1. Pilotni prodajni avtomati z živili v bolnišnici, zdravstvenem domu in v javnem socialno varstvenem zavodu : magistrsko deloAnja Kac, 2023, master's thesis Abstract: Prodajni avtomati z živili so v zadnjih letih vse bolj pod drobnogledom, saj je njihova ponudba največkrat sestavljena iz izdelkov, ki imajo visoko energijsko vrednost, visoko vrednost maščob, sladkorjev in soli. Zdravstveni in socialnovarstveni zavodi bi morali predstavljati zgled pri ponudbi zdravih živil v prodajnih avtomatih, saj veljajo kot vodilne institucije za promocijo zdravega prehranjevanja. V magistrskem delu smo preverjali kupne navade potrošnikov s spremljanjem prodaje na prodajnih avtomatih s standardno ponudbo in na prodajnih avtomatih z bolj zdravo ponudbo živil. Kupne navade smo preverjali s pomočjo anketnega vprašalnika. Raziskavo smo izvajali v izbrani bolnišnici, zdravstvenem domu in v javnem socialnovarstvenem zavodu v štajerski regiji, v letu 2021 in 2022. V raziskavi smo ugotovili, da dosedanji pregled standardne ponudbe prodajnih avtomatov prikazuje dejstvo, da so le-ti v večini napolnjeni s prigrizki in pijačami z nizko hranilno in visoko energijsko vrednostjo. Zdrave izbire so le redko na voljo. Rezultati statistične analize potrjujejo, da ponudba v prodajnih avtomatih vpliva na izbiro potrošnikov, saj bi se kupci zaradi bolj zdrave ponudbe živil statistično značilno večkrat odločili za nakup na prodajnem avtomatu. Raziskava prav tako potrjuje, da so potrošniki mnenja, da je prodajni avtomat z bolj zdravo ponudbo živil primernejši za nameščanje v zdravstvenih in socialnovarstvenih ustanovah. Mednarodne aktivnosti za uveljavljanje takega tipa živil v prodajnih avtomatih dajejo spodbudne rezultate. Z različnimi ukrepi, kot je informiranje o pomenu zdrave prehrane ter postopno povečevanje ponudbe bolj zdravih živil v prodajnih avtomatih, bomo sčasoma oblikovali okolje, v katerem bo zdrava in uravnotežena izbira preprosta. Keywords: prodajni avtomati, zdrava prehrana, bolnišnice, zdravstveni domovi, socialnovarstveni zavod Published in DKUM: 05.01.2024; Views: 532; Downloads: 61
Full text (2,94 MB) |
2. Posebnosti spremljanja uspešnosti in učinkovitosti poslovanja javnega zavoda na primeru Zdravstveni dom XKarmina Sužnik, 2022, undergraduate thesis Abstract: Javni zavodi z zdravstveno dejavnostjo izvajajo nepridobitne dejavnosti s področja zdravstva. Financira jih večinoma državni proračun oziroma Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, in sicer iz naslova obveznega zdravstvenega zavarovanja ter dopolnilnih zdravstvenih zavarovanj. Javni zavodi z opravljanjem svoje dejavnosti dosegajo le malo lastnega presežka prihodkov nad odhodki, a morajo pridobljena sredstva kljub temu porabiti karseda učinkovito in uspešno.
Uspešno poslovanje pomeni doseganje zadanih ciljev, učinkovito poslovanje pa doseganje teh ciljev čim bolj racionalno. Uspešnost in učinkovitost se načeloma spremljata s pomočjo finančnih kazalnikov, ki pa v javnih zavodih ne prikažejo celovite slike poslovanja, zato je treba uporabiti tudi nefinančne kazalnike in informacije za presojo poslovanja, npr. merjenje zadovoljstva uporabnikov. Za spremljanje uspešnosti in učinkovitosti poslovanja javnih zavodov z zdravstveno dejavnostjo moramo zbrati in presojati posebne vidike poslovanja, med katere lahko štejemo zadovoljstvo pacientov in javnih uslužbencev, čakalne dobe, realizacijo delovnega programa itd. Ravno po teh nefinančnih kazalnikih se spremljanje uspešnosti in učinkovitosti v javnih zavodih najbolj razlikuje od spremljanja v gospodarskih družbah.
Rezultati analize primera kažejo nekoliko manj uspešno in učinkovito poslovanje Zdravstvenega doma X v času covida-19 v primerjavi s preteklimi leti. Keywords: učinkovitost, uspešnost, posebnosti, javni zavod, zdravstveni domovi, kazalniki Published in DKUM: 13.10.2022; Views: 656; Downloads: 73
Full text (1,36 MB) |
3. Razvoj mobilne in spletne aplikacije za poročanje o zadovoljstvu strank zdravstvenega doma : magistrsko deloDavid Letonja, 2019, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo se ukvarjali z razvojem sofisticirane programske rešitve za podajanje in analizo ocen zadovoljstva v mariborskem zdravstvenem domu. Razvili smo NodeJS strežniško, Android mobilno in ReactJS spletno aplikacijo. Strežniška aplikacija služi kot vmesni sloj med podatki in grafičnim vmesnikom. Upravlja s podatki, ki so shranjeni v MongoDB podatkovni bazi, in nam nudi dostopne točke spletnega servisa za upravljanje s podatki. Mobilna aplikacija služi za podajanje ocen zadovoljstva, spletna pa tako za oddajanje ocen zadovoljstva kot za vodenje analize podanih ocen. Programsko opremo smo namestili na eksperimentalnem in produkcijskem okolju v zdravstvenem domu, kjer smo jo izčrpno testirali. Ugotovili smo, da uporabnike zdravstvenega doma zelo pritegne nova tehnologija. Podajanje ocen zadovoljstva jim ni bilo tuje in so ga z veseljem opravili. Programsko opremo je validiral tudi Zdravstveni dom dr. Alolfa Drolca Maribor. Keywords: spletne aplikacije, mobilne aplikacije, zdravstveni domovi, magistrske naloge Published in DKUM: 22.11.2019; Views: 1062; Downloads: 207
Full text (2,92 MB) |
4. Pomembnost paliativne oskrbe v institucionalnem varstvuKarmen Wirth, 2018, master's thesis Abstract: Izhodišča: Paliativna oskrba je celostna oskrba težko bolnega, ki s svojim pristopom izboljšuje kakovost življenja umirajočih. Namen magistrskega dela je izpostaviti pomen paliativne oskrbe v institucionalnem varstvu ter z raziskavo ugotoviti samooceno znanja in odnos zaposlenih do paliativne oskrbe.
Raziskovalne metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija raziskovanja. Instrument za zbiranje podatkov je bil strukturiran vprašalnik. V raziskavo je bilo vključenih 174 zaposlenih iz štirih socialnovarstvenih ustanov. S programom SPSS smo izvedli osnovne deskriptivne analize, razlike med povprečji skupin smo primerjali z Mann-Whitney U testom za neodvisne vzorce.
Rezultati: Iz raziskave je razvidno, da se zaposleni zelo pogosto pri delu srečujejo s težko bolnimi in umirajočimi. Pri delu so dovolj samozavestni za izvajanje paliativne oskrbe, kar 56 % anketirancev ocenjuje svoje znanje kot dobro ali zelo dobro. 84 % anketirancev navaja, da pogrešajo možnost 24-urnega dostopa do organizirane paliativne oskrbe oziroma konzultacije s timom paliativne oskrbe. Motivirani so za sprejemanje novih kompetenc in odgovornosti v zvezi s paliativno oskrbo v 87 %. Raziskava prikazuje tudi, da ni statističnih razlik v odnosu do paliativne oskrbe med tistimi, ki so zaposleni v ustanovi s paliativnim timom, in tistimi, ki so zaposleni v ustanovi, ki takega tima nima.
Diskusija in zaključek: Raziskava je pokazala, da zaposleni ocenjujejo, da imajo dovolj dobro znanje, ki so ga pridobili v največji meri s pomočjo internih predavanj in prakso. Paliativna oskrba je pomembna tema v procesu izobraževanja zdravstvenih delavcev in sodelavcev, na vseh ravneh izobraževanja in zdravstvenega varstva, zato je potrebno kontinuirano strokovno izobraževanje. Keywords: oskrba umirajočih, neozdravljivo bolni, domovi za starejše, zdravstveni delavci, zdravstveni sodelavci, izobraževanje Published in DKUM: 20.08.2018; Views: 1827; Downloads: 188
Full text (1,29 MB) |
5. Merjenje učinkovitosti in uspešnosti javnega zavoda s področja zdravstvaMonika Jesih, 2017, undergraduate thesis Abstract: Vsi zdravstveni domovi temeljijo na načelih pravičnosti, solidarnosti in dostopnosti do zdravstvenih storitev ne glede na finančne zmožnosti posameznika. Gre za neprofitne organizacije, ki so s strani financiranja odvisne od drugih, predvsem od ministrstva za zdravje, Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije ter občin. Cilj vseh zdravstvenih domovov je pomagati bolnim in poškodovanim ljudem, ne glede na njihov status oziroma socialne razmere. Vseeno je ali govorimo o profitni ali neprofitnih organizacijah vse si želijo čim boljše poslovanje v primerjavi s konkurenco ter, da so stranke zadovoljne. Pri vseh organizacijah je pomembno, da imajo zastavljene cilje, saj le tako lahko sledijo ali so bile uspešne glede na predhodna leta in ali so vse cilje izpolnile ali pa pri katerem ni prišlo do realizacije.
V diplomskem delu smo predstavili merjenje učinkovitosti in uspešnosti v javnih zavodih z ekonomskimi in neekonomskimi kazalniki, slednji so manj dodelani kot ekonomski in se skozi leta še razvijajo. Primerjali smo zdravstveni dom Adolfa Drolca Maribor, zdravstveni dom Ptuj in zdravstveni dom Slovenska Bistrica, pri tem smo uporabili podatke, ki so podani v letnih in poslovnih poročilih za leto 2014 in leto 2015. Keywords: zdravstveni domovi, zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, učinkovitost, neekonomski kazalniki Published in DKUM: 06.11.2017; Views: 1901; Downloads: 262
Full text (1,43 MB) |
6. Usmeritve za delo z osebami z demenco v domovih za starejšeBernarda Mlakar, 2016, master's thesis Abstract: Teoretična izhodišča. V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili fenomen demence, pristope obravnave oseb z demenco, najpogostejše oblike varstva, organizirane bivalne modele in institucionalno varstvo ter zakonske podlage, standarde in normative za obravnavo oseb z demenco v domovih za starejše. Metodologija raziskovanja. V empiričnem delu je bila uporabljena kvantitativna metodologija raziskovanja. Podatke smo zbrali s pomočjo vprašalnika, sestavljenega iz petnajstih vprašanj pol odprtega tipa. V raziskavo je bilo vključenih 39 domov po Sloveniji, ki izvajajo storitve institucionalnega varstva za osebe z demenco starejše od 65 let in več. Rezultate ankete smo statistično obdelali s pomočjo računalniških programov Microsoft Office Word 2010, Microsoft Office Excel 2010 in IBM SPSS Statistics 19.
Rezultati raziskave. Rezultati raziskave so pokazali, da v domovih za starejše najpogosteje izvajajo integrirano obliko varstva oseb z demenco, tako meni 51,2 % vprašanih, 42,9 % jih je mnenja, da imajo v domu organizirano integrirano obliko oskrbe IV, kar je tudi prevladujoča oblika. Prav tako so rezultati ankete pokazali, da 35,7 % vprašanih meni, da domovi za starejše najpogosteje zagotavljajo varnost osebam z demenco z metodo osebnega spremljanja. Ugotovili smo tudi, da 24 % domov, kar je tudi najpogosteje, namešča na oddelek osebe z demenco, ki so v domu že dlje časa in so naknadno zbolele za demenco na podlagi mnenja psihiatra.
Sklep. Iz raziskave je razvidno, da imajo domovi za starejše pri obravnavi oseb z demenco veliko izkušenj in strokovnega znanja, so usmerjeni v razvijanje in uvajanje novih modernih konceptov dela ter v zagotavljanje kakovostnih bivalnih razmer. Učinkovit razvoj in uspešnost dela pa bo v prihodnosti vsekakor tudi odvisna od naklonjenosti vladnih institucij, ukrepov državne, mednarodne in evropske politike, spreminjanja zdravstvenih reform ter nacionalnih strategij. Keywords: Demenca, fenomen demence, modeli, metode, koncepti, usmeritve in celostna obravnava oseb z demenco, domovi za starejše, oddelki za demenco, oskrba ter pristopi v zdravstveni negi. Published in DKUM: 16.06.2016; Views: 3419; Downloads: 428
Full text (1,33 MB) |