| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Orodja za detekcijo prevar v računovodskih izkazih
Živa Očko, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se nanaša na področje forenzičnega računovodstva, in sicer na orodja za detekcijo prevar v računovodskih izkazih. Pri tem se nanašamo na raziskave, ki so bile že v preteklosti narejene na to temo, hkrati pa tudi na ugotovitve, ki smo jih pridobili z izvedbo lastne raziskave. Magistrsko delo je sestavljeno iz 5 delov. Najprej predstavimo namen, cilje in eno samo hipotezo magistrske naloge, ki jo skušamo potrditi ali ovreči s pomočjo lastne raziskave. V naslednjem poglavju opredelimo pojem računovodskih izkazov in prevare. Predstavimo različne vrste prevar, indikatorje prevar, na katere moramo biti pozorni in najbolj znano teorijo prevar, ki jo je prvi razložil Donald Ray Creesey. Največji poudarek v tem delu je na teoriji o računovodskih izkazih, povezanih s prevarami. Naslednje poglavje se nanaša na detekcijo prevar v računovodskih izkazih, kjer so povzete predhodno izvedene raziskave. Predstavljen je matematični model Beneish na primeru grških podjetij, Benfordov zakon, uporabljen v Južni Afriki. Predstavljeno pa je tudi orodje diamant, ki so ga uporabili na primeru indonezijskih podjetij, pa tudi različne tehnike rudarjenja podatkov, kot so na primer nevronske mreže in odločitvena drevesa. Tretji del magistrske naloge je najbolj obsežen, saj obsega izvedbo lastne raziskave na vzorcu 40 velikih in srednje velikih slovenskih podjetij. Podjetja so s pomočjo matematičnega modela Beneish razvrščena v dve skupini – skupino A, ki bi naj imela resnične in poštene računovodske izkaze, ter skupino B, ki bi naj manipulirala s svojimi računovodskimi izkazi. S pomočjo različnih statističnih testov smo preverili, ali obstajajo statistično pomembne razlike med skupino A in B. Pri izvedbi lastne raziskave pa nismo uporabili samo Beneish modela, ampak tudi analizo finančnih kazalnikov. Raziskava je bila izvedena po vzoru tuje raziskave, izvedene v Litvi. Analiza raziskave je pokazala, da je kar 44 od 51 analiziranih finančnih kazalnikov občutljivih na prevare v računovodskih izkazih. Glavna ugotovitev raziskave je, da je analiza finančnih kazalnikov dovolj zanesljivo orodje za detekcijo prevar v računovodskih izkazih. Na koncu magistrske naloge pa sledi še sklep ugotovitev.
Ključne besede: prevare, detekcija prevar, orodja za detekcijo prevar, Beneish model, analiza finančnih kazalnikov.
Objavljeno: 20.10.2021; Ogledov: 103; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

2.
Ovire pri učenju revizije - primer bolonjskega univerzitetnega izobraževanja v Sloveniji
Živa Očko, 2018, diplomsko delo

Opis: Moje diplomsko delo se nanaša na področje revizije, in sicer na ovire pri učenju revizije na primeru bolonjskega univerzitetnega izobraževanja. Pri tem se nanašam na raziskave, ki so bile že v preteklosti narejene na to temo, hkrati pa tudi na lastne ugotovitve, ki sem jih pridobila s pomočjo anketnega vprašalnika. Delo diplomskega projekta je sestavljeno iz 5 delov. Najprej je uvod, kjer predstavim namen, cilje diplomskega projekta in zastavim raziskovalno vprašanje, na katerega skušam odgovoriti, ter eno samo hipotezo, ki jo skušam potrditi ali ovreči. V drugem poglavju predstavim področje revizije in učenje le-te. Pri tem opredelim pojmovanje revizije, namen in cilje revidiranja. Hkrati predstavim učenje revizije na slovenskih univerzah in znanja ter kompetence revizorja. To poglavje diplomskega projekta se nanaša na delovna področja revizorja, revizorjev izdelek, znanja, spretnosti, sposobnosti, interese revizorja in na izobrazbeno pot do poklica revizorja. Največji poudarek v drugem delu diplomskega projekta dajem na poglavje, kjer je predstavljenih pet člankov, ki govorijo o ključnih ovirah pri učenju revizije. Tretji del se nanaša na sklepe o raziskavah učenja revizije. Temu pa sledi poglavje, kjer je predstavljena raziskava, v katero so zajeti študentje Ekonomske-poslovne fakultete v Mariboru. Glavna ugotovitev raziskave je, kaj so po študentovem mnenju ključne ovire pri učenju revizije. Na koncu diplomske naloge sledi še sklep ugotovitev.
Ključne besede: revizija, ovire, izobraževanje, univerza.
Objavljeno: 24.10.2018; Ogledov: 357; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (950,42 KB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici