| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
2.
MANAGEMENT KONFLIKTOV V PODJETJU
Barbara Tischler, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Sodobni globalni svet, kjer je dinamika procesov izredno hitra, zahteva od zaposlenih, njihovih vodij ter podjetij nenehno prilagajanje in z njimi povezane spremembe, ki pa lahko privedejo do konfliktnih situacij v nas samih, v podjetjih, nenazadnje pa tudi v okolju, v katerem živimo. Vzrok za nastajanje konfliktov je lahko naša nepripravljenost na spremembe in toga drža ali pa tudi načini upravljanja in vodenja podjetij in njihova nepripravljenost za nove izzive globalnega okolja. Lahko rečemo, da ni podjetja ali organizacije, v kateri med sodelavci ne bi bilo konfliktov. Podjetje, ki trdi, da znotraj njega ni konfliktov, živi v iluziji, pa naj bo to posledica namernega ali nenamernega prikrivanja resnice. Obstaja več vrst konfliktov, med katerimi smo se bolj posvetili konfliktom v podjetju, ki jih lahko delimo na interpersonalne, intrapersonalne, konflikte med skupinami, konflikte v skupini in konflikte interesov. Konflikte je potrebno reševati in ne bežati pred njimi, kajti s tem situacijo samo še poslabšamo. Za uspešno reševanje konflikta pa je potrebno poznati njegov izvor, nato pa se lahko posvetimo reševanju le-tega. V podjetju je veliko vzrokov, ki pripomorejo k nastanku konflikta, kot na primer preobremenjenost z delo, prenizka plača, različni interesi med zaposlenimi in vodstvom podjetja, tekmovalnost, ipd. Zato je v vsakem podjetju potrebna dobra organizacija in sposobno vodstvo, ki mora uspešno upravljati s nastalimi konflikti. Z izvedeno anketo smo v izbranem podjetju prikazali pogostost konfliktov, njihove najpogostejše vzroke, posledice, tako negativne kot tudi pozitivne ter protikonfliktne ukrepe vodstva podjetja. V izbranem podjetju se pojavljajo tako močni oziroma intenzivni konflikti, da je veliko ljudi celo razmišljalo o menjavi službe, vendar so se kasneje uspešno pogovorili z vodstvom podjetja, ki jim je obljubilo spremembe, in so se odločili ostati. V podjetju bi bilo potrebno posvetiti več pozornosti motiviranju in nagrajevanju zaposlenih ter bolj skrbeti za ohranitev kadra, da ne bi več razmišljal o menjavi službe. To lahko dosežemo na več načinov, zagotovo pa je najpomembneje, da se z ljudmi odkrito pogovarjamo in jim damo vedeti, kako dragoceni in posebni so za nas, tu in tam jim pa lahko nakažemo naklonjenost tudi z majhnimi darili ali finančno stimuliramo. Zavedati se je namreč potrebno, da je dobro podjetje sestavljeno iz še boljšega kadra.
Keywords: konflikt, interpersonalni konflikt, intrapersonalni konflit, konflikt v skupini, konflikt med skupinami, konflikt interesov, vzroki konfliktov, posledice konfliktov, organizacija, upravljanje konfliktov.
Published: 05.11.2010; Views: 2240; Downloads: 323
.pdf Full text (1,34 MB)

3.
REŠEVANJE KONFLIKTNIH SITUACIJ V PODJETJU MLADINSKA KNJIGA, D.D.
Nina Knez, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Različni cilji in interesi posameznikov neizogibno vodijo do konfliktov. Konfliktne situacije pogosto ostajajo nerešene, zaradi strahu pred posledicami konflikta. Konflikt pa nam poleg negativnih prinaša tudi pozitivne posledice, katere so za podjetja lahko uspešne. Konflikt je gonilo, motivacija za zaposlene, da pričnejo aktivneje sodelovati, razmišljati o novih, boljših načinih dela. Konflikt je nujen in koristen, saj nam prinaša spremembe. Potrebno je zavedanje in miselnost, da je vsak konflikt mogoče rešiti na več načinov: izogibanje, prilagoditev, tekmovanje, kompromis, sodelovanje in čakanje. Seveda pa ne smemo zanemariti, da obstajajo ovire pri reševanju konfliktov, in sicer zaradi napačnega razumevanja, neustreznega komuniciranja, močnih čustev, neznanja pogajanj in časa. Omeniti velja, da se je na reševanje konfliktov potrebno ustrezno pripraviti, saj le tako lahko uspešno rešimo konflikt. Vzroke za nastanek konflikta je mogoče razvrstiti v osebne, komunikacijske in metakonfliktne. Konflikti nastanejo na podlagi različnih interesov, mnenj, zato lahko iz tega izberemo najboljši interes za dosego ciljev. V podjetju se pojavljajo konflikti pri nabavi, prodaji in med zaposlenimi. Konflikt lahko predstavlja nevarnost, hkrati pa je priložnost za razvoj. Za uspešno reševanje konfliktov je potrebno, da se njihove prisotnosti zavedamo in jih razumemo kot normalen pojav v medosebnih odnosih.
Keywords: Konflikt, reševanje konfliktov, vzroki konfliktov, vrste konfliktov, pogajanja.
Published: 14.12.2010; Views: 2765; Downloads: 341
.pdf Full text (695,96 KB)

4.
REŠEVANJE KONFLIKTOV V PODJETJU VRTNARSTVO KANTE
Gregor Kante, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Pojem družinskega podjetništva ni nov. Avtorji se z njim ukvarjajo že od 70. let preteklega stoletja. Kljub mnogim poskusom definiranja družinskih podjetij, težko najdemo enotno definicijo, ki bi vključevala vse bistvene vidike družinskega podjetja. O pomembnosti družinskih podjetij pričajo njihovi deleži v domačem in tujih gospodarstvih. Čeprav so družinska podjetja uvrščena v skupino mikro, majhnih in srednjevelikih podjetij, med njimi najdemo tudi nekatere velike, svetovno znane multinacionalke. Družinska podjetja imajo nekatere lastnosti, po katerih jih je smiselno ločevati od nedružinskih podjetij. Poleg družinskosti, ki je za razlikovanje bistvena, eno takšnih področij predstavljajo tudi konflikti. Večina konfliktov značilnih za nedružinska podjetja, je prisotnih tudi v družinskih podjetjih, medtem ko obratno ne velja. Družinska podjetja se namreč zraven konfliktov, značilnih za podjetja na sploh, zelo pogosto soočajo tudi s takšnimi, ki jih nedružinska podjetja ne poznajo. Podobno je z njihovim reševanjem. Literatura navaja mnoge načine in metode reševanja konfliktov, uporabnih tako v družinskih kot nedružinskih podjetjih, pa vendar se zdi reševanje konfliktov v družinskih podjetjih predvsem zaradi vpliva čustev zahtevnejše in bolj zapleteno.
Keywords: družina, podjetje, družinsko podjetje, nedružinsko podjetje, MSP, nasledstvo, konflikt, vzroki konflikta, vrste konfliktov, reševanje konflikta.
Published: 13.12.2010; Views: 2565; Downloads: 233
.pdf Full text (1,48 MB)

5.
MANAGEMENT KONFLIKTOV V PODJETJU
Rok Petric, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Vsak dan slišimo, beremo in se pogovarjamo o konfliktih med državami, političnimi strankami, družinskimi člani, udeleženci v prometu. Konflikti so prisotni v našem vsakdanjem življenju. Nobena izjema niso konflikti na delovnem mestu v organizaciji. Pogosto te konflikte dojemamo kot nujnost, s katerim se moramo sprijazniti. V organizacijski literaturi beremo o konfliktih kot stalnem pojavu, o njihovih lastnostih, vzrokih, vrstah, posledicah, njihovem premagovanju ali celo spodbujanju, o ravnanju z njimi. Naučili smo se, da konflikti ne prinašajo le negativnih posledic, temveč da so lahko koristni za razvoj podjetja in razvoj zaposlenih v njem. V diplomskem seminarju smo se usmerili le v ožji del preučevanja konfliktov: v samo nastajanje in potek organizacijskih konfliktov v organizacijskih procesih. V prispevku smo se omejili na konflikte med posamezniki, ki izvirajo iz razmerij med njimi kot člani organizacij. Vse ugotovitve smo smiselno razširili tudi na konflikte med skupinami in konflikte v skupini. V diplomskem seminarju smo najprej prikazali razumevanje konflikta. Poudarili smo nujnost konflikta v vsakem organizacijskem razmerju v podjetju in opredelili tisto vrsto konfliktov, ki je predmet obravnave. Nastajanje in potek konfliktov smo prikazali v neformalnih in formalnih organizacijskih procesih. Prikazali smo usklajevanje ali koordinacijo kot proces, ki vpliva na potek konflikta in vlogo managementa pri reševanju oziroma upravljanju s konflikti. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo prikazali in dokazali obstoj konfliktov v izbranem podjetju. Vodstvo v izbranem podjetju se po rezultatih anketnega vprašalnika, ki smo ga pripravili sicer aktivno ukvarja s upravljanjem konfliktnih situacij, a prostora za izboljšave je mnogo. S teoretičnimi predlogi kako izboljšati upravljanje s konflikti smo del rešitev za izbrano problematiko predlagali tudi sami.
Keywords: management konfliktov, vrste konfliktov, vzroki za nastanek konflikta, metode in načini reševanja konfliktov, posledice konfliktov, komunikacija, funkcionalni konflikti
Published: 29.11.2012; Views: 1145; Downloads: 160
.pdf Full text (419,17 KB)

6.
REŠEVANJE KONFLIKTOV MED ZAPOSLENIMI V PODJETJU HERVIS D.O.O.
Andrej Jarc, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Človek se srečuje s problemi v celotnem obdobju svojega življenja, zato je tudi prisotnost konfliktov del našega življenja. Ni slučaj, da tudi v podjetjih, kjer vsak človek preživi večji del svojega življenja, prihaja do različnih konfliktnih situacij. Predmet preučevanja moje diplomske naloge je bil reševanje konfliktov na delovnem mestu. V nalogi sem poizkusil najti pot do rešitve konflikta oziroma poiskati nek kompromis med obema stranema. Reševanje problemov je razmeroma zapleteno, saj je potrebno upoštevati strukturo in vrsto konflikta, različne poglede udeležencev, možnosti za reševanje konfliktov, znanje udeleženih, njihove vrednote in še mnogo različnih dejavnikov. Uspešnost reševanja konfliktov je v veliki meri povezana z odnosom med udeleženci v konfliktu, način reševanja pa je odvisen od skrbi zase oziroma soudeleženca v konfliktu.
Keywords: Konflikt, vrste konfliktov, vzroki konfliktov, učinki konfliktov, reševanje konfliktov, ravnanje in preprečevanje konfliktov
Published: 10.11.2011; Views: 2004; Downloads: 320
.pdf Full text (1,27 MB)

7.
MANAGEMENT KONFLIKTOV
Špela Korošec, 2011, final seminar paper

Abstract: V dinamičnem okolju v katerem živimo je pojav konfliktov neizbežen proces. Do slednjih pogosto prihaja že v nas samih, še pogosteje pa v okolju v katerem delujemo. Vzroke za nastanek konfliktov najdemo predvsem v neprilagojenosti posameznikov na spremembe v okolju oziroma na delovnem mestu. Danes tako ne najdemo več podjetja v katerem ne bi prihajalo do konfliktov. Reševanje konfliktov v podjetju je kompleksen proces, katerega se morejo managerji lotevati razumsko in sistematično. Prav slednji so tisti, ki morajo v podjetju imeti največ znanja z obravnavanega področja. Ironično je, da konflikti prinašajo s seboj tudi dobre strani, katere mora dober manager poznati, ter te strani izkoristiti v svoj prid. Žal pa se pogosto izpostavljajo le slabe strani konfliktov, ki zavirajo tekoč delovni proces. Izbrano tematiko smo obravnavali na podjetju Odeja, v kateri smo izvedli poslovno raziskavo. Zanimalo nas je kako zaposleni v podjetju razumejo konflikte, kje vidijo vzroke za njih in kako jih rešujejo. Žal ugotavljamo, da je znanje iz področja managementa konfliktov pri zaposlenih skopo, zaradi česar je potrebno s strani vodstva nameniti večjo pozornost reševanju te problematike.
Keywords: konflikt, konflikti med skupinami, vzroki za konflikte, posledice konfliktov, reševanje konfliktov.
Published: 21.11.2011; Views: 1960; Downloads: 232
.pdf Full text (1,46 MB)

8.
OBVLADOVANJE KONFLIKTOV V ORGANIZACIJI
Marina Crljić, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Najpomembneje je, da se ljudje premalo zavedamo, kako zelo pomembna je komunikacija v našem življenju. Na njo ne polagamo toliko pozornosti, saj se z sposobnostjo komuniciranja rodimo in se nam zdi samoumevna. Vendar še zdaleč ne znamo komunicirati pravilno oziroma bolje. Zaradi raznolikosti med ljudmi, zaradi različnih mnenj posameznikov, ali razmišljanja, drugačne ideje ali samo variante kako izpeljati določeno nalogo, lahko pride med ljudmi do grdih pogledov oz. do konflikta. Ker si v organizaciji tega ne moremo privoščiti, saj lahko to naše delo oz. produktivnost ter kvaliteto samo oslabi, se jih moramo naučiti obvladovati. Lahko pa se naučimo tehnik, kako same konflikte preprečevati, da do njih sploh ne bi prihajalo, ali pa bi se dogajali zelo redko, ter ob pomembnejših zadevah. Mnenja drugih moramo znati poslušati in sprejeti, na kar to pričakujemo tudi obratno. Pred obvladovanjem konfliktov, se moramo naučiti obvladovati komunikacijsko pot. V kateri smo lahko sprejemnik, to je oseba, ki posluša in dekodira podatke, ali pošiljatelj, ki je oseba, ki govori oz. kodira podatke. Konflikte lahko potlačimo, se jim izogibamo, jih tajimo, vendar se vedno znova pojavljajo v takšnih ali drugačnih oblikah in zaradi tega konflikti zahtevajo rešitve. Pri pojavu konflikta je potrebno začeti razmišljati o razrešitvi le tega, ne pa o tem kako se mu izogniti. Konflikt pa je lahko zelo pozitivna in dobrodošla situacija, če ga znamo in če nam ga uspe resnično rešiti. To še posebej velja za delovno in poslovno okolje, kjer je pričakovati nenehno izboljšanje produktov in procesov ter prilagajanje vse večjim zahtevam potrošnikov. V vsakem podjetju se ustvarja neka kultura med zaposlenimi, med oddelki, med nadrejenim in podrejenimi, katera usmerja k doseganju zastavljenih ciljev in zadovoljujejo potrošnikove potrebe. Prav zato so pomembni medosebni odnosi v delovnem okolju, saj pri dobrih in učinkovitih medosebnih odnosih cilje lažje in kakovostnejše dosegamo.
Keywords: Ključne besede: konflikt, vrsti konfliktov, vzroki za nastanek konfliktov, posledice konfliktov, komunikacija, medosebni odnosi, obvladovanje in reševanje konfliktov.
Published: 17.12.2012; Views: 1246; Downloads: 128
.pdf Full text (328,63 KB)

9.
OBVLADOVANJE KONFLIKTOV V VZGOJNO IZOBRAŽEVALNEM ZAVODU
Reni Hedžet, 2012, master's thesis/paper

Abstract: Življenje današnjega časa nam komaj še dopušča, da si vzamemo čas za sprostitev in zabavo. Prinaša vedno nove izzive, ter obremenitve. Vse več je konfliktnih situacij, zato moramo najti mejo oziroma ohraniti ravnovesje med delom in sprostitvijo. Konflikti se pojavljajo, kadar imamo ljudje nasprotujoča prepričanja, vrednote, cilje in interese. Konflikti so prisotni v vsakem odnosu in se jim je zelo težko izogniti. Do konfliktov pa pride, kadar se z nekom ne strinjamo, ne moremo sprejeti njihovih prepričanj, vrednot in rešitev. Vedno več konfliktnih situacij vpliva na to, da ljudje ne delujejo več optimalno, kar se kaže tudi v uspešnosti. Kadar nastopijo konflikti, moramo skupno sodelovati pri oblikovanju skupnih rešitev. In takšne rešitve pripeljejo do nekega skupnega cilja. Dokler pa pri konfliktu ne najdemo skupne rešitve in vztraja vsak pri svojem pogledu, tako dolgo tudi ne bomo našli rešitve konflikta. Najpomembnejše pri obvladovanju konfliktov je, da se njihovega obvladovanja lotimo takoj. Sicer je morda mamljivo pomisliti, da se bodo težave rešile kar same od sebe, vendar pa se to le redkokdaj zgodi, po navado se položaj še poslabša. Dokler bodo ljudje imeli svoja mnenja oziroma poglede na določene stvari, tako dolgo bodo prisotni tudi konflikti. Pomembno pa je tudi, kako se bomo lotili obvladovanja konfliktov. Če bomo tolerantni, če bomo sprejemali mnenja drugih ljudi in njihov pogled na določeno stvar, bomo konflikte tudi obvladovali in konfliktov bo tudi manj. Sposobnost obvladovanja konfliktov pa zagotavlja dolgoročen uspeh. Še le, ko bomo problem zaznali, ga bomo s skupnimi močmi lahko tudi rešili, s tem pa omogočili, da se bomo na delovnem mestu dobro počutili in bomo vse naloge dobro opravljali, kar ne bo prineslo zadovoljstva samo posamezniku, ampak celotni organizaciji.
Keywords: organizacija, vzgojno izobraževalni zavod, vzroki konfliktov v vzgojno izobraževalnem zavodu, posledice konfliktov, obvladovanje konfliktov, reševanje konfliktov, strokovni delavci, managerji, zadovoljstvo
Published: 23.02.2012; Views: 1826; Downloads: 197
.pdf Full text (973,52 KB)

10.
MANAGEMENTSKI VIDIKI KONFLIKTOV V ORGANIZACIJI X
Urška Lesjak, 2013, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo ugotavljali, kaj se dogaja z vidika managementa, z reševanjem konfliktov in komunikacijo v organizaciji. Reševanje konfliktov je pomemben del vsake organizacije, saj se s tem zagotovi zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu. Komunikacija pa poskrbi, da do konfliktov ne prihaja v tako veliki meri, če pa že pride do njih, pa dobra komunikacija poskrbi, da je reševanje hitro in učinkovito. V prvem, teoretičnem delu naloge smo razložili nekatere pojme komunikacije in konfliktov. Navedli smo nekaj definicij, ki se nanašajo na konflikte v organizacijah, pa tudi nekaj splošnih definicij. Konflikt je nasprotje, ki nastane zaradi nestrinjanj med člani organizacije ali pa med posamezniki v vsakdanjem življenju, zelo pomembno pri tem pa je, da se konflikt reši na primeren način. V tem delu naloge smo razložili nekaj metod, strategij in načinov reševanja konfliktov. V nalogo smo zajeli nekaj pojmov komuniciranja, saj je ravno komuniciranje izredno pomembno za reševanje konfliktov. Boljša kot je komunikacija med člani neke organizacije, učinkovitejše se rešijo konflikti ali pa do njih zaradi dobrega pretoka informacij sploh ne pride. Navedli smo nekaj splošnih definicij komuniciranja, vendar pa smo se bolj osredotočili na opredelitev poslovnega in organizacijskega komuniciranja ter na to, kako poteka proces komuniciranja v organizaciji. Opisali smo nekaj vrst, motenj in ovir procesa komuniciranja. Drugi del magistrske naloge se je nanašal na anketo, ki smo jo izvedli v izbrani organizaciji. Predstavili smo nekaj osnovnih podatkov organizacije x, nato pa smo podrobneje razložili pridobljene rezultate ankete. Anketirali smo 50 režijskih delavcev, ti so odgovarjali na zastavljena vprašanja zaprtega tipa. Dobljeni podatki so nas pripeljali do zanimivih spoznanj, s pomočjo katerih smo lahko ovrgli ali potrdili postavljene hipoteze. Na podlagi rezultatov ankete smo tako podali ključne ugotovitve in možne izboljšave. Po zapisanem v teoretičnem in empiričnem delu naloge lahko rečemo, da se konflikti v organizaciji x pojavljajo stalno, velik vpliv na njihovo reševanje pa ima komunikacija, torej pretok informacij iz enega dela organizacije v drugega. Če je ta pretok dober, potem v organizaciji komunikacija poteka zelo dobro, torej informacije krožijo in se ne izgubljajo. Zaposleni lahko z dobro komunikacijo rešijo nastale konflikte ali pa celo preprečijo nastanek novih.
Keywords: Konflikt, reševanje konfliktov, vrste, strategije, vzroki, posledice konfliktov, komunikacija, poslovno komuniciranje, proces in model komuniciranja, organizacija, management.
Published: 09.01.2014; Views: 833; Downloads: 178
.pdf Full text (1,37 MB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica