1. Oblikovanje smučarskega poligona na omejenem prostoru - interaktivna in trajnostna zasnova : magistrsko deloKaja Kotnik, 2025, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na oblikovanje smučarskega poligona, ki temelji na upoštevanju trajnosti in interaktivnosti. Namen je bil oblikovati funkcionalen smučarski poligon, ne glede na to, da je omejen na majhen prostor ter območje relativno nizke nadmorske višine, kjer je količina naravnega snega v smučarski sezoni majhna. Naš poligon smo oblikovali na podlagi izvedene primerjalne analize poligonov, ki jih ponujajo smučarska središča v Sloveniji in tujini. Tako smo identificirali temeljne značilnosti funkcionalnih poligonov, ki so primerni za različna starostna obdobja in smučarsko znanje. Opredelili smo smernice za načrtovanje smučarskih poligonov, ter jih nato uporabili pri oblikovanju našega lastnega poligona. Eden naših glavnih ciljev je bil, da oblikujemo poligon, ki bo trajnosten in finančno dostopen. Ravno zato smo oblikovali postaje in izbor storitev na način, ki nam omogoča, da jih lahko sproti prilagajamo in preoblikujemo brez dodatnih posegov v prostor. Postavitev smučarskega poligona nam omogoča nadgradnjo posameznih smučarskih postaj tako, da ustrezajo različnim ravnem smučarskega znanja. Ugotavljamo, da je oblikovanje smučarskega poligona dolgotrajen, kompleksen in zahteven proces, saj je za njegovo učinkovitost potrebno upoštevati številne ključne dejavnike, kot so dostopnost, varnost, teren, snežne razmere, potrebe uporabnikov, vključenost vlečnice, izbira pripomočkov, animacija, trajnost in interaktivnost. Ključne besede: smučanje, šola smučanja, smučarski park Objavljeno v DKUM: 16.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Celotno besedilo (2,68 MB) |
2. Primerjava učinkovitosti strnjene in nestrnjene vadbe pri učenju košarkarskih prvin v 4. razredu : magistrsko deloMerisa Dedić, 2024, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je bil pripraviti program za strnjeno in nestrnjeno vadbo pri učenju košarkarskih prvin v 4. razredu ter primerjati in analizirati učenčevo praktično znanje pred, takoj po zaključku in en mesec po zaključku strnjene in nestrnjene vadbe. Raziskavo smo izvedli z učenci 4. razreda Osnovne šole Franc Rozman Stane Maribor. Raziskava je temeljila na neslučajnostnem in namenskem vzorcu, v katerega je bilo vključenih 35 učencev. Program strnjene vadbe smo izvedli v petih zaporednih dneh in se je izvajal eno šolsko uro. Nestrnjeno vadbo pa smo izvedli v petih tednih, enkrat tedensko po eno šolsko uro. Pred, takoj po zaključku in en mesec po zaključku programa smo preverili učenčevo praktično znanje o osnovnih košarkarskih prvinah s pomočjo vnaprej določenih kriterijev. Kriterije smo razporedili v pet skupin ter jih točkovali od 1 do 5. Za obdelavo pridobljenih rezultatov smo uporabili statistični program IBM SPSS Statistics, v katerem smo uporabili t-test za odvisne vzorce, ko smo primerjali isto skupino v različnih časovnih intervalih. Primerjavo skupin, ki sta izvajali strnjeno in ne strnjeno vadbo, smo izvedli na način kvalitativne primerjave. Z raziskavo smo ugotovili, da obstajajo statistično pomembne razlike pri praktičnem znanju izvajanja osnovnih košarkarski prvin takoj po zaključku programa v primerjavi s stanjem en mesec po zaključku programa. Ključne besede: športna vzgoja, mala košarka, košarkarske prvine, učenci Objavljeno v DKUM: 24.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 24
Celotno besedilo (1,82 MB) |
3. Pomen gibalnih iger za spominske sposobnosti učencev drugega razreda osnovne šole : magistrsko deloLiza Klajnšek, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu z naslovom Pomen gibalnih iger za spominske sposobnosti učencev drugega razreda osnovne šole smo raziskovali vpliv vsakodnevnega vključevanja gibalnih iger v učni proces na spominske sposobnosti učencev. Raziskava je bila izvedena na vzorcu 40 učencev drugega razreda, razdeljenih v eksperimentalno in kontrolno skupino. Eksperimentalna skupina je vsakodnevno sodelovala v gibalnih igrah pri različnih predmetih, kontrolna skupina pa je sledila običajnemu delu brez vključevanja dodatnih gibalnih iger v učni proces. Rezultati raziskave so pokazali, da so se spominske sposobnosti eksperimentalne skupine po intervenciji izboljšale, medtem ko so se sposobnosti kontrolne skupine poslabšale. Največji napredek so pokazale deklice, ki so bile pred intervencijo manj telesno aktivne, medtem ko pri dečkih ni bilo opaziti pomembnega napredka. Gibalne igre so imele pozitiven vpliv na motivacijo, pozornost in koncentracijo učencev, kar je prispevalo k lažjemu delu in boljšim rezultatom v učnem procesu. Izvedena intervencija potrjuje pomembnost vključevanja gibanja v učni proces za celostni razvoj otrok, še posebej tistih, ki sicer niso telesno dovolj aktivni. Ključne ugotovitve poudarjajo, da gibanje izboljšuje spominske sposobnosti in prispeva k boljšemu učnemu uspehu, hkrati pa krepi telesno in duševno zdravje otrok. Ključne besede: kognitivni razvoj, spominske sposobnosti, gibanje, gibalne igre Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 90
Celotno besedilo (1,00 MB) |
4. Pogledi učiteljev na uvajanje gibalne dejavnosti v pouk pri učencih s hiperkinetično motnjo : magistrsko deloSara Hudovernik, 2024, magistrsko delo Opis: Motnja pozornosti in hiperaktivnosti (ADHD) je kronična nevrobiološka motnja, ki vpliva na regulacijo dejavnosti, nadzor impulzivnega vedenja in ohranjanje pozornosti. Za otroke s hiperkinetično motnjo ima gibanje poseben pomen, saj omogoča sproščanje notranje napetosti ter izboljšuje njihovo zbranost in učinkovitost. Gibalna in športna dejavnost sta ključni za otrokov celostni razvoj, vplivata na samopodobo, socialno-čustveno ravnotežje in kognitivne sposobnosti. Gibalna in športna dejavnost tako prispevata k uravnoteženemu in harmoničnemu življenju otrok, ki je ključno za njihovo psihično in telesno sposobnost.
V magistrskem delu so nas zanimali pogledi učiteljev na uvajanje gibalne/športne dejavnosti v pouk kot takšen pri učencih s hiperkinetično motnjo.
Izvedli smo raziskavo, v kateri je sodelovalo dvainosemdeset učiteljev naključno izbranih slovenskih osnovnih šol. Ugotovljeno je bilo, da so učitelji premalo seznanjeni z motnjo oz. svojega znanja o motnji ne ocenjujejo kot zadostnega. Učitelji večinoma uporabljajo različne prilagoditve za učence s hiperkinetično motnjo, prav tako v svoj pouk že vključujejo različne oblike gibalne športne dejavnosti in menijo, da je ta dobra za celosten razvoj otrok. Ključne besede: Hiperkinetična motnja, težave s pozornostjo, z nemirnostjo in impulzivnostjo, gibalna dejavnost. Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 34
Celotno besedilo (1,73 MB) |
5. Prehranske navade in gibalna dejavnost otrok v zgodnjem otroštvu : magistrsko deloDenis Cvahte, 2024, magistrsko delo Opis: Glavni namen magistrske naloge je bil raziskati prehranske navade otrok ter gibalno dejavnost v obdobju prehoda iz vrtca v osnovno šolo.
Sama raziskava je zajemala 136 učencev od tega 71 dečkov in 65 deklic starih med 5 in 6 let iz dveh različnih vrtcev ter njune podružnice v severovzhodni Sloveniji. Podatke o prehranskih navadah ter gibalni dejavnosti otrok v obdobju prehoda iz vrtca v osnovno šolo smo pridobili z anketnim vprašalnikom, ki so ga izpolnili starši otrok.
Rezultati kažejo, da se otroci prehranjujejo v skladu z zdravim načinom prehranjevanja, kar pomeni, da imajo dovolj obrokov skozi dan, njihovi obroki vsebujejo vsa potrebna hranila, le redko pa posegajo po nezdravih in hitro pripravljenih obrokih.
Raziskava je pokazala, da so otroci pretežno aktivni skozi dan, kar pomeni, da svoj prosti čas namenijo gibalnim dejavnostim, se poslužujejo visoko in nizko intenzivnih dejavnosti ter obiskujejo športne aktivnosti tudi zunaj vzgojno izobraževalnega zavoda. Ključne besede: otroci, prehrana, gibalna dejavnost, prehranjevalne navade Objavljeno v DKUM: 29.08.2024; Ogledov: 68; Prenosov: 68
Celotno besedilo (2,52 MB) |
6. Consequences of COVID-19 lockdown restrictions on children physical activity : a Slovenian StudyJurij Planinšec, Črtomir Matejek, Saša Pišot, Rado Pišot, Boštjan Šimunič, 2022, izvirni znanstveni članek Opis: During the COVID-19 pandemic, countries took several restrictions to contain the spread of coronavirus. In the second wave of the COVID-19 pandemic, primary schools in Slovenia were closed for a period long time (from October 19th 2020 until January 18th 2021 when they were partially reopened for 6–9 year olds until February 15th 2021 when they were reopened for all children) and organized sport activities for children and adolescents under the age of 15 was not allowed during this period. The aim of the study was to examine how these restrictions were reflected in the amount of different forms of physical activity (PA) of 6–12-year old children (N = 3,936). Data were collected using an online questionnaire (International Physical Activity Questionnaire Short Form) comparing different forms of PA before (BEFORE) and during (DURING) remote schooling. The results show that there has been a decline in children’s PA DURING, specifically, only 4.3% of children had their physical education ≥ 45 min (or 77.7% ≤ 30 min), as is the usual duration in Slovenia. There was also a remarkable decline in extracurricular sports activities (p < 0.001), which BEFORE had been participated by 72.2% of children, while DURING remote schooling, as many as 83.5% of children did not participate these activities. 69.7% of children participated in organized sports in clubs at least once a week, while DURING remote schooling, as many as 88.1% (p < 0.001) did not participate in such form of activities. Furthermore, the time spent exercising in moderate to vigorous PA also decreased (BEFORE 8.2% vs. DURING 24.9%; p < 0.001). We found that during lockdown there has been an alarming decrease in the frequency and duration of organized PA at school and at sports clubs. These findings are a good starting point for designing (developing) an effective strategy for promoting health-enhancing PA of children in the event of a future lockdown or similar situations. The strategy should focus on the appropriate implementation of PA curriculum and motivate young people to participate regularly in extracurricular organized and non-organized activities. Ključne besede: COVID-19 pandemic, physical activity, children, remote schooling, physical education Objavljeno v DKUM: 01.07.2024; Ogledov: 134; Prenosov: 11
Celotno besedilo (228,43 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Diferenciacija ur športa na podružnični osnovni šoli v kombiniranem oddelku 2. in 3. razreda : magistrsko deloValentina Zdovc Kotnik, 2024, magistrsko delo Opis: Glavni namen magistrskega dela je bil pripraviti, izvesti in analizirati diferencirane ure predmeta šport v kombiniranem oddelku 2. in 3. razreda na podružnični šoli. Diferencirali smo ure iz različnih tematskih sklopov, ki so v učnem načrtu za šport. Načrtovali in zapisali smo priprave za pet šolskih ur, ki so predstavljene v praktičnem delu magistrskega dela. Te ure smo izvedli, jih dokumentirali ter v omenjenem poglavju opisali in tudi analizirali z vidika poučevanja v kombiniranem oddelku, z vidika učencev in vidika diferenciacije. Ugotovili smo, da je izvedba diferenciranega pouka težja kot v čistih razredih, vendar smiselna. Naredili smo tudi empirični del, kjer smo s pomočjo ankete, ki je bila izvedena na vzorcu sedemintridesetih učiteljev, ki poučujejo ali so poučevali v kombiniranem oddelku na podružnični šoli na izbrani šoli. V tem delu naloge nas je zanimal odnos učiteljev kombiniranih oddelkov do diferenciacije – kaj diferencirajo, kdaj, ali jim diferenciacija otežuje delo in kdaj se diferenciacije poslužujejo pri športu. Z raziskavo smo ugotovili, da skoraj vsi učitelji kombinirani pouk diferencirajo, vendar pogosteje slovenščino ter matematiko kot spoznavanje okolja, glasbeno umetnost in šport. Učitelji imajo do diferenciacije pozitiven odnos, čeprav jim načrtovanje in izvajanje le-te ni najlažje. Nekateri učitelji diferencirajo ure športa, pretežno v osrednjem delu pri ciljih, vsebinah, metodičnih postopkih in pripomočkih. Z izvedbo empiričnega in praktičnega dela smo hoteli podpreti idejo o tem, da je diferenciacija v kombiniranih oddelkih zelo pomembna, tudi pri športu, predvsem pa smo z izvedbo praktičnega dela hoteli raziskati diferenciacijo ur športa v kombiniranih oddelkih na podružničnih šolah. Ključne besede: šport, podružnična šola, kombiniran oddelek, kombiniran pouk, diferenciacija Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 230; Prenosov: 61
Celotno besedilo (5,97 MB) |
8. Telesna samopodoba in športna aktivnost študentk : magistrsko deloNika Žuža, 2023, magistrsko delo Opis: Namen magistrske naloge je ugotoviti, kakšna je telesna samopodoba študentk, ali se le-ta razlikuje med skupinami bolj, srednje in manj športno aktivnimi študentkami. Prav tako smo raziskali, kako se sedeče vedenje odraža na športno aktivnost in ali imajo pri študentkah družbeni mediji velik pomen pri dojemanju telesne samopodobe ali se primerjajo z drugimi, jih mediji spodbujajo pri ukvarjanju s športno aktivnostjo ali ne. V raziskavi je sodelovalo 104 študentk Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. Meritve so se izvajale v predavalnih prostorih Pedagoške fakultete. Podatki o telesni samopodobi so bili pridobljeni s francoskim vprašalnikom, ki je poslovenjena različica anketnega vprašalnika, za ugotavljanje telesne samopodobe mladostnikov The Physical Self-Inventory - short form. Podatki o pomenu družbenih omrežij ter uporabi interaktivnih medijev so bili pridobljeni z vprašalnikom »Interaktivni mediji in družbena omrežja«. Podatki o sedečem vedenju so bili pridobljeni z vprašalnikom »Sedeče vedenje« ter podatki o športni aktivnosti so bili pridobljeni z vprašalnikom »Gibalna/športna« dejavnost. Za ugotavljanje razlik v telesni samopodobi med skupinami športno različno dejavnih študentk je bila uporabljena analiza variance (ANOVA) kot tudi Kruskal-Wallis test (KW). S Post-Hoc Scheffe preizkusom in Mann-Whitney U testom so bile natančneje opredeljene predhodne ugotovljene statistično značilne razlike. Statistično značilne razlike so bile ugotovljene na ravni tveganja p ≤ 0,05. Rezultati raziskav kažejo, da športno bolj aktivne študentke statistično značilno višje vrednotijo telesno samopodobo v primerjavi s športno manj aktivnimi študentkami. Srednje in bolj športno aktivne študentke se gibalno/športno udejstvujejo predvsem zaradi zdravja in boljšega počutja, kar za skupino manj aktivnih študentk ne velja. Rezultati so tudi pokazali, da srednje športno aktivne študentke pripisujejo mnenju drugih statistično značilno višji pomen pri oblikovanju lastne samopodobe kot drugi dve skupini. Ključne besede: samospoštovanje, telesna dejavnost, mediji, samozavest, odnosi Objavljeno v DKUM: 14.11.2023; Ogledov: 455; Prenosov: 127
Celotno besedilo (1,41 MB) |
9. Odnos otrok in adolescentov do izvajanja športnovzgojnega kartona v osnovni šoli : magistrsko deloUrša Kralj, 2023, magistrsko delo Opis: Namen magistrske naloge je bil ugotoviti, kakšen odnos imajo dekleta in fantje drugega in tretjega vzgojno izobraževalnega obdobja do izvajanja športnovzgojnega kartona v osnovni šoli. Prav tako nas je zanimalo, ali odnos učitelja vpliva na odnos učencev. V raziskavo smo vključili 162 učencev, starih med 9 in 15 let, dveh osnovnih šol zgornje Savinjske doline. Vzorec je temeljil na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu učencev. Uporabili smo deskriptivno metodo in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Rezultate smo obdelali s programom SPSS. Rezultate ŠVK smo standardizirali in jih pretvorili v vrednosti ter nato na tej osnovi merjence razdelili po kategorijah: gibalno podpovprečni, gibalno povprečni in gibalno nadpovprečni. Za ugotavljanje razlik v odnosu do izvajanja športnovzgojnega kartona med skupinami smo uporabili enosmerno analizo variance ANOVA. Razlike smo natančneje opredelili s Scheffe post-hoc preizkusom. Rezultati kažejo, da ne obstaja statistično značilna razlika v odnosu otrok do izvajanja športnovzgojnega kartona med različno gibalno učinkovitimi skupinami. Prav tako ne obstaja statistično značilna razlika pri preverjanju vpliva učitelja na odnos učencev do testiranja. Statistično značilno razliko pri rezultatih smo zaznali zgolj pri nevednosti učencev o posameznih meritvah pri testih športnovzgojnega kartona. Ugotovili smo, da rezultati ŠVK niso povezani s pozitivnim oziroma negativnim odnosom do izvajanja ŠVK. Prav tako smo ugotovili, da odnos učiteljev do ŠVK ni pomemben dejavnik učenčevega odnosa do športnovzgojnega kartona. Ključne besede: odnos, športnovzgojni karton ali SLOfit, testiranje, gibalni razvoj Objavljeno v DKUM: 15.09.2023; Ogledov: 569; Prenosov: 96
Celotno besedilo (1,43 MB) |
10. Poznavanje teoretičnih vsebin predmeta športna vzgoja študentov razrednega pouka : magistrsko deloTeja Bavdaž, 2023, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela z naslovom Poznavanje teoretičnih vsebin predmeta športna vzgoja študentov razrednega pouka je bil raziskati znanje študentov razrednega pouka o teoretičnih vsebinah pri predmetu športna vzgoja v prvem in drugem vzgojno izobraževalnem obdobju. Zanimale so nas razlike v poznavanju teoretičnih vsebin študentov glede na letnik študija. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 151 študentov, ki so v študijskem letu 2022/23 obiskovali študijski program Razredni pouk na Pedagoški fakulteti v Mariboru, Ljubljani in Kopru. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika in jih obdelali v programu SPSS. Razlike v trditvah študentov in letnikom študija, ki ga obiskujejo, smo preverjali s Fisherjevim eksaktnim testom. Statistično značilne razlike smo ugotavljali na stopnji tveganja p < 0,05. Rezultati so pokazali, da študentje razrednega pouka razmeroma dobro poznajo teoretične vsebine športne vzgoje. Boljše znanje se je pokazalo pri teoretičnih vsebinah za prvo vzgojno izobraževalno obdobje, nekoliko slabše pa imajo znanje pri teoretičnih vsebinah za drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, predvsem pri vsebini o malih športnih igrah. Ugotovili smo, da se med študenti razrednega pouka pojavljajo statistično značilne razlike v znanju glede na letnik študija. Namreč njihovo teoretično znanje predmeta športna vzgoja se z napredovanjem v letnikih povečuje in izboljšuje oz. nadgrajuje. Ključne besede: teoretične vsebine, športna vzgoja, osnovna šola, razredni pouk Objavljeno v DKUM: 01.09.2023; Ogledov: 445; Prenosov: 46
Celotno besedilo (2,40 MB) |