| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 822
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Management kakovosti v hotelu
Patricija Dravec, 2021, diplomsko delo

Opis: Management se pojavlja v vsaki organizaciji. Določa osnovne smeri razvoja, strateške cilje organizacije in skrbi za izvajanje načrtovanih nalog na vseh ravneh delovanja. Je ustvarjalno reševanje problemov, ki se nanašajo na načrtovanje, organiziranje, vodenje ter ocenjevanje razpoložljivih virov oziroma resursov za doseganje ciljev poslovanja, poslanstva in vizije razvoja podjetja. V diplomskem projektu smo raziskali teoretične vidike managementa, managementa kakovosti ter management kakovosti v hotelu oziroma turistične storitve.
Ključne besede: management, management kakovosti, turizem, hotel Slon.
Objavljeno: 06.09.2021; Ogledov: 39; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (866,30 KB)

2.
Strast in vztrajnost pri delu turističnih vodnikov v Sloveniji
Nataša Uršič, 2021, magistrsko delo

Opis: V življenju je zelo pomembno, kako posameznik dojema svoje delo ali poklic. Predanost delu je le eden izmed dejavnikov, ki lahko posledično vplivajo na posameznikovo zadovoljstvo z delom in doseganje ciljev ter končni uspeh. Kako razvijati interese, vztrajati do zastavljenih ciljev kljub oviram na poti, vedno znova najti smisel in biti ob tem še zadovoljen, je zelo pomembno že od človekove rane mladosti. V magistrski nalogi smo se osredotočili na raziskovanje strasti in vztrajnosti, ki skupaj predstavljata predanost. Posebno pozornost smo namenili skupini turističnih vodnikov ter pri njih skušali razumeti predanost in njihovo osebno zadovoljstvo z delom. Empirični del smo izpeljali s pomočjo kvantitativne raziskave na vzorcu populacije turističnih vodnikov v Sloveniji. Pri analizi podatkov in diskusiji je poudarek na preverjanju povezav med občutenjem strasti in vztrajnosti ter osebnim zadovoljstvom. Opredeljena je tudi povezava med občutenjem predanosti in gotovostjo opravljanja poklica turističnega vodenja v prihodnosti. Ugotavljamo, da je za turistične vodnike v Sloveniji bolj pomembna vztrajnost kot strast. A hkrati v trenutnih razmerah ne dajejo nobenega zagotovila, da bi kljub predanosti opravljali svoj poklic turističnega vodnika tudi v prihodnosti. Izpostavljamo tudi trenutne razmere v svetu v povezavi s COVID-19 in njegov vpliv na turizem. Predstavljene so možnosti nadaljnjega raziskovanja ter smeri praktične uporabe pridobljenih ugotovitev.
Ključne besede: strast, vztrajnost, predanost, turistični vodnik, zadovoljstvo pri delu
Objavljeno: 16.07.2021; Ogledov: 171; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (756,88 KB)

3.
Proaktivni krizni management: transformacijski pristop, krizna pripravljenost in nove priložnosti
Nuša Širovnik, 2020, magistrsko delo

Opis: Podjetja morajo biti vedno pripravljena na nenadne zunanje dogodke, ki bi lahko pretresli njihovo ustaljeno delovanje in ogrozili njihove cilje ali v najhujših primerih celo njihov obstoj. Na nastanek takšnih dogodkov podjetja ne morejo vplivati, lahko pa z ustreznim odzivom preprečijo nastanek neobvladljive akutne krize in večje škode. Sicer so takšni dogodki pogosto samo povod za izbruh krize, pravi vzroki za njen nastanek pa se največkrat skrivajo ravno v podjetju samem. Okolje, v katerem delujejo slovenska podjetja, je relativno stabilno. Primerljiva ameriška podjetja se, na primer, veliko pogosteje soočajo s posledicami orkanov, požarov, terorističnih napadov in drugih nenadnih dogodkov ali neravnih nesreč. V takšnem okolju je tudi proaktivnemu kriznemu managementu namenjeno več pozornosti kot pri nas. Vsekakor pa krizne pripravljenosti in kriznega managementa tudi v Sloveniji ne bi smeli postavljati na stranski tir. Magistrske naloge smo se lotili z namenom, da preverimo, kako so se slovenska podjetja odzvala na krizo, ki jo je v pomladnih mesecih povzročila pandemija virusa Covid-19 in opozorimo na velik pomen proaktivnega pristopa pri soočanju s krizo. Izvedli smo empirično raziskavo in ugotavljali, kako je šest slovenskih podjetij prilagodilo svoje poslovanje v tednih, ko je bila pri nas razglašena epidemija. Zraven njihovega odziva na krizo nas je zanimalo tudi, ali so v krizi našli nove priložnosti. Ugotovili smo, da so v podjetjih, kljub relativno nizki stopnji splošne krizne pripravljenosti, s svojimi odzivi relativno zadovoljni. Občutljivost na krizo podjetja pripisujejo predvsem dejavnosti, s katero se ukvarjajo, velik pomen pa se pripisuje tudi vpletenosti države, ki nosi velik del finančnega bremena krize. V raziskavi tudi ugotavljamo, da podjetja poskušajo izboljšati svojo krizno pripravljenost in odpornost z različnimi metodami; od manjših operativnih prilagoditev do korenitih strateških sprememb. V tem pomenu govorimo tudi o raznolikih priložnostih, ki so jih podjetja našla v nestabilnih kriznih razmerah. Vsekakor obstaja prostor za nadaljnjo raziskovanje in izboljšave. V raziskavo bi lahko vključili kvantitativne podatke in čez čas preverjali, ali je bil odziv podjetij dolgoročno uspešen. Še posebej zato, ker se do nastanka te magistrske naloge, nista zaključili niti zdravstvena kriza niti gospodarska kriza, ki je nastala kot posledica pandemije Covid-19. Pri podjetjih, ki so v krizi našla nove priložnosti, bi lahko čez čas preverili tudi, ali so le−te uspeli pretvoriti v oprijemljive poslovne rezultate. Osredotočili bi se lahko v eno panogo ali podjetje in jo preučili veliko bolj detajlno. Možnosti je ogromno, hkrati pa lahko z gotovostjo trdimo, da bo v duhu aktualnih dogodkov zanimanje za proaktivni krizni management, tako v akademski kot tudi v poslovni sferi, še naprej raslo.
Ključne besede: kriza, proaktivni krizni management, odpornost, transformacijski krizni management, priložnosti v krizi.
Objavljeno: 04.05.2021; Ogledov: 210; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

4.
Študija trajnosti in izzivov oskrbovalne verige bioplastike
Luka Uršič, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je obravnavana tematika bioplastike kot trajnostne rešitve tesno povezana s količino plastičnih odpadkov, ki jo potrošniška družba proizvaja. Ker je problematika vsak dan večja, stopnja reciklaže pa ne raste premo sorazmerno s produkcijo odpadkov, je vpeljava novih alternativ ključnega pomena. Kljub številnim pozitivnim lastnostim ima konvencionalna plastika na okolje in prostor izrazito negativen vpliv, zato je iskanje rešitev v okvirih trajnostnega razvoja ter uvajanje tehnoloških izboljšav več kot nujno. Kot možno alternativo bomo predstavili bioplastiko, saj se uveljavlja splošno mnenje, da bi le-ta lahko pripomogla k manjši okoljski obremenitvi. Analizirali ter kritično ovrednotili bomo oskrbovalno verigo bioplastike ter teoretični del namenili izzivom, s katerimi se trajnostne rešitve soočajo. Raziskovalni del je namenjen primerjalni analizi dobrih praks, kjer nas je zanimala vpeljava bioplastike kot alternativne rešitve v slovenski prostor kot tudi njena oskrbovalna veriga ter analiza trajnosti. Raziskavo smo izvedli z metodo polstrukturiranih intervjujev, s pomočjo katerih smo želeli podrobno raziskati tematiko izdelave bioplastike v praksi, jo kritično ovrednotiti ter jo umestiti v koncept trajnostnih rešitev.
Ključne besede: bioplastika, biorazgradljiva plastika, biopolimer, oskrbovalna veriga, trajnostni razvoj
Objavljeno: 22.04.2021; Ogledov: 195; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

5.
Organizacijska kultura v podjetju in njen vpliv na zadovoljstvo zaposlenih
Marko Petek, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo pojasnjuje vpliv organizacijske kulture na zadovoljstvo zaposlenih. Organizacijska kultura s svojimi vrednotami in normami oblikuje notranji kontekst organizacije in tako vpliva na različne elemente, vključno z zadovoljstvom zaposlenih. Zadovoljstvo zaposlenih se nanaša na dojemanje zaposlenih o njihovem delovnem okolju, odnosih s sodelavci, plači in možnostih napredovanja. Magistrsko delo je vsebinsko sestavljeno iz petih delov. V prvem poglavju smo opisali namen, cilje, hipoteze, metode in omejitve. V drugem poglavju smo opredelili pojem organizacijske strukture, predstavili tipe organizacijske kulture in se osredotočili na tipologijo Cameron & Quinn, ki smo jo v nadaljevanju tudi uporabili v raziskavi. Predstavili smo vlogo organizacijske kulture, merjenje organizacijske kulture, značilnosti, spreminjanje organizacijske kulture in njeno povezavo z zadovoljstvom z delovnim mestom. V tretjem poglavju smo opredelili zadovoljstvo zaposlenih, dejavnike zadovoljstva, pomembnost zadovoljstva zaposlenih in zadovoljstvo z delovnimi mesti v povezavi z organizacijsko kulturo. Četro poglavje smo namenili organizacijski kulturi in zadovoljstvu zaposlenih v proučevanem podjetju, njegovo vizijo in poslanstvo ter organizacijsko strukturo. V petem poglavju smo predstavili rezultate raziskave organizacijske kulture in zadovoljstva zaposlenih v proučevanem podjetju in podali ključne ugotovitve.
Ključne besede: Organizacijska kultura, zadovoljstvo zaposlenih, motivacija, podjetje X, OCAI vprašalnik.
Objavljeno: 09.02.2021; Ogledov: 235; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

6.
Management kakovosti, priložnost in izziv
Kaja Medved, 2020, diplomsko delo

Opis: Družbenim in tehnološkim spremembam sledi vse bolj dinamičen življenjski ritem, prosti čas je dragocen, vse bolj smo ekološko ozaveščeni, poudarjamo zdrav življenjski slog in spoštljiv odnos med ljudmi. Ozaveščenih kupcev, ki se zavedajo svojih pravic, pri odločanju za nakup izdelkov ali storitev ne vodijo več zgolj tehnične karakteristike izdelkov in cena, temveč je odločitev za nakup pogosto odvisna od odnosa, ki ga ima podjetje do zaposlenih, kupcev in okolja. Na drugi strani si podjetja prizadevajo preseči pričakovanja kupcev ter si zagotoviti dolgoročni obstoj in razvoj. V želji, da bi sledili nenehno menjajočim se zahtevam kupcev, se vse več podjetij odloča za vzpostavitev poslovanja po načelih managementa kakovosti. Najbolj uveljavljen in razširjen sistem za vzpostavitev vodenja kakovosti v mednarodnem merilu je Standard za sistem vodenja kakovosti ISO 9001. Poslovanje po načelih managementa kakovosti prinaša podjetjem številne prednosti in koristi, kar smo izpostavili v delu diplomskega seminarja ter na podlagi primera managementa kakovosti v praksi potrdili zastavljene hipoteze in predpostavke.
Ključne besede: Kakovost, zagotavljanje kakovosti, management kakovosti, celovito obvladovanje kakovosti, sistem vodenja kakovosti.
Objavljeno: 08.12.2020; Ogledov: 297; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (946,40 KB)

7.
Vpliv poslovnega načrta na prodajo blagovne znamke capra
Tim Kolar, 2020, diplomsko delo

Opis: Moda že sto let vpliva na naše življenje in je postala simbol statusa, pripadnosti ali nasprotovanju nečemu. Vsak dan se odločimo, da se bomo oblekli na določen način in s tem pošiljali sporočila tistim, ki nas obdajajo, o tem, kdo smo in kako želimo, da nas vidijo drugi. Vsaka blagovna znamka v industriji nam pomaga pri izbiri kosa oblačil in čeprav mislimo, da smo mi tisti, ki izbiramo, kaj bomo kupili ali oblekli, je to res le do določene mere. Večinoma na nas vplivajo trendi, ki so bili določeni za nas mesece ali celo leta, preden izdelek pride v trgovino. Tema diplomskega projekt je poslovni načrt nove modne znamke v Sloveniji. Cilj blagovne znamke je združiti oblikovanje, udobje, trajnostne materiale in etično delo. Pregled literature za diplosmki projekt vključuje razpoložljive podatke o poslovnem načrtu, modnem trgu mode za moške in žensk in razvoju spletnega nakupovanja. Pregledani podatki so jasno povedali, da trajnostna moda povečuje svoj vpliv na prebivalstvo, zlasti med mlajšimi generacijami. Poslovni načrt je bil zasnovan z namenom lansiranja blagovne znamke v Sloveniji v začetku leta 2021, oblikovanja blagovne znamke in hkrati promocije na mednarodnih trgih kakovostnih oblačil, izdelanih v Sloveniji.
Ključne besede: poslovni načrt, modna znamka, spletna trgovina, razvoj blagovne znamke
Objavljeno: 14.10.2020; Ogledov: 224; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (538,45 KB)

8.
Uporaba nevronskih mrež v kibernetski varnosti
Črt Uršič, Anže Mihelič, Simon Vrhovec, 2020, pregledni znanstveni članek

Opis: Namen prispevka: Ob neprestanem izboljševanju informacijske infrastrukture so za njeno zaščito potrebni tudi novi pristopi k varnosti in razvoj novih tehnik zaznavanja kibernetskih groženj. Med te tehnologije sodijo tudi nevronske mreže, ki se že dolgo uporabljajo na različnih področjih, kot so medicina, logistika in biologija. Namen prispevka je prepoznati in predstaviti njihovo uporabnost na področju kibernetske varnosti. Metode: Izveden je bil sistematični pregled literature, s katerim so bile prepoznane pozitivne in negativne lastnosti nevronskih mrež kot aktualnega pristopa strojnega učenja za zaznavo kibernetskih napadov. Izvedena je bila tudi primerjava uporabe nevronskih mrež s konvencionalnimi sistemi. Ugotovitve: Rezultati eksperimentov so večinoma v korist nevronskim mrežam, saj je proces hitrejši, natančnejši in z manj lažnimi alarmi kot konvencionalni sistemi, ki običajno delujejo na principu statične analize. Vendar pa so nevronske mreže zaradi njihovega načina delovanja pogosto nepredvidljive in so najbolj učinkovite šele v kombinaciji s konvencionalnimi sistemi. V obstoječi literaturi primanjkujejo predvsem testiranja teh sistemov v realnih situacijah, izven kontroliranih umetnih okolij. Omejitve/uporabnost raziskave V pregled literature so bili vključeni znanstveni prispevki, objavljeni v letih od 2017 do 2019 in indeksirani v bazah Web of Science in Scopus. Izvirnost/pomembnost prispevka: Prispevek s povzetkom osnovnih tehničnih principov delovanja nevronskih mrež predstavlja začetno točko za strokovnjake na področju kibernetske varnosti, ki z njimi še niso seznanjeni. Prispevek povzema trenutno stanje na področju uporabe nevronskih mrež v kibernetski varnosti in potencialne smeri razvoja v prihodnosti. Prispevek predstavlja enega prvih sistematičnih pregledov literature na področju uporabe nevronskih mrež v kibernetski varnosti, ki se je znanstvenoraziskovalno razcvetelo predvsem v zadnjih treh letih.
Ključne besede: nevronske mreže, strojno učenje, umetna inteligenca, sistem za zaznavanje vdorov, škodljiva programska oprema, finance
Objavljeno: 02.10.2020; Ogledov: 298; Prenosov: 18
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
International Scientific Conference »Research and Education in Nursing
2020

Opis: University of Maribor Faculty of Health Sciences is organizing the Online International Scientific Conference »Research and Education in Nursing«. It will be held on September 29th 2020 at the faculty and e-proceedings of the conference will include most recent findings of domestic and foreign researchers and students in nursing and health sciences. The conference aims to explore advances in nursing research and education and it is intended for knowledge and experience exchange of participants about the impact of research on health care in Slovenian and international arena. It will provide an opportunity to promote the development, dissemination and use of knowledge in the field of nursing and health sciences for nursing practitioners and educators, furthermore they can exchange research evidence, models of best practice and innovative ideas.
Ključne besede: nursing, health sciences, conference, research, education
Objavljeno: 28.09.2020; Ogledov: 200; Prenosov: 13
URL Povezava na datoteko

10.
Obvladovanje konfliktov v organizaciji x
Mateja Simonič, 2019, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega projekta je bil opozoriti na problematiko konfliktov v delovnem okolju, kakšen je njihov učinek na delovno storilnost in zadovoljstvo zaposlenih ter kako pomembno je njihovo delovanje. Z raziskavo smo ugotavljali kakšni so medsebojni odnosi v konkretnem delovnem okolju, zakaj prihaja do konfliktov v konkretnem delovnem okolju, kako se nanje odzivajo, kako jih obvladujejo. Raziskava je pokazala, da so odnosi dobri, konflikti pa redki. Ti se najpogosteje pojavljajo kot nesporazumi med osebami. Do težav pri komunikaciji oz. do konfliktov prihaja, ker je sogovornik med komunikacijo z mislimi drugje. Anketirani konflikte razrešujejo, ko do njih prihaja, med tem ko se njihovi sodelavci ob konfliktu običajno prilagodijo in razrešujejo konflikte. Najbolj se strinjajo, da prevzamejo odgovornost in iščejo rešitve za nastalo situacijo ter da si sodelavci povedo, kako se počutijo, med tem, ko se najmanj strinjajo, da komunikacije ne prekinjajo sredi pogovora, četudi pride do konflikta. Na podlagi dobljenih rezultatov raziskave smo podali smernice oz. predloge za učinkovitejšo obvladovanje konfliktov.
Ključne besede: odnosi, konflikt, reševanje, obvladovanje
Objavljeno: 12.02.2020; Ogledov: 475; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (533,86 KB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici