| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 18
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Razpoznavanje govora iz zvočnega posnetka z glasbenim ozadjem : diplomsko delo
Nejc Forstnerič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava, kako nivo jakosti zvočnega oziroma glasbenega ozadja v multimedijskih izdelkih, kot so samostojni zvočni posnetki, zvok v videu ali filmu, vpliva na razpoznavanje govorjene besede. Analiziramo pomen izgube sluha v povezavi z razumevanjem govora. Izvedeno je bilo testiranje razpoznavanja besed pri različnih nivojih jakosti zvočni ozadij, ocenjena je bila zahtevnost poslušanja in podatki so bili analizirani. Pri tem so bila uporabljena različna zvočna ozadja.
Keywords: razpoznavanje govora, zvočno ozadje, nivo jakosti, zahtevnost poslušanja
Published in DKUM: 21.09.2023; Views: 407; Downloads: 48
.pdf Full text (2,60 MB)

2.
Lomljena drevesa : magistrsko delo
Nina Turnšek, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljena podatkovna struktura imenovana lomljeno drevo. Gre za dvojiško iskalno drevo, kjer se oblika drevesa spremeni po vsakem posegu (operaciji) v drevo. Vozlišče, nad katerim izvajamo poljubno operacijo, je na koncu operacije vedno v korenu drevesa. Postopku, ki vozlišče premakne v koren drevesa, pravimo \emph{lomljenje}. Namen lomljenih dreves je, da so podatki, ki jih pogosto uporabljamo, hitro dostopni. Tako podatki, ki jih večkrat uporabljamo, ostanejo bližje vrha drevesa in jih ob naslednji uporabi hitreje najdemo. Podatki, ki so redko v uporabi, se nahajajo nižje v drevesu. Na podlagi amortizirane časovne zahtevnosti je analizirana hitrost delovanja osnovnih operacij lomljenih dreves. Amortizirana časovna zahtevnost je povprečen čas posamezne operacije v najslabšem zaporedju operacij. V magistrskem delu je predstavljen tudi implementiran program za lomljena drevesa, v katerem so definirane osnovne operacije na lomljenih drevesih. Nazadnje je narejena še analiza hitrosti delovanja operacij implementiranega programa za lomljena drevesa in primerjava lomljenih dreves z drugimi uravnoteženimi drevesi.
Keywords: lomljeno drevo, lomljenje, amortizirana časovna zahtevnost, uravnotežena drevesa
Published in DKUM: 28.10.2022; Views: 763; Downloads: 53
.pdf Full text (2,11 MB)
This document has many files! More...

3.
Algoritem SA-IS za tvorbo priponskega polja : diplomsko delo
Daniel Kvar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Priponsko polje je podatkovna struktura, ki nam zelo učinkovito pomaga, kadar želimo izvajati določene operacije nad nizi, kot recimo: iskanje vzorca v nizu, iskanje najdaljšega ponavljajočega se niza in podobne. Obstaja več algoritmov za tvorbo priponskega polja. Algoritem SA-IS obljublja njegovo konstrukcijo v linearnem času, majhno prostorsko zahtevnost in hitrost v praksi. V diplomskem delu bomo najprej analizirali delovanje algoritma, sledila bo implementacija, testiranje in merjenje časa CPU ter porabo pomnilnika implementiranega algoritma.
Keywords: računalništvo, algoritem, podatkovna struktura, priponska polja, inducirano razvrščanje, časovna zahtevnost
Published in DKUM: 25.08.2022; Views: 1151; Downloads: 178
.pdf Full text (1,37 MB)

4.
Sistematizacija delovnih mest za izbrano podjetje
Nataniel Pernarčič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Sistemizacija dela je pomemben vir konkurenčne prednosti v podjetjih. V proizvodnih podjetjih, kjer se v današnjem času delovni procesi nenehno spreminjajo zaradi tehnološkega napredka, ima sistemizacija še večjo vrednost. Stari procesi se izboljšujejo, nekatere tehnike postanejo zastarele in se ne uporabljajo več, ustvarjajo se nove metode in nove naprave za izvajanje dela, vse to pa se dogaja hitro in brez premora. Zato so podjetja prisiljena te spremembe spremljati in jih vključiti v delo, vendar to ni vedno enostavno. V diplomskem projektu smo preučili sistemizacijo in vse potrebne elemente za izvedbo. Opredelili smo namen sistemizacije, njeno vsebino in kako se lahko uporabi. Na podlagi analize delovnih mest je mogoče ustvariti nova delovna mesta ali jih preoblikovati, nepotrebna delovna mesta pa se lahko ukinejo. Tako kot se spreminjajo procesi, se ob njih spreminja tudi zahtevnost delovnih mest, ki vpliva na določanje osnovne plače. Obravnavan je problem v izbranem podjetju, kjer zaradi hitrosti in velikega števila sprememb sistemizacija ni bila smiselna in se je sistem samo dopolnjeval. To pa je povzročilo nepreglednost sistema, ki ni bil več primeren za uporabo. Spremembe je treba prikazati v opisih delovnih mest, da imajo zaposleni vse informacije o poteku dela, odgovornostih, nalogah itd. Primerni opisi delovnih mest pa so osnovna podlaga za določanje zahtevnosti in posledično tudi primerne plače, kar je tudi osrednja tema raziskovalnega dela diplomskega projekta.
Keywords: sistemizacija, analiza, zahtevnost, opis dela, plačni sistem.
Published in DKUM: 24.11.2020; Views: 1468; Downloads: 301
.pdf Full text (794,88 KB)

5.
Ukkonenov algoritem konstrukcije priponskega drevesa : diplomsko delo
Štefan Horvat, 2020, undergraduate thesis

Abstract: S pomočjo priponskih dreves lahko zelo preprosto in hitro izvajamo različne operacije nad nizi. Za gradnjo priponskih dreves obstajajo različni algoritmi. V diplomskem delu opi-šemo in implementiramo Ukkonenov algoritem, ki priponsko drevo zgradi v linearnem času. Najprej preučimo delovanje algoritma in tvorimo ustrezne podatkovne strukture. Sledi implementacija in preizkušanje. Z eksperimenti pokažemo karakteristike algoritma ob različnem številu znakov ter preverimo njegovo časovno in prostorsko zahtevnost.
Keywords: algoritmi, podatkovne strukture, analiza algoritmov, časovna in prostorska zahtevnost
Published in DKUM: 03.11.2020; Views: 1291; Downloads: 153
.pdf Full text (1,21 MB)

6.
Odnos osnovnošolcev in srednješolcev do predmetov biologija in kemija na Koroškem
Špela Matavž, 2020, master's thesis

Abstract: Učenje naravoslovnih vsebin, kar še posebej velja za predmeta biologija in kemija, zaradi abstraktnosti in strokovnih besed učencem/dijakom predstavlja velike težave. Razumevanje vsebine zapisanih predmetov pri napredovanju po izobraževalni vertikali za učence/dijake postane zahtevnejše. V kolikor bi učitelji v pouk vključili različne aktivne metode poučevanja, s katerimi bi povečali aktivnost učencev in dijakov, bi glede na mnenja udeležencev naše raziskave povečali interes do predmetov biologija in kemija. Pri pouku biologije bi učitelji morali v večji meri izvajati terensko delo v obliki ekskurzij ter taborov in s tem izboljšati odnos učencev/dijakov do narave. V primerjavi s klasičnim poučevanjem terensko delo motivacijsko vpliva na učence/dijake. Pri bioloških in kemijskih vsebinah si učenci/dijaki želijo več aktivnega učenja s samostojnim iskanjem podatkov, več dela v skupinah, parih ali individualnega dela. Slednje je najlažje in najučinkoviteje izvajati s pomočjo eksperimentalnega dela, ki je temeljna učna metoda pouka kemije, žal pa jo učitelji v realnosti izvajajo manj, kot bi jo lahko. Pri izvedbi poskusov in eksperimentov bi se učenci/dijaki morali čim bolj vključevati v delo, saj bi pri tem spodbujali spretnosti, veščine ter miselne dejavnosti. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti odnos učencev/dijakov na Slovenskem Koroškem do biologije in kemije. Želeli smo ugotoviti, ali starost in spol vplivata na odnos do obeh predmetov; kako pomembna sta predmeta biologija in kemija za anketirance, kako zahtevna se jim zdita predmeta biologija in kemija ter kakšno je njihovo mnenje o pouku biologije in kemije glede na starost in spol. Iz rezultatov lahko sklepamo, da se jim predmet biologija zaradi veliko strokovnih besed zdi zahteven. Ugotavljamo, da biologija ni med najbolj priljubljenimi šolskimi predmeti, kljub temu pa jim je pouk biologije v zadovoljstvo. Učenci predmet biologija dojemajo kot življenjsko uporaben, saj jim znanje biologije pomaga zdravo živeti. Iz rezultatov lahko sklepamo, da je predmet kemija zahteven, čeprav se anketiranci vsebine hitro naučijo. Ugotavljamo, da tudi kemija ni med priljubljenimi šolskimi predmeti, je pa zanimiv, saj anketirancem predstavlja izziv.
Keywords: odnos do predmetov, predmet biologija, predmet kemija, starost, spol, učenci, učenje, učna zahtevnost.
Published in DKUM: 29.10.2020; Views: 1179; Downloads: 164
.pdf Full text (3,35 MB)

7.
Diskretne strukture
Iztok Peterin, 2020

Abstract: V učbeniku so predstavljene nekatere veje diskretne matematike, ki so še posebej uporabne v računalništvu. Tako se sprehodimo skozi logiko, s posebnim poudarkom na dokazu. Sledijo teorije, pri katerih igra poglavitno vlogo matematična indukcija oziroma bolj splošno induktivna posplošitev. Spoznamo osnove kombinatorike in teorije števil. Predstavljene so rekurzivne relacije, s katerimi lahko opišemo ponavljajoče se procese. To nam omogoča tudi vrednotenje algoritmov glede na čas potreben za njegovo izvedbo. Relacije, ki so podmnožice kartezičnega produkta poljubnih množic, predstavljajo širok vir presenetljivih rezultatov. Eden izmed njih rezultira v mrežah in njihovih posebnih predstavnikih Booleovih algebrah. Končamo z grafi, ki predstavljajo neverjetno uporaben matematični model za simuliranje procesov iz realnega življenja.
Keywords: izjavni račun, indukcija, kombinatorika, rekurzivna relacija, časovna zahtevnost, teorija števil, relacija, mreža, Booleova algebra, graf
Published in DKUM: 27.10.2020; Views: 1824; Downloads: 452
.pdf Full text (5,40 MB)

8.
Szeged indeks povezav, pi indeks in wienerjev indeks povezav benzenoidnih sistemov
Doroteja Štunf, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava benzenoidne sisteme. Predstavljena je uporaba teorije grafov v kemiji in s tem uporabna povezava med kemijo in matematiko. V uvodnih poglavjih so zato predstavljeni osnovni pojmi teorije grafov in kemijski pojmi, ki so potrebni za razumevanje nadaljnje snovi. Benzenoidni sistemi so zanimivi za raziskovanje, saj predstavljajo skupino kemijskih spojin imenovano benzenoidni ogljikovodiki. V nadaljevanju naloge so podane osnovne lastnosti in definicije benzenoidnih sistemov. V uvodu osrednjega dela so navedene definicije Wienerjevega, Szeged in PI indeksa za poljubne in nato še za utežene grafe. Sledi vpeljava vseh treh indeksov povezav s predstavitvijo algoritmov za njihov izračun v linearni časovni zahtevnosti, ki je v nalogi tudi dokazana. Za lažje razumevanje so dodani primeri izračuna na izbranem primeru benzenoidnega sistema.
Keywords: benzenoidni sistem, topološki indeks, Wienerjev indeks povezav, Szeged indeks povezav, PI indeks, uteženi graf, elementarni razrez, kvocientno drevo, linearna časovna zahtevnost
Published in DKUM: 09.01.2018; Views: 1426; Downloads: 107
.pdf Full text (1,09 MB)

9.
Motivacija slovenskih dijakov za pouk biologije
Vida Lang, 2017, master's thesis

Abstract: Kakšna je motivacija slovenskih dijakov za pouk biologije, kakšna mnenja in občutke imajo dijaki o pouku biologija, kaj menijo o pomembnosti znanja biologije in kam uvrščajo predmet biologija po priljubljenosti in zahtevnosti? V magistrskem delu smo iskali odgovore na zgoraj navedena vprašanja. Zanimalo nas je tudi, ali obstajajo statistično pomembne razlike v motivaciji in odnosu do predmeta med fanti in dekleti, med dijaki različnih letnikov in med dijaki iz različnih slovenskih regij. Na osnovi 625 rešenih spletnih vprašalnikov, ki smo jih pridobili od dijakov različnih srednjih šol iz različnih slovenskih regij, lahko izpeljemo ugotovitve. Z uporabo neparametričnih testov smo ugotovili, da pri motivaciji za pouk biologije obstajajo statistične razlike med spoloma, med dijaki različnih srednjih šol in med dijaki iz različnih regij. Pomembnejše statistične razlike smo ugotovili med dijaki 1. in 4. letnika. Dijake 1. letnika pogosteje bolj skrbi ocenjevanje znanja. Dijakom 4. letnika je snov, ki so se je naučili, pogosteje pomembnejša kakor pridobljena ocena. Pogosteje tudi menijo, da je znanje biologije pomembno za njihovo življenje in da jim bo to znanje pomagalo pri karieri. Faktorske analize so pokazale, da so slovenski dijaki svojo motivacijo za učenje predmeta biologija zasnovali v smislu petih faktorjev: notranja motivacija in osebni pomen, strah do ocenjevanje, samoučinkovitost pri ocenjevanju, karierna motivacija in odgovornost. Rezultati kažejo, da so dijaki biologijo uvrstili med najbolj priljubljeni, hkrati pa med zahtevnejši predmet.
Keywords: motivacija za učenje, pouk biologije, slovenski srednješolci, notranja motivacija, zunanja motivacija, osebni pomen, samoučinkovitost, strah, priljubljenost predmetov, zahtevnost predmetov.
Published in DKUM: 19.10.2017; Views: 2074; Downloads: 255
.pdf Full text (1,93 MB)

10.
Algoritmi minimalnega vpetega drevesa v vsakdanjem življenju
Marija Gajić, 2016, diploma project paper

Abstract: V zaključni projketni nalogi je opisano minimalno vpeto drevo in načini iskanja minimalnega vpetega drevesa v grafu. Predstavljeni in analizirani so trije algoritmi in sicer Primov, Kruskalov in Boruvkin algoritem. Podrobneje so predstavljene tudi programske implementacije teh treh algoritmov. V nadaljevanju je predstavljena praktična uporaba minimalnega vpetega drevesa v vsakdanjem življenju ter opis enega konkretnega primera – postavljanja vodovodnega omrežja. Za izbiro optimalnega algoritma so java programske implementacije algoritmov testirane na 408 testnih datotekah z grafi. Analizirana je odvisnost časovne zahtevnosti algoritma od števila povezav v grafu. Hkrati je predstavljena še primerjava časovne učinkovitosti vseh treh analiziranih algoritmov.
Keywords: minimalno vpeto drevo, uporaba v vsakdanjem življenju, primerjava algoritmov, časovna zahtevnost
Published in DKUM: 22.03.2017; Views: 3655; Downloads: 199
.pdf Full text (1,34 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica