| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 247
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Izobraževanje na daljavo v osnovnih šolah
Daša Horvatinović, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga zajema področje izobraževanja na daljavo v osnovnih šolah. Raziskuje, kako je potekal učni proces med pandemijo virusa COVID-19. Osredotoča se predvsem na morebitne težave pri izobraževanju na daljavo. Raziskali bomo, ali so učitelji imeli kakšne težave pri izvedbi izobraževanja na daljavo, in če je odgovor pritrdilen, kakšne. Raziskali bomo, ali so šole učencem, ki ustrezne opreme za izobraževanje na daljavo niso imeli, to zagotovile. Poleg omenjenega pa bomo raziskali še, kako so učitelji motivirali učence za opravljanje šolskih obveznosti in aktivno sodelovanje pri učnih urah, kako so potekala preverjanja ter ocenjevanja znanja, katere programe so učitelji uporabljali za izobraževanje na daljavo, kako so preverjali sprotno delo učencev kot so, na primer domače naloge oziroma druge obveznosti. Glavni namen diplomskega dela je raziskati, kako je potekalo izobraževanje na daljavo v osnovnih šolah ter ugotoviti, kje so se pojavljale težave pri izvedbi tega. V okviru diplomskega dela bomo izvedli anonimno anketo med učitelji osnovnih šol Gorenjske regije.
Keywords: izobraževanje na daljavo, motivacija, učne težave, preverjanje znanja, osnovna šola
Published in DKUM: 20.12.2023; Views: 212; Downloads: 21
.pdf Full text (724,87 KB)

2.
Napredek študentov pri učenju osnovnih plavalnih tehnik v povezavi z njihovim aktivnim življenjskim slogom : diplomsko delo
Tjaša Gradišnik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je v teoretičnem delu predstavljen pomen plavanja in učenje plavalnih tehnik. Drugi del teoretičnega dela pa se navezuje na aktiven življenjski slog študentov. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ocenjevanja plavalnih tehnik (prsno, kravl in hrbtno) in anketnega vprašalnika. Na plavalnem tečaju je bilo na vzorcu študentov študijskega programa Predšolska vzgoja izvedeno ocenjevanje znanja plavanja pred 15-urnim tečajem in po tečaju ter pridobljeni podatki o aktivnem življenjskem slogu s pomočjo vprašalnika IPAQ. Namen raziskave je bil ugotoviti napredek študentov pri učenju osnovnih plavalnih tehnik in povezanost napredka v znanju plavanja z njihovim aktivnim življenjskim slogom. Izračun t-testa za neodvisne vzorce je pokazal statistično značilno razliko v napredku znanja plavanja med spoloma le pri plavalni tehniki hrbtno (p < 0,001), pri plavalni tehniki kravl je izražena tendenca (p = 0,095) v napredku znanja plavanja med spoloma, pri plavalni tehniki prsno pa ni statistično značilne razlike med spoloma v napredku znanja plavanja (p = 0,842). Izračun Pearsonovega koeficienta korelacije je pokazal neznatno povezanost (r = 0,139) med napredkom znanja plavanja in aktivnim življenjskim slogom.
Keywords: plavalne tehnike, učenje plavanja, napredek znanja plavanja, aktiven življenjski slog, inicialno ocenjevanje, finalno ocenjevanje, anketa IPAQ
Published in DKUM: 19.12.2023; Views: 174; Downloads: 28
.pdf Full text (1,13 MB)

3.
Podatkovno podprta evalvacija znanj in spretnosti : magistrsko delo
Damijan Robnik, 2023, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo opisuje uporabo algoritma Node2Vec za analizo odnosov med strokovnjaki in njihovimi izkušnjami na področju informacijske tehnologije (IT). V delu je predstavljen algoritem za generiranje simuliranih izkušenj strokovnjakov, ki se uporabi za ustvarjanje grafa kot vhod v Node2Vec. Prav tako so predstavljeni rezultati ankete, s katero smo pridobili potrebne podatke o izkušnjah strokovnjakov na področju IT. Na podlagi teh podatkov in simuliranih izkušenj je ocenjena uspešnost algoritma Node2Vec pri razvrščanju spletnih programerjev v skupine (gruče).
Keywords: IT znanja, teorija grafov, nevronske mreže, Node2Vec
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 239; Downloads: 16
.pdf Full text (7,14 MB)

4.
Analiza potreb po kompetencah in znanjih s področja kakovosti izdelkov v podjetju x
Tanja Tepeš, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga »Analiza potreb po kompetencah in znanjih na področju kakovosti izdelkov v podjetju X« predstavlja celovito analizo potreb po kompetencah in znanjih zaposlenih na področju kakovosti izdelkov. Namen študije je bil identificirati specifična področja, kjer zaposleni potrebujejo dodatna usposabljanja, da bi izboljšali svojo uspešnost in prispevali k splošnemu izboljšanju kakovosti izdelkov v podjetju X. Za dosego ciljev raziskave smo uporabljali različne metode. V diplomski nalogi smo predstavili metodologijo dela in samo podjetje. V teoretičnem delu smo se lotili opredelitve pojmov: steklo, opis kontrolnih točk, opis pregledov, službe zagotavljanja kakovosti izdelkov ter znanja in kompetence. Nato je sledila raziskava, kjer so bolj podrobno predstavljena raziskovalna vprašanja in analiza ankete. Pri ugotovitvah smo se še obrnili na temo usposabljanja.
Keywords: kompetence, znanja, pregled, usposabljanje, kakovost
Published in DKUM: 26.09.2023; Views: 201; Downloads: 7
.pdf Full text (1,56 MB)

5.
Primerjava stališč učencev in učiteljev do številčnih ocen : magistrsko delo
Hajdi Hauptman, 2023, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga se osredotoča na raziskovanje stališč in mnenj učencev ter učiteljev glede uporabe številčnih ocen v šolskem sistemu. Ocenjevanje s številčnimi ocenami je pomemben del izobraževalnega sistema, saj meri dosežke učencev in vpliva na njihovo motivacijo, samopodobo in odnos do učenja. Kljub temu se pojavljajo vprašanja in dileme glede uporabe številčnih ocen, zato je namen magistrske naloge raziskati, kako jih učenci in učitelji dojemajo, kakšno vrednost jim pripisujejo ter kakšen vpliv imajo na učenje, poučevanje, motivacijo in počutje. Naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni osnovni teoretični okvirji ocenjevanja ter osnove ocenjevanja v slovenskem šolskem sistemu, medtem ko se empirični del osredotoča na analizo in primerjavo stališč učencev ter učiteljev glede številčnih ocen. Za zbiranje podatkov je bil uporabljen anketni vprašalnik, ki je vključeval vprašanja o namenu ocenjevanja, verodostojnosti številčnih ocen, številu ocen v enem šolskem letu in subjektivnosti pri ocenjevanju. V raziskavi je sodelovalo 117 učencev in 133 učiteljev, podatki pa so bili analizirani s pomočjo deskriptivne in kavzalno-neeksperimentalne metode raziskovanja. Primerjava mnenj med učenci in učitelji glede številčnega ocenjevanja ni razkrila izrazitih razlik, saj so učenci in učitelji pri svojih stališčih do številčnega ocenjevanja v veliki meri skladni, vendar smo kljub temu prišli do zanimivih spoznanj. Ugotovili smo, da učenci dojemajo ocenjevanje tudi kot ustrahovanje in discipliniranje, medtem ko so mnenja do številčnih ocen kot realnega pokazatelja znanja števila ocen, ki jih je treba pridobiti v enem šolskem letu kar razdeljena – tako pri učencih, kot tudi pri učiteljih. Nadalje smo ugotovili, da tako učitelji, kot učenci raje vidijo številčno ocenjevanje kot opisno. Nazadnje smo dobili vpogled v mnenja o pravičnosti ocenjevanja. Ugotovili smo, da so učenci z zadostnim in odličnim učnih uspehom mnenja, da učitelji ocenjujejo pravično, medtem ko učenci z dobrim in prav dobrim uspehom temu nasprotujejo.  
Keywords: ocenjevanje znanja, številčne ocene, osnovnošolci, učitelji, pravičnost
Published in DKUM: 07.09.2023; Views: 198; Downloads: 26
.pdf Full text (1,64 MB)

6.
Strategije odpravljanja ovir pri prenosu znanja med matičnim podjetjem in podružnicami v tujini
Aleša Saša Sitar, Katarina Katja Mihelič, 2014, original scientific article

Abstract: Znanje se v podjetjih prenaša na različne načine, pri čemer lahko zaposleni naletijo na številne ovire. Te lahko v splošnem razvrstimo med individualne in organizacijske, multinacionalna podjetja pa se pri prenosu znanja med matičnim podjetjem in podružnicami v tujini običajno srečujejo še z dodatnimi ovirami. Te izhajajo iz časovnih razlik in geografskih razdalj, jezikovnih ter kulturnih razlik. Avtorici v prispevku najprej opredelita prenos znanja, povzameta najpogosteje prepoznane ovire pri prenosu znanja in ovire, ki so prisotne pri prenosu znanja v multinacionalnih podjetjih. Nato se osredotočita na različne strategije, ki so jih multinacionalna podjetja razvila za odpravljanje ovir. V empiričnem delu na podlagi polstrukturiranih intervjujev z menedžerji treh podjetij s podružnicami v tujini predstavita ovire in strategije za njihovo odpravljanje za zagotavljanje uspešnega prenosa znanja.
Keywords: Slovenija, tujina, podjetje, podružnice, prenos znanja, obvladovanje znanja, strategija, kvalitativna analiza
Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 123; Downloads: 0

7.
Posebna znanja davčnih svetovalcev za delo v prihodnosti
Mateja Komplet, 2023, master's thesis

Abstract: Davčno svetovanje posameznikom in podjetjem omogoča pomoč pri sprejemanju odločitev na podlagi davkov. Področje davkov samo po sebi predstavlja izziv zaradi zahtevnega in kompleksnega področja, zato na pomoč priskoči davčni svetovalec, ki strankam odgovorno svetuje in jim nudi pomoč pri davčnih vprašanjih. Strankam želi nuditi varnost pred škodo, zato uporablja svoje osebnostne lastnosti in pridobljena znanja, da svetuje zanesljivo, odgovorno in hkrati deluje v skladu z ustreznimi strokovnimi pravili. Naziv oziroma poklic davčnega svetovalca oziroma preizkušenega davčnika v Sloveniji podeli Slovenski inštitut za revizijo v Ljubljani, poznamo pa tudi raznovrstne nazive, ki z ali brez licence opravljajo davčno svetovanje. Davčno svetovanje zajema več področij dejavnosti, ki se med sabo razlikujejo glede na različne položaje strank. Pri poklicu davčnega svetovalca se veliko govori o informacijski tehnologiji, predvsem kako lahko doseže napredek in katere priložnosti se pojavijo z njeno uporabo. Delo davčnega svetovalca v prihodnosti predstavlja mnoge priložnosti in izzive. Tehnologija že danes nenehno napreduje, zato morajo davčni svetovalci ukrepati hitro in tako bo tudi v prihodnosti. Delo davčnih svetovalcev bo z boljšim izkoriščanjem tehnologije bolj učinkovito in zanesljivo, hkrati pa se bodo pojavile nove veščine, ki jih bo davčni svetovalec v prihodnosti moral pridobiti. Napovedi za prihodnost je mnogo, saj se že danes pojavljajo razna vprašanja, na katera trenutno ne moremo odgovoriti. Mogoče se bomo čez 20 let ozrli nazaj in videli, kako zastarelo je bilo davčno področje in bili presenečeni, da so lahko davčni svetovalci opravljali svoje delo tako kot danes. V magistrskem delu smo najprej predstavili teoretični del, nato smo se osredotočili na praktični del, v katerem smo izvedli raziskavo z naslovom Posebna znanja davčnih svetovalcev za delo v prihodnosti. Na to temo smo pripravili anketni vprašalnik, s katerim smo pridobili podatke in jih analizirali s pomočjo statističnega programa SPSS. Na spletni platformi 1KA smo anketirali davčne svetovalce v Sloveniji z ali brez licence. K reševanju ankete smo jih pozvali preko javno dostopne elektronske pošte. Anketo je začelo izpolnjevati 95 anketirancev, zaključilo pa jo je 67 anketirancev. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo potrdili eno in ovrgli dve zastavljeni hipotezi. Hipotezo 1, ki trdi, da sta najpomembnejši vrednoti, ki ju imajo davčni svetovalci v Sloveniji pri njihovem opravljanju samozavest in odločnost, smo ovrgli. Hipotezo 2, ki trdi, da bosta za uspeh davčnih svetovalcev pri opravljanju dela v prihodnosti ključna dva elementa, in sicer znanje in izkušnje, smo potrdili. Hipotezo 3, ki trdi, da je pri delu davčnih svetovalcev v Sloveniji mogoče identificirati pomembne spremembe pri njihovem opravljanju dela v preteklosti in prihodnosti, smo ovrgli.
Keywords: davčno svetovanje, davčni svetovalec, delo v prihodnosti, posebna znanja davčnih svetovalcev.
Published in DKUM: 17.04.2023; Views: 344; Downloads: 47
.pdf Full text (1,70 MB)

8.
ROSUS 2023 - Računalniška obdelava slik in njena uporaba v Sloveniji 2023: : Zbornik 17. strokovne konference
2023

Abstract: ROSUS 2023 – Računalniška obdelava slik in njena uporaba v Sloveniji 2023 je strokovna računalniška konferenca, ki jo od leta 2006 naprej vsako leto organizira Inštitut za računalništvo iz Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Univerze v Mariboru. Konferenca povezuje strokovnjake in raziskovalce s področij digitalne obdelave slik in strojnega vida z uporabniki tega znanja, pri čemer uporabniki prihajajo iz raznovrstnih industrijskih okolij, biomedicine, športa, zabavništva in sorodnih področij. Zbornik konference ROSUS 2023 združuje strokovne prispevke več deset avtorjev, od tega dva vabljena predavanje ter več demonstracijskih prispevkov. Prispevki podajajo najnovejše dosežke slovenskih strokovnjakov s področij digitalne obdelave slik in strojnega vida, osvetljujejo pa tudi trende in novosti na omenjenih strokovnih področjih. Velik poudarek prispevkov je na promoviranju ekonomske koristnosti aplikacij računalniške obdelave slik in vida v slovenskem prostoru. Takšne računalniške aplikacije zaradi visoke natančnosti, robustnosti in izjemnih hitrosti pri obdelovanju informacij nudijo namreč nove priložnosti za uveljavitev na trgu visokih tehnologij.
Keywords: računalniška obdelava slik, strojni vid, biomedicina, industrijske aplikacije, prenos znanja
Published in DKUM: 16.03.2023; Views: 415; Downloads: 39
.pdf Full text (10,99 MB)
This document has many files! More...

9.
Prenos znanja med modeli nevronskih mrež z metodo destilacije : diplomsko delo
Matic Marušič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: S pojavom vedno večjih zbirk podatkov se je pojavila tudi potreba po vedno večjih modelih strojnega učenja za učenje in napovedovanje na teh zbirkah, kot so nevronske mreže. Posledica tega je nezmožnost uporabe na napravah z omejenimi prostorskimi in računskimi viri, npr. na pametnih mobilnih napravah, pametnih urah in kamerah. Potencialna rešitev je prenos znanja, kjer znanje večjega modela nevronske mreže destiliramo v pomanjšan model nevronske mreže, ki se lahko potem uporablja na robnih napravah. V diplomskem delu smo preizkusili koncept destilacije na klasifikacijskih problemih, ga prenesli na regresijske probleme ter analizirali učinkovitost z uporabo klasičnih metrik uspešnosti.
Keywords: strojno učenje, destilacija znanja, prenos znanja, nevronska mreža
Published in DKUM: 24.10.2022; Views: 426; Downloads: 30
.pdf Full text (2,54 MB)

10.
Standardizirano preverjanje znanja temeljnih konceptov programiranja za nivo osnovne šole
Franc Jakoš, 2022, doctoral dissertation

Abstract: Preverjanje znanja je bistvenega pomena pri vsakem izobraževalnem procesu. Preverjanje je sestavni del vrednotenja znanja, pri katerem zbiramo odzive učečih, ki povedo, v kolikšni meri učeči dosega učne cilje oz. standarde znanja. Preverjanje znanja ima formativno vlogo oz. temelji na spremljanju znanja učencev in ima izobraževalni namen s ciljem izboljšati učenje in znanje. Področje računalništva v osnovni šoli nima veljavnih in zanesljivih inštrumentov za preverjanje znanja v pedagoške in raziskovalne namene. Zveza učiteljev računalniške znanosti (angl. Computer Science Teachers Association - CSTA) predlaga razvoj inštrumentov, ki upoštevajo učne cilje iz učnih načrtov in so neodvisni od programskih jezikov. V disertaciji obravnavamo možnosti prilagoditve standardnih metod za izdelavo inštrumentov za preverjanje znanja iz uvodnega programiranja v osnovni šoli. Raziskujemo možnost izdelave novega inštrumenta za preverjanje znanja temeljnih konceptov programiranja neodvisno od programskih jezikov in izobraževalnih okolij. V postopku izdelave inštrumenta upoštevamo predpostavke in omejitve poučevanja uvodnega programiranja v osnovni šoli in analiziramo artefakte za presojo veljavnosti in zanesljivosti inštrumenta. Cilj te disertacije je oblikovanje nove metodologije, ki bo omogočala izdelavo veljavnih in zanesljivih inštrumentov za preverjanje znanja temeljnih konceptov uvodnega programiranja v osnovni šoli neodvisno od programskih jezikov in izobraževalnih okolij. V ta namen smo predlagali štiri prilagoditve standardnih metod: dodaten korak za preverjanje neodvisnosti nalog od programskih jezikov in izobraževalnih okolij, poenostavitev postopka za identifikacijo zmotnih prepričanj in drugih težav učečih pri uvodnem programiranju, kombinacijo raziskovalnih in statističnih metod za presojanje nekaterih merskih lastnosti inštrumenta, dodaten korak za napovedovanje primernosti nalog z metodami strojnega učenja. Prilagoditve analiziramo v sklopu petih študij in odgovorimo na sedem raziskovalnih vprašanj. Najprej opredelimo konceptualno vsebino, ki jo želimo preverjati. Nato predlagamo enovit konstrukt nalog, s pomočjo katerega so oblikovane vse naloge v raziskavi. V postopku oblikovanja nalog odprtega tipa preverjamo neodvisnost nalog od programskih jezikov in izobraževalnih okolij. V postopku izdelave nalog izbirnega tipa analiziramo možnosti oblikovanja nepravilnih odgovorov (motilcev) na podlagi izsledkov analize izzivanja zmotnih prepričanj in drugih težav učečih. V zaključku postopka obravnavamo vse zbrane artifakte za presojo veljavnosti in zanesljivosti inštrumenta in testiramo metode strojnega učenja za napovedovanje primernosti nalog. Na koncu predstavimo novo metodologijo v obliki urejenega seznama vseh korakov in diagrama poteka korakov. Nova metodologija omogoča standardizirano izdelavo veljavnih in zanesljivih inštrumentov za preverjanje temeljnih konceptov uvodnega programiranja na nivoju osnovne šole. Nastali inštrumenti bodo primerno težavni in občutljivi za zmožnosti učencev in bodo preverjali različne taksonomske stopnje znanja.
Keywords: preverjanje znanja, uvodno programiranje, računalništvo v osnovni šoli, veljavnost in zanesljivost inštrumenta, zmotna prepričanja pri programiranju
Published in DKUM: 18.10.2022; Views: 596; Downloads: 81
.pdf Full text (10,97 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica