1. Analiza in primerjava finančnega poslovanja izbranih zavarovalnic v slovenijiErik Oder, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava analizo in primerjavo finančnega poslovanja štirih zavarovalnic, ki delujejo na slovenskem trgu: Zavarovalnice Triglav, d. d., Zavarovalnice Sava, d. d., GRAWE zavarovalnice, d. d., in GENERALI zavarovalnice, d. d.
V teoretičnem delu so predstavljeni pomen zavarovalništva v finančnem sistemu, ključni kazalniki stabilnosti, obvladovanje tveganj ter vpliv regulative Solventnost II in digitalizacije. Empirični del temelji na analizi finančnih poročil v obdobju 2015–2023, kjer so bili preučeni kazalniki kapitalske ustreznosti, gospodarnosti, likvidnosti ter škodnega in stroškovnega poslovanja. Rezultati kažejo na razlike v stabilnosti, saj Zavarovalnica Triglav in Zavarovalnica Sava izkazujeta večjo finančno odpornost, medtem ko GENERALI zavarovalnica in GRAWE zavarovalnica beležita večja nihanja. Korelacijska analiza ni potrdila pomembne povezave med kapitalsko ustreznostjo, razpršenostjo portfelja in stabilnostjo, vendar so se pri posameznih zavarovalnicah pokazale določene povezave.
Delo ponuja vpogled v dejavnike, ki oblikujejo konkurenčnost in dolgoročno stabilnost slovenskega zavarovalniškega trga. Keywords: Zavarovalnice, finančni kazalniki, finančna analiza, kapitalska ustreznost, razpršitev portfelja. Published in DKUM: 30.10.2025; Views: 0; Downloads: 22
Full text (1,88 MB) |
2. Analiza vpliva atributov identitete na ugled zavarovalnicMarko Matušić, 2025, undergraduate thesis Abstract: Namen pričujoče raziskave je bil preučiti vpliv atributov korporativne identitete zavarovalnic na njihov ugled z uporabo kvantitativne raziskovalne metode in anketnega vprašalnika. Cilj raziskave je bil ugotoviti povezave med ključnimi elementi korporativne identitete – kot so vizualna podoba, komunikacijski slog, vedenje zaposlenih ter korporativne vrednote – in načinom, kako javnost zaznava ugled zavarovalnih družb. Anketa je bila izvedena prek spleta na vzorcu 51 anketirancev. Zbrane podatke smo analizirali z deskriptivno statistiko, da bi opredelili vpliv posameznih dejavnikov na zaznavano podobo podjetij.
Rezultati raziskave kažejo, da imata vizualna identiteta in kakovost storitev ključno vlogo pri oblikovanju pozitivnega ugleda zavarovalnic. Poseben poudarek je bil namenjen t. i. »človeškemu dejavniku«, tj. vedenju zaposlenih v neposrednem stiku s strankami, ki pomembno vpliva na zadovoljstvo in zvestobo uporabnikov. Ugotovljene so bile tudi razlike v zaznavi ugleda med posameznimi zavarovalnicami – zavarovalnica Generali je izstopala kot vodilna, medtem ko so zavarovalnice Wiener, Triglav in Dunav dosegale različne ravni ugleda in prepoznavnosti. V okviru raziskave je bila analizirana tudi pogostost zaznavanja identitetnih elementov, pri čemer so bile zaznane razlike v intenzivnosti in jasnosti blagovne znamke. Zaključki raziskave poudarjajo pomen strateškega upravljanja korporativne identitete in ugleda v zavarovalniškem sektorju. Zavarovalnice bi morale redno spremljati zaznave uporabnikov, izboljševati komunikacijske pristope, dosledno krepiti ključne identitetne elemente ter vlagati v avtentičen in usklajen korporativni nastop, s čimer bi lahko okrepile svoj tržni položaj in konkurenčnost. Keywords: korporativna identiteta, ugled, zavarovalnice, vizualna identiteta, vedenje zaposlenih, komuniciranje, kakovost storitev, zvestoba strank, blagovna znamka, zaznava javnosti Published in DKUM: 22.09.2025; Views: 0; Downloads: 3
Full text (726,09 KB) |
3. Poročanje o družbeni odgovornosti v zavarovalništvu v SlovenijiSabrina Fink, 2024, undergraduate thesis Abstract: V zadnjih nekaj desetletjih se je med gospodarskimi subjekti v zahodnih demokracijah povečalo zavedanje, da so moralno dolžni nekaj vrniti družbi. Subjekt, ki ne bo pozitivno prispeval k družbi, bo razumljen kot družbeno neodgovoren! Da bi dokazale, da jim je »skrb« za ljudi in okolje, v katerem delujejo, so organizacije sprejele različne ukrepe. Poročila o družbeni odgovornosti gospodarskih družb/podjetij oziroma trajnostno poročilo, ki so poleg tradicionalnih letnih finančnih poročil zdaj postala letno poročilo, so eden od načinov, s katerimi dokazujejo, kako skrbni so bili v finančnem obdobju, ki se je pravkar končalo, in kako nameravajo nadaljevati da bo v prihodnjih obdobjih še bolj.
Družbena odgovornost podjetja se nanaša na vrsto zelo raznolikih vedenjskih vidikov v podjetju in njegov vpliv na okolje v najširšem smislu. Ti vidiki so večinoma pokriti s poročanjem na področjih ESG (Environment, Society, Governance).
Za družbeno odgovornost je značilna odgovorna poslovna praksa, zavzemanje za prostovoljne pobude, ki presegajo pravne in pogodbene zahteve, vključevanje družbeno odgovornih aktivnosti v poslovni načrt in upravljanje podjetja, opredelitev trajnostnih ukrepov in aktivnosti za različne interesne skupine podjetja, usklajevanje finančnih socialnih in okoljskih koristi za izboljšanje celovite konkurenčne pozicije podjetja.
V nalogi bomo izpostaviti pomembnost poročanja o družbeni odgovornosti. Zanima nas, katere informacije o družbeni odgovornosti izkazujejo slovenske zavarovalnice v svojih letnih poročilih za leto 2021. V raziskavi upoštevamo 13 zavarovalnic. V raziskavi smo ugotovili, da večinoma vse zavarovalnice poročajo o družbeni odgovornosti (letno poročilo, splet). Keywords: družbena odgovornost, poročanje o družbeni odgovornosti, zavarovalnice, letno poročilo, trajnostni razvoj, splet, zdravje in varstvo okolja, dejavniki, poslovna politika Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 36
Full text (984,68 KB) |
4. Dejavniki gospodarske rasti držav v globalni ekonomiji in v reguliranem finančnem okojuAna Jurhar, 2023, undergraduate thesis Abstract: Tema diplomskega dela je analiza vloge finančne regulacije v gospodarski rasti s primeri do sedaj napisanih raziskav. Prav tako je cilj določiti vlogo in pomen bank, zavarovalnic ter borznega sektorja na gospodarsko rast. Na primerih petih držav z visoko reguliranim in petih držav z nizko reguliranim finančnim okoljem se raziskava osredotoča na vpliv finančne regulacije na stabilnost finančnega sektorja in rast bruto domačega proizvoda. Rezultati kažejo kompleksen odnos med regulacijo in gospodarsko rastjo, pri čemer visoka regulacija prispeva k stabilnosti, medtem ko nizka regulacija lahko pritegne investitorje, vendar prinaša tudi tveganja za nestabilnost. Keywords: dejavniki gospodarske rasti, finančna regulacija, banke, zavarovalnice, borzni sektor, bruto domači proizvod. Published in DKUM: 10.11.2023; Views: 417; Downloads: 92
Full text (2,04 MB) |
5. Primerjalna analiza poročanja o trajnostnem razvoju zavarovalnic v Sloveniji in ŠviciSabina Težak, 2023, master's thesis Abstract: Trajnostni razvoj je pomemben koncept poslovne strategije, ki je znan že dlje časa in je zasnovan na treh vidikih poslovanja podjetja ter skuša naš planet zavarovati pred svojimi negativnimi vplivi na okolje.
V tem magistrskem delu se osredotočamo na trajnostno poročanje zavarovalnic v Sloveniji in Švici v letih 2017 in 2022. Najprej smo se osredotočili na teoretične cilje, in sicer smo najprej predstavili trajnostni razvoj, vidike trajnostnega razvoja v povezavi z zavarovalnicami in na kratko predstavili druge raziskave, ki so že bile narejene na področju trajnostnega poročanja in trajnostnega poročanja zavarovalnic. Sledili so empirični cilji, in sicer smo izvedli primerjalno analizo s slovenskimi zavarovalnicami, ki so delovale v letih 2017 in 2022, in delom švicarskih zavarovalnic, ki so prav tako delovale v letih 2017 in 2022. Uporabili smo dva točkovnika, s katerima so raziskali različne smernice poročanja.
Ugotovili smo, da poročila o trajnostnem razvoju zavarovalnic v Švici dosegajo boljše točkovne rezultate na vseh treh vidikih poročanja in vsebujejo več ciljev GRI kot slovenske zavarovalnice. Prav tako smo z analizo ugotovili pomanjkljivosti pri izpolnjevanju zahtev po novih evropskih standardih v poročilih v letu 2022. Do leta poročanja bodo trajnostna poročila z novimi zahtevami še morali dopolniti. Keywords: Trajnostni razvoj, zavarovalnice, nefinančne informacije, trajnostno poročanje. Published in DKUM: 16.08.2023; Views: 508; Downloads: 120
Full text (2,72 MB) |
6. Primerjalna analiza zdravstvenih zavarovanj izbranih zavarovalnic v SlovenijiBlaž Roškarič, 2023, master's thesis Abstract: Zdravstveno zavarovanje ima dandanes v naših življenjih zelo pomembno vlogo. Namreč, z zdravstvenim zavarovanjem ne poskrbimo samo za lastno zdravje, temveč se s tem zaščitimo tudi pred visokimi stroški zdravstvenih storitev. V primeru, da zdravstvenega zavarovanja nimamo sklenjenega, moramo za vsako zdravstveno storitev odšteti kar nekaj denarja. Če pa imamo sklenjeno zavarovanje, potem je zavarovalnica tista, ki pokrije nastale stroške storitev oz. nam te tudi vrne. Začetek nastajanja zdravstvenega zavarovanja v Sloveniji sega v 19. stoletje in se je razvijalo skozi različna obdobja – prva svetovna vojna, Kraljevina SHS, druga svetovna vojna, Jugoslavija in samostojna država. Največji razvoj in napredek zdravstvenega zavarovanja v Sloveniji se je zgodil po osamosvojitvi države. Zakonska opredelitev zdravstvenega zavarovanja pravi, da je to zavarovanje, ki v primeru bolezni, poškodbe ali posebnega zdravstvenega stanja krije različne stroške in izplačila v povezavi z zdravstvenimi storitvami, zdravili, medicinsko-tehničnimi pripomočki in denarnimi nadomestili. Poznamo dve vrsti zdravstvenih zavarovanj, in sicer obvezno ter prostovoljno, ki ima uvedeno štiri oblike, in sicer dopolnilno, dodatno oz. nadstandardno, nadomestno in vzporedno zdravstveno zavarovanje. Za vsako od teh so opisane, predstavljene in prikazane različne lastnosti in pomembnosti. Štiri največje slovenske zavarovalnice, Triglav, Zdravstvena zavarovalnica, d.d., Sava, d.d., Generali d.d. in Vzajemna, d.v.z., so v zadnjih letih povečale delež velikosti na zavarovalniškem trgu in tako utrdile svoj položaj med največjimi. Omenjene slovenske zavarovalnice so bile primerjane na podlagi naslednjih petih primerjalnih kriterijev: zavarovalna vsota, zavarovalna premija, doba trajanja zdravstvenih zavarovanj, število zavarovancev in čisti prihodki od zavarovalnih premij iz zdravstvenih zavarovanj. Podatki o teh primerjalnih kriterijih so bili pridobljeni iz letnih oz. finančnih poročil in uradnih spletnih strani omenjenih zavarovalnic. Glavne ugotovitve kažejo, da imajo štiri največje slovenske zavarovalnice enako lastnost glede dobe trajanja ZZ, in sicer pri vseh štirih je doba trajanja eno leto, medtem ko se v višini zavarovalne vsote, zavarovalne premije, številu zavarovancev in čistih prihodkov od zavarovalnih premij iz ZZ razlikujejo oz. so med seboj primerljive. To je seveda odvisno od tega, kateri zavarovalni produkt zdravstvenega zavarovanja ima zavarovanec pri omenjenih zavarovalnicah. Podatkov o tem, koliko znaša višina zavarovalne vsote pri Savi nimajo razkritih, kajti to je del internega akta in posledično poslovna skrivnost. Keywords: zdravstveno zavarovanje, zavarovalnica, obvezno in prostovoljno zdravstveno zavarovanje v Sloveniji, produkti zdravstvenih zavarovanj, slovenske zavarovalnice. Published in DKUM: 19.07.2023; Views: 768; Downloads: 227
Full text (1,75 MB) |
7. Bančno zavarovalništvo v Sloveniji in izbranih evropskih državahDajana Galun, 2023, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo naprej opredelili pomen in razvoj bančnega zavarovalništva na splošno. Predstavili začetke razvoja, vzroke za povezanost med bankami in zavarovalnicami ter prednosti in slabosti te povezave. Ugotovili smo, da je prvoten namen bančnega zavarovalništva povečanje donosnosti bank ter da je prav Evropa tista, ki je bila epicnter razvoja bančnega zavarovalništva. Distribucija zavarovalnih produktov prek bank za zavarovalnice predstavlja manjše stroške kot distribucija prek agentskih mrež. Ugotavljamo, da je cilj razvoja bančnega zavarovalništva med drugim tudi inovativnost in celovita finančna obravnava strank. Magistrsko delo vključuje primerjavo bančnega zavarovalništva v Evropi, izbranih Evropskih državah in Sloveniji. Izbrane Evropske države so Nemčija, Švica in Hrvaška. Bančno zavarovalništvo po državah smo predstavili skozi zakonodajo, izbrano banko in zavarovalnico, na podlagi poslovnega sodelovanja med eno in drugo ter produkte in storitve, ki so vključeni med produkte in storitve bank. Prav tako je prikazan tržni delež bank in zavarovalnic celotne Evrope, izbranih Evropskih držav in Slovenije. Na podlagi pridobljenih podatkov ugotavljamo, da je slovenski zavarovalniški trg je eden izmed manjših v Evropi, vendar kljub temu zavarovalništvo sodi med najpomembnejše gospodarke panoge v Sloveniji. Glede na neživljensko penetracijo je Slovenija kar visoko na lestvici Evropskih držav in sicer kar na 5. mestu. Raziskali smo, katere so prodajne poti zavarovanj posamezne države, ter na podlagi tega dodatno argumentirali razvoj bančnega zavarovalništva glede na posamezno državo. Glede na izbrane države je Nemčija na prvem mestu po distribuciji zavarovanj prek bank, Švica pa se pojavlja kot zadnja z najmanjšim deležem, ki je manj kot 1%. Bančno zavarovalništvo v Sloveniji je bolj podrobno predstavljeno na primeru SKB Banke in izbranimi zavarovalnicami s katerimi banka sodeluje. Paleta zavarovalniških produktov, ki ga banka ponuja v sodelovanju z zavarovalnicami je kar velika. Tako je na banki možno skleniti različna življenjska in neživljenjska zavarovanja, kot so: življenjsko zavarovanje, zavarovanje doma, avtomobilsko zavarovanje, turistično zavarovanje, nezgodno zavarovanje, zavarovanje kartic,...Na primeru SKB Banke ugotavljamo, da je glede na skupno premijo zavarovanj, delež premij življenjskih zavarovanj skoraj za polovico manjši kot je delež premij neživljenjskih zavarovanj. Izvedli smo tudi anketo, na podlagi katere smo ocenili poznavanje bančnega zavarovalništva v Republiki Sloveniji. Večina anketiranih ne pozna pojma bančnega zavarovalništva in ponudbo zavarovalniških produktov vključenih v prodajo bank. Keywords: bančno zavarovalništvo v Sloveniji, Evropske države, banke, zavarovalnice Published in DKUM: 27.06.2023; Views: 601; Downloads: 95
Full text (5,18 MB) |
8. Začetek zavarovalno zastopniške kariereLaura Podlesnik, 2021, undergraduate thesis Abstract: Zavarovalništvo spremlja človeštvo skozi zgodovino. Ljudje se zavarujemo iz različnih razlogov in za različne možne rizike. Glavna naloga zavarovalništva je, da možna tveganja, ki se lahko zgodijo, prerazporedi na zavarovance in jim ob nastali škodi vrne dogovorjeno vsoto denarja, ki je zapisana na zavarovalni pogodbi in zanjo zavarovalec plačuje premijo. Za sklepanje zavarovanj pa potrebujemo zavarovalnega zastopnika ali zavarovalnega posrednika.
V prvem poglavju diplomskega dela bomo opredelili problem, namen, cilje ter hipoteze, ki jih bomo skozi diplomsko delo preverili. V drugem poglavju bomo predstavili zgodovino zavarovalništva, kaj je zavarovalništvo, kako se deli in kakšna je zakonska podlaga zavarovalništva. V tretjem poglavju bomo opisali zavarovalnega zastopnika ter njegove naloge in spretnosti. V četrtem poglavju bomo opisali Agencijo za zavarovalni nadzor in Slovensko zavarovalno združenje, opisali bomo kako potekajo izobraževanja in kakšen je postopek za pridobitev dovoljenja za opravljanje poslov zavarovalnega zastopanja. V petem poglavju bomo opisali kako se lahko zavarovalni zastopnik zaposli, bodisi na zavarovalnici bodisi preko odprtja podjetja s pravnoorganizacijsko obliko samostojni podjetnik. V petem poglavju bomo pojasnili na kakšne načine lahko zavarovalni zastopnik pridobi stranke. V zadnjem poglavju pa bomo analizirali rezultate ankete, ki jo bomo opravili z zavarovalnimi zastopniki. Keywords: zavarovalništvo, zavarovalni zastopnik, začetek kariere, varnost, zaposlitev zavarovalnega zastopnika, zavarovalnice Published in DKUM: 15.10.2021; Views: 1024; Downloads: 136
Full text (1,36 MB) |
9. Spremembe poročanja v letnih poročilih zavarovalnicSara Mohorko, 2021, master's thesis Abstract: Poročanje zavarovalnic se z leti spreminja, kot se spreminjajo zakonske zahteve in zahteve stroke. Ker zavarovalnice spadajo pod svojo vrsto institucij, zanje veljajo drugačna pravila in zakoni glede razkritij. Letna poročila so v osnovi razdeljena na poslovni in računovodski del. Računovodsko poročilo je v večini regulirano z zakonsko podlago ter preverjeno še s strani revizorjev. Poslovno poročilo pa mora vsebovati določena razkritja, preostala so prostovoljna.
V magistrski nalogi smo se posvetili prostovoljnim razkritjem. Želeli smo ugotoviti, kaj se je v desetih letih spremenilo, zato smo opazovali leto 2008 in 2018. Prav tako so nas zanimali dejavniki, ki vplivajo na vsebino, obseg in obliko prostovoljnih razkritij v letnih poročilih zavarovalnic.
Primerjalna analiza prostovoljnih razkritij v letu 2008 in v letu 2018 kaže na to, da se je poročanje bistveno spremenilo tako po obsegu kot po številu razkritij. Zavarovalnice po našem mnenju sledijo trendom velikih podjetij, ki se z letnimi poročili skušajo približati investitorjem in delničarjem.
Statistična analiza kaže, da ima vpliv na obseg in obliko prostovoljnega poročanja le velikost zavarovalnic, medtem ko uspešnost in starost ne vplivata na prostovoljna razkritja. Keywords: poročanje, spremembe, prostovoljna razkritja, zavarovalnice, letna poročila Published in DKUM: 02.09.2021; Views: 913; Downloads: 78
Full text (4,78 MB) |
10. |