| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ZAKONSKA UREDITEV VARSTVA OSEBNIH PODATKOV V INFORMACIJSKEM TOKU PRI PRODAJI NEPREMIČNIN
Nejc Frece, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Zakonska ureditev varstva osebnih podatkov v informacijskem toku pri prodaji nepremičnin Uspešno poslovanje v 21. stoletju temelji na hitrem pretoku informacij vzdolž oskrbne verige. Informacije tako igrajo ključno vlogo v vsakem podjetju, ki se želi uspešno ter konkurenčno predstavljati na prostem trgu blaga in storitev. Ključna posledica uspešnega poslovanja je skrb za prejete in izdane informacije ter podatke, katerih izguba ali javna razgrnitev lahko ima negativne posledice tako na poslovanje podjetja, kot tudi na stranko, katere podatki bi lahko bili predmet zlorabe. Nepremičninski posredniki dnevno upravljamo z osebnimi podatki naših strank. Ob prenosu lastninske pravice s prodajalca na kupca moramo zbrati vse osebne podatke pogodbenikov, da zadostimo vsebinskim pogojem prodajne pogodbe. Izguba ali razgrnitev prejetih podatkov bi lahko omogočila tretji osebi, da se z zlorabo prejetih informacij okoristi. Škoda, ki bi nastala v primeru zlorabe, bi bila zelo visoka, saj je nakup nepremičnine projekt, v katerega kupec vloži visoka finančna sredstva.
Keywords: Informacija, zloraba, nadzor, zakonodaja, GURS - Geodetska uprava Republike Slovenije.
Published: 21.10.2011; Views: 1429; Downloads: 87
.pdf Full text (933,93 KB)

2.
ELEKTRONSKI PISARNIŠKI INFORMACIJSKI SISTEM V DAVČNI UPRAVI REPUBLIKE SLOVENIJE
Tanja Despot, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi bomo obravnavali elektronski pisarniški informacijski sistem (EPIS), ki je glavna podpora pisarniškemu poslovanju v Davčni upravi Republike Slovenije. V prvem delu bomo predstavili Davčno upravo Republike Slovenije. V osrednjem delu bomo natančno predstavili program EPIS. V ta namen bomo analizirali poslovne procese. Podani bodo celoviti podatki o delovanju programa, predstavili bomo tudi funkcionalnosti in omejitve programa EPIS. Zadnji del naloge je namenjen natančnemu opisu ustreznosti programa skladno z zahtevami slovenske Zakonodaje. Na podlagi spoznanj in s pomočjo odgovorov, ki smo jih pridobili z opravljenima strukturiranima intervjujema, bomo ugotovili, da obstoječi pisarniški informacijski sistem EPIS ni učinkovita rešitev za pisarniško poslovanje v Davčni upravi Republike Slovenije.
Keywords: Davčna uprava Republike Slovenije, Elektronski pisarniški informacijski sistem, pisarniško poslovanje, slovenska Zakonodaja
Published: 11.01.2013; Views: 1363; Downloads: 117
.pdf Full text (1,24 MB)

3.
VRAČANJE DENARNE SOCIALNE POMOČI IN VARSTVENEGA DODATKA V PRIMERU DEDOVANJA PO UPRAVIČENCU
Maja Ključevšek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V Republiki Sloveniji so pravico do socialne varnosti, kot eno temeljnih pravic vsakega posameznika, vnesli v notranji pravni red države. Zato je v drugem členu Ustave Republike Slovenije zapisano, da smo pravna in socialna država. Živimo v tako imenovanem kriznem obdobju. V nalogi bo prikazano, po obdobjih, da imamo velik porast prejemnikov varstvenega dodatka in raznih oblik denarne socialne pomoči, saj si nekateri ljudje le s tem dohodkom lahko zagotovijo preživetje. S 1. januarjem 2012 je začelo veljati kar nekaj novosti na področju socialne zakonodaje. Uveljavljanje socialnih transferjev je po novem urejeno z Zakonom o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, ki predvsem zajemajo prepoved odtujitve nepremičnine in omejitev dedovanja v primeru uveljavljanja nekaterih pravic. To pomeni predvsem veliko spremembo v primeru dedovanja po upravičencu, ki je v določenem obdobju prejemal zgoraj omenjene pomoči. V sami nalogi bom povzela bistvene značilnosti socialne zakonodaje in oblike zgoraj omenjenih pomoči, ki se upoštevajo pri dedovanju. Najbolj sporna sta ljudem ravno 128. in 129. člen Zakona o dedovanju, saj upravičenci do socialne pomoči ali varstvenega dodatka po z zakonom določenem obdobju dobijo prepoved odtujitve nepremičnine in omejitev dedovanja na svoje težko prisluženo imetje. To premoženje pokojnika zato ni predmet dedovanja in posledično ne preide v last dedičev, temveč postane last države ali občine. Dediči bodo v tem primeru dedovali preostali delež premoženja pokojnika. V nalogi bo na podlagi Zakona o dedovanju in Ustave Republike Slovenije prikazano tudi na primeru iz sodne prakse, ter s pomočjo člankov, postopek odtujitve nepremičnine v primeru dedovanja po upravičencu.
Keywords: zakonodaja, Ustava Republike Slovenije, socialna pomoč, socialni transferji, upravičenci, dedovanje
Published: 02.12.2015; Views: 1309; Downloads: 190
.pdf Full text (848,01 KB)

4.
PROBLEM NEZAKONITEGA PRISELJEVANJA NA OZEMLJE EVROPSKE UNIJE IN PRIDOBIVANJE STATUSOV OSEB S POTREBO PO MEDNARODNI ZAŠČITI PO PRAVU EU IN RS
Luka Fekonja, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je obravnavan problem nezakonitega priseljevanja na območju Evropske unije in Republike Slovenije, ki predvsem v zadnjem desetletju predstavlja enega izmed večjih izzivov državam članicam, tako v praksi kot tudi v teoriji. Na podlagi aktualne zakonodaje Republike Slovenije in zakonodaje Evropske unije je podrobneje opisan postopek in pogoji predpisani za vložitev prošnje za mednarodno zaščito. V uvodnem poglavju je obravnavana problematika nezakonitega priseljevanja skozi aktualne statistične podatke ter primerjava le-teh med posameznimi državami članicami. Nadalje so predstavljeni posamezni pogostejši izrazi v povezavi z izbrano temo, kot so begunec, azilant, prosilec za azil, mednarodna zaščit ali azil ipd., ki so, zaradi svoje podobnosti lahko zavajajoči in hitro postanejo predmet zmot in nerazumevanja. Obravnavani so tudi vzroki in vrste nezakonitega priseljevanja na podlagi različnih migracijskih teorij, ter običajne poti, po katerih migranti dosegajo zunanje meje držav članic Evropske unije. V tem poglavju so povzete tudi kazni za nedovoljeno prečkanje meja Republike Slovenije, predpisane v Kazenskem zakoniku Republike Slovenije. V drugem poglavju je opisana aktualna zakonodaja Evropske unije in pravni predpisi, ki urejajo omenjeno področje. V začetku je predstavljen razvoj na področju azilnega prava vse od prvih pravil do aktualne pravne ureditve in prizadevanja ter težnje po harmonizaciji ureditev azilnega prava med državami članicami Evropske unije. Na podlagi zakonodaje je predstavljen celoten postopek od nezakonitega vstopa na ozemlje katere od članic Evropske unije do vložitve in obravnave prošnje ter pogojev, predpisanih za pridobitev mednarodne zaščite. Predvsem je govora o direktivah in uredbah, ki jih je večina držav članic implementirala v svojo zakonodajno ureditev. V tretjem poglavju diplomskega dela je predstavljena domača zakonodaja na področju prava tujcev in azilnega prava v Republiki Sloveniji, ki se v veliki meri, zaradi harmonizacije pravil iz drugega poglavja v nacionalno zakonodajo Republike Slovenije, navezuje na prejšnje poglavje. Prav zaradi navezovanja na domača pravila in pravila Evropske unije pa so izpostavljene razlike v ureditvi med obema obravnavanima zakonodajama. V zadnjem poglavju pa je omenjena še problematika najjužnejšega italijanskega otoka Lampeduse, ki je obenem najjužnejša točka Italije, in ki se zadnja desetletja spopada z valom nezakonitega priseljevanja migrantov. V nadaljevanju so obravnavani še ureditev statusa begunca v skladu z italijansko ustavo, postopek pridobitve mednarodne zaščite po aktualni italijanski zakonodaji ter razlika med ureditvami Republike Italije, Evropske unije in Republike Slovenije v obravnavanju in interpretaciji izraza begunec.
Keywords: Begunec, azil, mednarodna zaščita, subsidiarna zaščita, direktive, zakonodaja Evropske unije, zakonodaja Republike Slovenije, Lampedusa, migrant, Republika Italija, Dublinska uredba, direktive.
Published: 05.07.2016; Views: 815; Downloads: 132
.pdf Full text (1,06 MB)

5.
Pravna ureditev instituta mednarodne zaščite
Vita Repnik, 2017, master's thesis

Abstract: Že pred sprejetjem Konvencije o statusu beguncev (krajše Ženevske konvencije) iz leta 1951 so bili postavljeni temelji mednarodne zaščite (Splošna deklaracija človekovih pravic), vendar je slednja v kombinaciji s Protokolom iz leta 1967 prva vpeljala v pravno terminologijo izraz »begunec« ter njegovo definicijo, ki še danes predstavlja glavni steber razvoja begunskega prava. Ženevska konvencija predvideva tudi pogoje za pridobitev statusa begunca ter razloge za njegovo izgubo, pravni status teh oseb v državi pridobitve azila, minimalne standarde za ravnanje z begunci ter dolžnosti držav podpisnic. Poseben status med načeli ima načelo »non-refoulement« oziroma načelo nevračanja, ki je splošno načelo mednarodnega prava in zavezuje tudi države, ki niso podpisnice Ženevske konvencije. Njegovo bistvo je, da države sprejemnice ne smejo begunca vrniti na ozemlje države, kjer bi bilo njegovo življenje ogroženo zaradi njegove rase, vere, državljanstva, političnega prepričanja ali pripadnosti določeni družbeni skupini. Za nadzor nad implementacijo in izvajanjem Ženevske konvencije skrbi Agencija Združenih narodov za begunce, oziroma krajše UNHCR, katere naloga je zagotavljanje mednarodne zaščite in iskanje dolgoročnih rešitev za begunce, pomoč pri njihovi vključitvi v okolje nove države ter vrnitvi v njihovo matično državo. Evropska unija si že od leta 1999 prizadeva za poenotenje zakonodaje na področju mednarodne zaščite in s tem vzpostavitev skupnega evropskega azilnega sistema. Oblikovanje le tega je potekalo v dveh fazah, skozi kateri so bile sprejete nekatere direktive in uredbe, ki določajo skupne standarde ter zagotavljajo boljše sodelovanje med državami, kar naj bi pripeljalo do enakega obravnavanja prosilcev za mednarodno zaščito ne glede na to, v kateri državi so vložili prošnjo. To zagotavljajo predvsem Dublinska uredba v povezavi z EURODAC uredbo, Recepcijska direktiva, Kvalifikacijska direktiva ter Postopkovna direktiva. Republika Slovenija je kot članica Evropske unije bila dolžna vsebino teh dokumentov prenesti v svojo pravno ureditev, ki jo na tem področju trenutno realizirata dva poglavitna zakona, in sicer Zakon o mednarodni zaščiti ter Zakon o tujcih, temelje za sprejemanje takšnih zakonov pa je Slovenija zagotovila že z nekaterimi določbami iz Ustave Republike Slovenije. Zakon o mednarodni zaščiti deli status mednarodne zaščite na dve obliki, in sicer na status begunca ter subsidiarno zaščito, prav tako pa vsebuje postopkovne določbe. Zakon o tujcih določa pogoje in načine vstopa, zapustitev in bivanje tujcev v Republiki Sloveniji, medtem ko njegova novela uvaja še možnost sprožitve posebnega ukrepa, ki bi ob posebnih migracijskih razmerah omejil vstop tujcev v Slovenijo.
Keywords: begunec, mednarodna zaščita, azil, Konvencija o statusu beguncev, skupni evropski azilni sistem, zakonodaja Republike Slovenije
Published: 05.07.2017; Views: 1222; Downloads: 265
.pdf Full text (601,48 KB)

6.
Ureditev davčnih olajšav za pravne osebe (primerjava med Republiko Slovenijo in Republiko Irsko)
Marina Kokanović, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Davčne olajšave, spodbude ter oprostitve so lahko pomemben instrument države za spodbujanje rasti in razvoja gospodarstva. Po drugi strani pa lahko visoka obdavčitev prisili ljudi in podjetja, da se selijo v okolja, kjer imajo nižjo davčno obremenitev. Po zakonodaji Evropske unije se morajo davčne politike držav članic poenotiti z davčno politiko Evropske unije. Nekatere države članice pa tega niso storile in tako izkoriščajo svojo ugodnejšo davčno politiko za privabljanje tujih podjetij v svoje države in s tem pospešujejo rast svojega gospodarstva. Tako povzročajo težave drugim državam članicam, ki nimajo tako ugodnih davčnih olajšav. Irska je primer države, ki je s povečanjem davčnih olajšav podjetjem zvišala svojo gospodarsko rast. Slovenija pa se po drugi strani še kar oklepa visokih davčnih obremenitev za podjetja, kar ji onemogoča, da bi slednje privabila v svoje gospodarstvo.
Keywords: davčne olajšave, zakonodaja Evropske unije, Republike Irske, Republike Slovenije
Published: 03.11.2017; Views: 459; Downloads: 42
.pdf Full text (855,82 KB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica