| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
Zdravstvena vzgoja sladkornega bolnika
Mojca Žitnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Zdravstvena vzgoja je ključ do uspeha zdravljenja sladkorne bolezni. Namen zdravstvene vzgoje je, da bolniki sprejmejo svojo bolezen kot realnost in del svojega življenja, da spoznajo določena dejstva o svoji bolezni ter pridobijo potrebne veščine za uspešno obvladovanje bolezni. Z dobro zdravstveno vzgojo bolnik doseže primerno znanje, prepreči nastanek zapletov sladkorne bolezni in pridobi občutek samostojnosti, varnosti in samozavesti. Diplomsko delo je empiričnega značaja in je sestavljeno iz teoretičnega ter raziskovalnega dela. V raziskovalnem delu smo ugotovili, da zdravstveno osebje daje dovolj informacij in podpore bolniku pri sladkorni bolezni ter da se bolniki zavedajo, da slabo urejena sladkorna bolezen vpliva na njihovo življenje, in povzroči kronične zaplete. Bolniki dobijo veliko podpore tudi od svoje družine, saj jim stojijo ob strani in jim pomagajo pri premagovanju težav pri sladkorni bolezni.
Keywords: sladkorna bolezen, kronična bolezen, zdravljenje sladkorne bolezni, zdravstveni delavci, zdravstvena vzgoja in izobraževanje.
Published: 06.10.2010; Views: 2764; Downloads: 619
.pdf Full text (970,83 KB)

3.
MODEL EDUKACIJE SVOJCEV ZA OHRANJANJE KAKOVOSTI ŽIVLJENJA BOLNIKA PO MOŽGANSKI KAPI
Helena Jelen Zorenč, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Možganska kap je ena najpogostejših kroničnih bolezni današnjega časa in velikokrat pušča trajne posledice, zaradi katerih so zmanjšane motorične, kognitivne, govorne in socialne zmožnosti obolelega. Rehabilitacija in vključevanje bolnika v socialno in družbeno okolje je dolgotrajno in zahteva veliko truda ter potrpljenja tako bolnika, kot tudi njegovih bližnjih. Po končani hospitalizaciji se ob vrnitvi domov poraja veliko problemov, ki bi jih lahko rešili z nasvetom ali pogovorom. Na osnovi opravljenih raziskav smo oblikovali interaktivno spletno komunikacijsko okolje, ki uporabnika seznanja z najpogostejšimi problemi bolnika po možganski kapi, nakazuje rešitve zanje in omogoča izmenjavo mnenj. Spletni portal predstavlja sodoben način edukacije s pomočjo elektronskega medija. Spletna stran je v pomoč bolnikom in svojcem pri premagovanju ovir v domačem okolju in povezuje ljudi, ki imajo podobne probleme. Spletni portal je dostopen vsakomur in ob vsakem času in je odprt za nadgradnjo. Z uporabo sodobnih informacijskih orodij je omogočen nadaljnji razvoj in rast ter vzdrževanje spletnega portala, ki zagotavlja komunikacijo med vzdrževalci in uporabniki preko odprtega foruma. Z apliciranjem spiralnega modela v interaktivno e-komunikacijo, namenjeno izobraževanju svojcev bolnikov po možganski kapi, bomo zagotovili kvaliteten, prilagodljiv, rastoč in uporabniku prijazen vmesnik, ki bo olajšal delo in trud tako medicinskemu osebju, kot tudi bolnikom in svojcem.
Keywords: informacijska tehnologija, e-izobraževanje, možganska kap, rehabilitacija bolnikov, zdravstvena vzgoja, spiralni model
Published: 01.06.2012; Views: 1864; Downloads: 569
.pdf Full text (8,34 MB)

4.
DIDAKTIČNA IGRA KOT UČILO PRI ŽIVLJENJU S KRONIČNO VNETNO ČREVESNO BOLEZNIJO
Kristina Martinović, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Trideset odstotkov bolnikov s kronično vnetno črevesno boleznijo zboli že v otroštvu. Kronična vnetna črevesna bolezen je ena izmed najtežjih kroničnih bolezni v obdobju otroštva in adolescence, ki vpliva na kakovost življenja bolnikov. Zdravstvena vzgoja kroničnega pediatričnega bolnika je zelo pomembna, saj ga želimo usposobiti, da bo znal preprečevati povrnitev bolezni oz. z boleznijo kakovostno živeti. Zdravstvene vzgoje brez učnih sredstev ni oziroma je ne more biti. Z diplomskim delom smo želeli ustvariti učno sredstvo, didaktično igro, ki bo kot učilo otrokom, obolelim s kronično vnetno črevesno boleznijo, približala pomembne informacije o življenju z omenjeno boleznijo.Pri izdelavi diplomskega dela smo uporabili deskriptivno metodo dela, metodo analize in sinteze strokovne literature ter pri odgovorih na raziskovalna vprašanja metodo komparacije.Ključna ugotovitev je, da didaktične igre pozitivno vplivajo na učenje otroka. Skozi igro podano znanje je trajnejše in hitreje pridobljeno. S pomočjo didaktične igre se otrokom poveča delovna motivacija, aktivnost poslušanja in sodelovanja. Didaktično igro lahko uporabimo tudi pri zdravstveni vzgoji. Ugotovili smo, da spodbuja komunikacijo, omogoča lažje deljenje izkušenj tekmovalcev in na splošno jo otroci dobro sprejemajo. S strani strokovnjakov je pogosto svetovan učni pripomoček. Z gotovostjo lahko trdimo, da je igra osnovno delo otrokovega življenja. Skozi njo se otrok uči, razvija, prevzema različne vloge in krepi socialne veščine. Opažamo pa, da je njena raba v učnih procesih v času šolanja ali pri zdravstveni vzgoji majhna. Menimo, da bi bilo potrebno pogosteje podajati znanje s pomočjo iger.
Keywords: kronična vnetna črevesna bolezen, didaktična igra, zdravstvena vzgoja, otrok, izobraževanje.
Published: 29.06.2017; Views: 475; Downloads: 46
.pdf Full text (1,40 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica