| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
RAZVOJ ZAVORNEGA DISKA
Miha Pevec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je podrobno predstavljen in opisan razvoj zavornega diska od modeliranja, do iskanja najboljše oblike zavornega diska s pomočjo numeričnih metod. Razvoj zavornega diska zajema ustreznost hlajenja diska s pomočjo računalniške dinamike tekočin, simulacije segrevanja in ohlajanja, simulacije deformiranja diska in preračunavanje lastne frekvence za preprečevanje »cviljenja« diska. V diplomskem delu je posebej podrobno prikazan zavorni test Auto Motor Sport, ki je merilo za ustreznost zavornega diska. Na podlagi rezultatov numeričnih analiz so podani predlogi za izboljšavo oblike zavornega diska. Celoten postopek razvoja diska se uporablja pri slovenskem proizvajalcu zavornih diskov, podjetju CIMOS d. d., kjer je diplomsko delo tudi nastalo.
Keywords: zavorni disk, osebna vozila, zavorni test Auto Motor Sport, termo mehanska analiza, optimizacija zavornega diska
Published: 02.04.2009; Views: 2026; Downloads: 346 
(1 vote)
.pdf Full text (2,96 MB)

2.
TERMO-MEHANSKA ANALIZA ZAVORNEGA DISKA LOKOMOTIVE TIPA TAURUS
Jaka Jesih, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga opisuje primer termo-mehanske analize zavornega diska lokomotive tipa Taurus. Celotni sklop analiz je bil narejen za slovensko podjetje, ki se ukvarja s proizvodnjo zavornih diskov. Analize so bile narejene v skladu s programom po UIC 541-3 No.5. Naloga vsebuje prikaz zavornega sklopa, opisuje program preskušanja ter postopek numeričnega preračuna za en primer zaviranja v programskem paketu ABAQUS CAE 6.7.1., po metodi končnih elementov (MKE). Kot končni rezultat so tako podane in analizirane vrednosti maksimalnih temperatur in napetosti. Naloga se zaključuje s predlogi za izboljšavo trenutnega modela.
Keywords: zavorni disk, lokomotiva Taurus, metoda končnih elementov (MKE), termo-mehanska analiza, ABAQUS CAE 6.7.1
Published: 14.09.2009; Views: 2439; Downloads: 307
.pdf Full text (7,86 MB)

3.
Obnova kolesnih dvojic tirnih vozil
Branko Ekselenski, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je narejena primerjava obnove pogonske kolesne dvojice za potniško garnituro DMW 713/715 med postopkom, ki ga izvajajo v SŽ-Centralne delavnice Ljubljana, proizvodnja Ptuj in postopkom, na izbranih sodobnejših strojih. V SŽ-Centralne delavnice Ljubljana, proizvodnja Ptuj imajo velike probleme pri doseganju zahtevanih standardov, ki jih določajo kupci, oziroma jih zahtevajo stroga varnostna navodila, saj so stroji, na katerih poteka obnova kolesnih dvojic dokaj zastareli. Cilj diplomske naloge je bil poiskati ustrezne sodobne obdelovalne stroje, s katerimi bi bila obnova kolesne dvojice kvalitetnejša, varnejša, predvsem pa hitrejša. Diplomska naloga zajema opis postopka razstavitve kolesne dvojice, opis kontrole in obdelav posameznih komponent ter opis sestavitve oziroma naprešanja kolesne dvojice. Največ pozornosti je namenjene strojni obdelavi posameznih komponent in izračunu obdelovalnih časov na izbranih sodobnejših strojih. Narejena je tudi časovna primerjava med sedanjim postopkom obnove, ki poteka v SŽ-Centralne delavnice Ljubljana, proizvodnja Ptuj, in postopkom na izbranih sodobnejših strojih.
Keywords: kolesna dvojica, os, monoblok plošča, zavorni disk, zobnik, ležaji, struženje, naprešanje, povrtavanje, delovni potek, orodje, orodni list
Published: 04.07.2012; Views: 1428; Downloads: 207
.pdf Full text (4,47 MB)

4.
METODA NAPOVEDOVANJA NASTANKA TERMIČNIH RAZPOK NA TORNI POVRŠINI AVTOMOBILSKIH ZAVORNIH DISKOV
Miha Pevec, 2013, doctoral dissertation

Abstract: V predloženi doktorski disertaciji je razvita metoda za določitev dobe trajanja zavornih diskov zaradi termičnih razpok na torni površini. Po avtorjevem vedenju je to prvo delo, ki sistematično obravnava vsa področja, ki vplivajo na določitev dobe trajanja pri znanih obremenitvah. Tako razvita metodologija bo služila znanstvenikom ter zavornim inženirjem kot orodje pri optimizaciji geometrije zavornega diska ter materialov. Določitev dobe trajanja zavornih diskov je izredno multidisciplinarno raziskovalno področje, saj zajema znanje iz testiranj, materialov, mehanike, numeričnih metod, prenosa toplote ter dimenzioniranja na dobo trajanja. V doktorskem delu so najprej povzeti rezultati dosedanjih rezultatov iz posameznih področij, po kritični analizi dosedanjih del pa so izpostavljene opažene pomanjkljivosti, ki so v nadaljevanju podrobno obdelane. Za potrebe določitve natančnega temperaturnega polja je predstavljena numerična metoda za določitev faktorja prestopa toplote, ki upošteva realne pogoje med testiranji. Ugotovljeno je, da se rezultati predlagane metode razlikujejo z do sedaj objavljenimi analitičnimi ter numeričnimi metodami, ki ne morejo upoštevati vpliv vpihovanja hladilnega zraka med izvajanjem testa. Poleg tega je predstavljena tudi predlagana metoda za določitev emisijskega koeficienta sevanja zavornega diska med obratovanjem, katere rezultati se razlikujejo tudi za do 47 % od trenutno javno objavljenih. Opravljena je bila podrobna analiza temperaturno odvisnih fizikalnih lastnosti sive litine EN-GJL-250, kot so toplotna prevodnost, specifična toplota ter temperaturna razteznost. Ugotovljeno je bilo, da se nekatere lastnosti razlikujejo od javno objavljenih tudi za do 48 %. S pomočjo numerične analize po metodi končnih elementov so bila določena temperaturna ter deformacijska polja med predstavljenim obremenitvenim ciklom. Za natančno določitev deformacijskega polja je bila opravljena podrobna analiza mehanskih lastnosti sive litine EN-GJL-250. Predstavljeni so rezultati nateznih in tlačnih preskusov pri sobni temperaturi ter povišanih temperaturah. Rezultati so statistično obdelani z Weibullovo verjetnostno teorijo. Na osnovi zahtev računskih modelov za izračun dobe trajanja po izbrani deformacijski metodi je bila v sklopu doktorske naloge opravljena podrobna analiza lastnosti utrujanja obravnavane sive litine. Nizkociklični preskusi utrujanja so bili izvedeni pri sobni temperaturi ter povišanih temperaturah. Določeni so bili parametri utrujanja, ki so potrebni za izračun dobe trajanja, ter izrisane deformacijske krivulje zdržljivosti. Na koncu je po izbranih hipotezah določena doba trajanja zavornega diska, ki je primerjana z rezultati eksperimenta. Eksperiment zajema pet obravnavanih zavornih diskov, ki so bili testirani po obravnavanem testu na odpornost proti utrujenostnim razpokam na zavornem dinamometru. Ugotovljeno je, da se rezultati eksperimenta ter predlagane metodologije odlično ujemajo, kar kaže na nujnost celovite obravnave problema, kot je to prikazano v predloženi doktorski disertaciji.
Keywords: avtomobilski ventiliran zavorni disk, siva litina, termične razpoke, torna površina, doba trajanja, nizkociklično utrujanje, parametri utrujanja materiala, deformacijska metoda, metoda končnih elementov, testiranje na dinamometru
Published: 09.12.2013; Views: 1168; Downloads: 189
.pdf Full text (14,48 MB)

5.
Modifying the brake drum geometry to avoid selfexcited vibrations and noise
Miha Pevec, Darko Vranešević, Grega Oder, Iztok Potrč, Matjaž Šraml, 2012, original scientific article

Abstract: A squealing noise of 50 dB was measured on a vehicle homologation test at around 900 Hz on the existing brake drum design, mounted on the rear axle of the mid-sized passenger automobile. Therefore, analysis of eigenfrequencies of the original drum design was performed using the impact hammer test and numerical analysis. It was established that a critical mode shape 0/2 exists at around 900 Hz, exactly where the squeal noise was recorded at the brake road noise evaluation vehicle test. The analysis was carried out with the intention to eliminate the possibility of the squealing noise by increasing the critical mode above 900 Hz. The relation between different brake drum modifications parameters and the eigenfrequencies was determined and the best solution was obtained. The first eigenfrequency of the proposed drum design was increased by 58 Hz and the difference between the in-plane and out-of plane mode shape was sufficient. We can conclude that the modified drum design will not have squeal issues at 900 Hz as there are no eigenfrequencies of the brake drum in that range and therefore the problem of the loud brake is solved.
Keywords: zavorni disk, lastna frekvenca, metoda končnih elementov
Published: 10.07.2015; Views: 471; Downloads: 28
URL Link to full text

6.
Optimizacija hlajenja zavornega diska pri osebnem avtomobilu
Mitja Štrakl, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavano hlajenje zavornega diska, s pomočjo metod računalniške dinamike tekočin. Tokovno polje je simulirano stacionarno pri konstantni hitrosti vožnje, prenos toplote pa je simuliran časovno odvisno. Zrak je modeliran kot idealen plin s konstantnimi lastnostmi, za material zavornega diska pa so izbrane lastnosti jekla. Po izvedeni analizi serijskega zavornega sistema vozila BMW serije 5, je v nadaljevanju obravnavana študija razmer pri vpihovanju hladilnega zraka in optimizacija takšnega sistema v smeri izboljšanja odvoda toplote. Rezultati opravljene analize prikazujejo pomembno povečanje hladilne moči pri implementaciji sistema za vpihovanje hladilnega zraka.
Keywords: zavorni disk, numerična analiza, računalniška dinamika tekočin
Published: 27.10.2015; Views: 665; Downloads: 114
.pdf Full text (6,51 MB)

7.
Numerična simulacija zračnega hlajenja zavornega diska za tirna vozila
Uroš Grivc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo opisuje postopek računalniške simulacije hlajenja zavornega diska tirnega vozila z okoliškim zrakom, za to je bila uporabljena CFD simulacija izvedena s programom ANSYS CFX. Cilj CFD simulacije je bil pridobitev koeficienta prestopa toplote po celotni površini zavornega diska in kolesa. Ti rezultati so bili pridobljeni pri različnih vrtilnih hitrostih. Nato je sledila simulacija prevoda toplote čez disk z upoštevanjem gredi, vijakov in kolesa na katerega je disk pritrjen, robni pogoji za to časovno odvisno simulacijo pa so bili preneseni iz CFD analize. Vnos toplote po torni površini je bil enak tistemu iz realnih testov saj je bila izvedena primerjava z rezultati iz testiranj tega diska. Nato je bila izvedena še časovno odvisna trdnostna analiza zavornega diska.
Keywords: Termo-mehanska analiza, simulacija, zavorni disk, CFD, MKE
Published: 21.04.2016; Views: 461; Downloads: 92
.pdf Full text (3,35 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica