| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
VPLIV BARVE IN MATERIALA EMBALAŽE NA ZAZNAVANJE OKUSA ČOKOLADE
Miran Grah, 2014, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo problem, ki je redko obravnavan in se nanaša na področje zaznave okusa in teksture čokolade. Zato v magistrskem delu podrobneje proučujemo vpliv barve in materiala embalaže na zaznavanje okusa in teksture čokolade. V teoretičnem delu magistrskega dela je najprej podan poglobljen pogled elementom (dražljaj, čutila, občutek, izpostavljenost in pozornost) procesa zaznavanja. Elementi procesa zaznavanja so ključnega pomena za razumevanje poteka zaznavanja. Koncept barve embalaže izdelkov sodi med ključne koncepte z vidika tržišča. Tako avtorji koncept barve embalaže opredeljujejo kot marketinške dražljaje, ki pomenijo komunikacijo ali fizični dražljaj, ustvarjen z namenom vplivanja na potrošnika (Assael 1998 in Mubeen 2006). Sodobna tehnologija omogoča razvijati vlogo embalaže s pomočjo novih materialov. Bistveno je torej, da zunanjost embalaže predstavlja prvi stik z odjemalcem in interakcijo med izdelkom in le-tem. Tako sta temeljni raziskovalni vprašanji magistrskega dela: • ali barva embalaže vpliva na zaznavanje okusa in teksture čokolade in • ali material embalaže vpliva na zaznavanje okusa in teksture čokolade. V pričujočem delu je predstavljen model povezav med naslednjimi koncepti: barva embalaže, material embalaže, zaznavanje okusa in zaznavanje teksture. Model raziskave smo predhodno preverjali na manjšem vzorcu respondentov (desetih študentov) prvega in drugega letnika bolonjskega magisterija Ekonomsko-poslovne fakultete. Namen predhodnega testiranja je bilo ugotoviti, ali eksperimentalne osebe razumejo anketna vprašanja in morebiti modifikacijo dveh vprašalnikov. Rezultati predhodnega testiranja kažejo, da barva embalaže in material embalaže ne vpliva na percepcijo okusa in teksture čokolade. Glavni del raziskave je potekal v mesecu maju, ko smo testirali šestdeset študentov prvega in drugega letnika bolonjskega magisterija Ekonomsko-poslovne fakultete. Zagotovili smo vsebinsko veljavnost dveh vprašalnikov. Na temelju tega smo izvedli eksperiment v treh skupinah (v vsaki skupini je sodelovalo 20 študentov). Rezultati empiričnega preverjanja na vzorcu šestdesetih študentov bolonjskega magisterija Ekonomsko-poslovne fakultete kažejo, da a) barva embalaže ne vpliva na percepcijo okusa in teksture čokolade ter nadalje tudi b) material embalaže ne vpliva na percepcijo okusa in teksture čokolade. Ob koncu raziskave nas je tudi zanimalo, ali se barve embalaže in materiali embalaže na zaznavanje okusa in teksture med seboj razlikujejo. Zato smo opravili dodatno analizo „post hoc“. Ugotovili smo, da med vsemi skupinami statistično ni značilnih razlik (p > 0,05). Rezultati našega dela so kljub svojim prispevkom le delček raziskovalnega področja zaznave okusa in teksture. Vendar nas vse to vodi do sklepa, da gre za pomembna spoznanja, ki bodo prihodnjim raziskovalcem, ugotovitve pričujoče raziskave pomembne za na daljno delo.
Keywords: čokolada, zaznavanje okusa, zaznavanje teksture, barva embalaže, material embalaže
Published in DKUM: 06.10.2014; Views: 2088; Downloads: 314
.pdf Full text (2,00 MB)

2.
VPLIV BARVE EMBALAŽE NA ZAZNAVANJE OKUSA RAZLIČNIH VRST SIRA
Aleksander Bakračevič, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Namen pričujoče raziskave je bil ugotoviti, kako vpliva barva embalaže na zaznavanje okusa različnih vrst sira in ali pri tem obstaja razlika med mlajšimi in starejšimi porabniki. Za raziskavo je bila uporabljena eksperimentalna metoda v kombinaciji z ocenjevalno lestvico in vprašalnikom. Sodelovalo je 18 mlajših in 18 starejših preizkušancev. Rezultati so pokazali naslednje: Hipotezo »barva embalaže vpliva na zaznavanje okusa sira« smo potrdili le delno, saj se je statistično pomembna razlika v ocenah okusa sira glede na barvo embalaže pokazala le pri blagem siru. Pri pregledu povprečnih ocen pikantnosti (okusa) sira v različnih barvah embalaže smo ugotovili, da preizkušanci kot bolj pikantnega ocenjujejo sir v rdeči embalaži, kot manj pikantnega pa sir v rumeni in modri embalaži. Hipotezo »barva embalaže močneje vpliva na zaznavanje okusa sira pri mlajših porabnikih« smo zavrnili, saj pri ocenah okusa pikantnega sira v različnih embalažah razlike med starostnima skupinama niso bile statistično pomembne, pri oceni okusa blagega sira pa le pri siru v rumeni embalaži. Pri pregledu povprečnih ocen pikantnosti v različnih starostnih skupinah in različnih embalažah pa smo kljub temu ugotovili, da je barva embalaže bolj vplivala na ocene mlajših, kot starejših preizkušancev. Kar 89% udeležencev raziskave je bilo mnenja, da je za sir pikantnega okusa najprimernejša embalaža rdeče barve, za sir blagega okusa pa so preizkušanci v 64% ocenili kot najprimernejšo embalažo rumene barve. Rezultati so interpretirani glede na spoznanja psihologije zaznavanja in psihologije barv ter glede na rezultate drugih raziskav o vplivu barv na zaznavo okusa izdelkov.
Keywords: embalaža, barve, zaznavanje okusa, sir, mlajši porabniki, starejši porabniki
Published in DKUM: 07.08.2014; Views: 1947; Downloads: 277
.pdf Full text (1,17 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica