1. Stres in zadovoljstvo na delovnem mestu poklicnega vojaka v Slovenski vojski : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloSaša Marković, 2023, undergraduate thesis Abstract: Stres je vsakdanji spremljevalec vsakega posameznika, gre namreč za telesni odziv na dražljaje, ki nas obdajajo v okolju. Določena stopnja stresa je za naše telo koristna in nas lahko motivira, a če je stopnja stresa previsoka, lahko odzivi našega telesa odpovejo in se posledično spravimo v še večjo nevarnost. Ker dolgotrajna izpostavljenost stresu na našem telesu lahko pusti hude posledice in vodi v različna psihosomatska obolenja, je bistvenega pomena, da znamo stres omejevati. Diplomsko delo se posveča doživljanju stresa na delovnem mestu poklicnega vojaka v Slovenski vojski. Na omenjenem delovnem mestu so namreč osebe, že zaradi narave poklica, vsakodnevno izpostavljene določeni stopnji stresa, a vsekakor se stopnja stresa samo še poviša v primeru izrednih razmer, kot so recimo v zadnjih letih pandemija koronavirusne bolezni covid-19, vojne situacije, požari, žledolomi in druge naravne katastrofe. Zato je še toliko pomembnejše, da zaposleni na tem delovnem mestu vedo, kaj lahko storijo sami, da stopnjo stresa zmanjšajo, kaj lahko stori njihov delodajalec in tudi kako zvišati stopnjo zadovoljstva na delovnem mestu. Na osnovi izvedene raziskave, v kateri je v ospredju stopnja stresa in zadovoljstva na delovnem mestu poklicnega vojaka v Slovenski vojski, so tako podane ključne ugotovitve ter tudi možni predlogi in nasveti, tako za vojake kot za delodajalca, kako poskrbeti za primerno uravnavanje stresa na delovnem mestu in uspešno višanje zadovoljstva. Keywords: stres, zadovoljstvo, delovno mesto, poklicni vojaki, Slovenska vojska, diplomske naloge Published in DKUM: 22.05.2023; Views: 74; Downloads: 14
Full text (1,52 MB) |
2. Obvladovanje sladkorne bolezni s sodobnimi medicinsko tehničnimi pripomočkiAlen Markuš, 2023, master's thesis Abstract: Uvod: Senzorji za merjenje glukoze v medceličnini, inzulinske črpalke s sistemom hibridne zaprte zanke in pametni inzulinski peresniki so pomemben tehnološki dosežek, ki je pripeljal do številnih koristi za bolnike, hkrati pa predstavlja nove izzive v različnih panogah, povezanih z iskanjem rešitev za boljše soočanje s sladkorno boleznijo. Senzorji omogočajo stalno spremljanje ravni glukoze v krvi, kar je izjemno pomembno za bolnike s sladkorno boleznijo, saj jim s tem omogočijo boljši nadzor in vodenje bolezni, posledično pa z dobro urejeno glikemijo živijo kakovostnejše življenje. Osredotočili smo se na stališča uporabnikove izkušnje, na drugi strani pa na pomen KMG za urejenost SB.
Metode: Izvedli smo natančen pregled trga, kjer smo iskali sodobne in tehnološko napredne medicinsko-tehnične pripomočke za zdravljenje in obvladovanje sladkorne bolezni. Uporabili smo kvantitativno metodologijo raziskovanja ter validiran vprašalnik GME-Q kot orodje za oceno zadovoljstva.
Rezultati: S pomočjo vprašalnika GME-Q za oceno zadovoljstva smo pridobili naslednje rezultate. Cronbachov koeficient alfa je znašal 0.919, kar odraža odlično notranjo konsistenco. Opravljena neodvisna analiza s pomočjo Cronbachovega koeficienta alfa je za vsako podlestvico znašala za učinkovitost 0.89, za priročnost 0.82 in za vsiljivost 0.757.
Razprava in sklep: Rezultati naše analize kažejo, da so uporabniki zadovoljni s senzorji KMG v medceličnini. V Sloveniji je dostopnost senzorjev za KMG dobra, saj so na trgu prisotni trije proizvajalci in ima bolnik možnost izbire. Popolnoma drugačen je posnetek stanja na področju inzulinskih črpalk s sistemom hibridne zaprte zanke, saj je na trgu zgolj en proizvajalec. Pravi pametni inzulinski peresniki pa v Sloveniji sploh še niso prisotni. Tehnologija sodobnih medicinsko-tehničnih pripomočkov za zdravljenje sladkorne bolezni je pomemben tehnološki dosežek, ki se stalno nadgrajuje in izpopolnjuje, zato lahko na podlagi obstoječih raziskav trdimo, da so senzorji KMG pravi korak k izboljšanju vodenja sladkorne bolezni. Keywords: sladkorna bolezen, management, kontinuirano merjenje glukoze, monitoring, e-zdravje, zadovoljstvo Published in DKUM: 18.05.2023; Views: 68; Downloads: 18
Full text (2,96 MB) |
3. Konkurenčnost fitnesa fit13Sandra Pajnik, 2023, undergraduate thesis Abstract: Konkurenca v panogi fitnesa je največja ovira za rast poslovnega subjekta. Z dobro strategijo, analizami in raziskavami je mogoče tudi to oviro premagati in izboljšati poslovanje podjetja, pri tem si mora to prizadevati k rasti in razvoju ter na konkurenco gledati kot motivacijski dejavnik za izboljšave. Za podjetje je zelo pomembno ugotoviti, kako pridobiti konkurenčno prednost v današnji panogi fitnesa, ve pa, da mora sočasno poskrbeti tudi za svoje zaposlene. Močan dejavnik razvoja te panoge je bil izbruh pandemije covida-19 leta 2020, ta je močno vplivala na vse ponudnike fitnesa v omenjenem letu in v naslednjih nekaj letih. Keywords: konkurenčnost, fitnes, strateško odločanje, zadovoljstvo, stranka, cena Published in DKUM: 09.05.2023; Views: 65; Downloads: 10
Full text (827,66 KB) |
4. |
5. Dejavniki, ki vplivajo na nakupni namen, zadovoljstvo in zvestobo odjemalcev pri sklepanju zavarovanjMitja Vračko, 2023, master's thesis Abstract: Namen magistrskega dela je najti dejavnike, ki imajo največji vpliv na nakupni namen, zadovoljstvo in zvestobo odjemalcev pri sklepanju zavarovanj. Poznavanje teh ključnih dejavnikov lahko namreč v veliki meri delo zavarovalnim zastopnikom olajša, saj je dandanes poznavanje potreb strank in njihovo zadovoljevanje ključnega pomena za uspešnost zavarovalnice in konec koncev zaslužek zavarovalnih zastopnikov. Z raziskavo magistrskega dela ugotavljamo, ali obstajajo statistične razlike med starostnima skupinama do in nad 40 let pri tem, kateri dejavniki imajo v posamezni starostni skupini največji vpliv na nakupni namen, zadovoljstvo in zvestobo pri sklepanju zavarovanj, ali raven zadovoljstva pri sklepanju zavarovanj vpliva na zvestobo zavarovalnici in ali so starejši odjemalci bolj zvesti zavarovalnici kot mlajši.
Preko raziskave smo prišli do ugotovitev, kateri dejavniki imajo večji in kateri manjši vpliv na nakupni namen, zadovoljstvo in zvestobo pri sklepanju zavarovanj odjemalcev. Dobljeni rezultati in ugotovitve pridejo prav vsakemu zavarovalnemu zastopniku kot tudi zavarovalnicam, saj lahko preko njih še bolje razumejo svoje odjemalce, jim prilagajajo spekter svojih storitev in skrbijo za njihovo zadovoljstvo in zvestobo, kar je ključnega pomena za poslovno uspešnost in konkurenčnost katere koli zavarovalnice na trgu. Keywords: Nakupni namen, zadovoljstvo, zvestoba, odjemalec, zavarovanje Published in DKUM: 17.04.2023; Views: 162; Downloads: 54
Full text (1,57 MB) |
6. Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestuJasmina Grahek, 2023, undergraduate thesis Abstract: Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestu sta pojma, ki se v poslovnem svetu
pojavljata pogosto. Čeprav gre za področje, ki je bilo že velikokrat raziskovano, pa se
vodstva organizacij še vedno sprašujejo, kako bi svoje zaposlene še bolj motivirala in
izboljšala njihovo zadovoljstvo. Zaradi tega smo s pomočjo diplomskega dela želeli
raziskati tovrstno področje in ugotoviti pomembnost petnajstih motivacijskih
dejavnikov v izbranem podjetju. Za namen pridobivanja podatkov smo uporabili
lestvico delovnih motivov, s pomočjo katere so anketiranci razvrščali motive po
pomembnosti. Ugotovili smo, da je večina zaposlenih v izbranem podjetju motivirana,
vendar pa si zaposleni v podjetju v prihodnje želijo več motiviranja s plačo in več
možnosti za strokovni razvoj. Obe predpostavljeni hipotezi smo zavrnili, saj nismo mogli
dokazati, da obstajajo razlike med spolom in motiviranostjo ter da obstaja povezanost
med starostjo in motiviranostjo. Podjetje do zdaj ni imelo na voljo informacij o
motivaciji zaposlenih, zato so ugotovitve raziskave pomembne za nadaljnje ukrepe na
področju motiviranja zaposlenih v izbranem podjetju. Keywords: motivacija, zadovoljstvo, motiviranost zaposlenih, motivacijski
dejavniki, lestvica delovnih motivov Published in DKUM: 14.04.2023; Views: 140; Downloads: 41
Full text (998,10 KB) |
7. Vpliv pandemije koronavirusa na spletno nakupovanjeMaja Šušteršič, 2023, master's thesis Abstract: Spletno nakupovanje je oblika elektronskega poslovanja, ki omogoča odjemalcem nakupovanje izdelkov ali storitev preko interneta z uporabo spletnega brskalnika ali mobilne aplikacije. Rast spletnega nakupovanja v zadnjih letih spodbujajo številni dejavniki, vključno s pandemijo koronavirusa. Pandemija je v državah po svetu povzročila uvajanje strogih ukrepov za zajezitev koronavirusa, ki so zajemale popolno zaprtje držav (lockdown), karantene, prepovedi potovanj, delo na domu, pa tudi zapiranje številnih neživilskih prodajaln. Vse to je po eni strani povzročilo velike izgube v gospodarstvu, po drugi strani pa pospešeno digitalizacijo in uporabo spletnega nakupovanja.
Pandemija je močno zaznamovala nakupno vedenje odjemalcev, predvsem med prvim valom pandemije. Prebivalstvo vsake države se je na začetek pandemije odzvalo s kopičenjem zalog, pojavilo se je večtedensko panično nakupovanje. To se je najbolj odražalo pri izdelkih, kot so maske, razkužila, antiseptiki, zdravila proti prehladu in gripi, prav tako pa so začeli kopičiti živila za domačo shrambo, kot so trajno mleko, sladkor, riž, kvas, testenine, toaletni papir in različna konzervirana hrana.
Odjemalci so zaradi pandemije manj pogosto hodili v trgovine in so se trudili nakupovati v trgovinah, kjer je bilo manj gneče in ob urah, ko je bilo v trgovinah manj ljudi. Številni so skrajšali tudi nakupovalni čas, da bi opravili nakup čim hitreje. Nekateri odjemalci so zaradi pandemije začeli uporabljati samopostrežne blagajne, izkazali pa so tudi preferenco do brezstičnih načinov plačila (kreditna kartica, mobilno plačevanje). Pandemija je vplivala tudi na t. i. taktilno sposobnost odjemalcev, torej potrebo odjemalcev po tem, da si izdelke ogledajo, se jih dotikajo, vonjajo ali jih okušajo.
Krizne razmere pogosto prekinejo vsakodnevne nakupovalne rutine, kar odpira prostor za preizkušanje novih praks in njihovo preoblikovanje, kar je pri marsikaterem odjemalcu vodilo k spletnemu nakupovanju. Med pandemijo so začeli odkrivati spletno nakupovanje starejši in digitalno manj vešči odjemalci.
Evropska spletna maloprodaja se je leta 2020 povečala za 31 odstotkov. V državah, kjer je bil izbruh koronavirusa najhujši, kot na primer v Španiji in Italiji, se je spletna prodaja še bolj drastično povečala. Najvišja rast spletnih naročil je bila dosežena aprila 2020, pred koncem prvega vala pandemije. Po koncu prvega vala, ko je bilo večinoma konec splošnega zaprtja držav, se je spletna nakupovalna aktivnost pričela zmanjševati, kljub temu pa je še zmeraj dosegala veliko višjo raven kot v začetku letu 2020, pred pričetkom pandemije.
Pri spletnem nakupovanju so največji premik naredili odjemalci v razvijajočih se gospodarstvih. Največje število med aktivnimi spletnimi kupci, ki opravijo najmanj en spletni nakup vsaka 2 meseca, se je od pričetka pandemije koronavirusa zaznalo v kategoriji kozmetike in osebne nege, digitalne zabave, hrane in pijače ter mode in modnih dodatkov. Največja rast aktivnih spletnih kupcev zaradi vpliva pandemije koronavirusa pa se je izkazala v sektorju izdelkov za IKT tehnologijo, farmacevtskih izdelkov, orodja in pripomočkov za vrtnarjenje ter izobraževanja in spletnih tečajev.
V sklopu empirične raziskave smo ugotovili, da ima večina odjemalcev pozitiven odnos do spletnega nakupovanja, prav tako pa je večina odjemalcev zadovoljnih s spletnim nakupovanjem. Ob koncu smo potrdili tudi dejstvo, da je pandemija koronavirusa pri odjemalcih za več kot 50 % povečala obseg spletnega nakupovanja, vendar pa pandemija ni vplivala na večje zadovoljstvo odjemalcev s spletnim nakupovanjem. Keywords: spletno nakupovanje, zadovoljstvo odjemalcev, vpliv pandemije koronavirusa na nakupno vedenje odjemalcev, vpliv pandemije koronavirusa na spletno nakupovanje Published in DKUM: 17.03.2023; Views: 289; Downloads: 99
Full text (5,66 MB) |
8. Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v organizaciji XMatic Logar, 2022, undergraduate thesis Abstract: Cilj vsakega človeka je čutiti zadovoljstvo na vseh področjih življenja. V hitro spreminjajočem poslovnem okolju in vse hitrejšem tempu življenja je doseg takega stanja pogosto velik izziv. V diplomskem delu raziskujemo zadovoljstvo tako v širšem pomenu besede kot tudi zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu.
V teoretičnem delu podrobno obravnavamo definicije in opis zadovoljstva ter znanstveni razvoj pojma skozi čas. Pojem zadovoljstva smo raziskali zelo podrobno, saj je po našem mnenju to ključno za celostno razumevanje obravnavane tematike. Precej pozornosti posvetimo tudi motivaciji ter korelaciji med zadovoljstvom zaposlenih na delovnem mestu ter njihovo motivacijo. Naštejemo tudi dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih, ter podrobneje opišemo tiste, ki so skupni večini ter so označeni kot najpomembnejši.
Empirični del smo opravili s pomočjo raziskave v organizaciji X. Oblikovane hipoteze smo preverjali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga izvedli med zaposlenimi v omenjeni organizaciji. Pridobljene podatke smo analizirali in interpretirali. Ugotovili smo, da je večina zaposlenih v obravnavani organizaciji zadovoljnih. Poleg tega lahko na podlagi opravljene raziskave rečemo, da so zaposlenim na delovnem mestu dobri odnosi s sodelavci in nadrejenimi najpomembnejši dejavnik pri delu. Na podlagi rezultatov ankete smo komentirali situacijo v podjetju ter svetovali, kateremu področju je treba posvetiti največ pozornosti. Keywords: zadovoljstvo, motivacija, zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva Published in DKUM: 23.02.2023; Views: 185; Downloads: 46
Full text (1,66 MB) |
9. Vpliv digitalne preobrazbe in optimizacije procesov na motivacijo in zadovoljstvo serviserjev gospodinjskih aparatovŠpela Dolenc, 2022, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi obravnavamo obremenjenost serviserjev, ki se iz leta v leto povečuje, vedno bolj je v poslovnih in proizvodnih procesih prisotna umetna inteligenca. V prvem delu smo poleg organizacijske klime predstavili teoretična izhodišča za obremenjenost, motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu serviserja podjetja Gorenja. Pozornost smo namenili tudi interakciji med človekom in strojem, kjer smo na podlagi Maverick raziskave lahko dobili vpogled, na kakšen način bi umetna inteligenca sodelovala s človekom. Ob tem smo zastavili vprašanje, kje je pravzaprav meja, ko je umetna inteligenca prispevek v življenju človeka, in kdaj je meja prekoračena. Keywords: Digitalna preobrazba, obremenjenost na delovnem mestu, motivacija zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih Published in DKUM: 03.02.2023; Views: 236; Downloads: 22
Full text (2,89 MB) |
10. Zadovoljstvo zaposlenih z delom od doma v podjetju lindstrom d.o.o.Melita Volk, 2022, undergraduate thesis Abstract: Podjetje si težko predstavljamo brez zaposlenih, saj prispevajo k celotni podjetniški zgodbi. Vsak zaposlen prispeva svoj delež k uspehu podjetja. Zavedati pa se moramo, da le zadovoljen zaposlen doprinese podjetju največ. Pri tem ima pomembno vlogo tudi vodja, ki svoj tim spodbuja in podpira. V času pandemije skrb za zadovoljstvo zaposlenih ni bila ravno na prvem mestu, saj so se podjetja spopadala z negotovimi razmerami. Eden izmed ukrepov za omejevanje covida-19 je bil delo od doma.
V anketi smo anketirance spraševali o zadovoljstvu z delom od doma. Analiza rezultatov je pokazala, da so zaposleni z delom od doma zadovoljni. Zaposleni menijo, da jih podjetje podpira in jim zaupa pri delu. Kot najvišje ocenjena dejavnika, ki bi stopnjo zadovoljstva še dvignila, sta denarno nadomestilo (dodatek) in več komunikacije s sodelavci. Primerjava učinkovitosti dela od doma z delom na sedežu podjetja kaže, da je delo od doma za zaposlene učinkovito. Več prednosti pri delu od doma vidijo moški kot ženske. Dejavniki, ki najbolj učinkujejo na delo od doma, so ohranjanje ravnovesja med delom in zasebnim življenjem, motnje iz okolice, neustrezni delovni pogoji in delovna oprema ter menjava okolja.
Upoštevati moramo tudi delež nezadovoljnih zaposlenih. Z letnimi razgovori bi pridobili informacije, mnenja in ideje zaposlenih, ki bi nam pomagale pri vzpostavitvi in doseganju ciljev, izboljšanju medsebojnih odnosov, uspešnosti in doseganju rezultatov dela. Glede na to, da zaposlenim pri delu od doma primanjkuje komunikacija s sodelavci, bi to rešili z uvedbo digitalnega kanala internega komuniciranja. Zaposleni bi se povezali virtualno, izmenjevali informacije in podatke, vodje pa bi jih preko kanala tudi motivirale in spodbujale. Da bi bili zaposleni z delom od doma zadovoljni, predlagamo, da si delo organizirajo en dan prej, načrtujejo odmore in po končanem delu delovno opremo pospravijo. Menimo, da mora delodajalec za svoje zaposlene skrbeti in se truditi, da so zadovoljni, ne glede na kraj opravljanja dela. Keywords: zadovoljstvo zaposlenih, delo, delo od doma, zaposleni Published in DKUM: 30.01.2023; Views: 190; Downloads: 44
Full text (1,12 MB) |