| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 36
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Vpliv korupcije na produktivnost dela v evropskih gospodarstvih
Evelin Landeker, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu preverjamo hipotezo o negativnem vplivu korupcije na produktivnost dela v 21 evropskih gospodarstvih v obdobju 2002–2019. Oba analizirana indikatorja korupcije (označena kot korupcija_1, korupcija_2) statistično značilno negativno vplivata na vseh osem indikatorjev produktivnosti dela v modelih, ocenjenih z White cross-section variančno-kovariančno matriko, in v primeru korupcije_1 tudi ko v modele dodamo kvadrat zaloge kapitala. Medtem ko v modelih, ocenjenih z White period variančno-kovariančno matriko, korupcija_1 statistično značilno negativno vpliva na sedem od osmih izbranih indikatorjev produktivnosti dela, korupcija_2 pa na šest od osmih indikatorjev produktivnosti dela. V modelih s kvadratom zaloge kapitala, ocenjenih z White period variančno-kovariančno matriko, korupcija_1 statistično značilno negativno vpliva na šest od osmih indikatorjev produktivnosti dela, korupcija_2 pa na pet od osmih indikatorjev produktivnosti dela. Negativni vpliv korupcije na produktivnost dela je neomajno empirično dokazan in vrednostno znaten. Precizneje ugotavljamo, da povečanje obsega, v katerem se javna oblast uporablja za doseganje zasebnih koristi, za eno enoto v povprečju zmanjša BDP na zaposlenega za 12.013 mednarodnih dolarjev oz. za 11.112 mednarodnih dolarjev, če upoštevamo model s kvadratom zaloge kapitala.
Keywords: korupcija, produktivnost dela, zaloga kapitala, evropska gospodarstva
Published in DKUM: 17.10.2024; Views: 0; Downloads: 25
.pdf Full text (1,90 MB)

2.
Označevanje varilnih priprav ter potrošnega materiala : diplomsko delo
Blaž Gračner, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na problematiko upravljanja zalog varilskega materiala, orodja, zaščitne opreme ter rezervnih delov robotskih celic v opazovanem podjetju. Ugotovljeno je bilo, da pomanjkanje označevanja in sledenja artiklom povzroča nepotrebne zamude v proizvodnji zaradi manjka artiklov ter višje stroške nabave. V delu je bila smo uporabili kombinacijo metod, vključno z opazovanjem, primerjalno analizo za celovito razumevanje problema in oblikovanjem predlogov za izboljšanje. Teoretični koncepti logistike, kot so optimalne in varnostne zaloge ter ABC in XYZ analiza, so služili kot osnova za razumevanje obstoječih težav. Rešitev, ki jo predlagamo podjetju, je uporaba poslovno-informacijskega sistema, ki ga v podjetju že imajo, kot elektronskega sistema za vodenje zalog, kar bi omogočilo večjo preglednost, sledljivost in učinkovitost pri upravljanju zalog. Potencialni pozitivni učinki te rešitve so zmanjšanje izgub pri proizvodnji, izboljšana dostopnost do materiala ter optimizacija nabavnih procesov.
Keywords: upravljanje zalog, varnostna zaloga, varilski material, označevanje, sledljivost
Published in DKUM: 21.05.2024; Views: 197; Downloads: 26
.pdf Full text (2,07 MB)

3.
Izboljšava vhodnega materialnega toka v podjetju x : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tea Cafuta, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Osnova vsake izboljšave je analiza, opravljena na podlagi podatkov do katerih lahko dostopamo. Analiza poslovnih procesov služi kot osnovna opora, ki usmerja organizacijo k uspešnemu in učinkovitemu poslovanju. Na podlagi usmeritve tok analize pa lahko izboljšujemo bodisi učinkovitost bodisi uspešnost. Tako z usmerjenostjo v organizacijo izboljšujemo učinkovitost, katere rezultat je, na primer zmanjšanje časa proizvodnje, usmerjenost na okolje in trg, v katerem se organizacija nahaja, ta pa prinaša večjo uspešnost rezultata, primer tega pa je večji dobiček. Vhodni materiali toka se navezujejo na surovine oziroma materiale, ki se skozi izbrane procese poslovanja preoblikujejo v izdelke ali storitve in zajemajo vse dejavnosti od naročila surovin do njihove uporabe oziroma ponovnega naročila teh. Diplomsko delo je osredotočeno na analizo vhodnega materialnega toka in na podlagi izbranih analiz podaja možnosti izboljšave ter jih podkrepi z realnimi vrednostmi.
Keywords: izboljšava, analiza stanja, zaloga, transportni problem, dostava
Published in DKUM: 14.02.2024; Views: 256; Downloads: 11
.pdf Full text (1,21 MB)

4.
LOGISTIKA V ZDRAVSTVENIH ZAVODIH IN VPLIV PANDEMIJE COVID-19 NA LOGISTIKO V UKC MARIBOR
Jakob Dolinšek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Zdravstvo je pomemben segment gospodarstva, logistične procese redko povezujemo z delovanjem zdravstvenih ustanov, zavedati pa se moramo, da logistika igra ključno vlogo pri zagotavljanju zdravstvene oskrbe. Pandemija, ki je leta 2020 prizadela celoten svet je močno pomembno vplivala na delovanje zdravstvenih ustanov in je povzročila veliko neželenih dogodkov, vključno z vplivom na logistične procese v zdravstvenih ustanovah. V diplomskem delu bomo obravnavali logistične procese v zdravstvenih zavodih in vpliv pandemije na logistične procese v zdravstvenih zavodih. Pandemija COVID-19 je močno vplivala na logistiko v zdravstvu. V diplomskem delu bomo predstavili vplive in posledice pandemije na logistiko v UKC Maribor. Osredotočili se bomo na procese, ki jih je pandemija najbolj prizadela in kjer so spremembe vidne tudi po koncu pandemije.
Keywords: COVID-19, dobavna veriga, dobavam zaloga, transport, ustanova, bolnišnica, UKC Maribor
Published in DKUM: 09.11.2023; Views: 458; Downloads: 53
.pdf Full text (1,93 MB)

5.
Preučitev primernosti RFID tehnologije za sledenje materiala v podjetju Tajfun Planina d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tatjana Martinšek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo sledljivost vhodnega materiala v podjetju Tajfun Planina d.o.o., ki se ukvarja s proizvodnjo gozdarske opreme. Zanima nas primernost uvedbe RFID tehnologije v podjetje. Predpostavljamo namreč, da bi morebitna uvedba RFID tehnologije v podjetje prinesla boljšo sledljivost, manj napak in krajši čas dela v logističnem procesu. Za lažjo predstavo v začetku povzamemo ključne informacije o RFID tehnologiji, o njenem razvoju in opišemo gradnike sistema, ki temelji na omenjeni tehnologiji. Predstavimo tudi RFID standarde, navedemo vrste izvedb ter predstavimo težave, varnost in zasebnost RFID sistemov. Nadalje predstavimo stroške uvedbe in opišemo, na katere okoljske dejavnike je tehnologija RFID občutljiva. Sledi opis obstoječega načina dela z materialom ter predstavitev avtomatiziranih zalogovnikov in kanban sistema. Pri kritični analizi opišemo potek izvedbe inventure, prikažemo časovni potek operacij z materialom in analiziramo verjetnost napak pri delu. Pri opisu rešitve je opisan način uvedbe RFID tehnologije v podjetje; in sicer na način, da nosilce materialov opremimo z RFID oznakami in pri premikih materialov uporabljamo čitalnike. Primerjava trenutnega stanja in stanja po prenovi nam prikaže, da prenova prinese krajši čas izvedbe operacij z materialom, boljšo sledljivost in manj napak pri delu.
Keywords: RFID, proizvodnja, sledljivost, zaloga, prenova, proces
Published in DKUM: 22.02.2023; Views: 593; Downloads: 72
.pdf Full text (1,10 MB)

6.
Upravljanje z zalogami in digitalizacija skladišča v podjetju ilambienti d.o.o. : diplomsko delo
Klaudio Sukič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Optimalno upravljanje z zalogami postaja ključen del vsakega prodajnega podjetja in lahko močno vpliva na uspešnost podjetja. Tradicionalni pristopi pri upravljanju in dokumentiranju zalog v današnjem vse bolj konkurenčnem okolju niso več dovolj. Ker se je podjetje v zadnjih dvajsetih letih močno razširilo, so se pojavile mnoge težave s pravilnim dokumentiranjem in upravljanjem z zalogami. Določanje ustrezne ravni zalog je ključnega pomena, saj zaloga veže denar in vpliva na uspešnost. Diplomsko nalogo sestavljata teoretični in praktični del. V uvodnem delu smo opredelili problematiko, cilje in težo predpostavke in omejitve ter predvideli metode dela. V teoretičnem delu smo opredelili pomen upravljanja zalog z vidika različnih avtorjev. Opisali različne vrste zalog in opredelili tri skupine stroškov, ki jih povzročijo zaloge, ter pojasnili pomen optimalne količine zalog. Predstavili smo dva možna modela za spremljanje zalog. V praktičnem delu je sledila predstavitev podjetja, ki zajema zgodovino, dejavnost in način delovanja. Opredelili smo način delovanja v skladišču, vse od uskladiščenja do opreme blaga. Opisali smo problematiko sedanjega načina vodenja skladišča. Kot rešitev smo predlagali digitalizacijo skladišča in posodobitev sedanjega informacijskega sistema. Sodobna tehnologija omogoča malim podjetjem, da delujejo na načine, ki so bili še pred eno generacijo nemogoči. Tehnologija omogoča zaposlenim boljšo komunikacijo, lastnikom podjetij omogoča učinkovitejše upravljanje stroškov ter prodajo izdelkov in storitev na nove in drugačne načine.
Keywords: zaloga, blago, digitalizacija, stroški, informacijski sistemi
Published in DKUM: 19.09.2022; Views: 640; Downloads: 114
.pdf Full text (2,94 MB)

7.
Določanje optimalnih skladiščnih kapacitet v podjetju Gorenje d.o.o. - Skrb za potrošnike in Servis : magistrsko delo
Tjan Kapitler, 2022, master's thesis

Abstract: Namen magistrske naloge je prikazati pomen optimalnih skladiščnih kapacitet in zadostne zaloge materiala oziroma natančneje rezervnih delov. V nalogi so opisani načini napovedovanja kot tehnike planiranja in računanja trenda, s katerim sem dobil vpogled v prihodnje stanje zasedenosti skladiščnih kapacitet. Podrobno je opisan celoten proces skladiščenja rezervnih delov v vseh fazah od prevzema, skladiščenja in odpreme ter problematika, s katero se v podjetju Gorenje d.o.o. vsakodnevno srečujejo. Podane so kratkotrajne kot dolgotrajne rešitve, s katerimi bi v podjetju izboljšali delovne pogoje ter povečali učinkovitost ob upoštevanju cilja, ki je dolgoročno strateško postavljen. Cilj, ki je kot del verige v poslovnem procesu tudi skladiščenje in vse delovne manipulacije v skladišču, pa je hitra in kakovostna podpora z rezervnimi deli na vsa tržišča, kamor so prodani proizvodi podjetja Gorenje oziroma Hisense.
Keywords: Skladiščenje, zaloga, skladiščne kapacitete, poprodajne storitve, trend, optimizacija
Published in DKUM: 08.03.2022; Views: 960; Downloads: 0

8.
Management zalog v proizvodnem podjetju x
Nataša Galun, 2020, master's thesis

Abstract: Management zalog pomeni ves sistematičen proces naročanja, skladiščenja ter odpremo materialov in proizvodov. Namen je doseči pravšnje količine naročanja zalog, pravšnje količine hranjenja zalog v skladiščih, na pravih mestih v procesu proizvodnje, ob najbolj primernem času in po najbolj ugodnih cenah. Za dosego tega cilja mora biti nadzor zalog čim bolj točno in dosledno voden. Za podjetja so zelo pomembne vse ravni zalog, saj količine zalog v hrambi pomenijo za podjetja vedno tudi strošek, ki direktno učinkuje na uspešnost podjetij. Podjetja si zato prizadevajo za optimalne količine zalog. V magistrskem delu obravnavamo zaloge s poudarkom na optimizaciji zalog. Ključna ugotovitev je, da z vidika nemotene proizvodnje ter zadovoljevanja povpraševanja s strani kupcev, težijo podjetja k čim večjim, tj. zadostnim ali nepresahljivim, zalogam, z vidika stroškov pa k čim manjšim zalogam. A zadovoljitev obeh ciljev zmorejo uresničiti le optimalne zaloge. Stroški imajo nadvse pomembno mesto pri določanju količine zalog. V magistrski nalogi smo podrobneje predstavili te stroške, ki jih povzročajo zaloge. To so stroški skladiščenja, stroški naročanja in stroški nezadovoljenega povpraševanja. Magistrsko delo je zasnovano iz teoretičnega in praktičnega dela. V uvodnem delu smo si zastavili dve hipotezi. Prvo hipotezo smo preverjali že v teoretičnem delu naloge. Druga hipoteza je sestavljena iz štirih podhipotez, ki pa smo jih preverjali v praktičnem delu naloge. Teoretični del gradita dva sklopa. V prvem sklopu smo na začetku zapisali definicije zalog različnih avtorjev. Podrobneje smo opredelili namen zalog. V nadaljevanju smo predstavili tudi vrste zalog glede na pojavno obliko, stopnjo dokončanosti v proizvodnem procesu, funkcijo zalog in velikost zalog. V drugem sklopu teoretičnega dela smo se osredotočili na pojem optimizacija zalog, kar je osrednja tema magistrskega dela. Na začetku smo opisali stroške, ki nastanejo pri upravljanju zalog. Zatem pa so podrobneje opisani optimizacijski modeli zalog. To so osnovni model zalog, model zalog pri količinskih popustih in model zalog pri postopnih dobavah. Opisali smo tudi management zalog pri negotovem povpraševanju in politiko naročanja za zadovoljevanje negotovega sezonskega povpraševanja. Praktičen del v uvodu zajema kratko predstavitev proizvodnega podjetja X. Nadalje smo, na podlagi štirih izbranih artiklov, s pomočjo izbranih modelov, ki smo jih predstavili v teoretičnem delu, preverili, ali proizvodno podjetje X vodi optimalno politiko zalog. Na podlagi dobljenih rezultatov smo sproti presojali, ali vsako podhipotezo sprejmemo ali ovržemo. Z optimizacijo zalog smo iz zaupanih podatkov za leto 2018 za izbrane štiri artikle (hidravlično olje, kratka majica v velikosti L, lamelni brus, papirnata brisača) ugotovili, da proizvodno podjetje X ne vodi optimalne politike zalog. V sklepu magistrske naloge smo zapisali spoznanja in ugotovitve iz obeh delov, teoretičnega in praktičnega.
Keywords: zaloga, vrste zalog, optimizacija zalog, stroški zalog, optimizacijski modeli zalog
Published in DKUM: 13.04.2021; Views: 1146; Downloads: 179
.pdf Full text (1,45 MB)

9.
Reorganizacija zmrzovalnega dela skladišča ter nabave v Miklavške pekarne d.o.o.
Jure Pulko, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Podjetje Miklavške pekarne, d. o. o., se ukvarja s proizvodnjo kruha, keksov in pekovskega peciva. Pekovsko pecivo, ki se peče na prodajnih mestih, priskrbijo drugi dobavitelji. Zaradi povečane prodaje pekovskega peciva in povečanja števila prodajnih mest s pečjo za pečenje pekovskega peciva se je povečala tudi potreba po večjem naročilu izdelkov, kar zaradi majhnega skladiščnega prostora predstavlja velik problem. Podjetje prav tako nima podpore informacijskega sistema, ki bi sprotno in natančno beležil zaloge, zato večkrat pride do neustrezno naročenih količin pekovskega peciva. V diplomski nalogi smo predstavili podjetje in njegove prostore ter opisali relevantne delovne procese. Podrobno smo predstavili probleme, s katerimi se sooča podjetje in predlagali ustrezne rešitve, ki bi omogočile optimalno delovanje podjetja. Pri pisanju diplomskega dela smo si postavili nekatere cilje, za katere menimo, da smo jih tudi dosegli. Cilji diplomskega dela so ureditev in reorganizacija zamrzovalnega skladišča in ureditev nabave pekovskega peciva. Zadnji cilj je vpeljava informacijskega sistema, ki bi omogočil bolj ekonomično in natančno beleženje zaloge artiklov. S pomočjo teoretičnega znanja smo podali predlog za reorganizacijo skladiščnega prostora in ureditev nabave pekovskega peciva. Izračunali smo tudi stroške in koristi uvedbe informacijskega sistema.
Keywords: reorganizacija zamrzovalnega skladišča, ureditev nabave, skladiščenje, informacijski sistem, zaloga
Published in DKUM: 18.11.2016; Views: 1678; Downloads: 90
.pdf Full text (2,32 MB)

10.
NAROČANJE EMBALAŽNIH MATERIALOV V PROIZVODNEM PODJETJU X
Klavdija Stupar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V svojem diplomskem delu sem želela proučiti področje, ki mi je po eni strani zelo blizu, saj se pri svojih delovnih zadolžitvah dnevno srečujem z njim, po drugi strani pa tako daleč, ker skriva še veliko neodkritih stvari, katere si kot oseba, ki opravlja delo v nabavi, želim podrobneje spoznati. Zavedam se, da je lahko dober informacijski sistem velika konkurenčna prednost podjetja in da bi to prednost podjetja morala izkoristiti. Iz tega razloga sem se odločila poglobiti se v področje naročanja materialov s pomočjo sistema MRP planiranja, kateri ponuja paleto možnosti, ki pa jih v podjetju ne koristimo v celoti. V prvem teoretičnem delu sem proučila področja, ki se navezujejo in igrajo pomembno vlogo v procesu naročanja materialov, v drugem praktičnem delu pa sem v podjetju, kjer sem zaposlena, na konkretnih primerih proučila delovanje MRP sistema in na koncu predstavila svoje ugotovitve.
Keywords: nabava, zaloga, planiranje, naročanje, sistem planiranja potreb po materialih (MRP).
Published in DKUM: 21.07.2016; Views: 1075; Downloads: 133
.pdf Full text (1,23 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica