| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 55
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
Vpliv množičnega turizma na naravne vrednote in kulturno dediščino
Ana Dreo, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V literaturi in v splošnih normah turističnih destinacij veljata skrb in želja pa ohranitvi ter zaščiti naravnih vrednot in kulturnih znamenitosti. Ampak v realnosti je – kljub vse večji skrbi za naravo in ozaveščenosti o njenem pomenu – pot do zaščite ali sprejetja ukrepov glede naravnih vrednot zelo dolga; treba je sprejeti mnogo kompromisov zaradi ekonomskega interesa tistih, ki jo izkoriščajo. Zato pride zaradi želje po čim večjem izkoristku in tudi zaradi težav pri ohranjanju bolj krhkih ali starejših znamenitosti v mnogo državah do degradacije kulturnih znamenitosti. Oboje pa močno prizadene tudi vandalizem, ki ga je več vrst in ga ne zakrivijo samo turisti. Obstaja tudi več načinov in možnosti, kako se lahko lokalna skupnost ali država odzove na taka dejanja in kako bi lahko države dodatno zaščitile kulturne spomenike in naravne vrednote. Ugotovili smo, da ostrejši odziv na poškodbe kulturnih znamenitosti in višja stopnja zaščita naravnih vrednot ter kulturnih znamenitosti ne zmanjšata turistične privlačnosti takega kraja in da sprejeti ukrepi ne znižajo turističnega obiska.
Keywords: vandalizem, degradacija, naravne vrednote, kulturne znamenitosti, analiza vandalizma.
Published in DKUM: 11.10.2024; Views: 0; Downloads: 19
.pdf Full text (3,13 MB)

2.
Analiza turističnih potencialov mesta Aranđelovac in izdelava predlogov za izboljšavo turistične ponudbe : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Sanja Pavlović, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Aranđelovac in Bukovička banja imata tradicijo razvoja turizma že dve stoletji. Poleg naravnih danosti mineralne vode, čistega zraka in ugodnega podnebja je država v 19. in 20. stoletju veliko vlagala v ureditev zdravilišča, mineralnih vrelcev in objektov, ki so bili v zdravilišču. V Aranđelovcu so naravne znamenitosti: park Bukovička banja, v katerem je Specijalistična bolnišnica za rehabilitacijo Bukovička banja, gora Bukulja, jezero Garaši, jama Risovača in kulturno-zgodovinske znamenitosti: Narodni muzej, Paviljon Knjaz Miloš in znameniti kraj Orašac. Danes je turistična ponudba Aranđelovca raznolika, vendar ni na ravni razvoja, kot je bila v preteklosti, ko je bilo obiskovalcev veliko več. Poleg zdravstvenega, kongresnega, kulturnega, lovskega turizma je treba več pozornosti nameniti tudi trajnostnemu razvoju turizma in usmeriti Aranđelovac v to smer. Najbolj obiskane destinacije bodo v prihodnosti imele trajnostno ponudbo, ki temelji na čistem okolju, ohranjeni in neonesnaženi naravi z lokalno kulinariko, pristnimi in edinstvenimi izkušnjami, v katerih bodo lahko turisti sodelovali in spoznali, kako živi lokalno prebivalstvo. Ugotovitve kažejo da je treba vlagati v kadre v turizmu, organizirati delavnice za izobraževanje zaposlenih na področju digitalnega trženja in druge delavnice, kjer se lahko zaposleni dodatno izobražujejo.
Keywords: mineralna voda, Aranđelovac in Bukovička banja, naravne znamenitosti, kulturno-zgodovinske znamenitosti, trajnostni turizem
Published in DKUM: 27.12.2021; Views: 960; Downloads: 72
.pdf Full text (3,27 MB)

3.
Znamenitosti mesta Slovenj Gradec kot spodbuda za plesno ustvarjanje
Brigita Stopar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Projektno delo postaja vedno bolj pogosta dejavnost v naših vrtcih. Omogoča drugačno delo v odnosih do drugih ljudi, spoznavanju širše okolice in drugih dejavnosti izven vrtca. Pri uresničitvi tega interesa je najpomembnejši otrok kot posameznik, starši in nenazadnje tudi vzgojiteljev interes, da celotno projektno delo organizira. V tem procesu je potrebnih več različnih ljudi, ki širijo otrokovo osebnost, socialno okolje in vedoželjnost. Pri projektnem delu se otrok uči, pridobi nove izkušnje, znanja in spoznanja o širši okolici. Namen našega projektnega dela je otrokom predstaviti naše mesto Slovenj Gradec, kjer smo v ospredje postavili ples in plesne dejavnosti. Prvi del diplomske naloge zajema teoretični del, kjer so podrobno opisane znamenitosti mesta.. V drugem delu je na kratko predstavljen empirični del diplomske naloge, ker je bil naš glavni cilj otroke seznaniti z mestom v katerem živijo. Poudarek smo dali na nekaj znamenitostih mesta, ki nosijo bogato zgodovinsko zgodbo. V tretjem delu pa so opisane in predstavljene dejavnosti, ki smo jih izvajali skozi projektni mesec. Osredotočili smo se na znamenitosti gradu Rotenturn, medičarstvo in svečarstvo Perger ter glasbeno šolo Huga Wolfa. Celotni projekt se je izvajal v mestu Slovenj Gradec, kjer je tudi matični vrtec. Naše projektno delo temelji na teoriji projektnega dela, zato si sledi po naslednjih etapah: pobuda, skiciranje projekta, načrtovanje, izvajanje in sklepni del.
Keywords: Projektno učno delo, mesto Slovenj Gradec, znamenitosti mesta, ples, plesna vzgoja.
Published in DKUM: 22.07.2021; Views: 1275; Downloads: 70
.pdf Full text (1,58 MB)

4.
Mobilna aplikacija za prikaz zemljevida turističnih znamenitosti z uporabo ogrodja react in knjižnice openlayers : diplomsko delo
Jan Strelec, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V okviru diplomske naloge smo načrtovali in izdelali mobilno aplikacijo za operacijski sistem Android in iOS. Namen aplikacije je prikaz zemljevida, na katerem lahko uporabnik vidi vse turistične znamenitosti v njegovi okolici. S tem želimo uporabnikom olajšati ter skrajšati iskanje znamenitosti, saj bodo jih imeli prikazane znotraj aplikacije, in jih ne bodo potrebovali iskati nikjer drugje. Z ogrodjem React-Native smo izdelali celotno mobilno aplikacijo, v kateri smo nato s pomočjo knjižnice OpenLayers prikazali zemljevid. Za pravilno delovanje smo v programskem jeziku Go izdelali strežnik za spletne storitve REST, iz katerega aplikacija pridobi vse potrebne podatke.
Keywords: Android, iOS, React, OpenLayers, zemljevid, znamenitosti, turist, mobilna, aplikacija
Published in DKUM: 12.11.2019; Views: 1468; Downloads: 99
.pdf Full text (2,54 MB)

5.
Načrtovanje izletov in ogledov turističnih znamenitosti s priporočilnim sistemom
Gregor Kramar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomske naloge je implementacija prilagodljive spletne aplikacije za načrtovanje izletov s priporočilnim sistemom. Aplikacija nam glede na vnosne podatke priporoča turistične točke, ki bi nas zanimale. V uvodu je opisan priporočilni sistem, tri različice priporočilnega sistema ter praktični primeri priporočilnih sistemov na spletu. V glavnem delu diplomske naloge so opisana izbrana orodja za implementacijo in delovanje implementirane spletne aplikacije za načrtovanje izletov. V zaključnem delu so podane zaključne misli in napotki za nadaljnje delo.
Keywords: priporočilni sistem, turizem, izdelava izletov, turistične znamenitosti
Published in DKUM: 24.10.2018; Views: 1449; Downloads: 113
.pdf Full text (1,54 MB)

6.
Uporabnost storitve »car-sharing« za tuje poslovne goste v Sloveniji
Janina Žemva, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: »Car-sharing« je storitev samopostrežne kratkotrajne souporabe avtomobila brez lastništva na vnaprej določenih lokacijah za prevoz od točke A do točke B. Gre za primer delitvene ekonomije, kjer izhodišče ni lastništvo avtomobila, temveč dostop do storitve, s čimer je deljeno sredstvo bolj izkoriščeno, njegova uporaba pa je za ljudi tako cenejša in dostopnejša. Namen diplomskega dela je analizirati uporabnost souporabe avtomobila med tujimi individualnimi poslovnimi turisti in udeleženci kongresnih dogodkov. Kongresni turizem je eden od najhitreje rastočih in dobičkonosnih oblik turizma, ki znatno prispeva k rasti splošnega turizma kot tudi k razvoju regionalnega in nacionalnega gospodarstva. Poslovni gosti so zahtevni gosti, ki v času bivanja potrošijo več denarja kot običajni gosti. Pri tem jim moramo zagotoviti ustrezne pogoje za delo in ponuditi možnosti za atraktivno porabo prostega časa. Z anketiranjem tujih poslovnih gostov smo potrdili njihovo zanimanje za souporabo avtomobila in predlagali nova prevzemno-vračilna mesta avtomobilov v neposredni bližini najpomembnejših turističnih znamenitosti v Sloveniji in prometnih središčih. Tuje poslovne goste je treba z možnostjo souporabe avtomobila seznaniti že pred prihodom v Slovenijo.
Keywords: »car-sharing« oziroma souporaba avtomobila, poslovni in kongresni turizem, tuji poslovni gostje, turistične znamenitosti, trajnostna mobilnost
Published in DKUM: 18.10.2018; Views: 1116; Downloads: 134
.pdf Full text (1,30 MB)

7.
Možnost turističnega razvoja v občini Benedikt
Natalija Munda, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava turistični potencial občine Benedikt. V ospredje je avtorica postavila naravne in kulturne značilnosti, ki jih premore občina. Benedikt leži v osrčju Slovenskih goric. Nekoč je bil kraj povsem kmetijsko območje, v zadnjih dveh desetletjih pa so se v občini pričele razvijati tudi terciarne in kvartarne dejavnosti. Danes v občini prevladujejo polkmetije, saj občani poleg dela na kmetiji hodijo še v službo. V zadnjih nekaj letih se je center občine izjemno razvil, k temu je pripomogla hitra cesta, ki je odvzela promet, ki se je včasih vil mimo Benedikta. Prav tako je k selitvi mladih družin v Benedikt pripomogla gradnja stanovanjskih blokov in načrtna gradnja modernega stanovanjskega naselja v bližini. Razvijati se je začel turizem, občina je poskrbela za informativne table, razne poti povezujejo znamenitosti v celoto. Leta 2004 so končali z deli na vrtini termalne vode, ki je namenjena izgradnji termalnega kopališča v Benediktu.
Keywords: Benedikt, termalna voda, naravne znamenitosti, kulturne znamenitosti, Terme Benedikt.
Published in DKUM: 18.07.2017; Views: 1612; Downloads: 229
.pdf Full text (2,81 MB)

8.
Vpliv podobe na nakup turistične storitve
Urška Binter, 2016, master's thesis/paper

Abstract: V magistrskem smo raziskovali vpliv imidža in marketinškega spleta na obseg prodaje turističnega produkta Bleda. Bled je ena izmed najbolj prepoznavnih turističnih znamenitosti Slovenije, zato je smiselno preveriti, kako uspešno je trženje unikatne destinacije. Zasnova magistrskega dela temelji na teoretičnem in raziskovalnem delu. Prvi del povezuje teorijo turizma, prakso razvoja turistične destinacije, predstavi trženjske pristope za vzpostavite imidža destinacije in nakupno pot potrošnika. Nato je predstavljena turistična destinacija Bled, posebnosti njegovega blejskega imidža in trženja te destinacije. Namen naše raziskave je bil ugotoviti, kako partnerji Bleda ocenjujejo dimenzije imidža in marketinškega spleta. Zanimalo nas je tudi, kako velik je vpliv imidža in marketinga na obseg prodaje nočitev. Raziskovali smo štiri dimenzije imidža ter njihovo odvisnost od obsega prodaje: zaznano unikatnost celotne podobe, zaznano unikatnost znamenitosti, kakovost okolja, percepcijo varnosti. Nadalje smo iskali povezavo med obsegom prodaje in petimi dimenzijami marketinškega spleta, ki so: zaznana kakovost produkta, percepcija cene storitev, percepcija načina prodaje Bleda, percepcija uporabljenih kanalov promocije Bleda, percepcija domačinov. Zanimala nas je še korelacija med obstoječo pozitivno izkušnjo o Sloveniji in obsegom prodaje. Anketirali smo 400 sprejemnih agencij, tuje večje organizatorje potovanj, združenja ali potovalne agencije, ki prodajajo produkt Bleda. Vrnjenih smo dobili 235 enot, od tega jih je 164 dokončalo anketo. Anketiranci prihajajo iz 30 držav vsega sveta. Kolikor nam je poznano, je to prva tovrstna raziskava za turistično destinacijo Bled. Anketiranci izmed vseh postavk najvišje rangirajo varnost Bleda. Ta postavka ima najvišjo aritmetično sredino in najnižjo standardno deviacijo. Najnižjo oceno so anketiranci namenili prometu. Zelo nizko je ocenjena tolerantnost do drugih religij, zelo zaskrbljujoča pa je slaba ocena kakovosti storitev, saj je ta ključen element turistične ponudbe. Statistične ugotovitve ne nakazujejo povezanosti med neodvisnimi spremenljivkami (“imidž,” “marketinški splet”) in odvisno spremenljivko (obseg prodaje), kar pa še ne pomeni, da je temu res tako.
Keywords: imidž destinacije, unikatnost znamenitosti, tržni pristopi, menedžment destinacije
Published in DKUM: 18.10.2016; Views: 1863; Downloads: 415
.pdf Full text (1,79 MB)

9.
Analiza možnosti za rast na primeru poslovnega izkoriščanja naravne znamenitosti
Maja Kumin, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Prehiter razvoj in prevelika konkurenca sta zagotovo dva izmed najpomembnejših dejavnikov, ki vplivata na sam obstoj podjetja. V današnjem svetu, polnem nenehnih sprememb, so zato uspešna tista podjetja, ki spremembam uspejo slediti. Prvi cilj vsakega podjetja je rast podjetja in maksimiranje dobička. Podjetja rastejo s pomočjo različnih strategij in na različne načine. V delu diplomskega projekta obravnavamo predvsem osnovni strategiji rasti podjetja: generično rast in diverzifikacijo. Samo teorijo predstavljamo skozi nalogo na primeru podjetja Postojnska jama, d. d., najuspešnejšega podjetja v panogi gostinstvo in turizem. Za omenjeno podjetje smo naredili konkurenčno in tržno analizo. Le-to smo naredili s pomočjo izbranih kazalnikov. Podjetje smo primerjali s tremi konkurenti (Relax Turizem, d. d., Turistična agencija Sonček, d. o. o., in Eventim Si, d. o. o.). Postojnska jama je ena največjih naravnih znamenitosti v Evropi. In ker gre za znamenitost, ki se trži, se nam je porajalo vprašanje poslovnega izkoriščanja, katere načine uporabljajo zaposleni v podjetju Postojnska jama, d. d., da dosegajo tako uspešne poslovne rezultate. Skozi delo predstavljamo, kako se v podjetju lotevajo samih marketinških aktivnosti in tudi kakšni so njihovi načrti za prihodnost. V sklepu smo poudarili ugotovitve same naloge ter potrdili, da je najboljša izbira nadaljnje rasti podjetja generična strategija rasti ob podpori diverzifikacije.
Keywords: rast podjetja, generična rast, diverzifikacija, naravne znamenitosti, Postojnska jama
Published in DKUM: 21.10.2015; Views: 1467; Downloads: 209
.pdf Full text (1,11 MB)

10.
RAZVOJ ZDRAVILIŠČA V ZREČAH
Andreja Perbil, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Zdraviliški turizem so poznali že stari Rimljani, zato ga lahko upravičeno uvrščamo med najstarejše oblike turizma. V slovenski turistični ponudbi predstavlja zelo pomemben segment. Letno ustvari namreč kar 1/3 vseh prenočitev v državi. Zaradi vse hitrejšega življenjskega tempa postaja skrb za zdravje človekova prioriteta. V Sloveniji imamo registriranih 15 naravnih zdravilišč, ki s svojo bogato turistično ponudbo privabljajo tako domače kot tudi tuje goste. Naravni zdravilni dejavniki, ki jih v zdraviliščih vključujejo v svojo ponudbo, odločilno vplivajo na zdravje ljudi. Občina Zreče je začela v 70-ih letih na veliko vlagati v razvoj turizma. Najprej na Rogli, nato še v dolini z razvojem zdravilišča. Danes se lahko pohvalijo z dvema velikima turističnima centroma: Roglo, kot s klimatskim zdraviliščem in Termami Zreče, kjer sta glavna zdravilna dejavnika termalna voda in zrak. Med seboj sta centra oddaljena le pol ure vožnje in odlično dopolnjujeta turistični ponudbi. Z obema centroma upravlja delniška družba Unior, natančneje program Unior Turizem. Terme so začele z obratovanjem konec 70-ih let. Od takrat naprej venomer skrbijo za bogatitev turistične ponudbe, s katero privabljajo nove goste in obdržijo stare. Na začetku leta 2012 so kljub slabemu gospodarskemu stanju v državi odprli nov hotel, ki naj bi zadovoljil tudi zahtevnejše goste. Pomembna vloga, ob zdravstvenem turizmu, pripada tudi družinskim počitnicam ter pripravam in rehabilitaciji vrhunskih športnikov. Med gosti v Termah Zreče smo izvedli anketo o zadovoljstvu z opravljenimi storitvami. Z določenimi storitvami, ki so jih obiskali, so zadovoljni bistveno bolj kot z drugimi. Najbolj jih je razočaral animacijski program. Zanimalo nas je tudi, ali kažejo zanimanje za naravne in kulturne znamenitosti ter kako so zadovoljni z njihovo promocijo.
Keywords: Zdraviliški turizem, Terme Zreče, Rogla, wellness, naravne znamenitosti, kulturne znamenitosti, zdraviliško zdravljenje, vrhunski šport, rehabilitacija.
Published in DKUM: 28.02.2014; Views: 2071; Downloads: 343
.pdf Full text (9,27 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica