| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Matematika v predšolskem obdobju
Alenka Lipovec, Darja Antolin Drešar, 2019, reviewed university, higher education or higher vocational education textbook

Abstract: Zgodnja pozornost pomembnim veščinam 21.stoletja je zaveza vsake sodobne družbe. Matematična kompetenca je ena izmed ključnih kompetenc, katere nivo doseganja je tesno povezan z razvojem družbe, zato je potrebno ustvariti pogoje za razvoj matematičnega mišljenja že zelo zgodaj. Učbenik Matematika v predšolskem obdobju je namenjen bodočim vzgojiteljicam in vzgojiteljem. Upava, da jim bo pomagal pri strukturiranju in poglabljanju znanja, ki ga razvijamo pri matematičnih predmetih na programu Predšolska vzgoja na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. Določeni deli besedila, posebej aktivnosti, bodo v pomoč tudi staršem, ki želijo z otroki početi matematično osmišljene, a kljub temu zabavne reči. Seveda branje toplo priporočava tudi vsem, ki jih zanima poučevanje zgodnje matematike.Učbenik je razdeljen na poglavja in podpoglavja. Vsak vsebinski sklop se prične s teoretično obarvanim delom, v katerem se seznanimo tudi z nekaterimi novimi pojmi.  Sledijo predlogi za različne metodične poti pri razvijanju matematičnega znanja predšolskega otroka. Aktivnosti so označene na poseben način, ki nam omogoča, da jih poiščemo v kazalu aktivnosti. Ob koncu poglavij najdemo ključne besede. Njihova opredelitev je podana pred seznamom literature v podpoglavju Slovarček. Sledijo vprašanja, ki bralcu služijo v pomoč pri strukturiranju znanja.
Keywords: zgodnje učenje, zgodnja matematika, matematična aktivnost, didaktika matematike, predšolsko obdobje
Published in DKUM: 21.02.2023; Views: 515; Downloads: 123
URL Link to full text

2.
Dejavnosti prirejanja 1-1 za prvo vzgojno izobraževalno obdobje : zaključno delo
Larisa Martini, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V prvem delu diplomskega dela smo predstavili zgodnji razvoj številskih predstav, in sicer prirejanje 1-1. Na začetku smo predstavili načela, cilje in naloge vzgojiteljev pri seznanjanju otrok z matematiko v vrtcu in se nato na kratko osredotočili na otroško igro, saj otroci večino znanja pridobijo preko igre. Tako se sprostijo in brez napora sledijo ciljem, ki si jih je zadal vzgojitelj. Predstavili smo tudi značilnosti mlajših otrok, kako in na kakšen način jih seznanjamo z matematiko. V drugem delu diplomske naloge smo predstavili dejavnosti, ki so primerne za razvijanje spretnosti prirejanja 1-1. Izbrane dejavnosti prirejanja 1-1 smo v okviru praktičnega dela predstavili otrokom in jih skupaj z njimi izvedli. Iz nabora dejavnosti smo izbrali pet dejavnosti, ki smo jih izvajali v enem tednu, po eno vsak dan. Izbrane dejavnosti prirejanja 1-1 smo nato evalvirali.
Keywords: zgodnja matematika, prirejanja 1-1, štetje, dejavnosti prirejanja 1-1
Published in DKUM: 08.06.2022; Views: 455; Downloads: 47
.pdf Full text (3,00 MB)

3.
Vpliv spola na povezovanje vzorca s slikovno reprezentacijo
Neva Matko, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili matematiko v predšolskem obdobju in vlogo vzgojitelja pri spoznavanju otrok z matematiko. V nadaljevanju smo se osredotočili na vzorce, pri čemer smo predstavili delitev vzorcev na ponavljajoče se in rastoče vzorce. V empiričnem delu smo raziskovali vpliv spola na povezovanje vzorcev s slikovno reprezentacijo. Zanimalo nas je, ali spol vpliva na uspešnost izvedenih nalog, pri tem pa smo uporabili slikovno reprezentacijo, zvočne in gibalne vzorce ter vzorce iz kock. V raziskavi smo bili pozorni tudi na to, kako na uspešnost pri nalogah vplivata gradnik in vrsta vzorca. V raziskovalno skupino smo vključili 43 otrok drugega starostnega obdobja, torej v starosti od pet do sedem let, ki obiskujejo Vrtec Trbovlje. Otrokom smo pokazali zvočne in gibalne vzorce ter vzorce iz kock s tremi različnimi gradniki (AB, ABB, ABC). Otroci so imeli pred seboj slikovne reprezentacije, ki so jih morali povezati s predstavljenimi vzorci, mi pa smo pri tem ugotavljali vpliv spola na uspešnost povezovanja. Raziskava je pokazala, da so bili otroci najuspešnejši pri povezovanju vzorcev iz kock, najmanj uspešni pa pri povezovanju zvočnih vzorcev, in to ne glede na gradnik. Med raziskavo smo ugotovili, da na uspešnost povezovanja vzorcev s slikovnimi reprezentacijami spol nima vpliva.
Keywords: predšolsko obdobje, zgodnja matematika, vzorci, ponavljajoči se vzorci, vpliv spola  
Published in DKUM: 21.09.2018; Views: 854; Downloads: 105
.pdf Full text (1,51 MB)

4.
Zgodnje matematične aktivnosti na podlagi otroškega literarnega dela
Ana Čeligoj, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Zgodnje matematične aktivnosti na podlagi otroškega literarnega dela smo obravnavali povezovanje področja matematike in jezika, konkretno otroške literature, v vrtcu. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili področje matematike v vrtcu, pri čemer smo izpostavili matematične cilje, ki jih usvajamo skozi načrtovane in spontane matematične dejavnosti. Poudarili smo pomen zgodnjih matematičnih aktivnosti za razvoj nadaljnjega matematičnega razmišljanja pri predšolskih otrocih in izpostavili povezovanje otroške literature z matematiko na način, ko nam literatura omogoča vsebinsko podlago za matematične dejavnosti. V diplomskem delu smo se osredotočili na dejavnosti iz matematike, ki so izhajale iz slikanice The doorbell rang. V prvem delu praktičnega dela diplomskega dela smo opisali matematične dejavnosti, ki smo jih izvajali v VVE OŠ Jelšane in so vsebinsko temeljile na zgoraj omenjeni slikanici. Cilj teh dejavnosti je bil otrokom matematiko približati, jo ponuditi na konkreten način in skozi vsebinsko zgodbo zastaviti matematične probleme tako, da je bilo iskanje njihovih rešitev zabava in užitek za otroke vseh starosti. V drugem delu praktičnega dela pa smo evalvirali uspešnost otrok pri matematičnih dejavnostih. Rezultate smo predstavili v obliki tabel in grafov. Rezultati so pokazali, da so bili otroci v večini uspešni pri reševanju matematičnih problemov, s čimer smo nakazali, da lahko na podlagi otroške literature pripravimo dobre matematične aktivnosti. Iz tega lahko sklepamo, da so takšne povezave med otroško literaturo in matematiko v vrtcu smiselne in dobre.
Keywords: zgodnja matematika, predšolska vzgoja, integracija matematike, jezik, otroška literatura.
Published in DKUM: 24.08.2018; Views: 1113; Downloads: 175
.pdf Full text (968,34 KB)

5.
Rastoči vzorci v predšolskem obdobju
Kaja Čoh, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Mlade matematike v predšolskem obdobju spodbujamo predvsem s tem, da se z njimi pogovarjamo, jim postavljamo izzive v njihovem vsakdanjem okolju ter, da smo aktivno vpeti v njihov sistem spoznavanja matematičnih struktur. Ena izmed temeljnih vsebin na področju matematike, ki jo lahko na svojstven način približamo otrokom, je algebra. Le-ta v zgodnjem obdobju predstavlja spoznavanje različnih vzorcev in raziskovanje, kako jih nadaljevati. V pričujočem diplomskem delu smo se osredotočili predvsem na rastoče vzorce. Teoretični del diplomske naloge opredeljuje pomen algebre v zgodnjem obdobju, predstavlja različne vrste vzorcev, pri čemer je poudarek na rastočih vzorcih in njihovih primerih iz konkretnega didaktičnega materiala. V empiričnem delu pa smo raziskovali uspešnost predšolskih otrok pri nadaljevanju rastočih vzorcev in sicer glede na vrsto rastočega vzorca ter glede na stopnjo zahtevnosti vzorca. Prav tako smo preverjali razlike v uspešnosti nadaljevanja rastočih vzorcev glede na starost in matematične sposobnosti otrok. Raziskava je zajela skupno 70 otrok iz 2. starostnega obdobja in iz 1. razreda osnovne šole. Otrokom smo zastavili štiri realne in abstraktne rastoče vzorce, ki so jih morali nadaljevati v eno ali dve dimenziji, kar pomeni, da so se razlikovali po zahtevnosti. Rezultati so pokazali, da so skoraj vsi otroci znali nadaljevati preprost realni rastoči vzorec, večina otrok je bila uspešna tudi pri nadaljevanju preprostega abstraktnega vzorca in zahtevnejšega realnega vzorca, medtem ko pri nadaljevanju zahtevnejšega abstraktnega vzorca večina otrok ni bila uspešna. Statistično značilne razlike v uspešnosti glede na starost so se pokazale le pri zahtevnejšem abstraktnem vzorcu, kjer se je pokazala prednost najstarejše skupine otrok. Statistično značilne razlike v uspešnosti nadaljevanja rastočih vzorcev so se pokazale tudi glede na matematične sposobnosti otrok.
Keywords: predšolsko obdobje, algebra, rastoči vzorec, zgodnja matematika, nadaljevanje vzorcev
Published in DKUM: 08.08.2017; Views: 1436; Downloads: 185
.pdf Full text (2,02 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica