1. Izvedljivost programsko opredeljene infrastrukture za namen izvajanja načrta obnove po nesreči : magistrsko deloRok Mori, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu se ukvarjamo s prikazovanjem izvedljivosti programsko opredeljene infrastrukture za izvajanje načrta obnove po nesreči. Predstavimo teoretično ozadje metodologije programsko opredeljene infrastrukture in procesa obnove po nesreči. Opišemo delovanje orodij Terraform in Ansible, ki jih uporabimo za implementacijo praktičnega dela magistrske naloge. V praktičnem delu naloge zasnujemo hibridno strežniško infrastrukturo, ki jo nato implementiramo s pomočjo orodij programsko opredeljene infrastrukture. Pripravimo deset različnih testnih scenarijev, na osnovi katerih ovrednotimo implementirano rešitev. Ugotovimo, da je programsko opredeljena infrastruktura izvedljiva za namen izvajanja načrta obnove po nesreči. Ključne besede: programsko opredeljena infrastruktura, obnova po nesreči, avtomatizacija, strežniška infrastruktura, Terraform, Ansible Objavljeno v DKUM: 04.04.2023; Ogledov: 550; Prenosov: 58
Celotno besedilo (4,81 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Razpoznavanje drevesnih značilnosti iz fotografije s pomočjo konvolucijskih nevronskih mrež : diplomsko deloŽan Hozjan, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu implementiramo sistem za razpoznavanje drevesnih značilnosti iz fotografije. Sistem v obliki mobilne aplikacije omogoča zajem fotografije drevesa in razpoznavo drevesnih značilnosti na zajeti fotografiji. Na podlagi razpoznanih značilnosti ter podane razdalje med drevesom in mobilno napravo sistem oceni višino in biomaso drevesa ter količino ogljika, ki ga vsebuje. V mobilni aplikaciji je moč nastale zapise med seboj primerjati, ter tako spremljati rast drevesa. Tekom diplomskega dela opišemo zgradbo sistema, razložimo delovanje posameznih funkcij in podamo rezultate. Ključne besede: razpoznavanje drevesnih značilnosti, konvolucijske nevronske mreže, računalniški vid, TensorFlow, mobilno računalništvo, postavitev strežniške arhitekture, odjemalec-strežnik Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 740; Prenosov: 72
Celotno besedilo (6,33 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Razvoj orodja za vizualizacijo in organizacijo poteka zgodbe : diplomsko deloJakob Fras, 2021, diplomsko delo Opis: V tem diplomskem delu je na področju računalniškega digitalnega sporočanja predstavljen razvoj aplikacije za vizualno predstavitev poteka zgodbe in likov, ki se v njej pojavijo, v jeziku C#. Z uporabo pristopa MVVM k razvoju programske opreme je opisana implementacija aplikacije v ogrodju WPF. Orodje uspešno predstavi zgodbo na časovnici, organizira po dogodkih, vodi register likov in entitet, kronološko uredi interakcije znotraj dogodka, centralizira podatke in jih stisne ob pisanju na disk. Ključne besede: časovnica, WPF, MVVM, C#, potek zgodbe Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 709; Prenosov: 75
Celotno besedilo (2,15 MB) |
4. |
5. |
6. Operacijske raziskave logističnih, transportnih in ekonomskih sistemov : zbrano gradivoAleš Zamuda, 2020, drugo učno gradivo Opis: Predmet Operacijske raziskave logističnih, transportnih in ekonomskih sistemov (ORLTES) je uvrščen v tretjestopenjski bolonjski študijski program Računalništvo in informatika kot izbirna učna enota. Ta dokument predstavlja študijsko gradivo pri tem predmetu. Na naslednji strani sledi uvod, nato je v naslednjih poglavjih podano zbrano gradivo. Ključne besede: operacijske raziskave, logistični sistemi, transportni sistemi, ekonomski sistemi, algoritmi, računalništvo, optimizacija, evolucijsko računanje, študijsko gradivo Objavljeno v DKUM: 05.03.2020; Ogledov: 1898; Prenosov: 219
Celotno besedilo (6,29 MB) |
7. |
8. Evolucijski algoritmi za učenje agenta umetne inteligence pri igranju splošnih videoiger : magistrsko deloMatjaž Vöröš, 2019, magistrsko delo Opis: Videoigre so elektronske igre, ki z uporabnikovo pomočjo na zaslonu pokažejo vizualno povratno informacijo izbranih potez. Njihov osnovni namen je zabava in krajšanje časa. V zadnjih petih letih se je z mednarodnim tekovanjem inteligentnih agentov za igranje iger (angl. General Video Game AI competition; v nadaljevanju GVGAI) začelo novo poglavje. Tekmovanje GVGAI od udeležencev zahteva stvaritev agenta, ki s pomočjo optimizacijskih algoritmov poskuša doseči najboljši možen rezultat. Ker se nam je tekmovanje GVGAI zdelo zelo zanimivo, smo se odločili ustvariti agenta, ki s pomočjo evolucijskih algoritmov pri igranju videoiger, doseže kar se da dober rezultat. Agenta smo zasnovali po pregledu obstoječih optimizacijskih algoritmov. Za razliko od ostalih agentov, naš agent uporablja diferencialno evolucijo, ki še ni bila prikazana na tekmovanjih GVGAI. Dobljene rezultate primerjamo s pomočjo primerjalnega preizkusa GVGAI, vidimo pa da je naš agent statistično signifikantno boljši od večine, a obstaja prostor za napredek. Ključne besede: evolucijski algoritem, videoigre, optimizacija, agent, igranje splošnih videoiger Objavljeno v DKUM: 21.06.2019; Ogledov: 1923; Prenosov: 167
Celotno besedilo (11,19 MB) |
9. |
10. Optimizacija z omejitvami in diferencialna evolucija : od upravljanja avtonomnih globokomosrkih sond do razporejanja obremenitve elektrarnAleš Zamuda, vabljeno predavanje na konferenci brez natisa Opis: Implementacija podpore navigaciji avtonomnih globokomorskih sond, s prostorskimi omejitvami in realno-časovnimi spremenljivimi podatki o oceanskih tokovih na morju zahteva pripravo misij, ki so precej kompleksne. Da bi pilotu takšnih sond olajšali navigacijo znotraj časovnih omejitev za planiranje, posebej pri upravljanju flot, uvajamo pomoč pri avtomatizaciji optimizacije poti. Ta je še toliko bolj dobrodošla pri primerih vzorčenja morskih vrtincev, saj mora pilot v teh primerih pogosto pošiljati nove popravke smeri. Ker se spreminja tudi vreme in razmere na morju, je potrebno upoštevati tudi te, pogosto ob vnovičnih zagonih različnih scenarijev dela misije. Za ta namen je pripravljen algoritem z diferencialno evolucijo in prilagodljivo obravnavo omejitev ter primerjan z nekaterimi drugimi pristopi. Algoritem gradi na nedavnih študijah napredka v modernih optimizacijskih algoritmih po vzoru iz narave in podoben algoritem je bil predstavljen še za optimizacijo urnega razporejanja proizvodnje električne energije med hidroelektrarnami in termoelektrarnami, kjer trenutno na obstoječem testnem okolju pristop še vedno zaseda prvo mesto po rezultatih. Algoritem diferencialne evolucije je bil predstavljen tudi na prostorski rekonstrukciji drevesne morfologije in geometrije za rastoča drevesa. Ključne besede: optimizacija, diferencialna evolucija Objavljeno v DKUM: 14.05.2019; Ogledov: 1826; Prenosov: 63
Povezava na celotno besedilo |