| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 62
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Zadovoljstvo in zavzetost zaposlenih javnega zavoda x
Tina Kramberger, 2022, master's thesis

Abstract: Zaposleni so temeljna zmožnost vsake organizacije, v stanju zadovoljstva in zavzetosti pa še toliko bolj prispevajo k pomembnim meritvam poslovne uspešnosti. Zadovoljstvo opisuje stanje dobrega počutja zaposlenih in njihove sreče na delovnem mestu, kar je osnova za učinkovitost, osredotočenost in intenzivnost, ki so osrednje značilnosti zavzetosti. Izkaže se, da so zaposleni javnega zavoda X v najvišji meri zadovoljni s samim delom, delovnim časom, stalnostjo in varnostjo zaposlitve in odnosi s sodelavci ter najmanj zadovoljni z obveščenostjo o aktualnem dogajanju, s plačo, z možnostmi za napredovanje in vodstvom javnega zavoda X. Ugotovimo, da med višje in nižje izobraženimi ne prihaja do razlik v zadovoljstvu, medtem ko nas preseneti višja stopnja zadovoljstva mlajših v primerjavi s starejšimi zaposlenimi. Sicer sami demografski dejavniki ne morejo napovedati posameznikove nagnjenosti k zadovoljstvu in zavzetosti, lahko pa gre za posledico optimizma in navdušenja, ki ga doživljajo posamezniki ob začetku nove zaposlitve. Analiziramo tudi zadovoljstvo s plačo in v nasprotju s pričakovanji ugotovimo, da so zaposleni z njo zadovoljni. Glede na rezultate analize lahko zaposlene javnega zavoda X označimo za zavzete. Zaposlitev v javnem zavodu X vključuje delovanje na specifičnem področju, ki ima moč vplivati na posameznikovo življenje tudi zunaj delovnega konteksta, kar je nenazadnje neizpodbiten razlog, da se mora vodstvo javnega zavoda X potruditi za izboljšanje dejavnikov, s katerimi zaposleni izražajo nezadovoljstvo.
Keywords: zadovoljstvo zaposlenih, zavzetost zaposlenih, dejavniki, posledice, organizacija
Published in DKUM: 30.06.2022; Views: 19; Downloads: 2
.pdf Full text (2,25 MB)

2.
Stres in zavzetost zaposlenih na delovnem mestu v podjetju Ecotip d. o. o.
Sara Rozman, 2022, master's thesis

Abstract: Predmet magistrske naloge je preučevanje stresa in zavzetosti zaposlenih na delovnem mestu. Zaposleni so v podjetju pomemben člen, da podjetje lahko deluje. Zato je preučevanje stresa in posledično zavzetosti izrednega pomena za podjetje. Stres je dejavnik, s katerim se soočamo vsak dan. Ker pa je stres tihi ubijalec, je pomembno, da prepoznamo stres in se zavedamo njegovih posledic. Poznamo več vrst stresa, ki ima različne izvore. Toda ne glede na vrsto stresa lahko opazimo simptome in kasneje tudi posledice na psihološki, fizični in vedenjski ravni. Najtežje je prepoznati posledice in simptome stresa na psihološki ravni, ki je tudi najbolj nevarna, saj se hitro znajdemo v začaranem krogu, iz katerega ne moremo. Zato je pomembno, da kot posamezniki prakticiramo razne individualne tehnike, ki so predstavljene v magistrski nalogi. S pomočjo teh tehnik se lažje soočamo s stresom ter ga tudi premagujemo. Stres pa ne vpliva samo na posameznika, ampak tudi na podjetje, v katerem so zaposleni posamezniki, ki se soočajo s stresom. Zaradi stresa so zaposleni velikokrat bolniško odsotni, kar vpliva na absentizem, odsotnost kadra in posledično delavnost in dobičkonosnost podjetij. V magistrski nalogi smo predstavili tudi strategije, kako lahko podjetje pripomore k zmanjšanju stresa pri svojih zaposlenih. Pregledali smo tudi, kako stres vpliva na zavzetost ter kakšne vrste zavzetosti sploh poznamo in kako jo merimo. Dejansko stanje poznavanja in dojemanja stresa, uporabe individualnih tehnik in strategij ter zavzetost zaposlenih smo preverili tudi v slovenskem podjetju Ecotip d. o. o. Svoje delo smo zato razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo pojasnili definicijo, vrste stresa, simptome in posledice stresa. Osredotočili smo se tudi na individualne tehnike premagovanje stresa in vrste strategij, ki jih lahko prakticirajo podjetja. Predstavili smo še zavzetost, vrste zavzetosti in merjenje zavzetosti. V empiričnem delu smo preverili, kako se s stresom in zavzetostjo soočajo v podjetju Ecotip d. o. o. Posredovan jim je bil anketni vprašalnik na temo stresa in zavzetosti. Oblikovali smo si šest hipotez, ki smo jih prek analize rezultatov anketnega vprašalnika tudi potrdili ali zavrgli. Ugotovili smo, da so zaposleni v podjetju Ecotip d. o. o. pod stresom zaradi preobremenjenosti dela. Da bi se lažje soočali s stresom, zaposleni uporabljajo individualne tehnike; predvsem je v ospredju je telesna aktivnost, ki jo zelo pogosto izvajajo kot tehniko premagovanja stresa. Tudi podjetje se trudi zmanjšati stres svojih zaposlenih z raznimi strategijami, kot je na primer dvig organizacijske klime. Posledica tega se kaže v tem, da kljub temu, da so zaposleni pod stresom, to ne vpliva na njihovo delovno zavzetost. Rezultati empiričnega dela dokazujejo, da je uporaba strategij za zmanjšanje stresa zaposlenih pozitivno vplivala na zaposlene, saj na zavzetost zaposlenih v podjetju Ecotip d. o. o. stres še ne vpliva. Zahvala za to gre izvajanju individualnih tehnik in strategij. Zato je preučevanje stresa in razvijanje strategij pomembna dejavnost podjetja, da dvigne zavzetost svojih zaposlenih.
Keywords: Stres, posledice stresa, strategije, premagovanje stresa, zavzetost zaposlenih.
Published in DKUM: 11.04.2022; Views: 336; Downloads: 94
.pdf Full text (2,69 MB)

3.
Splošna zavzetost ljudi za izvajanje zaščitnih ukrepov za covid-19
Tjaša Kranjc, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo želeli ugotoviti zavzetost in izgorelost ljudi pri izvajanju zaščitnih ukrepov za covid-19. V Sloveniji je bila od 12. marca 2020 do 31. maja 2020 zaradi naraščanja števila okužb z novim koronavirusom razglašena epidemija. 18. oktobra 2020 pa se je število okužb z novim koronavirusom povečalo, zato je bila ponovno razglašena epidemija, ki je trajala do 15. junija 2021. Z razglasitvijo epidemije se je javno življenje v Sloveniji ustavilo. Za preprečevanje širjenja okužb so v veljavo stopili določeni ukrepi, ki so pripomogli k obvladovanju epidemije, in nekateri izmed njih veljajo tudi po preklicu epidemije. Zavzetost ljudi je ključnega pomena za doseganje ciljev in uspešnosti organizacije ter predstavlja nasprotje izgorelosti, ki se kaže predvsem na čustveni ravni posameznika, kar vodi v depresijo, osamljenost in nezadovoljstvo. V prvem delu magistrskega dela smo opredelili teoretične osnove in predstavili vprašalnika Utretch Work Engagement Scale for Student (UWES-S) in Maslach Burnout Inventory- Student Survey (MBI-SS). V empiričnem delu smo predstavili lastno raziskavo o zavzetosti in izgorelosti, ki smo jo izvedli s pomočjo prilagojenega UWES-S in prilagojenega MBI-SS vprašalnika. Pri obeh vprašalnikih smo uporabili 7-stopenjsko lestvico od 0 (nikoli) do 6 (vsak dan). Z raziskavo smo ugotovili, da zavzetost po UWES-S vprašalniku ne vpliva na starost, spol in stopnjo izobrazbe. Prav tako smo ugotovili, da po vprašalniku MBI-SS spol in stopnja izobrazbe ne vplivata na izgorelost. Starejši ljudje so manj cinični in bolj učinkoviti in s tem tudi manj izgoreli pri upoštevanju ukrepov za covid-19.
Keywords: epidemija, zaščitni ukrepi, zavzetost, izgorelost
Published in DKUM: 07.12.2021; Views: 249; Downloads: 100
.pdf Full text (1,55 MB)

4.
Različni vidiki uporabe pametnega telefona in učno delovanje srednješolcev : magistrsko delo
Tjaša Ignatijev, 2021, master's thesis

Abstract: Mladostniki preživijo veliko svojega časa na pametnih telefonih, zato smo v naši magistrski nalogi izhajali iz vprašanja, kakšno povezavo imajo različni vidiki uporabe pametnega telefona z učenjem in učnim uspehom srednješolcev. Osrednji namen naše raziskave je bil podrobneje preučiti vlogo pogostosti uporabe, motivov za uporabo in zasvojenosti s pametnim telefonom pri napovedovanju učnega uspeha, učne samoregulacije in učne zavzetosti. Na vzorcu 464 slovenskih srednješolcev smo uporabili štiri lestvice: vprašalnik o motivih za uporabo pametnega telefona, kratko lestvico zasvojenosti s pametnim telefonom SAS-SV, prilagojeno različico vprašalnika motivacijskih strategij MSLQ ter vprašalnik učne zavzetosti UWES-S. Vključili smo še vprašanja o uporabi aplikacij na pametnem telefonu ter subjektivno in objektivno oceno časa uporabe pametnega telefona. Rezultati so pokazali, da srednješolci svoj čas uporabe pametnega telefona podcenjujejo – tega v povprečju uporabljajo štiri ure na dan, predvsem iz praktičnih in socialnih motivov. 33 % dijakov je izražalo visoko stopnjo tveganja zasvojenosti s pametnim telefonom. V primerjavi s skupino z nižjo stopnjo tveganja za zasvojenost ti srednješolci pametni telefon uporabljajo pogosteje ter kažejo nižjo stopnjo motivacijske samoregulacije in učne zavzetosti. Analiza rezultatov je pokazala, da pogostost uporabe negativno napoveduje metakognitivno in motivacijsko samoregulacijo ter učno zavzetost. Motivi za uporabo pametnega telefona različno (pozitivno in negativno) napovedujejo vključene vidike učne dejavnosti srednješolcev. Pri tem so se instrumentalni motivi pokazali kot pozitiven napovednik učnega procesa dijakov, socialni motivi pa niso pomemben napovednik nobene od vključenih spremenljivk. Za samoporočano zasvojenost s pametnim telefonom pa so rezultati pokazali, da ta negativno napoveduje motivacijski vidik učnega delovanja srednješolcev. Za obravnavano področje vidimo še veliko možnosti za raziskovanje, praktične implikacije pa so dobrodošle predvsem v izobraževalnem kontekstu.
Keywords: Uporaba pametnega telefona, motivi za uporabo pametnega telefona, zasvojenost s pametnim telefonom, učna uspešnost, učna samoregulacija, učna zavzetost
Published in DKUM: 02.12.2021; Views: 237; Downloads: 53
.pdf Full text (1,49 MB)

5.
Vpliv kulture na finančno uspešnost podjetja
Lucija Mohorko, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi se osredotočamo na iskanje dokazov o pozitivnem vplivu konstruktivne kulture na finančno uspešnost podjetja. Prvo poglavje predstavlja uvod, v drugem poglavju definiramo organizacijsko kulturo, v tretjem pa govorimo o načinih merjenja kulture in treh modelih, ki predstavljajo različne tipe kulture. V četrtem poglavju nato poiščemo povezave med tipi kulture in finančno uspešnostjo podjetij, in sicer preko stresa na delovnem mestu, prilagajanja okolju, zavzetosti in zadovoljstva zaposlenih. V petem poglavju predstavimo, kako je imelo preoblikovanje kulture v podjetju Microsoft pozitiven učinek na finančno uspešnost.
Keywords: organizacijska kultura, finančna uspešnost, stres na delovnem mestu, zavzetost zaposlenih, prilagajanje okolju
Published in DKUM: 11.11.2021; Views: 253; Downloads: 55
.pdf Full text (1,43 MB)

6.
Zavzetost in usposabljanje zaposlenih v Podjetju X
Ana Žižek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer teoretičnega in empiričnega dela. S pomočjo literature, člankov in spletnih virov smo ugotovili, da je zavzetost pomemben faktor pri uspešnosti podjetja. Zavzeti zaposleni so tisti, ki delo z veseljem opravljajo in se vedno znova radi vračajo na delovno mesto. Zavzetost se da meriti, pri čemer lahko uporabimo več merskih inštrumentov, ki so znani po vsem svetu. Mi smo se osredotočili na Gallupov test zavzetosti, s katerim smo analizirali zavzetost zaposlenih v Podjetju X. Ugotovili smo, da podjetje v to ne vlaga veliko, saj so rezultati pokazali, da so zaposleni pri delu nezavzeti. V diplomsko delo smo prav tako vključili pripadnost. Osredotočili smo se tudi na usposabljanja, pri katerih smo spoznali, da je zelo pomembno njihovo načrtovanje, saj le tako bo končni rezultat prinesel koristi tako za podjetje kot tudi za zaposlenega. Ugotovili smo, da analizirano podjetje sicer usposablja, vendar ne v tolikšni meri, da bi to spodbujalo zavzetost njihovih zaposlenih.
Keywords: zavzetost zaposlenih, Gallupov test zavzetosti, pripadnost, usposabljanje.
Published in DKUM: 11.11.2021; Views: 332; Downloads: 97
.pdf Full text (1,39 MB)

7.
Nagrajevanje in zavzetost zaposlenih v podjetju petrol
Sara Harinski, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu sem predstavila pomen nagrajevanja za zaposlene in zavzetost zaposlenih v podjetju. Na uspešnost podjetja imajo zaposleni velik vpliv, saj predstavljajo v njem človeški kapital.
Keywords: Nagrajevanje, zavzetost zaposlenih, povezanost, zaposleni, dobičkonosnost.
Published in DKUM: 22.10.2021; Views: 317; Downloads: 93
.pdf Full text (1,04 MB)

8.
Vpliv usklajevanja delovnega in družinskega življenja na zavzetost zaposlenih pri delu
Jasmina Žnidaršič, 2020, doctoral dissertation

Abstract: Doktorska disertacija je razdeljena na tri glavne dele, in sicer na teoretični del, empirični del in zaključni del. V teoretičnem delu smo z namenom predstavitve področja analizirali obstoječo literaturo in predhodne raziskave ter opisali vse proučevane koncepte, to je usklajevanje dela in družine, ter vse tri ravni, ki vplivajo na usklajevanje (posameznik, organizacija in država), zadovoljstvo z življenjem in delom ter zavzetost. V drugem, empiričnem delu smo na osnovi pregleda literature postavili izhodiščni model in izvedli raziskavo med zaposlenimi v slovenskih podjetjih, katere cilj je bil postaviti celovit model, ki bo pojasnil vpliv dejavnikov na vseh treh ravneh (posameznik, organizacija, država) na usklajevanje dela in družine, ter povezavo z zavzetostjo pri delu. Raziskavo smo izvedli v obliki študije primera. Pripravili smo kvotni vzorec glede na velikost podjetja, pri čemer smo zaradi preobsežnosti števila podjetij izločili mikropodjetja. V raziskavo smo tako vključili pol odstotka vseh podjetij v Sloveniji, kar pomeni 2 veliki, 10 srednjih in 38 malih podjetij, pri čemer smo se pri velikih in srednjih omejili na proizvodna podjetja. V raziskavo so bili vključeni vsi zaposleni v teh podjetjih, od katerih je anketni vprašalnik skupaj v celoti izpolnilo 343 zaposlenih. Po izvedeni raziskavi smo s pomočjo metode SEM in drugih statističnih analiz preverili povezave med proučevanimi koncepti v našem modelu. V tretjem delu doktorske disertacije smo kot rezultat raziskave in analize podatkov izdelali končni model vpliva usklajevanja dela in družine na zavzetost zaposlenih ter razložili rezultate. V raziskavi smo ugotovili, da na usklajevanje dela in družine pomembno vplivajo dejavniki na ravni posameznika (osebnost, podpora partnerja in otroci), organizacije (zahtevnost dela, podpora vodstva in sodelavcev, družini prijazni ukrepi) in države (zadovoljstvo z materinskim in očetovskim dopustom ter posameznikova percepcija podpore države). Ugotovili smo tudi, da usklajevanje dela in družine pomembno vpliva na zadovoljstvo posameznika pri delu in v še večji meri na zadovoljstvo v življenju. Zadovoljstvo pri delu in v življenju sta medsebojno pozitivno povezana. Ugotovili smo tudi, da usklajevanje dela in družine pozitivno vpliva na zavzetost zaposlenih pri delu, kar je bila glavna teza naše doktorske disertacije, na zavzetost pri delu pa pozitivno vpliva tudi posameznikova percepcija podpore organizacije pri usklajevanju dela in družine. Poleg tega pa na zavzetost posameznika pri delu pozitivno vplivata tudi zadovoljstvo pri delu in zadovoljstvo v življenju. S pomočjo analize predhodne literature in rezultatov lastne raziskave smo dokazali pomembne povezave med vsemi proučevanimi koncepti. Dodano vrednost doktorske disertacije pa poleg izdelanega modela predstavljajo tudi sklepne ugotovitve, ki ponujajo tako možnosti za nadaljnje raziskovanje kot tudi praktično vrednost za podjetja. Oblikovani končni model predstavlja celovit in razširjen model, ki povezuje štiri pomembne koncepte: usklajevanje dela in družine, zadovoljstva pri delu in z življenjem ter zavzetost posameznika pri delu. Dodana znanstvena vrednost doktorske disertacije je interdisciplinarni pristop proučevanja, ki zajema tako kadrovski kot psihološki vidik proučevanja obravnavane problematike. Glavni znanstveni prispevek je torej izdelan celovit model, ki vključuje vse segmente in je zapolnil vrzel v znanstveni literaturi ne le v Sloveniji, temveč tudi v svetu. Rezultati doktorske disertacije imajo tudi praktično vrednost, saj model organizacijam ponuja vpogled v to, kako lahko ukrepi podjetja, ki pomagajo zaposlenemu usklajevati delovno in družinsko življenje in ob tem upoštevajo potrebe in želje zaposlenih, pripomorejo k večji zavzetosti zaposlenih na delovnem mestu ter s tem dosežejo cilj, h kateremu stremijo vsa podjetja – to sta večji dobiček in večja konkurenčnost na trgu.
Keywords: delo, zaposleni, zavzetost, družinsko življenje, usklajevanje, zadovoljstvo.
Published in DKUM: 12.03.2021; Views: 664; Downloads: 240
.pdf Full text (2,50 MB)

9.
Izzivi kadrovskega managementa v XXI. stoletju
Marko Ferjan, Iztok Podbregar, Antonia Novak, Polona Šprajc, Eva Jereb, Vesna Novak, Marko Urh, 2021, scientific monograph

Abstract: Marko Ferjan obravnava fenomene: zadovoljstva pri delu, organizacijske klima in zavzetosti. Koncept zadovoljstva pri delu izhaja iz paradigme organizacijskega vedenja. Konec 20. stoletja se je že zdelo, da v teoriji in praksi kadrovskega managementa koncept zadovoljstva ni več aktualen. Vendar v zadnjem obdobju merjenje zadovoljstva v povezavi z merjenjem zavzetosti spet postaja aktualno. Marsikatera današnja anketa zadovoljstva pa ne upošteva spoznanj znanosti, ni pa zanemarljivo, da je pri uporabi anket o zadovoljstvu vačsih prihajalo tudi do zlorab. Zato se je avtor odločil za ponovno obravnavo te teme. Iztok Podbregar, Antonia Novak in Polona Šprajc obravnavajo prepoznavanje, spodbujanje in vključevanje raznolikosti talentov. Eva Jereb v prispevku poda značilnosti trenutno najbolj zastopanih generacij na delovnih mestih v organizacijah. Vesna Novak obravnava razširjenost prekarnega dela. nameni posledicam prekarnosti. Eva Jereb in Marko Urh se ukvarjata s spremembami in tranzicijo v času krize ter vloga vodstva organizacij pri tem.
Keywords: kadrovski management, zavzetost, delo s talenti, pekarno delo, krizni management, medgeneracijsko sodelovanje pri delu
Published in DKUM: 09.03.2021; Views: 455; Downloads: 59
URL Link to file

10.
Vpliv zavzetosti in pripadnosti zaposlenih na uspešnost organizacije
Karmen Omerzu, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Zavzetost in pripadnost zaposlenih sta ključ za dolgoročno uspešnost organizacije. Zaposleni, ki so zavzeti in pripadni, s svojo energijo, entuziazmom, voljo in motivacijo vplivajo na višjo produktivnost, zaradi česar so poslovni izidi organizacije boljši. Zato se organizacije morajo zavedati pomena zavzetih in pripadnih zaposlenih ter si prizadevati za zviševanje stopnje zavzetosti in pripadnosti, kajti s tem lahko ustvarjajo konkurenčne prednosti. V diplomskem projektu smo zato raziskovali vpliv zavzetosti in pripadnosti zaposlenih na poslovno uspešnost organizacije.Z raziskovanjem zavzetosti in pripadnosti smo v teoretičnem delu najprej opredelili omenjena konstrukta ter ju povezali z dejavniki, s katerimi sta posredno povezana in imajo prav tako pozitiven vpliv na organizacijsko uspešnost. Predstavili smo tudi dva najbolj znana vprašalnika za merjenje zavzetosti zaposlenih in sicer Gallupov ter UWES vprašalnik. V projektu smo zajeli v povezavi s pripadnostjo zaposlenih, stopnje pripadnosti ter model treh komponent. Predvsem smo predstavili pozitivne učinke zavzetih in pripadnih zaposlenih za organizacije. V empiričnem delu diplomskega projekta smo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali stopnjo zavzetosti in pripadnosti zaposlenih v izbrani organizaciji in to stopnjo povezali s poslovno uspešnostjo organizacije, kjer smo ugotovili, da organizacija kljub temu, da ima nezavzete in nepripadne zaposlene poslovno uspešna, vprašanje je le, kako dolgo.
Keywords: zavzetost zaposlenih, pripadnost zaposlenih, merjenje zavzetosti, stopnje pripadnosti, model treh komponent, uspešnost organizacije
Published in DKUM: 28.09.2020; Views: 598; Downloads: 205
.pdf Full text (1,20 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica