| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 285
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
European first-year university students accept evolution but lack substantial knowledge about it: a standardized European cross-country assessment
Paul Kuschmierz, Anna Beniermann, Alexander Bergmann, Rianne Pinxten, Tuomas Aivelo, Justyna Berniak-Woźny, Gustav Bohlin, Anxela Bugallo-Rodriguez, Pedro Cardia, Bento Filipe Barreiras Pinto Cavadas, Andrej Šorgo, Gregor Torkar, 2021, original scientific article

Abstract: Investigations of evolution knowledge and acceptance and their relation are central to evolution edu‑ cation research. Ambiguous results in this feld of study demonstrate a variety of measuring issues, for instance difer‑ ently theorized constructs, or a lack of standardized methods, especially for cross-country comparisons. In particular, meaningful comparisons across European countries, with their varying cultural backgrounds and education systems, are rare, often include only few countries, and lack standardization. To address these defcits, we conducted a stand‑ ardized European survey, on 9200 frst-year university students in 26 European countries utilizing a validated, com‑ prehensive questionnaire, the “Evolution Education Questionnaire”, to assess evolution acceptance and knowledge, as well as infuencing factors on evolution acceptance.
Keywords: evolucija, znanje, visokošolsko izobraževanje, ocenjevanje, Evropa, evolution, acceptance, knowledge, multilevel modeling, socioscientific issues, religious faith, higher education, Europe, assessment, attitude
Published in DKUM: 02.09.2022; Views: 69; Downloads: 3
URL Link to full text

2.
Delo šolske svetovalne službe in učiteljev z učenci s težavami pri učenju v času dela na daljavo
Zala Golob, 2022, master's thesis

Abstract: V zadnjih dveh šolskih letih smo bili v šolstvu zaradi epidemičnih razmer priča številnim spremembam in novim načinom poučevanja. Izobraževanje se je preselilo iz šole na splet, kar je številnim učencem povzročalo težave. Nekateri učenci so imeli težave pri učenju že pred novimi razmerami, veliko pa je bilo takšnih, pri katerih so se težave pojavile na novo. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti, kako so šolski svetovalni delavci in učitelji sodelovali z učenci, ki so imeli težave pri učenju, ter kako je potekalo sodelovanje med omenjenima skupinama strokovnih delavcev. V raziskavi je sodelovalo 176 učiteljev razredne in predmetne stopnje ter srednješolskih učiteljev, ki so izpolnjevali anketni vprašalnik. Z dvema šolskima svetovalnima delavkama je bil opravljen intervju. Rezultati kažejo, da so učitelji in šolski svetovalni delavki v času izobraževanja na daljavo opazili precejšen porast učencev, ki počasneje usvajajo znanje. Ti so najpogosteje potrebovali: dodatno razlago, spodbudo in motivacijo. Učitelji so jim v večini namenili eno do dve uri tedensko, najpogosteje so z njimi izvajali videokonferenco. Strokovni delavci so medsebojno sodelovanje ocenjevali kot odlično ali zelo dobro.
Keywords: Učne težave, šolska svetovalna služba, učenci, ki počasneje usvajajo znanje, izobraževanje na daljavo
Published in DKUM: 28.07.2022; Views: 161; Downloads: 42
.pdf Full text (948,66 KB)

3.
Ozaveščenost starejših v pomurju o temeljnih postopkih oživljanja in uporaba avtomatskega zunanjega defibrilatorja
Barbara Topić, 2022, master's thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Zgodnja prepoznava zdravstvenega stanja, učinkovito in takojšnje izvajanje temeljnih postopkov oživljanja ter aktiviranje nujne medicinske pomoči (klic 112) so ključni dejavniki verige preživetja po nenadnem obolenju izven bolnišničnega okolja. Že v preteklosti so poudarjali pomen usposabljanja laične populacije. Svojo laično vlogo v verigi preživetja namreč lahko nudijo in opravljajo le, če imajo za to ustrezno usposobljenost. Raziskovalna metodologija in metode: V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela in zbiranja podatkov, kvantitativno metodologijo ter filozofijo pozitivizma. Za raziskovalni instrument smo uporabili oblikovan anketni vprašalnik. Izvedli smo neslučajnostno vzorčenje, vključitveni kriterij pri namenskem vzorcu je bila starost 65 let in več. Raziskavo smo izvedli tako, da smo osebe, ki so ustrezale kriterijem, fizično obiskali na domu. Podatke smo obdelali s programskim orodjem IBM SPSS, kjer smo uporabili binomski statistični test in hi-kvadrat test. Rezultati: 75 % anketiranih je pravilno odgovorilo, kaj zajemajo TPO, vendar se jih je le 14 % že srečalo z izvajanjem oživljanja. Večina se jih ne počuti dovolj sposobno za pomoč nenadno oboleli osebi. 34 % anketiranih ne pozna lokacije AED. Ostalih 66 % sicer pozna lokacijo, vendar bi si le 32 % upalo uporabiti AED in to samo v prisotnosti druge osebe. Diskusija in zaključek: Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da imajo starejši sicer zadovoljivo teoretično znanje iz področja TPO in uporabe AED in nekoliko slabše na področju praktičnega znanja. Kot pozitivno se je izkazalo, da se je več kot polovica anketiranih starostnikov pripravljena izobraževati o tej temi. Potreben bi bil večji poudarek na motiviranosti in izobraževanju prilagojeni starejši populaciji, saj le-ti dosegajo skoraj petino slovenskega prebivalstva.
Keywords: Starostniki, temeljni postopki oživljanja, avtomatski zunanji defibrilator, znanje prve pomoči, veriga preživetja, laiki.
Published in DKUM: 17.06.2022; Views: 232; Downloads: 64
.pdf Full text (1,96 MB)

4.
Povezava med gibalnim znanjem in kognitivnim razvojem od 3 do 6 let starih otrok : diplomsko delo
Maruša Vrhovšek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskovali, kakšna je povezava med gibalnim in kognitivnim razvojem predšolskih otrok, starih med 3 in 6 let. V teoretičnem delu smo pregledali literaturo o gibalnem razvoju, kjer smo se osredotočili na gibalni razvoj predšolskega otroka. Preverili smo, kakšne so gibalne sposobnosti in spretnosti predšolskih otrok ter podrobneje pregledali manipulativne in lokomotorne spretnosti, katere smo kasneje tudi testirali. V nadaljevanju teoretičnega dela smo se posvetili kognitivnemu razvoju, kjer smo podrobno opisali teorijo kognitivnega razvoja po Jeanu Piagetu, opisali stopnje in poiskali značilnosti razvojnih stopenj. Podrobneje smo opisali gibalne in kognitivne teste, s katerimi smo v empiričnem delu testirali predšolske otroke. Za konec teoretičnega dela pa smo poiskali raziskave iz področij, ki jih raziskujemo ter ugotavljali, kaj je na tem področju do zdaj že bilo ugotovljeno. V empiričnem delu smo s pomočjo analize rezultatov prišli do zaključka, da je povezava med gibalnim in kognitivnim razvojem pri predšolskih otrocih močna.
Keywords: gibalno znanje, gibalne spretnosti, Jean Piaget, kognitivna teorija.
Published in DKUM: 02.06.2022; Views: 169; Downloads: 32
.pdf Full text (1,03 MB)

5.
Poučenost medicinskih sester o amiotrofični lateralni sklerozi
Barbara Kranjc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Amiotrofična lateralna skleroza je hitro napredujoča nevrodegenerativna bolezen, ki prizadene živčne celice v možganih in hrbtenjači, te kontrolirajo hoteno premikanje mišic. Ker je bolezen hitro napredujoča, postane pacient hitro odvisen od tuje pomoči in nege. Zato je pomembno, da imajo medicinske sestre znanje o poteku bolezni, da lahko pacientu nudijo kakovostno zdravstveno oskrbo. Metode: V raziskovalnem delu smo uporabili kvantitativno metodologijo, pri teoretičnem delu pa opisno oz. deskriptivno metodo dela. Podatke smo pridobili z anketnim vprašalnikom, ki je zajemal 18 vprašanj zaprtega tipa. Vprašanja so se nanašala na znanje medicinskih sester o amiotrofični lateralni sklerozi. Pridobljene podatke smo analizirali in jih grafično ter opisno predstavili. Rezultati: Na podlagi analize anketnih vprašalnikov smo ugotovili, da so skoraj vsi anketiranci za bolezen že slišali, večina se je z njo že tudi srečala. 87,5 % vseh anketirancev je pravilno označilo, da je amiotrofična lateralna skleroza napredujoča nevrološka bolezen. Kar 95 % vseh anketirancev meni, da bi bilo treba pridobiti več znanja o tej bolezni. Razprava in sklep: Analiza rezultatov prikazuje, da se je večina anketirancev z boleznijo že srečala in da so o njej dokaj dobro poučeni, vendar menijo, da bi za opravljanje celostne zdravstvene nege pri pacientu z amiotrofično lateralno sklerozo potrebovali dodatna znanja. Prav tako so mnenja, da bi se bilo treba med formalnim izobraževanjem bolj seznaniti z boleznijo. Glede na ugotovitve raziskave svetujemo organizacijo dodatnih izobraževanj za zaposlene z obeh strokovnih področij.
Keywords: amiotrofična lateralna skleroza, motorični nevron, zdravstvena nega, znanje
Published in DKUM: 14.12.2021; Views: 339; Downloads: 59
.pdf Full text (668,35 KB)

6.
Znanje in odnos študentov zdravstvene nege do preprečevanja razjed zaradi pritiska
Valentina Grm, 2021, master's thesis

Abstract: Izhodišča: Razjeda zaradi pritiska, znana tudi kot preležanina ali dekubitus nastane zaradi lokalnega pritiska na kožo ali tkivo in delovanja strižnih sil. V kliničnem okolju predstavljajo problem za paciente ter zdravstveno osebje. Namen raziskave je bil raziskati znanje in odnos študentov zdravstvene nege do preprečevanja razjed zaradi pritiska. Metode: V zaključnem delu smo uporabili kvantitativno metodologijo in izvedli presečno opazovalno raziskavo. Podatke smo zbrali s pomočjo anketiranja na priložnostnem vzorcu 103 študentov zdravstvene nege v eni izmed zdravstvenih fakultet v Severovzhodni Sloveniji. Zbrane podatke smo analizirali s pomočjo deskriptivne in inferenčne statistike. Rezultati: Več kot 50 % študentov zdravstvene nege je izkazalo zadostno znanje o preprečevanju razjed zaradi pritiska. Statistično pomembnih razlik v povprečnem znanju med podiplomskimi in dodiplomskimi študenti nismo zaznali. Pri ugotavljanju odnosa do preprečevanja razjed študentov zdravstvene nege smo ugotovili, da imajo pozitiven odnos do preprečevanja razjed, saj so dosegli povprečno 29,8 od skupno 52 možnih točk, kar je več kot polovica. Razprava in sklep: Ugotovili smo, da imajo študenti zadostno znanje in pozitiven odnos do preprečevanja razjed zaradi pritiska. Za doseganje izboljšav v zdravstveni negi in praksi morajo študenti zdravstvene nege osvojiti znanja na vseh področjih preprečevanja razjed zaradi pritiska, kot so pravilna lega pacienta, prehranjenost, notranji in zunanji dejavniki. Naša raziskava lahko pripomore k izboljšanju znanja o preprečevanju razjed zaradi pritiska pri študentih zdravstvene nege.
Keywords: razjeda zaradi pritiska, študenti zdravstvene nege, zdravstvena nega, odnos, znanje.
Published in DKUM: 14.12.2021; Views: 434; Downloads: 115
.pdf Full text (719,21 KB)

7.
Kompetence zaposlenih v zaporu : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Kaja Marčun, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Pravosodni policist predstavlja osrčje celotnega Zavoda za izvrševanje kazenskih sankcij, brez njega zapor ni zapor, in preprosto ne funkcionira. Kljub temu jim javnost, mediji, večina individualnih posameznikov in literatura, ne namenja veliko pozornosti ter ne daje potrebne podpore. Zahteve za delo segajo od tehničnih spretnosti, teoretičnega znanja, fizične pripravljenosti vse do psihičnega zdravja. Pomembna je posameznikova osebnost in močan karakter, pripravljen na soočanje s kompleksnimi ter včasih problematičnimi značaji zapornikov. Oseba mora biti čustveno stabilna, pripravljena na delo v unikatni, moralni instituciji, namenjeni sankcioniranju in rehabilitaciji zapornikov. Pojavljajo se novi izzivi, vedno bolj kompleksne situacije in naraščanje števila zapornikov. Potrebni so zaposleni pripravljeni na konstantno učenje, željni izobraževanj, zmožni delati razumno in najti ravnovesje med ravnanjem po pravilih in ''zdravo pametjo''. Poleg tega je nujno dobro vodstvo, ki kaže zanimanje za svoje zaposlene in jim nudi potrebne seminarje. V delu so opisane naloge pravosodnih policistov, ki niso le vzpostavljanje reda in zagotavljanje miru s pomočjo svoje avtoritete. Analizirane so kompetence potrebne za opravljanje dela ter njihova nadgradnja tekom dela. Raziskano je, kako se potrebna izobrazba in uvajanje spreminja med državami, nekaj pozornosti pa je namenjeno tudi izboljšanju situacije na področju sprotnih usposabljanj in skrbi za zaposlene.
Keywords: diplomske naloge, kompetence, veščine, znanje, pravosodni policist, zapor, zahteve za delo
Published in DKUM: 12.11.2021; Views: 324; Downloads: 61
.pdf Full text (1,14 MB)

8.
Znanje medicinskih sester o bolečini v enoti intenzivne terapije
Eva Krajnc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Bolečina predstavlja veliko breme predvsem kritično bolnim bolnikom, ne samo zaradi intenzitete bolečine, temveč tudi zaradi pogoste nezmožnosti izražanja stopnje bolečine. Temeljito znanje in dobra ozaveščenost medicinskih sester sta ključnega pomena pri kakovostnem obvladovanju bolečine. Namen zaključnega dela je ugotoviti, kakšno znanje o bolečini imajo medicinske sestre v EIT.
Keywords: znanje, bolečina, medicinske sestre, intenzivna enota
Published in DKUM: 25.10.2021; Views: 616; Downloads: 115
.pdf Full text (875,09 KB)

9.
Vpliv znanja diplomirane medicinske sestre na kvaliteto zdravljenja v intenzivni terapiji
Martin Maučec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Zdravstvena nega bolnika v enoti intenzivne terapije (EIT) je kompleksna in zapletena ter zahteva od medicinske sestre, ki tam dela, ogromno dodatnih znanj. Namen zaključnega dela je prikazati pomen znanja medicinskih sester in neposreden vpliv njihovega znanja na kakovost zdravljenja bolnikov v EIT. Raziskovalne metode: V zaključnem delu je uporabljena deskriptivna metoda in opravljen pregled znanstvene in strokovne literature s pomočjo metodologije PRISMA. Iskanje literature je potekalo v treh podatkovnih bazah (PubMed, CHINAL, MEDELINE) s pomočjo vključitvenih in izključitvenih meril, na podlagi zastavljenega raziskovalnega vprašanja ter ključnih besed. Rezultati: S pomočjo vsebinske analize literature smo ugotovili, da so v večini člankov in raziskav poročali o pomembnem vplivu znanja medicinskih sester na kakovost zdravljenja v enotah EIT. Diskusija in zaključek: Strokovno znanje medicinskih sester v enoti intenzivne terapije lahko vpliva na kakovost zdravljenja. Ugotovitve lahko smiselno uporabimo za vzpodbujanje dodatnih izobraževanj medicinskih sester v EIT, saj s tem bistveno izboljšamo kakovost zdravljenja tam hospitaliziranih bolnikov.
Keywords: kontinuirano izobraževanje medicinskih sester, enota intenzivne terapije (EIT), delo medicinske sestre v EIT, kakovostna oskrba bolnikov, znanje medicinskih sester v EIT
Published in DKUM: 13.10.2021; Views: 439; Downloads: 90
.pdf Full text (584,15 KB)

10.
Poznavanje avtizma med študenti zdravstvene nege in predšolske vzgoje
Sara Jevšinek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Avtizem je razvojno-nevrološka motnja, ki se običajno pojavi v dobi otroštva. Za motnjo še ne poznamo rešitve, zdravimo jo s terapevtskimi oblikami dela, pri čemer moramo poznati značilnosti motnje. Število oseb z motnjo avtizma se glede na populacijo otrok vsakodnevno povečuje. Na podlagi teh ugotovitev je pomembno poznavanje motnje, predvsem pri poklicih, ki se srečujejo z osebami z avtizmom. Pri pripravi teoretičnega dela, smo uporabili opisno oz. deskriptivno metodo dela. S potekom spletne ankete, smo opravili raziskavo med študenti zdravstvene nege vseh stopenj in predšolske vzgoje prav tako vseh stopenj. Pridobljene podatke smo uredili in analizirali v programu Excel z opisno in sklepno statistiko. V raziskavi sta sodelovala 102 študenta, od tega je bilo 47 % študentov zdravstvene nege in 53 % študentov predšolske vzgoje. Na podlagi raziskovalnega vprašanj lahko potrdimo, da se znanje med študijskimi programi razlikuje, nekoliko več znanja je bilo pri študentih zdravstvene nege. Ti imajo neko splošno znanje o motnji avtizma, vendar jim primanjkuje podrobnejšega znanja. Študentom predšolske vzgoje pa predvsem primanjkuje znanja o vrsti motnje s pridruženo boleznijo. Znanje, ki so ga prikazali študentje zdravstvene nege, je zadovoljivo, vendar ne dovolj natančno, da bi lahko pripomogli pri terapevtskih oblikah dela. Medtem ko so študentje predšolske vzgoje pokazali manj zanesljivo znanje. Zato stremimo k temu, da bo na podlagi te teme organiziranih več izobraževanj in da bo v študijski program vključeno več učne vsebine glede poznavanja avtizma.
Keywords: avtizem, znanje, študijske smeri
Published in DKUM: 29.09.2021; Views: 453; Downloads: 93
.pdf Full text (582,58 KB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica