1. Vpliv zelenega zavajanja na ugled in uspešnost podjetjaBrana Živković, 2024, master's thesis Abstract: V magistrskem delu proučujemo vpliv praks zelenega zavajanja na ugled in uspeh podjetja. Z uporabo literature različnih avtorjev, njihovih analiz, raziskav in zaključkov, spoznavamo osnovne pojme zelenega zavajanja. Seznanjamo se s konceptom trajnostnega razvoja, s psihologijo potrošnikov in njihovo percepcijo prakse zelenega zavajanja. Prav tako preučujemo etiko in družbeno odgovornost znotraj podjetja ter opazujemo, kako pravilno postavljena etika in družbena odgovornost vplivata na uspeh in poslovanje podjetja.
Skozi zgodovino spoznavamo razvoj tega pojma in preučujemo primere od samih začetkov pojava zelenega zavajanja do danes. Dotaknemo se tudi pravnih in etičnih okvirov ter preučujemo, kakšna pravila in katera zakonodaja danes obstajajo ter na kakšen način omejujejo širjenje zelenega zavajanja. Spoznamo razdelitev in kategorije zelenega zavajanja ter preučujemo vsako od njih posebej.
V drugem delu magistrske naloge se osredotočamo na aplikativni del in preučujemo številne primere iz prakse. Opisujemo in pojasnjujemo primere zelenega zavajanja na območju Slovenije in na mednarodni ravni. Prav tako opazujemo in opisujemo prave primere zelenega poslovanja. Pri primerih zelenega zavajanja in primerih trajnostnega in zelenega poslovanja preučujemo njihov vpliv na okolje, na potrošnike, na njihovo percepcijo ter na samo poslovanje podjetja. Keywords: Zeleno zavajanje, trajnostni razvoj, zelena proizvodnja, zeleno trženje, družbena odgovornost podjetij, poslovna etika Published in DKUM: 13.12.2024; Views: 0; Downloads: 46
Full text (10,81 MB) |
2. Zavedanje o pomenu energijske učinkovitosti v podjetju Eurel d.o.o. in percepcija le-te pri odjemalcihJakob Korbar, 2024, master's thesis Abstract: V današnjem poslovnem svetu, ki je vedno bolj dinamičen, se raznorazna proizvodna podjetja soočajo z vedno večjim pritiskom, da morajo delovati energijsko učinkovito, hkrati pa zmanjšati svoj vpliv na okolje. Pri tem ne gre le za stvar prihranka stroškov, temveč gre za strateški imperativ, ki se prepleta s širšim konceptom trajnosti. Z optimizacijo energijske porabe lahko podjetja dosežejo proizvodnjo z manj vložka, kar jim veča konkurenčnost na trgu. Sprejem energijsko učinkovitih tehnologij in praks podjetja velja tudi za odraz zavezanosti podjetja k inovativnosti in razmišljanju o prihodnosti. Odjemalci, lastniki in drugi regulativni organi od podjetij vse bolj zahtevajo, da ta izkazujejo odgovornost do okolja. Trajnostne prakse, kot je uporabljanje obnovljivih virov, postajajo sestavni del ugleda podjetja in njegovega dolgoročnega poslovanja. Trendi energetske učinkovitosti se bliskovito razvijajo, poganjajo pa jih tehnološki napredek, spremembe politike in pritiski globalne pobude. Zavedanje o energijski učinkovitosti in prizadevanje za trajnost nista le etična izbira, ampak tudi strateška poslovna odločitev, ki kroji prihodnost proizvodnih podjetij.
V teoretičnem delu smo opredelili marketing na splošno ter tudi zeleni marketing oziroma marketing okoljsko sprejemljivih izdelkov. Predstavili smo tudi sedem ključnih področij zelenega marketinga. Opredelili smo splošno marketinško komuniciranje in percepcijo odjemalcev; v tem delu smo podrobno predstavili še družbeno odgovornost podjetij, dojemanje le-te, vedenje in zadovoljstvo odjemalcev. Analizirali smo še proces nakupne odločitve in njen proces pri okolju prijaznejših izdelkih. Opredelili smo tudi raziskovalne koncepte, kot so zaznan vpliv na okolje, skrb za okolje, »zeleno zavajanje«, znanje o okoljskih pobudah in okoljske vrednote odjemalcev. Na koncu smo predstavili še pojem ogljični odtis in energijsko učinkovitost ter predstavili standard ISO50001.
V empiričnem delu smo raziskovali, kako odjemalci zaznavajo podjetje Eurel, d. o. o., in njegov vpliv na okolje v primerjavi s konkurenčnim podjetjem ter kako dojemajo verodostojnost njihove komunikacije glede okoljske politike v primerjavi z njihovim konkurentom. Raziskali smo še, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja ob nakupu upoštevali morebiten škodljiv vpliv, ki ga ima podjetje na okolje. Ugotavljali smo tudi, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja imeli bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost.
Rezultati raziskave kažejo, da se podjetje Eurel odjemalcem zdi bolj verodostojno in manj škodljivo do okolja kot njemu konkurenčno podjetje. Izkazalo se je tudi, da bodo odjemalci, ki imajo višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja, upoštevali morebiten škodljiv vpliv podjetja na okolje pri nakupu. Prav tako se je izkazalo, da imajo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost. Keywords: energijska učinkovitost, percepcija odjemalcev, zeleni marketing, zeleno zavajanje, Eurel, korporativna trajnost, družbena odgovornost podjetja Published in DKUM: 17.10.2024; Views: 0; Downloads: 20
Full text (1,91 MB) |
3. Zelene finance v bančništvuLana Cigan, 2023, undergraduate thesis Abstract: V sodobnem času so bančne institucije zaradi raznih pritiskov tako s strani komitentov kot regulativ primorane k preoblikovanju načina lastnega poslovanja in obstoječe ponudbe storitev. Potrebna je implementacija okoljskih praks v sistem tega sektorja.
Bistvo diplomske naloge je zeleno financiranje v bančništvu, ponudba zelenih produktov ter storitev in bančna politika EU, katere regulative morajo biti upoštevane. Na podlagi primerjav in grafov je bila ugotovljena razsežnost vpliva pandemije Covid-19 na zeleno financiranje, ki je v primerjavi z učinki, ki jih je ta pustila na drugih gospodarskih panogah v veliki meri pozitivna. Prav tako je znotraj tega dela predstavljeno zeleno zavajanje, ki predstavlja prevladujoč problem, s katerim se vlagatelji soočijo ob poplavi podatkov zelenega financiranja v bankah. Ta ne ogroža le količine vloženih sredstev investiranih v posamezni zeleni projekt marveč cilje opredeljene znotraj Pariškega sporazuma. Tako kot večina razvitih držav tudi Slovenija strmi k ponudbi zelenih produktov in uporabi trajnostnih finančnih instrumentov. Močan vpliv, ki ga imajo banke na ljudi je potrebno uporabiti v prid širjenja okoljskega ozaveščanja med zaposlenimi, kakor tudi med uporabniki zelenih storitev. Keywords: zeleno financiranje v bankah, produkti zelenega financiranja, pandemija Covid-19, EU, zeleno zavajanje, Slovenija. Published in DKUM: 30.08.2023; Views: 569; Downloads: 210
Full text (1,14 MB) |
4. Zeleno zavajanje : magistrsko deloMargareta Furman, 2021, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je obravnavano zeleno zavajanje, ki dokazano škodljivo vpliva na podobo blagovne znamke ali organizacije. Proučili smo vrste zavajanj in njihov vpliv na odnos do zelenega oglaševanja. Opredelili smo zelenega potrošnika in ugotovili, kako prepoznava zavajanja. V empiričnem delu smo raziskovali, ali študenti Univerze v Mariboru prepoznavajo zeleno zavajanje v oglaševanju. Ugotovili smo, da študentje na splošno dobro prepoznavajo različne vrste zavajanja in tudi navajajo prave razloge za takšno odločitev. Keywords: zeleno zavajanje, zeleni skepticizem, okoljske trditve Published in DKUM: 16.12.2021; Views: 959; Downloads: 277
Full text (1,98 MB) |
5. Prisotnost zelenega zavajanja v živilski industriji na področju evropske unijeBoštjan Lukman, 2016, undergraduate thesis Abstract: V zadnjem času se vse pogosteje v življenju srečujemo z okoljsko problematiko, ki postaja vse aktualnejša tema. Podjetja so svoje rezultate že vajena poročati, ob vse večjem zanimanju javnosti in predvsem vlagateljev pa se je pričelo pojavljati družbeno odgovorno poročanje, del katerega je tudi okoljska odgovornost, v okviru katere podjetja sporočajo svojo okoljsko sposobnost oziroma rezultate z vplivi na okolje, družbo in smernice delovanja podjetij. Zeleno zavajanje je lahko del tega in se dogaja takrat, kadar podjetje namerno posreduje napačne informacije s ciljem, da bi se predstavilo kot okolju prijazno, dvignilo svoj ugled ali pospešilo prodajo in pritegnilo nove zaposlene ter vlagatelje, ki so morda okoljsko osveščeni.
V raziskavi smo se tako odločili izbrati pet velikih igralcev iz živilske industrije. Živilska industrija je v tej tematiki zanima prav zaradi količine komuniciranja in izdelkov. Velika količina izdelkov nam tako predstavlja potencial velikega oglaševanja, kar pa spada pod kategorijo komuniciranja. Komuniciranje je pomembno, saj z njim podjetja sporočajo svoje sposobnosti in trenutno stanje na nivoju družbeno odgovornega poročanja. V nalogi smo tako izbrali podjetja, kot so Nestle, Danone, Ferrero, Unilever in Heineken.
Želja naloge je bila ugotoviti, ali je zeleno zavajanje prisotno v panogi. Podjetja smo skupno primerjali po več elementih in v raziskavo vključili še zunanje raziskave, iz katerih smo lahko ustvarili okoljski indeks, indeks skupnega poročanja o družbeni odgovornosti podjetja, ter raziskavo, s pomočjo katere smo primerjali ugled podjetij po CSR. Pestrost rezultatov nas je presenetila, čeprav gre za dokaj primerljiva podjetja. Povezava teorije in empiričnega dela nam jasno prikaže, kaj pomenijo razlike v etiki podjetja, vodstvu in strategijah. Keywords: zeleno zavajanje, družbena odgovornost, živilska industrija, Nestle, Unilever, Heineken, Ferrero, Danone, CRS. Published in DKUM: 21.11.2016; Views: 1329; Downloads: 183
Full text (1,27 MB) |