1. Vpliv prodajnega procesa poslovne programske opreme na uporabniško izkušnjo končnega poslovnega uporabnikaNino Kaučič, 2024, master's thesis Abstract: V raziskavi smo se osredotočili na preučevanje vpliva osebnega svetovanja, jasnosti komunikacije in strokovnosti prodajnega osebja na uporabniško izkušnjo poslovnih uporabnikov programske opreme. Naš glavni namen je bil ugotoviti, kako ti dejavniki vplivajo na zadovoljstvo uporabnikov in njihove odločitve za nakup ter nadaljnjo uporabo programske opreme.
Raziskavo smo izvedli s kvalitativno metodologijo, pri čemer smo analizirali transkripte poglobljenih intervjujev s poslovnimi uporabniki iz različnih industrijskih sektorjev. Cilj intervjujev je bil pridobiti vpogled v njihove resnične izkušnje, potrebe, pričakovanja in dojemanja, ki oblikujejo njihovo zadovoljstvo ali nezadovoljstvo s poslovno programsko opremo.
Ugotovili smo, da je osebno svetovanje s strani prodajnih predstavnikov ključno za pozitivno uporabniško izkušnjo. Uporabniki so izrazili visoko stopnjo zadovoljstva z jasnostjo in transparentnostjo komunikacije ter strokovnostjo prodajnega osebja. Njihovo znanje in sposobnost prilagoditve informacij specifičnim potrebam uporabnikov sta bistveno prispevala k odločitvi za nakup in kasnejši uporabi programske opreme.
Rezultati naše raziskave bodo imeli pomemben vpliv na strategije podjetij, ki razvijajo in tržijo poslovno programsko opremo. Poudarjajo potrebo po vlaganju v usposabljanje prodajnega osebja, da bi izboljšali njihovo tehnično znanje in komunikacijske veščine. Prav tako priporočamo vzpostavitev sistemov za zbiranje in upoštevanje povratnih informacij uporabnikov, kar lahko vodi k večjemu zadovoljstvu strank in izboljšanju produktov ter storitev.
Z implementacijo teh ukrepov lahko podjetja izboljšajo svojo konkurenčnost na trgu, povečajo zvestobo strank in dosežejo boljše poslovne rezultate. Naša raziskava tako ponuja dragocene uvide za podjetja, ki želijo izboljšati svojo uporabniško izkušnjo in s tem dolgoročno uspešnost na trgu. Keywords: uporabniška izkušnja, osebno svetovanje, jasnost komunikacije, strokovnost prodajnega osebja, poslovna programska oprema, zadovoljstvo strank, kvalitativna raziskava, poglobljeni intervjuji, prodajni proces, povratne informacije uporabnikov Published in DKUM: 29.11.2024; Views: 0; Downloads: 1 Full text (1,60 MB) |
2. Vpliv koronavirusa na IT tehnologijo in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenije d.o.o.Lara Sladič, 2021, bachelor thesis/paper Abstract: Diplomsko delo je temeljilo na opravljanju praktičnega usposabljanja na Pošti Slovenije, kjer smo med delom uvideli procese poslovanja. Osrednja vsebina diplomskega dela se navezuje na vpliv COVID-19 na IT in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenija d.o.o. Zaradi epidemije je več kot eno leto opaziti povečan sprejem paketnih pošiljk. Posledično je pri podjetju moč zaslediti preobremenjenost logistične zmogljivosti, pomanjkanje kadra in dostavnih vozil. Gledano z ekonomskega vidika, je povpraševanje po poštni storitvi večje, kot je dejanska zmogljivost zadovoljitve uporabnikov poštnih storitev. V sklopu diplomskega dela želimo kritično opisati dejansko stanje IT in faze prenosa paketnih pošiljk v času epidemije COVID-19. V ta namen želimo predstaviti predloge rešitev problema pravočasnega vročanja paketnih pošiljk v času COVID-19 na podlagi najbolj optimalnih aplikacij IT za uporabnika poštnih storitev. V sklopu praktičnega usposabljanja smo iskali vzroke logističnih motenj pri fazah prenosa, v diplomskem delu pa želimo s pomočjo spletnega vprašalnika preveriti zadovoljstvo uporabnikov z različnimi IT aplikacijami paketnih storitev in uporabnike poštnih storitev spodbuditi k uporabi le-teh. Morebiti priporočilo v prihodnje vzpodbudi večje zanimanje uporabnikov za uporabo IT aplikacij paketnih storitev, ki utegnejo razbremeniti posamezne faze prenosa paketnih pošiljk. Keywords: informacijska tehnologija (IT), epidemija COVID-19, paketne pošiljke, Pošta Slovenije, zadovoljstvo uporabnikov Published in DKUM: 30.11.2021; Views: 1108; Downloads: 139 Full text (3,28 MB) |
3. Vpliv zaznanih koristi vzajemna kluba na zadovoljstvo in zvestobo uporabnikov VzajemneTomaž Bojnec, 2020, master's thesis Abstract: Vsaka gospodarska organizacija se mora v današnjih globalnih in konkurenčnih razmerah usmeriti k svojim uporabnikom. Zadovoljevanje njihovih potreb in pridobivanje njihove zvestobe sta cilja, s katerima organizacije pridobijo več, kot da bi iskale nove uporabnike.
V magistrski nalogi smo proučevali vpliv zaznanih koristi Vzajemna kluba na zadovoljstvo in zvestobo uporabnikov Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, d.v.z. Vzajemna klub je bil ustanovljen leta 2011 kot oblika programa zvestobe za uporabnike storitev Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, d.v.z. Ker je bil dobro sprejet, je prinašal koristi tako uporabnikom (športne aktivnosti, razne informacije s področja zdravja in zdravega načina življenja, popusti idr.) kot tudi Vzajemni zdravstveni zavarovalnici, d.v.z. (gradnja pozitivne podobe v javnosti, nove prodajne poti, sodelovanje z lokalnimi deležniki idr.).
Najprej smo preučili teoretična izhodišča in po pregledu literature ugotovili, da je zadovoljstvo uporabnikov odvisno od pričakovanj pred uporabo, zaznavami med uporabo ter izkušnjami po uporabi. Od tega je odvisno nadaljnje nakupno odločanje. Velik vpliv na zadovoljstvo uporabnikov imajo zaposleni v organizaciji.
Zvestoba je eden izmed najpomembnejših kazalnikov uspešnega poslovanja organizacij. Obstaja več vrst zvestobe, pri čemer je pomembno, da organizacije ne nagrajujejo vseh uporabnikov enako, ampak je nagrajevanje odvisno od zvestobe in dobička, ki ga prinašajo organizaciji.
Klubi zvestobe spadajo med programe zvestobe, ki jih organizacije oblikujejo z namenom večje finančne učinkovitosti ali s krepitvijo svoje konkurenčne pozicije. Uporabniki ponavadi sodelujejo v njih zaradi različnih koristi, ki so jih deležni.
V empiričnem delu smo skušali dokazati povezanost zadovoljstva in zvestobe uporabnikov z zaznanimi koristmi Vzajemna kluba s pomočjo štirih hipotez. Ugotovili smo, da koristi Vzajemna kluba pozitivno vplivajo na zadovoljstvo in zvestobo uporabnikov Ugotovili smo še, da višje so zaznane koristi, višji sta zadovoljstvo in zvestoba uporabnikov. Prav tako obstaja pozitivna povezava med zadovoljstvom in zvestobo, saj se z višanjem zadovoljstva uporabnikov povečuje tudi njihova zvestoba.
Raziskava ponuja nova spoznanja o koristih Vzajemna kluba, o povezanosti z zadovoljstvom in zvestobo ter ponuja izhodišča za nova raziskovanja. Keywords: zadovoljstvo uporabnikov, zvestoba uporabnikov, klubi zvestobe, Vzajemna zdravstvena zavarovalnica, d.v.z., vzajemna klub Published in DKUM: 04.02.2021; Views: 837; Downloads: 83 Full text (1,34 MB) |
4. Študija primera uporabe sap rešitve in zadovoljstva uporabnikov v podjetju xKlementina Novak, 2020, undergraduate thesis Abstract: Trend današnjega poslovanja je informatizacija podjetij. Če želijo podjetja ostati konkurenčna na trgu, je skoraj nujna uporaba ERP rešitve, ki optimizira poslovne procese in posledično poveča produktivnost in prihrani čas zaposlenih. Uspešna uporaba ERP rešitve je odvisna predvsem od uporabnikov, zato je pomembno, da so z njo zadovoljni. Keywords: ERP rešitev, SAP ERP, zadovoljstvo uporabnikov, podjetje X Published in DKUM: 19.11.2020; Views: 580; Downloads: 47 Full text (1,98 MB) |
5. Zadovoljstvo uporabnikov mobilnega bačništvaMarcel Kvasnik, 2020, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem seminarju smo predstavili tehnologijo mobilnega bančništva ter mobilno bančništvo v slovenskih bankah. Namen našega dela je predstaviti mobilno banko z njenimi prednostmi in slabostmi tako za uporabnika kot za banko, ter ugotoviti kako so njihovi uporabniki zadovoljni. V drugem delu smo predstavili rezultate raziskave o zadovoljstvu uporabnikov mobilne banke. Raziskovalni vzorec je zajemal 100 oseb, ki so komitenti različnih slovenskih bank. Pri anketi smo uporabili kvantitativno tehniko zbiranja podatkov in sicer anketo, ki je sestavljena iz vprašanj zaprtega tipa. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da so uporabniki zadovoljni z uporabo mobilne banke. Keywords: mobilna banka, prednosti, slabosti, zadovoljstvo uporabnikov. Published in DKUM: 10.11.2020; Views: 920; Downloads: 96 Full text (1,60 MB) |
6. Uporabniška izkušnja s samopostrežnimi storitvami in zadovoljstvo uporabnikovJanez Bračič, 2020, master's thesis Abstract: Samopostrežne storitve predstavljajo del storitev, katere sta razvoj in dostopnost tehnologije popeljala na vrh prodajno storitvenega sistema. Veliko sprememb je povzročil razvoj in razmah informacijske tehnologije, ki je vstopila v naša življenja na vseh področjih, med drugim tudi na področju načina dostave storitev. Samopostrežni storitveni sistemi se aktivno vključujejo na vsa prodajno storitvena področja in spreminjajo tradicionalne prodajno nakupne procese. Nakupovalne navade uporabnikov so se v zadnjem desetletju zelo spremenile in posledično je prišlo do velikih sprememb pri zagotavljanju zadovoljstvu uporabnikov. Zadovoljstvo uporabnikov je postalo del široke uporabniške izkušnje, ki posega na vse točke stika uporabnika s ponudnikom pred, med in po nakupnem procesu. Kreiranje dobrih uporabniških izkušenj velja za enega najpomembnejših segmentov marketinga ter tako ponuja možnosti za iskanje novih načinov zadovoljevanja potreb odjemalcev. Cilj oblikovanja uporabniške izkušnje je ustvariti enostavna, učinkovita, ustrezna in na splošno prijetna doživetja za uporabnika.
Delo smo razdelili na dva dela. Prvi del obravnava teoretične vidike, medtem ko je drugi del empirični. V prvem delu smo predstavili storitve kot osnovno enoto, na kateri smo podrobneje opisali še samopostrežne storitve. V teoretičnem delu smo dobro predstavili uporabniško izkušnjo in podrobno opredelili značilnosti in pomembnost uporabniške izkušnje za doseganje zadovoljstva uporabnikov. Predstavili smo dimenzije uporabniške izkušnje in oblikovanje dobre uporabniške izkušnje. Opredelili in predstavili smo merilne lestvice za merjenje uporabniške izkušnje ter nadaljevali z empiričnim delom raziskave. V empiričnem delu smo se osredotočili na uporabo samopostrežnih sistemov, na zadovoljstvo uporabnikov in uporabniško izkušnjo, katere so deležni uporabniki samopostrežnih storitev. Raziskavo smo izvedli s pomočjo ankete, ki smo jo uporabnikom posredovali po e-pošti in kot zasebno sporočilo na socialnih omrežjih. S pomočjo ankete smo analizirali dejavnike, ki vplivajo na dobro uporabniško izkušnjo med uporabo samopostrežnih storitev in opredelili pomembne prednosti, ki pritegnejo k uporabi. Z delom želimo opredeliti pomembnost dobre uporabniške izkušnje pri samopostrežnih storitvah in predstaviti priljubljenost samopostrežnih storitev med uporabniki. Keywords: storitve, samopostrežne storitve, uporabniška izkušnja, zadovoljstvo uporabnikov Published in DKUM: 19.08.2020; Views: 1064; Downloads: 174 Full text (1,71 MB) |
7. Zadovoljstvo uporabnikov s klinično informacijskim sistemom Think!Med ClinicalSabina Kaplan, 2019, master's thesis Abstract: POVZETEK
V dobi informacijske tehnologije je informacija ključnega pomena tako v podjetjih kot v zdravstvu. Informacija mora biti kakovostna, dostopna, pravočasna in dostop do nje morajo imeti vsi, ki jo potrebujejo. Z uvedbo brezpapirnega informacijskega sistema skušamo poenostaviti in pospešiti dostop do informacije.
To, ali bo informacija pravočasna, dovolj kakovostna in dovolj dostopna, je odvisno od informacijskega sistema. Podatki, ki jih lahko klinični informacijski sistem (KIS) ponudi uporabniku v danem trenutku, so zelo pomembni za nadaljnje zdravljenje. Več podatkov, različne možnosti zapisov, zapisi, ki so zbrani na enem mestu, in povezava različnih sistemov pripeljejo do kakovostne in hitre zdravstvene oskrbe. V bolnišnicah se vse pogosteje srečujemo z različnimi kliničnimi informacijskimi sistemi.
Raziskava, ki smo jo izvedli, je potekala na Kliničnem oddelku za otroško kirurgijo in intenzivno terapijo v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana, kjer smo od leta 2009 začeli uvajati klinični informacijski sistem Think!Med Clinical, od leta 2017 pa je to prva brezpapirna bolnišnica. V raziskavi smo želeli predstaviti klinični informacijski sistem Think!Med Clinical in v povezavi z njim ugotoviti zadovoljstvo uporabnikov tega sistema.
Ugotovili smo, da so starejše medicinske sestre slabše ocenjevale funkcionalnost in fleksibilnost KIS Think!Med Clinical, kar povežemo z izobrazbo zaposlenih, kjer se je pojavila računalniška nepismenost. Delo s pacientom zaradi večje uporabe računalniškega sistema ni omejeno. Statistično ni zanesljivo, da so informacije hitro in enostavno dostopne, saj so se pokazale omejitve v povezavi z drugimi kliničnimi informacijski sistemi.
Informacijski sistem Think!Med Clinical v veliki večini zadosti potrebam različnih uporabnikov, vendar ima tudi nekaj pomanjkljivosti, ki smo jih z raziskavo poiskali. Predvsem se je pojavila velika želja zaposlenih po e-temperaturnem grafičnem listu, ki bi nadomestil papirnato obliko temperaturnega lista in omogočil hiter pregled iskanih parametrov. Pojavila se je potreba po povezavi več različnih kliničnih informacijskih sistemov.
Elektronski zapisi dolgoročno omogočajo bolj kakovostne zapise, celostni pregled, nudijo kronološke preglede, možnosti primerjave in s tem tudi možnosti za nadaljnji razvoj stroke ter različne možnosti za raziskovalne namene. Keywords: klinični informacijski sistem, zadovoljstvo uporabnikov, pediatrija, Think!Med Clinical. Published in DKUM: 02.12.2019; Views: 1888; Downloads: 288 Full text (2,83 MB) |
8. Kakovost storitev in zadovoljstvo uporabnikov pri malih ponudnikih športnih storitevAleksander Bakračevič, 2017, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi smo obravnavali koncept kakovosti storitev in zadovoljstva uporabnikov pri malih ponudnikih športnih storitev. V teoretičnem delu smo opredelili poglede različnih avtorjev na področje trženja storitev glede na njihove lastnosti. Natančneje smo predstavili pomembnost zunanjega in internega marketinga pri trženju storitev ter raziskali področje športnih storitev z vidika njihovega razvoja pri nas in v svetu. Preučili smo teorije kakovosti izdelkov in storitev ter zadovoljstva uporabnikov, prav tako modele različnih avtorjev za opredeljevanje kakovosti storitev. Ugotavljali smo dejavnike, ki vplivajo na nastanek vrzeli, ki pomembno vplivajo na zadovoljstvo uporabnikov storitev.
V empiričnem delu smo uporabili vprašalnik kakovosti storitev ter zadovoljstva uporabnikov. Omenjena instrumenta sta bila posebej razvita za merjenje kakovosti storitev v fitnes in drugih tovrstnih centrih oz. pri ponudnikih športnih storitev. Vzorec je zajemal 124 uporabnikov storitev fitnes in tenis centrov v mestih in na podeželju SV Slovenije. Na podlagi dobljenih rezultatov ugotavljamo, da so uporabniki športnih storitev pri ocenjevanju kakovosti najvišje ocenili kakovost izidov, sledila je kakovost interakcije z zaposlenimi, najnižje pa je bila ocenjena kakovost fizičnega okolja. Rezultati dalje kažejo, da je zadovoljstvo uporabnikov najmočneje povezano s kakovostjo interakcije z zaposlenimi, sledi povezanost s kakovostjo fizičnega okolja, najnižja je povezanost zadovoljstva s kakovostjo izidov. Glede na lokacijo športnih centrov ugotavljamo razlike med mestom in podeželjem. Bolje je ocenjena kakovost interakcije z zaposlenimi in kakovost fizičnega okolja v športnih centrih na podeželju. Dobljeni rezultati kažejo, da bi v prihodnje morali lastniki in managerji obravnavanih športnih centrov posvečati posebno pozornost ustreznemu pridobivanju in permanentnemu strokovnemu usposabljanju kontaktnega osebja v svojih centrih in urejenosti fizičnega okolja. Keywords: zadovoljstvo uporabnikov, kakovost storitev, modeli ocenjevanja kakovosti, športne storitve, fitnes centri, tenis centri, kontaktno osebje, fizično okolje Published in DKUM: 19.10.2017; Views: 1426; Downloads: 228 Full text (2,00 MB) |
9. LONGITUDINALNA ANALIZA IZVAJALCEV STORITEV IN ZADOVOLJSTVA UPORABNIKOV SPLETNEGA REFERENČNEGA SERVISA V KNJIŽNICAHApolonija Marolt Zupan, 2016, master's thesis Abstract: Še ne dolgo nazaj je referenčni servis v knjižnicah predstavljal osebno interakcijo med knjižničarji in uporabniki, kjer so knjižničarji z uporabo osebnega referenčnega pogovora ugotavljali uporabnikove informacijske potrebe in nato poiskali primerne vire, s katerimi so pomagali uporabniku iskati odgovor na njegovo vprašanje. Kot dopolnilo klasičnim referenčnim storitvam so obstajale tudi referenčne storitve po telefonu.
S prihodom interneta in s tem povezanih komunikacijskih poti so uporabniki naenkrat imeli dostop do knjižničnega gradiva, tudi kadar so bili zunaj prostorov knjižnice, zunaj mesta, zunaj države ali pa celo v drugem časovnem pasu. Večina knjižnic svojim uporabnikom že dalj časa ponuja svoje storitve preko interneta, vendar so v veliko primerih referenčne transakcije omejene le na e-pošto, kar pomeni, da so asinhrone. Zato so se nekatere med temi knjižnicami odločile, da referenčne storitve približajo uporabnikom preko spletnih referenčnih storitev v realnem času. To pa zahteva od knjižničarjev dodatne sposobnosti in veščine.
Dober referenčni knjižničar se mora znati postaviti v vlogo uporabnika in iskanje odgovora na vprašanje uporabnika mu mora predstavljati izziv. Vzpostavitev učinkovitega usposabljanja za izvajanje spletnih referenčnih storitev se začenja s spoznavanjem elementov, ki so skupni tradicionalnim referenčnim storitvam, in elementov, ki se od njih razlikujejo. Takojšnja razjasnitev vprašanj zelo pomaga pri razumevanju uporabnikovih potreb in pridobivanju njegovega zaupanja. Znati poslušati uporabnika – razumeti njegove želje, čustva – je prav tako pomembno na spletu, kot tudi osebno, vendar pa je na spletu to veliko težje doseči.
V magistrski nalogi smo opisali teoretična izhodišča ter prikazali potek vzpostavitve referenčnega servisa Vprašaj knjižničarja. Nato smo prikazali in analizirali rezultate enajstletnega delovanja servisa. Osredotočili smo se na statistiko njegove uporabe ter na rezultate anket; oboje predstavlja učinkovito orodje za določanje ukrepov, s katerimi je možno servis še izboljšati. Keywords: spletni referenčni servisi, referenčne storitve, informacijska dejavnost, zadovoljstvo uporabnikov, Vprašaj knjižničarja Published in DKUM: 20.12.2016; Views: 1428; Downloads: 197 Full text (1,79 MB) |
10. Zadovoljstvo uporabnikov bančnih storitev in uvedba nove storitveMatej Mencej, 2016, master's thesis/paper Abstract: V trenutnem času se banke spoprijemajo z večjo in večjo konkurenčnostjo med samimi bankami. Vprašanje je, kako zagotoviti večjo konkurenčnost ene banke pred drugo banko. Odgovor v največji meri leži v zagotavljanju večje kakovosti izvedene storitve in s tem v večjem zadovoljstvu posameznega uporabnika storitev. Pomemben del izvajanja kakovosti bančnih storitev je predvsem na delu, ki se nanaša na trženje bančnih storitev. Pomembna je povezava zunanjega in notranjega trženja storitev. Pri zunanjem trženju storitev gre za običajne aktivnosti za pripravo storitev, kot so določitev cene, distribucija in promocija. Medtem ko gre pri notranjem trženju za interakcijo zaposlenih in uporabnikov storitev, torej za usposobljenost in motiviranost zaposlenih. V primeru bančnih storitev gre za storitve, ki so neotipljive, ne da se jih zaznati (prijeti), težko jih je ovrednotiti. V tej fazi trženja je najbolj pomemben segment izvedbe storitve, kakšni zaposleni delajo v banki, kako tržijo bančne storitve, kako so zaposleni strokovno usposobljeni ter kako jih dojemajo uporabniki storitev (stranke, komitenti). Ker je nabor storitev v bankah vsak dan večji, v izbrani banki pa v primerjavi z drugimi slovenskimi bankami strankam še ni ponujen celoten nabor storitev, je en del magistrske naloge namenjen tudi pregledu oblikovanja nove storitve. Z njo bo izbrana banka dosegla pozitivne učinke zadovoljitve servisiranja strank z več storitvami na enem mestu, kot seveda tudi pozitiven učinek na svoje poslovanje. Cilj empirične raziskave v magistrskem delu je bil ugotoviti s pomočjo mednarodnega modela merjenja kakovosti storitev v bankah (ang. BSQ) oz. vprašalnika, sestavljenega iz 31 trditev, ki sta ga razvila avtorja Bahia in Nantel (2000), ali slovenski uporabniki storitev izbrane banke zaznavajo kakovosti storitev podobno oz. v enakem obsegu kot uporabniki storitev v Grčiji. Zaznavanja kakovosti storitev smo povezali z zadovoljstvom uporabnikov storitev izbrane banke. Primerjava zaznavanja kakovosti storitev, izvedena v izbrani banki, in zadovoljstva uporabnikov bančnih storitev, ki temelji le na primerjavi zaznavanja kakovosti bančnih storitev med segmentom uporabnikov bančnih storitev na področju prebivalstva (ang. retail), je privedla do tega, da smo razvili poseben model za merjenje kakovosti storitev na področju merjenja zaznavanja kakovosti pri drugem segmentu uporabnikov, tj. na področju poslovanja s podjetji oz. pravnimi osebami (ang. corporate) v povezavi z zadovoljstvom uporabnikov storitev s področja poslovanja s pravnimi osebami, ki bo predstavljen in nastavljen v zaključnem delu magistrskega dela. Glede na to, da je zaznavanje kakovosti storitev povezano tudi z dodatnimi storitvami, ki jih ponuja banka svojim strankam, smo opisali tudi postopek uvedbe nove storitve. Keywords: Kakovost storitev, zadovoljstvo uporabnikov storitev, merjenje kakovosti storitev, model merjenja kakovosti bančnih storitev Published in DKUM: 10.10.2016; Views: 2287; Downloads: 292 Full text (1,03 MB) |