| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 84
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Medijska pismenost z metodo časopisnega gledališča : magistrsko delo
Luka Kristić, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo časopisno gledališče kot inovativno metodo za poučevanje medijske pismenosti. S kvalitativno analizo intervjujev s strokovnjaki tega področja smo ugotovili, da se s časopisnim gledališčem lahko poučuje medijsko pismenost. Metoda spodbuja kritično mišljenje, analiziranje, preizpraševanje in ustvarjanje (medijskih) vsebin. Ključne značilnosti so opolnomočenje, kreativni pedagoški pristop, kulturni kontekst in humor. Rezultati tudi kažejo, da časopisno gledališče spodbuja kritično medijsko pismenost in ponuja kreativno orodje ter družbeno ozaveščanje. Priporočena so nadaljnja raziskovanja na večjem vzorcu, kakor tudi raziskovanja o dolgoročnem vplivu metode na učence in občinstvo.
Ključne besede: medijska pismenost, časopisno gledališče, kritično mišljenje, gledališče zatiranih, pedagogika zatiranih
Objavljeno v DKUM: 31.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

2.
Vloga filmske kritike v Sloveniji
Nejc Feguš, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu predstavljena raziskava razkriva, kakšno je trenutno stanje filmske kritike v Sloveniji z več različnih aspektov. S pomočjo intervjujev, ki smo jih izvedli s petimi različnimi filmskimi kritiki, ugotavljamo, da je filmska kritika v Sloveniji kvalitetna, a ima svoje ogromne omejitve ter izzive. Filmska kritika je pomembna za filmsko kulturo v Sloveniji, zaradi česar je potrebno javnost čim bolj ozaveščati o njej. V okviru predlaganega dela smo poskusili tudi pri ostalih kritikih ugotoviti, ali se pojavljajo tovrstne težave ter kako bi lahko delovanje izboljšali.
Ključne besede: filmska kritika v Sloveniji, filmska industrija v Sloveniji, filmsko novinarstvo, digitalizacija medijske industrije, digitalna doba filmske kritike.
Objavljeno v DKUM: 23.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (797,99 KB)

3.
Digitalna medijska pismenost gluhih in naglušnih oseb v Sloveniji
Laura Horvat, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na preučevanje digitalne medijske pismenosti pri gluhih in naglušnih osebah v Sloveniji. Cilj raziskave je bil ugotoviti vpliv sociodemografskih značilnosti na uporabo digitalnih medijev in digitalno medijsko pismenost. Zanimal nas je tudi vpliv digitalne medijske pismenosti na uporabo digitalnih medijev. Rezultati raziskave omogočajo pomemben vpogled predvsem strokovnjakom in raziskovalcem, ki se ukvarjajo z vključevanjem gluhih in naglušnih oseb v digitalno okolje oziroma družbo. Rezultate smo pridobili s pomočjo metode zbiranja podatkov skozi skupinskih intervjujev, ki so pokazali, da gluhe in naglušne osebe najpogosteje uporabljajo Facebook, vendar so razlogi in načini uporabe različni, podobno kot pri drugih digitalnih medijih. Na podlagi rezultatov ugotavljamo, da nobena izmed sociodemografskih značilnosti ne definira uporabe digitalnih medijev in raven digitalne medijske pismenosti. Obstaja pa povezava med digitalno medijsko pismenostjo in uporabo digitalnih medijev.
Ključne besede: digitalna medijska pismenost, digitalni mediji, gluhi in naglušni
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (960,82 KB)

4.
Analiza neverbalne komunikacije televizijskih voditeljev in dojemanje pri gledalcih : diplomsko delo
Tamara Kurnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Neverbalna komunikacija nas spremlja na vsaki točki življenja, tudi pri nastopanju na televiziji. V diplomskem delu smo izvedli analizo neverbalne komunikacije televizijske voditeljice Oprah Winfrey, da bi razumeli, kako ob svojem nastopanju uporablja neverbalne elemente. Sledila je izvedba intervjujev z naključno izbranimi predstavniki štirih starostnih generacij, ki so po ogledu oddaj odgovorili na vprašanja vezana na neverbalno komunikacijo voditeljice. Intervjuje smo izvedli z namenom, da smo izvedeli, kakšen vpliv ima neverbalna komunikacija voditeljice na gledalce. Odkrili smo, da večina gledalcev pozitivno sprejema rabo neverbalne komunikacije pri voditeljici. Iz rezultatov smo zaključili, da je neverbalna komunikacija pri televizijskem nastopanju pomembna za lažje sprejemanje in dojemanje vsebine. Rezultati analize in intervjujev bodo služili vsem, ki želijo razumeti rabo neverbalne komunikacije pri televizijskem nastopanju in njenem vplivu na gledalce.
Ključne besede: Neverbalna komunikacija, televizijsko nastopanje, gestikulacija, televizijska oddaja, Oprah Winfrey
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

5.
Vpliv dejavnikov na zaznavanje globokih ponaredkov na družbenih medijih : diplomsko delo
Kai Ličina, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje vpliv dejavnikov na pravilnost ločevanja globokih ponaredkov od pristnih video posnetkov na družbenih medijih. Delo obravnava ključne koncepte, povezane z družbenimi mediji in širjenjem lažnih informacij, pri čemer poseben poudarek namenja tehnologiji globokih ponaredkov, ki omogoča ustvarjanje realističnih lažnih vsebin. Empirični del raziskave vključuje analizo vpliva uporabe družbenih medijev, vrste videoposnetkov, izobrazbe in predhodnega znanja o manipulaciji medijskih vsebin. Rezultati kažejo, da večina teh dejavnikov nima statistično pomembnega vpliva na pravilnost ločevanja globokih ponaredkov od pristnih video posnetkov, z izjemo Facebooka, in samozavesti pri prepoznavanju globokih ponaredkov, kjer smo pri zabavnih videoposnetkih zaznali statistično značilen vpliv. Rezultati te študije lahko služijo kot osnova za nadaljnje raziskave o zaznavi ponarejenih posnetkov med uporabniki družbenih medijev.
Ključne besede: globoki ponaredki, družbeni mediji, zaznavanje
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

6.
Finančni modeli in upravljanje javnih RTV servisov v evropskem prostoru
Urh Feldin, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo preučuje finančne modele in upravljanje javnih RTV servisov v evropskem prostoru. Namen naloge je analizirati finančno in upravljavsko stanje petih evropskih javnih RTV servisov s pomočjo primerjave letnih poročil, pregleda zakonodaje in literature. Analizirali smo razvojne trende, spremembe v financiranju in uporavljanju ter ključne izzive, s katerimi se soočajo ti servisi. Identificirali smo, da so kljub stabilnim prihodkom servisi soočeni s finančnimi težavami, potrebo po digitalni transformaciji in iskanju novih virov financiranja. Ugotovitve kažejo na potrebo po nadaljnjem raziskovanju, vključujoč več podatkov in poglobljeno analizo vpliva digitalne transformacije.
Ključne besede: javni RTV servis, finančni modeli, upravljanje.
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (938,63 KB)

7.
Digitalna pismenost mladih in njihove navade uporabe družbenih medijev : diplomsko delo
Kristijan Bunevski, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje preplet med digitalno pismenostjo in navadami mladih pri uporabi družbenih medijev. S pomočjo pridobljenih anketnih podatkov in analize diplomsko delo zagotavlja vpogled v vedenje mladih v digitalnem okolju in prispeva h globljemu razumevanju vloge digitalne pismenosti pri oblikovanju interakcij mladih posameznikov na platformah družbenih medijev. Namen je bil odgovoriti na zastavljena vprašanja glede merjenja stopnje digitalne pismenosti med mladimi, kako pogosto mladi uporabljajo določene platforme družbenih medijev, katere vrste vsebin spremljajo in katere od teh platform ocenjujejo kot najbolj zaupanja vredne.
Ključne besede: digitalna pismenost, družbeni mediji, navade mladih
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (3,41 MB)

8.
Tradicionalni in družbeni mediji v času pandemije Covida
Aja Jesenik, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je teoretična in empirična raziskava o tradicionalnih in družbenih medijih v času pandemije covid. Diplomsko delo predstavlja vpliv pandemije covid na delovanje tradicionalnih in družbenih medijev. Teoretični del temelji na predstavitvi razumevanja družbenih in tradicionalnih medijev, virusa in pandemije covid. Pričakovano je bilo, da je pandemija covid močno vplivala na način delovanja medijev, zato je bilo raziskano, kako so se morali mediji prilagoditi, da so lahko ostali na trgu. Predstavljene so spremembe, ki so jih morebiti uvedli, če so jih uvedli. V praktičnem delu je predstavljen intervju s petimi predstavniki slovenskih medijskih hiš. Ugotovljeno je bilo, da so se medijske hiše prilagodile glede na pogoje, ki jih je uvedla Vlada Republike Slovenije. Po zaključeni pandemiji se je delovanje medijev vrnilo v prvotno stanje. Mediji se prilagajajo in razvijajo glede na trg. Pandemija covid ni imela tako velikega vpliva na medije, kot je bilo predvidevano, je pa pripomogla k hitrejšemu razvoju medijev.
Ključne besede: tradicionalni mediji, družbeni mediji, pandemija covid, vpliv pandemije, spremembe
Objavljeno v DKUM: 08.08.2024; Ogledov: 196; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

9.
Primerjalna analiza objav vplivnežev in tradicionalnih medijev o vojni v Ukrajini : diplomsko delo
Jurica Balenta, 2024, diplomsko delo

Opis: Glavna tema našega dela sta analiza in primerjava profilov vplivnežev in tradicionalnih medijskih podjetij na družbenih omrežjih s poudarkom na ukrajinski vojni. Profili so analizirani in primerjani tako, da so bili zbrani in primerjani podatki o številu sledilcev, številu interakcij in količini vsebine, ki je na voljo na vsakem od profilov, medtem ko je bilo z vsakega profila vzeto tudi nekaj vsebine in je bila nekoliko podrobneje analizirana. Namen je bil odgovoriti na zastavljena vprašanja glede razlik med profili vplivnežev in tradicionalnih medijev ter vsebino, ki jo nalagajo.
Ključne besede: ukrajinska vojna, družbeni mediji, vplivneži
Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 253; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (3,34 MB)

10.
Strategies for the minimisation of misinformation spread through the local media environment
Suzana Žilič Fišer, Peter Čakš, 2023, izvirni znanstveni članek

Ključne besede: local media, journalism, media production prqactices, fact-checking, misinformation, COVID-19
Objavljeno v DKUM: 10.06.2024; Ogledov: 155; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici