| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
TRANSLATING PROPAGANDA TEXTS OF J. R. KIPLING, H. G. WELLS AND A. C. DOYLE INTO MODERN SLOVENE LANGUAGE AND ITS ARCHAIC NEWSPAPER REGISTER
Aleš Pipan, 2015, diplomsko delo

Opis: The aim of this diploma thesis is two-fold. First, to analyse and translate the propagandistic texts of Joseph Rudyard Kipling, Herbert George Wells and Arthur Conan Doyle on the topic of the Isonzo Front. In order to facilitate this goal the specifics of translating propaganda text had to be determined, as well as the approach with which the translator may recreate or, at the very least, accurately represent another culture’s propaganda. The focus is on the differences that exist between the source and the target culture due to the historical and political developments and on the way in which they affect the process of translation. The second goal is to determine the feasibility of translating propaganda texts into the archaic register of Slovene language which was used by the newspapers at the time when the source texts were written. Four Slovene newspapers from the period 1915—1917 have been analysed in order to compile a glossary of terms and to determine the most prominent characteristics of the register. On the basis of these findings two distinct translations have been produced and compared. Finally, a survey has been conducted in order to asses the appeal of the archaic translation to the modern readers.
Ključne besede: The Great War, Isonzo Front, propaganda, translation, Rudyard Kipling, Herbert George Wells, Arthur Conan Doyle, archaisms, 1916, 1917.
Objavljeno v DKUM: 08.01.2016; Ogledov: 2213; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (2,89 MB)

2.
ČASNIŠKA PROPAGANDA VELIKE VOJNE S POUDARKOM NA SOŠKEM BOJIŠČU
Aleš Pipan, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena Slovencem namenjena propaganda iz obdobja prve svetovne vojne, ki se je pojavljala v časnikih Slovenec, Slovenski narod, Ilustrirani glasnik in Tedenske slike. Njihova vsebina je bila statistično analizirana glede na poreklo člankov, zamik pri objavi ter prisotnost cenzure, s čimer so bile ugotovljene osnovne propagandne značilnosti slovenskih pisnih medijev v obdobju soške fronte. Podrobneje so predstavljene posamezne propagandne teme in motivi, ki so bili značilni za slovenski tisk med 23. majem 1915 in 24. oktobrom 1917 ter za dogajanje na območju med Gradežem in Rombonom, kakor tudi za t. i. območje vojske na bojnem polju (Armee im Felde), tj. neposredno frontno zaledje pod vojaško upravo. Motivi so analizirani glede na notranje- in zunanjepolitične razmere, v katerih so se pojavljali, ter na namen, s katerim so bili uporabljeni. Med njimi so poudarjeni tisti, h katerim so se pogosteje zatekali slovenski avtorji. Ker se pri obravnavi I. svetovne vojne običajno omenja antantna propaganda, so ugotovitve pregleda primerjane z značilnostmi antantne propagande in s propagandnimi načeli, ki so se na podlagi slednje razvila po vojni.
Ključne besede: Slovenci, prva svetovna vojna, propaganda, cenzura, soška fronta, Slovenec, Slovenski narod, Tedenske slike, Ilustrirani glasnik, centralne sile, Kraljevina Italija, Avstro-Ogrska.
Objavljeno v DKUM: 08.01.2016; Ogledov: 2596; Prenosov: 351
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

3.
PRENOVA CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE PODJETJA SUROVINA D.D.
Aleš Pipan, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali in predstavili teoretične in praktične vidike celostne grafične podobe. Kot primer smo uporabili podjetje Surovina d.d. Diplomska naloga je razdeljena na dva dela. Prvi del je teoretični in se razteza od tretjega do petega poglavja. Šesto poglavje je namenjeno praktičnemu delu diplomske naloge. V teoretičnem delu je razložena teorija celostne grafične podobe, kjer definiramo vse potrebne elemente, da lahko nadaljujemo z raziskavo. Četrto poglavje je namenjeno osnovni likovni teoriji, kjer se osredotočamo predvsem na like, barvo in tipografijo, saj je njihovo razumevanje pogoj za razvoj in prenovo celostne grafične podobe oziroma njenih osnovnih grafičnih elementov. Sledi analiza aktualne grafične podobe podjetja Surovina d.d., ki je podprta tako z grafiko in kot tudi s fotografijami. Analiza je podkrepljena še s kratko študijo domače in tuje konkurence. Šesto poglavje je praktični del naloge, kjer preoblikujemo simbol, logotip, določimo njuno medsebojno razmerje in pa tudi ustrezno tipografijo ter barvo. Temu sledijo prikaz pisarniških, promocijskih in ostalih aplikativnih rab, od dopisnega lista, vizitke, pa vse do označevanja vozil.
Ključne besede: celostna grafična podoba, grafično oblikovanje, logotip, vizualna komunikacija
Objavljeno v DKUM: 13.06.2011; Ogledov: 12333; Prenosov: 517
.pdf Celotno besedilo (32,97 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici