne ima šibko pozitivno linearno povezanost z nakupno namero. Potrditev vseh hipotez temelji na analizi korelacijskih in regresijskih koeficientov, ki kažejo na pomembne povezave med posameznimi dimenzijami atmosfere in nakupno namero odjemalcev. Sklepi raziskave potrjujejo, da je ustvarjanje prijetne in premišljene atmosfere bistveno za spodbujanje nakupne namere odjemalcev. Podjetja, ki želijo izboljšati svoje prodajne rezultate, bi morala nameniti posebno pozornost oblikovanju svoje prodajalne, saj lahko premišljeno oblikovana atmosfera bistveno vpliva na vedenje in odločitev odjemalcev za nakup. Ustvarjanje pozitivnih čustvenih učinkov skozi različne dimenzije atmosfere lahko poveča verjetnost nakupa in izboljša celotno izkušnjo odjemalcev.
Ključne besede: atmosfera, nakupna namera, čistoča, glasba, temperatura, osvetlitev, barva, postavitev/razporeditev, vonj
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (3,91 MB)

3.
ANALIZA INTERBRANDOVE LESTVICE V ZADNJIH DESETIH LETIH
Tea Potočnik, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se osredotočamo na obravnavo vrednosti blagovnih znamk in na metode njihovega vrednotenja. Ker je Interbrandova metodologija globalno najbolj poznana, smo se osredotočili na analizo Interbrandove lestvice v zadnjih desetih letih.
Ključne besede: blagovne znamka, vrednost blagovne znamke, pomen vrednosti blagovne znamke, metodologija merjenja vrednosti blagovne znamke, Interbrand
Objavljeno v DKUM: 05.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (3,52 MB)

4.
Vloga družbenih omrežij pri ustvarjanju zaznane vrednosti blagovne znamke
Tjaša Penica, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga družbenih omrežij pri ustvarjanju zaznane vrednosti blagovne znamke, obravnava vpliv družbenih omrežij Facebook in Instagram na zaznano vrednost blagovnih znamk Milka in Cukrček. V teoretičnem delu so opredeljeni ključni pojmi, kot sta pozicioniranje in zaznana vrednost blagovne znamke. Raziskane so različne strategije za uspešno pozicioniranje blagovnih znamk v konkurenčnem poslovnem okolju. Poseben poudarek je namenjen opredelitvi, kako generaciji X in Z različno dojemata in uporabljata družbena omrežja ter kako te razlike vplivajo na njuno zaznavo blagovnih znamk. Diplomsko delo preučuje tudi specifične dejavnike, ki vplivajo na pozicioniranje blagovne znamke pri obeh generacijah, in identificira strategije ter procese, ki jih morajo podjetja vključiti za uspešno pozicioniranje blagovne znamke. Aplikativni del vključuje podrobno analizo uporabe družbenih omrežij pri blagovnih znamkah Milka in Cukrček. V sklopu aplikativnega dela so bili vključeni tudi rezultati anketnega vprašalnika, ki potrjujejo, da družbena omrežja močneje vplivajo na zaznavo blagovnih znamk pri generaciji Z v primerjavi z generacijo X, pri čemer so videoposnetki in interaktivne vsebine še posebej pomembne za mlajšo generacijo. Diplomsko delo preučuje tudi priložnosti in izzive, s katerimi se blagovni znamki Milka in Cukrček soočata pri pozicioniranju na družbenih omrežjih, ter ponuja priporočila za izboljšanje marketinških strategij za večjo angažiranost in zvestobo odjemalcev. Poleg tega delo ponuja vpogled v pomen prilagajanja vsebin specifičnim generacijskim preferencam in raziskuje dejavnike, ki vplivajo na zaznavo blagovne znamke pri različnih demografskih skupinah. Diplomska naloga tako nudi celovit vpogled v vlogo družbenih omrežij pri ustvarjanju zaznane vrednosti blagovne znamke in poudarja pomen prilagajanja marketinških strategij glede na generacijske razlike, kar je ključno za uspešno pozicioniranje blagovnih znamk v sodobnem digitalnem okolju.
Ključne besede: družbena omrežja, zaznana vrednost blagovne znamke, generacija X, generacija Z, pozicioniranje blagovne znamke
Objavljeno v DKUM: 23.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

5.
Zaznavanje blagovnih znamk športne opreme med študenti EPF in njihove nakupne navade
Domen Bevk, 2024, diplomsko delo

Opis: Trg športne opreme, ki vključuje športna oblačila, obutev in pripomočke, je eden najhitreje rastočih globalnih trgov. Njegova rast temelji na trendih zdravega življenjskega sloga, popularnosti telesnih aktivnosti in naraščajoči vključenosti žensk v šport. V tem konkurenčnem okolju se proizvajalci soočajo z naraščajočo konkurenco novih, inovativnih znamk, kar od potrošnikov zahteva odločitev glede izbire blagovne znamke. Blagovne znamke, še posebej športne, predstavljajo simbol potrošniške družbe in imajo močno čustveno in simbolično vrednost. Uspešne blagovne znamke, kot je Nike, ne temeljijo zgolj na kakovosti svojih izdelkov, temveč tudi na zgodbah in vrednotah, ki jih blagovna znamka predstavlja. To ustvarja čustveno povezanost z odjemalci, kar je ključno za zvestobo in dolgoročni uspeh blagovne znamke. Cilj diplomske naloge je bil razumeti, kako študenti zaznavajo blagovne znamke športne opreme in kako lahko proizvajalci dosežejo konkurenčno prednost pri tem segmentu. Raziskovali smo razvoj blagovnih znamk, specifičnosti trženja športnih izdelkov in povezave med zaznano podobo znamke in njenim uspehom na trgu. Na podlagi vprašalnika, ki sem ga oblikoval sam pa smo v drugem delu del raziskovali zaznavanje športnih znamk med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete, njihove nakupne navade ter najpomembnejše značilnosti športnih oblačil, ki vplivajo na njihovo izbiro.
Ključne besede: blagovna znamka, blagovna znamka športne opreme, trženje v športu, zaznana podoba blagovnih znamk, nakupne navade
Objavljeno v DKUM: 23.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

6.
Vpliv viralnega oglaševanja na uporabo digitalnega izdelka
Jan Paveo, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt obravnava vpliv viralnega oglaševanja na uporabo digitalnega izdelka, s posebnim poudarkom na primeru aplikacije Spotify v Indoneziji. Viralno oglaševanje izkorišča družbena omrežja za širjenje informacij o izdelku, pri čemer spodbuja uporabnike, da te informacije delijo naprej. V našem primeru se osredotočamo na digitalne izdelke, ki so neopredmetena oziroma nematerialna dobrina, obstoječa v digitalni obliki. V diplomskem projektu je predstavljen celoten razvojni cikel digitalnih izdelkov, ki vključuje faze zasnove, oblikovanja in razvoja, ter rast izdelka na trgu. Razvoj digitalnih izdelkov je ključnega pomena za uspešno uvajanje na trg, pri čemer so ključne lastnosti digitalnih izdelkov njihova neuničljivost, spremenljivost in ponovljivost. Analiza lastnosti in tržnih strategij je omogočila globlji vpogled v kompleksnost digitalnih izdelkov in njihovo uspešnost. Digitalno oglaševanje, še posebej viralno oglaševanje, je izpostavljeno kot pomembno orodje za povečanje prepoznavnosti in pospeševanje uporabe digitalnih izdelkov. Uporabljena študija analizira, kako različne dimenzije viralnega oglaševanja - informiranost, zabava, draženje in verodostojnost vira - vplivajo na namero uporabe digitalnega izdelka. S kvantitativno metodo in analizo podatkov je bilo ugotovljeno, da zabava, draženje in verodostojnost vira pomembno vplivajo na namero uporabe Spotifyja, medtem ko informiranost nima pomembnega vpliva.
Ključne besede: viralno oglaševanje, digitalni izdelki, oglaševanje, digitalno oglaševanje
Objavljeno v DKUM: 27.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

7.
Vključevanje čutnih elementov v oglaševalske kampanje
Katja Kralj, 2024, diplomsko delo

Opis: Preživetje ljudi je povezano z zaznavanjem okolice in drugih ljudi. To velja tudi za oglaševanje, kjer postaja vključevanje čutnih elementov vse pomembnejše. Uporaba vonja, zvoka, dotika, okusa in vizualnih elementov v oglaševalskih kampanjah omogoča blagovnim znamkam, da učinkovito nagovorijo čute odjemalcev, kar vodi v večjo naklonjenost in zvestobo. Vonj lahko vzbudi močna čustva in spomine, zvok vpliva na razpoloženje, vizualni elementi ustvarjajo prvi vtis, otipni elementi povečajo občutek kakovosti, okus pa je ključen v prehrambni industriji. Celosten pristop, ki vključuje vse čutne elemente, ustvarja edinstvene in nepozabne izkušnje za odjemalce ter krepi emocionalno povezanost z blagovno znamko. To dolgoročno povečuje zadovoljstvo in zvestobo, kar koristi tako njim kot blagovnim znamkam
Ključne besede: Oglaševalska kampanja, blagovna znamka, čutni elementi, čutila, odjemalci
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

8.
Marketinško komuniciranje s pomočjo spletnih medijev v podjetju SWY Brand d.o.o.
Sara Zemljič, 2024, diplomsko delo

Opis: Komunikacija je ključni vidik marketinga, bistvenega pomena za doseganje zvestobe blagovni znamki in vplivanje na odnos do blagovne znamke. Diplomsko delo v teoretičnem delu preučuje celotno marketinško komuniciranje, s fokusom na teoretično podlago, ki je smiselna za našo nadaljno raziskavo. V empiričnem delu smo preučili marketinško komuniciranje blagovne znamke Swy in identificirali področja izboljšave. Poudarjeni so ključni instrumenti, kot so oglaševanje in sodelovanje v družbenih medijih, na platformah, kot so Facebook, Instagram in TikTok. Analiza SWOT in analiza spletne strani blagovne znamke Swy sta pokazali, da medtem ko Swy učinkovito uporablja spletne kanale in partnerstva z vplivneži za povečanje prepoznavnosti, njegova omejena fizična prisotnost in ozka diverzifikacija vplivnežev predstavljata izziv. Priporočila vključujejo vzpostavitev stalne trgovine, razširitev proizvodnih linij, krepitev vključevanja družbenih medijev in partnerstvo s komplementarnimi blagovnimi znamkami za krepitev tržnega položaja blagovne znamke Swy in vključevanja strank.
Ključne besede: SWY, marketinško komuniciranje, analiza, SWOT, spletna orodja, marketinške aktivnosti.
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

9.
Primeri uporabe umetne inteligence v oglaševanju
Filip Lovše, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava uporabo umetne inteligence v oglaševanju in primerja njeno učinkovitost s tradicionalnimi oglaševalskimi metodami. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako različne starostne skupine sprejemajo oglase, ustvarjene z umetno inteligenco, v primerjavi s tradicionalnimi oglasi, ter kako te preference vplivajo na njihove nakupne odločitve. Metode uporabljene v pričujoči raziskavi so analize že obstoječih študij v kombinaciji z anketnim vprašalnikom, ki smo ga izvedli. Pomagale so nam križne tabele v programu SPSS. Rezultati so pokazali, da starejši odjemalci raje vidijo tradicionalne oglase, medtem ko so oglasi, ustvarjeni z UI, ocenjeni kot bolj kreativni. Vendar pa so mlajši odjemalci kljub temu raje izbrali tradicionalne oglase pri svojih nakupnih odločitvah. To nakazuje, da kreativnost sama po sebi ni dovolj za povečanje učinkovitosti oglasov, saj odjemalci še vedno vrednotijo pristnost in zaupanje tradicionalnih oglasov. Ugotovitve kažejo na potrebo po kombinaciji kreativnih elementov umetne inteligence z elementi tradicionalnega oglaševanja. Umetna inteligenca ima velik potencial za preoblikovanje oglaševalske industrije, vendar je ključ do uspeha v strateškem pristopu, ki upošteva specifične potrebe in preference ciljnih odjemalcev.
Ključne besede: umetna inteligenca, oglaševanje, marketinško komuniciranje, Chat GPT, marketing
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (3,53 MB)

10.
Analiza potenciala proizvodnje, prodaje in montaže jeklenih konstrukcij na trgu eu : diplomsko delo
Matjaž Butolen, 2024, diplomsko delo

Opis: Moja diplomska naloga obravnava možnosti širitve storitev podjetja Dorssen IMS d.o.o. na evropske trge s poudarkom na dobavi in montaži jeklenih konstrukcij. Analizirani so tehnični, logistični in finančni vidiki integracije teh storitev, ki bi izboljšale ponudbo in konkurenčnost podjetja. S temeljito tržno analizo in strategijo optimizacije procesov, naloga predlaga načine za izboljšanje operativne učinkovitosti in znižanje stroškov, kar bi povečalo konkurenčnost podjetja Dorssen. V nalogi sem tudi vključil priporočila za učinkovito implementacijo in prilagajanje v dinamičnem poslovnem okolju. Naloga potrjuje, da bo integracija montažne storitve jeklenih konstrukcij imela pomemben in pozitiven vpliv na poslovanje in tržno pozicijo Dorssena.
Ključne besede: montaža jeklenih konstrukcij, AutoStore sistemi, avtomatizirana skladišča, tržna analiza, jeklene konstrukcije.
Objavljeno v DKUM: 20.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici