1.
KONSTRUKTIVISTIČNI PRISTOP PRI POUČEVANJU FIZIKALNIH VSEBIN - TLAK IN VZGONJasmina Kline, 2010, undergraduate thesis
Abstract: Poučevanje v šolah ne poteka več le na tradicionalni način, pri katerem učitelj snov razloži, pokaže demonstracijski eksperiment ter uro zaključi z utrjevanjem in z računskimi nalogami. V zadnjih dveh desetletjih so se pedagoške raziskave usmerile v preučevanje intenzivnejšega in aktivnejšega vključevanja učenca v delo. Alternativni način aktivnega poučevanja, ki so ga imenovali pristop vodenega odkrivanja, temelji na skrbno načrtovanem izboru eksperimentalnih in miselnih nalog ter diskusiji med učenci. Eden takšnih pristopov je konstruktivistični pristop poučevanja. Pri njem učitelj vodi učence, ti pa sami z eksperimentiranjem in diskusijo pridejo do novih spoznanj.
V diplomskem delu se osredotočamo na poučevanje osnovnošolske učne teme Tlak in vzgon, ki jo učenci obravnavajo v osmem razredu devetletne osnovne šole. Med seboj bomo primerjali dva razreda: v prvem bodo učenci spoznavali snov s konstruktivističnim pristopom, v drugem pa s tradicionalnim pristopom z elementi konstruktivizma.
Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu predstavljamo razlike dveh načinov konstruktivističnega pristopa v učenju, poučevanju, izvajanju eksperimentov in zgradbi učnih ur. V empiričnem delu pa predstavljamo evalvacijo uspešnosti obeh načinov konstruktivističnih pristopov.
Keywords: tlak, vzgon, poučevanje, konstruktivistični pristop, tradicionalni pristop z elementi konstruktivizma
Published in DKUM: 18.11.2010; Views: 4221; Downloads: 553
Full text (1,96 MB)