| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 18
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
RAZISKOVANJE IN RAZVOJ KAKOVOSTI S POMOČJO INTELIGENTNE ANALIZE PODATKOV
Karmen Panikvar Žlahtič, 2010, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo predstavlja sistem vodenja kakovosti v skladu s standardom ISO 9001:2000 v Zdravstvenem domu Ptuj, pomen ugotavljanja zadovoljstva pacientov ter uporabo inteligentne analize pri ugotavljanju zadovoljstva pacientov. Metodologija raziskovanja. V magistrskem delu smo uporabili kvantitativno metodologijo. Izdelali smo primerjavo razpoložljivih podatkov, pridobljenih z anketiranjem pacientov v Zdravstvenem domu Ptuj v letu 2007 in 2008. V raziskavo smo zajeli podatke, ki so bili v Zdravstvenem domu Ptuj pridobljeni na osnovi razdeljenih 350 anonimnih anketnih vprašalnikov zaprtega tipa, ki se uporabljajo v Zdravstvenem domu Ptuj v skladu s Poslovnikom kakovosti. Za analizo podatkov smo uporabili program SPSS, s pomočjo katerega smo izvedli statistično analizo podatkov (deskriptivna analiza, χ2 test, t-test, ANOVA), program Weka 3.4, s pomočjo katerega smo analizirali podatkovno bazo z odločitvenimi drevesi, ter program Excel, ki smo ga uporabili za grafični prikaz podatkov. Rezultati raziskave. Rezultati kažejo, da je odnos zdravstvenega osebja do pacientov pri ugotavljanju zadovoljstva pacientov v Zdravstvenem domu Ptuj najpomembnejši dejavnik. Najvišjo povprečno oceno vseh vprašanj so anketiranci namenili zadovoljstvu z delom in odnosom medicinskih sester. Povprečna ocena zadovoljstva z delom in odnosom medicinskih sester je v letu 2007 znašala 4,69, v letu 2008 pa 4,77 od najvišje možne ocene 5. Sledi ji ocena zadovoljstva z obiskom pri zdravniku. Najbolj kritični so bili anketiranci z oceno dostopa do ambulante in primernostjo parkirnega prostora, saj so navedenim vprašanjem namenili najnižjo povprečno oceno, in sicer 3,62 v letu 2007 ter 3,74 v letu 2008. Sklep. ZD Ptuj načrtuje in izvaja procese merjenja, analiziranja in izboljševanja, ki so potrebni, da se dokaže skladnost storitev, zagotovi skladnost sistema kakovosti in nenehno izboljšuje učinkovitost sistema kakovosti. Rezultati, pridobljeni s pomočjo anketiranja pacientov in z uporabo inteligentne analize podatkov potrjujejo, da je le-ta primerno orodje za analizo podatkov o zadovoljstvu pacientov in za izboljševanje kakovosti.
Keywords: kakovost, standard ISO 9001:2000, inteligentni sistemi, zdravstvena nega, zdravstveni dom
Published: 10.05.2010; Views: 3705; Downloads: 876 
(1 vote)
.pdf Full text (3,56 MB)

6.
INFORMATIZACIJA PROCESA OBRAVNAVE PACIENTA V PRIMARNEM ZDRAVSTVU
Simon Torkar, 2010, master's thesis

Abstract: V zadnji letih je opazen hiter razvoj zdravstvenih informacijskih sistemov (ZIS), ki zajemajo in zbirajo vedno več podatkov. Zdravstveni informacijski sistemi postajajo vedno bolj zapleteni in zbirajo vedno več podatkov. Te zbirke podatkov izkoriščajo zdravniki in ostalo zdravstveno osebje z namenom, izboljšati zdravje ali zdravljenje pacienta. Na eni strani imamo »čiste« zdravstvene podatke, ki se tičejo samega zdravljenja, na drugi strani pa imamo podatke, ki se tičejo poslovanja. Pri zdravljenju pacientov pa v informacijskih sistemih obstaja šibki člen — zdravstveni podatki ne služijo kot vir na podlagi katerega se izvajajo računalniško podprti odločitveni procesi. Ti podatki se zabeležijo v informacijski sistem ob pacientovem obisku pri zdravniku. Pri vsakem obisku se zabeleži več vrst podatkov: • zdravstvene podatke, ki jih lahko ločimo na strokovne, medicinske, …, • administrativne podatke, • obračunske podatke. Osrednji prispevek v magistrskem delu predstavlja model posodobljenega načina obravnave pacienta v primarnem zdravstvu. Cilj magistrske naloge predstavlja razvit model sodobnega informacijskega sistema za podporo procesom v primarnem zdravstvu. Sistem ni samo tehnološka nadgradnja obstoječe rešitve, ampak s seboj prinaša tudi številne druge nefunkcionalne prednosti pred obstoječo rešitvijo. Teoretični del magistrskega dela je namenjen analizi procesov v primarnem zdravstvu in pregledu subjektov v zdravstvu. Za izboljšanje procesa zdravljena je bila opravljena analiza delovnih postopkov, s pomočjo katere so bile postavljene funkcionalne zahteve. V nadaljevanju so predstavljeni standardi, ki se uporabljajo in orodja za modeliranje. Poglavje se zaključi z definicijo procesnega stroja. Sledi predlagani model računalniško podprtega procesa obravnave. Najprej predstavimo model iz dveh različnih vidikov, zahteve za uporabniško aplikacijo - tehnični in vsebinski pogled. Poseben poudarek je na podatkovnem modelu in grafičnem vmesniku. V zaključku je podana ocena modela in izvedena je SWOT analiza. Ugotovitev je, da je možna informacijska rešitev, kjer se bo upoštevala procesna obdelava pacienta.
Keywords: KLJUČNE BESEDE; zdravstveni informacijski sistemi, obravnava, pacient, zdravstveno stanje, podatki.
Published: 03.01.2011; Views: 4519; Downloads: 725
.pdf Full text (1022,98 KB)

7.
ANALIZA SISTEMA FINANCIRANJA ZDRAVSTVA V SLOVENIJI S POUDARKOM NA PRIMARNI DEJAVNOSTI
Erntruda Markuš, 2011, master's thesis/paper

Abstract: Problematika financiranja zdravstva postaja zadnje čase problem večine držav. Naloga obravnava sisteme financiranje zdravstva v Republiki Sloveniji in v nekaterih izbranih državah. S pomočjo teoretičnih izhodišč, strokovne literature in statističnih podatkov poskuša potrditi na začetku zastavljene hipoteze. Namen naloge je proučiti sistem financiranja zdravstva v Republiki Sloveniji in v nekaterih drugih izbranih državah ter na osnovi njihovih prednosti in slabosti predlagati spremembe sistema financiranja slovenskega zdravstva, ki bi vodile v finančno vzdržen in učinkovit sistem. Namen naloge je tudi opredeliti sedanji položaj zdravstvenega doma v primarnem zdravstvu ter proučiti smernice za njegovo mesto in pomen v prihodnosti. Z nalogo smo potrdili hipotezo, da se izdatki za zdravstvo povečujejo v večini držav. Vzrok za to je v daljši življenjski dobi, velikem napredku tehnologije, ki daje v zdravstvu veliko več možnosti zdravljenja kot pred leti, v samem načinu življenja in v miselnosti ter zahtevnosti sedanje družbe. Zaradi tega denarja v zdravstvu ni nikoli dovolj in mnoge države iščejo ter proučujejo nove modele financiranja zdravstva, ki bi bili finančno vzdržni in učinkoviti ter ne bi negativno vplivali na kakovost. Ugotovili smo tudi, da najdražji sistemi nujno ne nudijo tudi najvišje kakovosti, vsekakor pa sta višina izdatkov namenjenih za zdravstvo in kakovost pozitivno povezana. Potrjuje se tudi predpostavka, da število zdravnikov z leti ne narašča skladno s povečevanjem izdatkov za zdravstvo. Vzroki so predvsem v dolgotrajnem in dragem študiju ter v samih kapacitetah učnih bolnišnic, potrebnih za izvajanje praktičnih vaj. Povečuje se število prebivalstva in daljša njihova življenjska doba, kar prinaša nove bolezni, kronična obolenja in starostne zdravstvene težave ljudi. Vse to pa povečuje potrebe po večjem številu zdravnikov in višjih sredstvih za zdravstvo. V nalogi smo prišli do zaključka, da bo v prihodnje potrebno vzpostaviti tak sistem financiranja zdravstva, ki bo finančno vzdržen, hkrati pa bo nudil visoko kakovost in možnost usmerjenosti posameznih zdravstvenih ustanov na tiste skupine ljudi, ki so v določenem območju najbolj rizične in izpostavljene največjemu tveganju za zdravje. Usmeriti se bo potrebno v preventivne dejavnosti, ki bolezni preprečujejo in jih izvajamo predvsem na primarni ravni. Za tak način dela pa je zdravstveni dom eden najprimernejših in najcenejših oblik organizacije primarnega zdravstva. Potrebno bo le, da postane fleksibilnejši in se sproti prilagaja potrebam družbe. Potrebno bi bilo razmisliti tudi o sistemu dogovarjanja z ZZZS in prenosa nekaterih specialističnih dejavnosti v ambulantno dejavnost zdravstvenih domov.
Keywords: financiranje zdravstva, zdravstveni sistemi, zdravstvena ekonomika, zdravstveni dom, primarno zdravstveno varstvo, obvezno zdravstveno zavarovanje, javno in zasebno zdravstvo
Published: 11.05.2011; Views: 4524; Downloads: 789
.pdf Full text (2,86 MB)

8.
Objektivna ocena bolečine sediranih bolnikov s točkovnim sistemom algoritma Analgoscore
Vanja Leva, 2011, specialist thesis

Abstract: V specialističnem delu predstavljamo ocenjevanje bolečine bolnikov po laparoskopski odstranitvi žolčnika s točkovnim sistemom Analgoscore. Analgoscore je nedavno razvit sistem, ki objektivno izmeri bolečino med operativnim posegom. Bolnikom, vključenim v raziskavo (n=60), smo med operativnim posegom beležili vrednosti krvnega tlaka in frekvence srca ter iz obeh vrednosti izračunavali Analgoscore lestvico. Izračune algoritma smo izvedli v fazi indukcije v anestezijo, med samim operativnim posegomin v fazi prebujanja bolnika. Po koncu operacije, ko se je bolnik zbudil, smo ga vprašali po bolečini, ki jo je ocenil z 10-stopenjsko VAS lestvico. Bolečino, pridobljeno iz VAS lestvice, smo primerjali z bolečino, izmerjeno po Analgoscore algoritmu. Ugotovili smo korelacijo med algoritmom Analgoscore in VAS lestvico (p<0,001). Z Analgoscore metodo smo ugotovili, da ni signifikantne razlike pri oceni bolečine med mlajšimi in starejšimi bolniki. Prav tako ni razlike v porabi analgetikov med tema dvema starostnima skupinama. Algoritem Analgoscore lahko uporabljamo v primerih, kadar se pri bolniku redno spremljata krvni tlak in frekvenca srca.
Keywords: bolečina, sediran bolnik, Analgoscore, točkovni sistemi v zdravstveni negi
Published: 12.05.2011; Views: 2861; Downloads: 282
.pdf Full text (1,93 MB)

9.
10.
Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica