SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vloga družine pri otroku s kronično boleznijo
Barbara Vavkan, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Teoretična izhodišča: Kronična bolezen spremeni otrokov način življenja in njegove navade ter postavi otroku različne omejitve. Posledično otrok postane odvisen od staršev in medicinskega osebja. Pri večini otrok se zmanjša samostojnost, pojavita se strah in negotovost. Prvi reakciji staršev ob potrditvi diagnoze kronične bolezni sta šok in nepriznavanje, nato pa se starši soočijo z boleznijo in otroku maksimalno pomagajo. Vsaka družina, ki ima kronično bolnega otroka, spremeni svoj življenjski slog tako, da je najbolj primeren in koristen za otroka. Namen: Predstaviti vlogo družine pri otroku, ki ima potrjeno diagnozo kronične bolezni. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, ali se spremeni življenje družine s kronično bolnim otrokom in če se, na kakšen način. Metode: Pri izdelavi diplomskega dela smo uporabili deskriptivno metodo dela. Teoretična izhodišča smo predstavili s pomočjo domače in tuje literature. Za zbiranje podatkov smo uporabili anonimni anketni vprašalnik. V raziskavi je sodelovalo 25 staršev kronično bolnih otrok, ki so obravnavani v predšolskem dispanzerju in dispanzerju za šolske otroke in mladino v Zdravstvenem domu Velenje. Rezultati in diskusije: Podatki, ki smo jih pridobili z raziskavo, kažejo da v večini vse družine spremenijo svoj življenjski slog ob potrditvi diagnoze kronične bolezni otroka. Ugotovili smo tudi, da je vloga družine pri kronično bolnem otroku zelo pomembna, saj se otrok v družini, ki mu stoji ob strani in mu pomaga, počuti varnega in sposobnega obvladovanja svoje bolezni. Raziskava kaže, da celotna družina najpogosteje spremeni prehranjevalne navade in želi koristno preživeti prosti čas s kronično bolnim otrokom.
Keywords: otrok, kronična bolezen, družina, medicinska sestra, zdravstvena vzgoja, vloga družine, življenje
Published: 07.12.2011; Views: 2455; Downloads: 435
.pdf Full text (1,41 MB)

2.
3.
Alternativni vzgojni koncept po principih vzgoje za življenje
Nuša Novak, 2018, master's thesis

Abstract: Alternativni vzgojni koncepti imajo svoje začetke v reformski pedagogiki v Združenih državah Amerike, poznani kot progresivna pedagogika. Reformska pedagogika se naslanja na psihologijo in vzgojo pojmuje kot proces otrokovega naravnega razvoja. Osrednje mesto pripada otroku, h kateremu je učitelj zavezan. Reformskopedagoško gibanje se je pojavilo zaradi nezadovoljstva z obstoječim šolskim sistemom in željo po spremembi, humanizaciji šole. Posledično so se v preteklosti razvili številni vzgojni modeli in koncepti, med katerim je tudi koncept vzgoje za življenje, katerega filozofija prvotno izhaja iz Indije, dokončno pa ga je razvil Američan Donald Walters. Izdal je tudi istoimensko knjigo Vzgoja za življenje, v kateri so združena vsa načela in predlogi za spremembe v šolskem sistemu in poučevanju po principih vzgoje za življenje. V ZDA trenutno deluje pet osnovnih šol po tem konceptu, ena v Italiji ter pri nas v Ljubljani Osnovna šola Lila. V magistrskem delu smo analizirali program OŠ Lila in ga primerjali z obstoječima osnovnima šolama waldorfsko in montessori, ki poleg OŠ Lila v Sloveniji izvajata program po posebnih pedagoških načelih. Ugotovili smo, da imajo šole več skupnih značilnosti, ki izvorno izhajajo iz reformske pedagogike, in so si skladne v določenih elementih, kar pripisujemo vplivu šolske zakonodaje. Program OŠ Lila smo primerjali tudi s programom javne osnovne šole. Razlike so vidne predvsem v določenih didaktičnih posebnostih, predmetniku in socialnem vidiku šole. Na podlagi izobraževanja učiteljev smo spoznali, da je za poučevanje v alternativnih šolah ključno predvsem dodatno izobraževanje in usposabljanje v skladu z načeli, filozofijo in načinom dela, ki ga morajo učitelji sprejeti in usvojiti. Pri tem ima pomembno vlogo učiteljeva osebnost. V magistrskem delu smo se osredotočili še na možnosti vključevanja alternativnih konceptov v obstoječ šolski sistem. Dognali smo, da so javne šole v preteklosti uveljavile določene elemente alternativnih vzgojnih konceptov in šol, ki so pripomogli k izboljšanju šolanja in so v šolah prisotni še danes. Ne vidimo pa možnosti, da bi alternativni koncept postal nov način ali vzorec delovanja javne šole.
Keywords: alternativni vzgojni koncept, reformska pedagogika, progresivna pedagogika, vzgoja za življenje.
Published: 23.08.2018; Views: 195; Downloads: 57
.pdf Full text (721,33 KB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica