| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
NAKUPNO VEDENJE PROIZVODNIH PODJETIJ NA MEDORGANIZACIJSKIH TRGIH
Dragica Koštomaj, 2012, magistrsko delo

Opis: Z naraščanjem konkurence so kupci postali zahtevnejši in bolj seznanjeni z izbiro na trgu, zato narašča pomen razumevanja ključnih dejavnikov, ki vplivajo na nakupno vedenje in razvoj tesnih odnosov med ponudniki in odjemalci. Medorganizacijsko nakupno vedenje proizvodnih podjetij na medorganizacijskih trgih je dinamično in zapleteno, pod vplivom različnih dejavnikov, poteka v več fazah, vključuje več posameznikov, ki imajo različne prioritete in cilje in se precej razlikuje od nakupnega vedenja potrošniških trgov. Razumevanje kupca in nakupnega vedenja organizacij namreč predstavlja prvi pogoj za razumevanje in management medorganizacijskega trženja. Medorganizacijski trg sestavljajo vse organizacije, ki kupujejo blago in storitve z namenom, porabe ali uporabe pri izdelavi drugih izdelkov ali storitev, ki jih nato prodajo, dajo v najem ali dobavijo. Na nakupno vedenje vplivajo različni dejavniki zato podjetja morajo poznati te dejavnike, da znajo svoj ponudbeni splet pravilno prilagajati željam in potrebam svojih odjemalcev. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu magistrske naloge obravnavamo nakupno vedenje proizvodnih podjetij na medoragnizacijskih trgih. Predstavljen je pomen razumevanja in poznavanja ključnih dejavnikov, ki vplivajo na nakupno vedenje podjetij na medorganizacijskih trgih. Predstavljene so značilnosti in posebnosti medorganizacijskih trgov, ki jih morajo podjetja razumeti in poznati pri oblikovanju trženjskih strategij. Organizacijsko nakupno vedenje je dinamičen proces, ki zahteva veliko informacij in obsega več stopenj oziroma faz in nakupnih oblik, na nabavni proces in nakupno vedenje pa vpliva več dejavnikov. Prikazana je vloga nabavnega oddelka v nabavnem procesu in vloga nakupnega središča pri nakupnih odločitvah. Za medorganizacijske trge je značilna velika soodvisnost in vzajemnost odnosov katere posledica je tesno sodelovanje, zato je zelo pomembno, da nakupno vedenje analiziramo kot interaktivni proces. V drugem, praktičnem delu magistrske naloge smo spoznanja iz teoretičnega dela uporabili za empirično raziskavo o nakupnem vedenju proizvodnih podjetij v Sloveniji na medorganizacijskih trgih. Raziskava je osredotočena na raziskovanje in analiziranje ključnih dejavnikov, ki vplivajo na nakupno vedenje, kdo sodeluje v nakupnem procesu, kakšne so nakupne odločitve, kako se odločajo v podjetju in kakšni so odnosi med dobavitelji in kupci. V sklepnem delu smo podali povzetek empirične raziskave o nakupnem vedenju proizvodnih podjetij v Sloveniji na medorganizacijskih trgih. Ugotovitve bodo lahko služile proizvodnim podjetjem v Sloveniji razumeti razlike medorganizacijskih trgov in nakupnega vedenja, pri oblikovanju uspešnih medorganizacijskih strategij in taktik.
Ključne besede: nakupno vedenje podjetij, medorganizacijski trg, nabavni proces, nakupna oblika, vplivni dejavniki nakupnega vedenja, nakupno središče, interaktivni proces, odnosi med dobaviteljem in kupcem.
Objavljeno: 21.02.2013; Ogledov: 1251; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

4.
5.
SPLETNO OGLAŠEVANJE V TELEKOMUNIKACIJSKIH PODJETJIH
Iztok Koštomaj, 2013, diplomsko delo

Opis: S pojavom interneta se je začelo novejše obdobje v poslovnem življenju. Internet spreminja temelje vodenja podjetij in strukturo poslovnih procesov, vpliva na spremembo razmerja moči med tržnimi udeleženci in vzpostavlja nove odnose med njimi, hkrati pa podjetjem ponuja možnost za trženje in oglaševanje izdelkov na globalnem trgu. Posledica tega je spreminjanje tradicionalnih konceptov in uvajanje novih pravil za uspešno trženje. Za podjetja, ki stremijo k uspešnosti, je pristnost na internetu neizogibna. Internet danes postaja medij prihodnosti, število njegovih uporabnikov pa iz dneva v dan večje. Eden izmed ključnih dejavnikov za uspešno poslovanje in predstavitev podjetja na trgu je predvsem uporabna ter interaktivna spletna stran. Za uspešno poslovanje je potrebno oblikovati spletno stran, ki bo ustrezala kriterijem in lastnostim kakovostnih spletnih strani. Pomembno vlogo ima že začetna stran, saj je mnogokrat ključen prvi vtis, ki ga uporabnik dobi, ko obišče spletno stran. Najpomembnejša na strani pa je vsebina. Potrebno je zagotoviti preglednost in ažurnost informacij, ki so predstavljene na spletni strani. Ključno vlogo na spletni strani igrata oblikovna podoba ter tehnični vidik. Spletne strani morajo biti namreč usklajene z najpogosteje uporabljenimi brskalniki, željeno pa je tudi da se hitro naložijo. Na podlagi anketne raziskave smo ugotovili, da le všečne, pregledne, razumljive ter uporabne spletne strani pritegnejo obiskovalce, jih na spletni strani zadržijo ter prepričajo, da se ponovno vrnejo. Pozitivna uporabniška izkušnja ima velik pomen. Analizirane spletne strani slovenskih ponudnikov telekomunikacijskih storitev v veliki meri ustrezajo opisanim kriterijem, vendar se na nekaterih straneh kljub temu najdejo napake. Le-te bi bilo potrebno odpraviti, da bi bile spletne strani bolj funkcionalne. Če bi nekako strnili spletno oglaševanje telekomunikacijskih podjetij v Sloveniji, bi lahko rekli, da so na podlagi njihovih spletnih strani na dobri poti. Njihovo prizadevanje, ki ga kažejo preko spletnega oglaševanja, je na dokaj visokem nivoju. Vlaganja v izdelavo in izboljšavo spletnih strani so vsak dan višja. Njihova prizadevanja pa vse bolj opazijo in cenijo tako njihovi uporabniki kot tudi naključni gledalci strani. Ne nazadnje pa se njihovi uporabniki storitev vse pogosteje odločajo za nakup ali naročanje njihovih storitev ali izdelkov kar na podlagi spletnih strani podjetij.
Ključne besede: Internet, spletno oglaševanje, modeli zakupa oglasnega prostora, spletna stran, kriteriji kakovostnih spletnih strani, napake spletnih strani, analiza spletnih strani.
Objavljeno: 10.07.2013; Ogledov: 940; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)

6.
PROJEKTIRANJE TALNEGA OGREVANJA V DRUŽINSKI HIŠI
Tadej Koštomaj, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem predstavil talno ogrevanje v družinski hiši z izračuni toplotnih izgub, na podlagi katerih sem izbral moč toplotne črpalke. Predstavljena je toplotna črpalka zrak/voda. Narejen je projekt talnega ogrevanja, katerega krmili toplotna črpalka.
Ključne besede: talno ogrevanje, toplotne izgube, toplotna črpalka.
Objavljeno: 14.10.2013; Ogledov: 1890; Prenosov: 833
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

7.
IZVAJALCI PALIATIVNE OSKRBE V INSTITUCIONALNEM VARSTVU
Suzana Koštomaj, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo opredelili vlogo izvajalcev paliativne oskrbe v institucionalnem varstvu in predstavili posamezne elemente kakovostne in učinkovite paliativne oskrbe. Namen je bil raziskati strokovno področje zdravstvenih delavcev (predvsem članov negovalnega tima), ki prihajajo v stik z neozdravljivo bolnimi in umirajočimi pacienti, ter ugotoviti, kakšna so njihova stališča do organiziranosti paliativne oskrbe v institucionalnem varstvu. Raziskovalna metodologija: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija raziskovanja. Rezultate smo zbirali s tehniko delno strukturiranih vprašalnikov, prilagojenih po avstralskem dokumentu The palliative Care Evaluation Tool Kit: A compendium of tools to aid in the evaluation of palliative care projects. V raziskavo je bilo vključenih 100 zaposlenih s področja zdravstvene nege, potekala je v januarju 2014 v treh socialno varstvenih zavodih (Lambrechtov dom, Dom starejših Šentjur in Koroški dom starostnikov). Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali, da anketirani zdravstveni delavci v institucionalnem varstvu nimajo strokovno razširjenega znanja s področja paliativne oskrbe. Delno poznajo pravice neozdravljivo bolnih in umirajočih pacientov. Precej šibki so tudi pri poznavanju načel in značilnosti paliativne oskrbe. S statističnimi testi smo potrdili (p=0,0381), da stopnja izobrazbe pomembno vpliva na znanje s področja paliativne oskrbe. Sklep: Izvajanje paliativne oskrbe zahteva od zdravstvenega delavca veliko dodatnega znanja, veščin in absolutno pozitivno naravnanost in samoiniciativnost. Kakovostno paliativno oskrbo bi lahko širše zagotavljali, če bi institucije več vlagale v izobraževanje zaposlenih s področja paliative. Potrebno bi bilo organizirano pristopiti h kontinuirani paliativni oskrbi. Raziskava nakazuje posamezne usmeritve vodstvom vključenih institucij pri nadaljnem delu na področju paliativne oskrbe.
Ključne besede: paliativna oskrba, negovalni tim, etični vidik, pravice neozdravljivo bolnih in umirajočih.
Objavljeno: 12.12.2014; Ogledov: 1174; Prenosov: 367
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

8.
NASLEDSTVO V DRUŽINSKEM PODJETJU LTIP d.o.o.
Nastja Koštomaj, 2014, diplomsko delo

Opis: Družinsko podjetje nima enotne definicije. Gre za podjetje, ki je v večinski lasti družine. Upravljajo in vodijo ga družinski člani, ki so lahko v družinsko podjetje vključeni, nekateri izmed njih pa v družinsko podjetje niso vključeni. Družinska podjetja se zelo razlikujejo od nedružinskih podjetij, saj imajo v družinskih pomembno vlogo sorodstvene vezi. Želja družinskih članov je, da družinsko podjetje ostane v družinski lasti. Nasledstvo je zaradi tega potrebno planirati. Največjo težavo lastniku/managerju večkrat predstavlja odločitev o tem, koga postaviti za naslednika, v kakšni meri in na kakšen način ga izbrati. To predstavlja še posebej težavo tistim lastnikom/managerjem, ki imajo več otrok. Vsak starš namreč želi zapustiti zapuščino svojim otrokom, težko pa je določiti, komu pripada. Lastnik/manager ima možnost zapusti družinsko podjetje več otrokom hkrati, ki si kasneje delijo lastništvo nad družinskim podjetjem. Zaradi nasledstva se lahko hitro razvijejo konflikti. Zato je zelo pomembno, da lastnik/manager prične s planiranjem nasledstva dovolj zgodaj, da ima čas določiti potencialnega naslednika in/ali več potencialnih naslednikov. Družinsko podjetje LTIP d.o.o. je na trgu dela od leta 1970. Lastnik/manager je Vladimir, ki se bo kmalu upokojil. V družinskem podjetju LTIP d.o.o. je pričel z vzrejo kokoši, nato je nadaljeval z lesno proizvodnjo (okna, vrata, palete idr.), ki predstavlja tudi obstoječo dejavnost. Družinsko podjetje LTIP d.o.o. bo predal svojemu mlajšemu sinu Petru, ki je že od osnovne šole vključen v družinsko podjetje LTIP d.o.o. Starejši sin Simon nikoli ni hotel vstopiti v družinsko podjetje LTIP d.o.o. Žena lastnika/managerja, Ivanka, je bila vključena v družinsko podjetje le na začetku ustanovitve le-tega (6 let). Med seboj so zelo povezana družina, zato pri procesu nasledstva do sedaj ni prihajalo do večjih konfliktov. Nikoli niso imeli kriznega plana, zato smo zanje pripravili predlog le-tega.
Ključne besede: družinsko podjetje, nasledstvo, proces nasledstva, udeleženci družinskega podjetja, prednosti in slabosti, možnosti nasledstva, krizni plan.
Objavljeno: 30.10.2014; Ogledov: 910; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (807,69 KB)

9.
RAZVOJ GRAFOMOTORIKE PREDŠOLSKIH OTROK
Janja Koštomaj, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo razvoj grafomotorike pri predšolskih otrocih. Grafomotorične dejavnosti so zelo pomembne že v predšolskem obdobju, saj si s tem otroci razvijajo spretnosti, ki so kasneje zelo pomembne pri pisanju in samem razvoju grafomotorike. O grafomotoričnih spretnostih lahko govorimo že v starosti dveh let, ko otrok ugotovi, da pisalo pušča sled in se s tem prične obdobje čečkanja. Kasneje pa začne posnemati določene oblike. V prvem delu diplomskega dela je opredeljeno področje motorike in grafomotorike. Predstavljena je otroška risba in njen razvoj. Eno izmed poglavij je namenjeno risanju kroga, ki je pomembno kasneje pri empiričnem delu. Opredeljen je pojem zgodnja pismenost in predstavljena je teorija mišljenja Jeana Piageta. V empiričnem delu smo raziskovali in iskali odgovore na vprašanja, ki smo si jih na začetku zastavili. Zanimalo nas je, kako otroci napredujejo v razvoju sposobnosti pri risanju naslednjih likov: krog, kvadrat in trikotnik ter kako se s tem razvijajo njihove grafomotorične spretnosti. Otrokovo napredovanje bi moralo biti opazno zaradi doslednega izvajanja vnaprej pripravljenih načrtovanih dejavnosti. Izvedena je bila spremljava dela v obdobju enega meseca na podlagi kontrolne in eksperimentalne skupine. V tem času lahko govorimo o napredovanju otrok. Otroke smo vrednotili glede na sposobnosti risanja kroga, kvadrata in trikotnika, na začetku in na koncu raziskovalnega obdobja v obeh skupinah. Opazovali smo tudi držo pisala in določili njihovo dominantno roko.
Ključne besede: motorika, grafomotorika, orientacija, otroška risba, krog, kvadrat, trikotnik
Objavljeno: 27.07.2015; Ogledov: 2734; Prenosov: 645
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

10.
MODEL RAVNANJA Z ODPADKI V AVTOSERVISNIH DELAVNICAH V CELJSKI REGIJI
Gregor Koštomaj, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili trenuten model ravnanja z odpadki v avtoservisnih delavnicah v celjski regiji. Osredotočili smo se predvsem na nevarne odpadke, ki nastajajo pri različnih dejavnostih, kako jih servisi začasno skladiščijo do nadaljnega prevzema in preverili usposobljenost zaposlenih pri rokovanju z njimi. V teoretičnem delu smo predstavili različne avtoservisne delavnice, kje nastajajo odpadki, spoznali vrste nevarnih odpadkov, klasifikacijo odpadkov in posamezna podjetja, ki skrbijo za odvoz in dokončno reciklažo. V raziskovalnem delu smo s pomočjo uvedene ankete pridobili podatke o tekočem stanju oddane količine nevarnih odpadkov in gibanju v zadnjih letih. Z raziskovalnimi vprašanji smo ugotovili kakšen je trend nastajanja odpadkov v avtoservisnih delavnicah in podali oceno, koliko so zaposleni okoljsko ozaveščeni in koliko so pravilno informirani kako ravnati z nevarnimi odpadki. Ugotovili smo, da se je pri določenih podjetij letna količina oddanih nevarnih odpadkov v zadnjih petih letih povečala, vendar na povprečni ravni v regiji količina ostaja stabilna.
Ključne besede: nevarni odpadki, klasifikacija, avtoservisna delavnica, proces
Objavljeno: 12.10.2016; Ogledov: 321; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici