| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1071
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Razvoj humorja pri predšolskih otrocih : magistrsko delo
Maša Kokot, 2024, master's thesis

Abstract: Humor je eden temeljih vidikov človeške izkušnje in tako pomemben del posameznikovega in družbenega življenja tako odraslih kot otrok. Zaradi norčave narave so se njegovemu raziskovanju dolgo izogibali, prisotnost humorja v vzgoji in izobraževanju pa še danes velja za nekaj neresnega. Otroci v predšolskem obdobju so skupina, ki prevzema humorne prvine tako najmlajših otrok kot tudi odraslih in je s tem del humornega sveta obeh strani. Namen magistrske naloge je bil podrobneje raziskati razvoj humorja te skupine otrok ter ugotoviti, kaj so prednosti in slabosti vpeljevanja humorja v vzgojo in izobraževanje in ali je mogoče s humorjem slednje izboljšati. S pregledom slovenske in tuje literature v teoretičnem ter izvajanjem aktivnosti in izpolnjevanjem opazovalnih listov v praktičnem delu bomo skušali to dokaj neraziskano temo podrobneje opredeliti in s tem prispevati k idejam za izboljšanje kakovosti učno- vzgojnega procesa tako v vrtcih kot morebiti tudi šolah.
Keywords: humor, razvoj, predšolska doba, otroci, vzgoja
Published in DKUM: 04.02.2025; Views: 0; Downloads: 2
.pdf Full text (952,24 KB)

2.
Dejavnosti za področje družba, ki vključujejo razvijanje algoritmičnega mišljenja predšolskih otrok, ter priprava priročnika za vzgojitelje : diplomsko delo
Ana Bajc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili algoritmično mišljenje in razvoj algoritmičnega mišljenja pri predšolskih otrocih. Algoritmično mišljenje je ena izmed ključnih veščin, ki jih potrebujemo v današnjem digitalnem svetu. Je mišljenje, pri katerem izbrani problem razčlenimo na manjše dele ter ga sistematično in načrtno rešujemo. Algoritmično mišljenje predšolskih otrok lahko razvijamo preko dejavnosti z in brez uporabe digitalne tehnologije. Diplomsko delo je nastalo v času trajanja mednarodnega Erasmus projekta Algolittle, v katerem je bil eden od ciljev priprava aktivnosti za razvijanje algoritmičnega učenja. V praktično empiričnem delu diplomskemu delo smo zbrali učne priprave študentov iz različnih področij dejavnosti, ki smo jih analizirali po posameznih kriterijih in jih bomo kasneje uredili v priročniku. Rezultati so pokazali, da je večina učnih priprav vsebovala ustrezno vizualno didaktično gradivo za izvedbo dejavnosti, opisi metodičnih postopkov so bili pri večini priprav delno ustrezni, večina priprav je vsebovala ustrezne didaktične cilje, kar velja za priprave iz področij dejavnosti in za medpodročne priprave. Iz rezultatov je razvidno, da študenti potrebujejo več znanj pri zapisih didaktičnih dejavnosti, hkrati pa smo prikazali, da je tudi v predšolskem obdobju mogoče razvijati algoritmično mišljenje z in brez tehnologije in zakaj je to pomembno.
Keywords: algoritmično mišljenje, predšolska vzgoja, priročnik, družboslovje, dejavnosti za otroke
Published in DKUM: 28.01.2025; Views: 0; Downloads: 7
.pdf Full text (2,40 MB)

3.
Primerjava učinkovitosti strnjene in nestrnjene vadbe pri učenju košarkarskih prvin v 4. razredu : magistrsko delo
Merisa Dedić, 2024, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je bil pripraviti program za strnjeno in nestrnjeno vadbo pri učenju košarkarskih prvin v 4. razredu ter primerjati in analizirati učenčevo praktično znanje pred, takoj po zaključku in en mesec po zaključku strnjene in nestrnjene vadbe. Raziskavo smo izvedli z učenci 4. razreda Osnovne šole Franc Rozman Stane Maribor. Raziskava je temeljila na neslučajnostnem in namenskem vzorcu, v katerega je bilo vključenih 35 učencev. Program strnjene vadbe smo izvedli v petih zaporednih dneh in se je izvajal eno šolsko uro. Nestrnjeno vadbo pa smo izvedli v petih tednih, enkrat tedensko po eno šolsko uro. Pred, takoj po zaključku in en mesec po zaključku programa smo preverili učenčevo praktično znanje o osnovnih košarkarskih prvinah s pomočjo vnaprej določenih kriterijev. Kriterije smo razporedili v pet skupin ter jih točkovali od 1 do 5. Za obdelavo pridobljenih rezultatov smo uporabili statistični program IBM SPSS Statistics, v katerem smo uporabili t-test za odvisne vzorce, ko smo primerjali isto skupino v različnih časovnih intervalih. Primerjavo skupin, ki sta izvajali strnjeno in ne strnjeno vadbo, smo izvedli na način kvalitativne primerjave. Z raziskavo smo ugotovili, da obstajajo statistično pomembne razlike pri praktičnem znanju izvajanja osnovnih košarkarski prvin takoj po zaključku programa v primerjavi s stanjem en mesec po zaključku programa.
Keywords: športna vzgoja, mala košarka, košarkarske prvine, učenci
Published in DKUM: 24.01.2025; Views: 0; Downloads: 10
.pdf Full text (1,82 MB)

4.
Temne podlage kot izhodišče za likovne dejavnosti v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Timotej Auguštin, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Temne podlage kot izhodišče za likovne dejavnosti v predšolskem obdobju ima namen razširjenja raznolikosti likovno-vzgojne prakse z vključevanjem temnih podlag v praktično delo predšolskih otrok. To doseže z načrtovanjem in izvedbo šestih različnih likovno-vzgojnih dejavnosti v skupini otrok, starih od 4 do 6 let. Te vsebujejo uporabo raznolikih tem, motivov, tehnik ter oblik in metod dela. Dejavnosti so nato analizirane z uporabo psihološke, pedagoško-didaktične, materialne in snovne analize, prav tako pa so analizirana dela treh otrok iz vsake dejavnosti z analizami likovnih del po razvojnem, ustvarjalnem in materialno-tehničnem kriteriju. Ugotovili smo, da uporaba temnih podlag kot izhodišče za likovne dejavnosti pozitivno vpliva na otrokovo likovno ustvarjanje, v najožjem obsegu zaradi dodatne motivacije otrok in svežega načina dela pri likovno-vzgojnem delu. V diplomskem delu smo uporabili deskriptivno in neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja ter metode kvalitativne metodologije. Podatke smo zbirali v Vrtcu " Otona Župančiča" Slovenska Bistrica z neslučajnostnim vzorcem 20 otrok, starih od 4 do 6 let.
Keywords: Predšolski otrok, predšolska vzgoja, likovne dejavnosti, likovna didaktika
Published in DKUM: 12.12.2024; Views: 0; Downloads: 21
.pdf Full text (2,29 MB)

5.
Aktivna soudeležba študentov kot osnova za kakovosten študij
Jurka Lepičnik-Vodopivec, Maja Hmelak, 2015, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Študij je vedno odvisen od časa in prostora, v katerem poteka, ter tega, kako profesorji organizirajo delo. Postmoderna družba je družba nenehnih sprememb (kulturnih, političnih, družbenih), ki zahtevajo prilagajanje tako od posameznikov kot tudi organizacij. In zato je tudi študij, še posebno kakovost njegove izvedbe, močno odvisen od širših družbenih dogajanj in (ali pa še posebno) osebe (profesorja), ki je neposredno odgovorna za njegovo izvedbo. Kot protiutež profesorju je študent, torej oseba, željan novega znanja in dokazovanja svojih dosedanjih sposobnosti, spretnosti, znanja. Njune poti se srečujejo, da pa bi tudi sodelovala, si je treba prizadevati za aktivno udeležbo obeh. Avtorici v članku tako preučujeta problem kakovostnega študija z vidika aktivnosti študentov, predvsem se osredotočata na dejavnike in osebe, ki k temu pripomorejo, pa tudi načine za njegovo uresničitev. V prvem delu predstavljata teoretična izhodišča, pri čemer sta soočili razmišljanja različnih avtorjev (Apple 1992; Biutink 2009; Lepičnik Vodopivec 2002; Saracho in Spodek 2007 in drugi) ter podali odgovore na vprašanja o kakovostnem študiju preko aktivnosti samih študentov. Ob tem sta posegli tako na področje strokovnega izobraževanja in učenja kot tudi osebnostnega razvoja oseb, ki v procesu aktivnega študija sodelujejo (študentje in profesorji). V drugem delu predstavljata in utemeljujeta možnosti, načine in naloge za spodbujanje aktivnosti študentov. Osredotočili sta se na študij predšolske vzgoje in študente, ki se pripravljajo za poklic vzgojitelja predšolskih otrok. Konkretno sta prikazali primer naloge (priprava in izdelava ter predstavitev priročnika preko delnih nalog in zadolžitev) za spodbujanje aktivnosti študentov in hkrati utemeljili dosežke tako na strokovnem kot tudi osebnostnem področju študenta. Ob tem sta pojasnili, kakšen vpliv ima aktivna soudeležba med drugim na strokovni in osebnostni razvoj profesorja. V zaključku poudarjata pomembnost medsebojnega sodelovanja in nujnost samoaktivnosti študenta za kakovosten študij kot celoto in predvsem za kakovosten strokovni in osebnostni razvoj vseh udeleženih (študentov in profesorjev).
Keywords: aktivnost, študentje, študij, kakovost, učenje, predšolska vzgoja, strokovno izobraževanje, osebnostni razvoj
Published in DKUM: 11.10.2024; Views: 0; Downloads: 6
URL Link to full text

6.
Plesna improvizacija otrok, starih od pet do šest let : diplomsko delo
Sarita Završek, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je, preko opazovalnega protokola, spremljati plesno improvizacijo otrok v vrtcu in preveriti, ali obstajajo razlike med prvim in zadnjim opazovanjem. V teoretičnem delu naloge smo predstavili pomen plesa, ples v predšolskem obdobju in pomen gibalnega razvoja pri predšolskih otrocih. Opredelili smo tudi cilje, oblike, metode in naloge pri plesnih dejavnostih v vrtcu, pedagoška načela pri plesni vzgoji, gibalno-plesno ustvarjalnost otrok ter plesno improvizacijo. V praktičnem delu smo predstavili načrtovane in izvedene dejavnosti na podlagi metode improvizacije, ki smo jih izvedli v vrtcu s skupino otrok starih 5–6 let. Dejavnosti smo spremljali preko opazovalnega protokola, ki smo ga pripravili za namen raziskave. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja in metodo praktičnega dela z načrtnim opazovanjem otrok. Diplomsko delo prispeva k razumevanju pomembnosti plesne improvizacije pri predšolskih otrocih.
Keywords: plesna vzgoja, predšolski otroci, plesna improvizacija, plesna ustvarjalnost
Published in DKUM: 09.10.2024; Views: 0; Downloads: 55
.pdf Full text (1,43 MB)

7.
Uporaba slikanice Zadnja sladkorna penica za razvoj matematičnih spretnosti pri otrocih prvega starostnega obdobja : diplomsko delo
Tilen Požgan, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Uporaba slikanice Zadnja sladkorna penica za razvoj matematičnih spretnosti pri otrocih prvega starostnega obdobja se dotika področja zgodnjega učenja in poučevanja matematike s pomočjo otroške literature. V diplomskem delu smo v teoretičnem delu izpostavili pomembnost povezovanja med področjema matematike ter jezika, podrobno smo predstavili slikanico kot sredstvo za izobrazevanje ter njeno pomembno vlogo v urtcu. V okviru praktičnega dela diplomskega dela smo pripravili in izvedli dejavnosti na temo in vsebino slikanice Zadnja sladkorna penica. Dejavnosti smo izvedli v skupini otrok prvega starostnega obdobja. S pomočjo opazovalnih listov smo spremijali sodelovanje otrok pri pripravljenih matematičnih dejavnostih in ugotovili, da je slikanica Zadnja sladkorna penica lahko dobro izhodišče za osnovanje matematičnih dejavnosti, ki bi bile primerne za otroke prvega starostnega obdobja.
Keywords: Predšolska vzgoja, medpodročno povezovanje, matematika, slikanica, matematične dejavnosti.
Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 33
.pdf Full text (2,06 MB)

8.
Učni načrt
Marjeta Kovač, Nives Markun Puhan, Breda Lorenci, Leonida Novak, Jurij Planinšec, Iztok Hrastar, Karmen Pleteršek, Vesna Muha, 2011, professional monograph

Abstract: Učni načrt
Keywords: športna vzgoja, osnovna šola, učni načrt
Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 27; Downloads: 6
URL Link to full text

9.
Poznavanje in uporaba pravil šolskega reda med slovenskimi osnovnošolskimi učitelji : magistrsko delo
Lucija Planinšek, 2024, master's thesis

Abstract: Pravila šolskega reda so dokument, ki skupaj z vzgojnim načrtom in pravili hišnega reda deluje kot sredstvo vzgojnega delovanja v šolskem prostoru. Čeprav pravila šolskega reda in hišni red morda ne prejmejo toliko pozornosti kot vzgojni načrt, so kljub temu pomembna dopolnitev, saj urejajo vedenje učencev ter določajo pravice in dolžnosti vseh udeležencev v šolskem okolju. Njihov glavni namen je zagotavljanje varnega in strukturiranega učnega okolja, kjer se spoštujejo vrednote in normativni okvirji, kar omogoča učinkovito izvajanje vzgojno-izobraževalnih dejavnosti. Pomembnost pravil šolskega reda se odraža v njihovem vplivu na vsakodnevno delovanje šole, saj prispevajo k ohranjanju discipline in reda, kar je bistveno za dobro počutje učencev in učiteljev ter za ustvarjanje pozitivne šolske klime. Namen raziskave zaključnega dela je bil ugotoviti poznavanje in uporabo pravil šolskega reda med osnovnošolskimi učitelji ter njihovo mnenje o pogostosti posodabljanja teh pravil. V raziskavi je sodelovalo 311 osnovnošolskih učiteljev iz celotne Slovenije. Rezultati so pokazali, da učitelji dobro poznajo pravila šolskega reda, pri čemer učitelji z višjimi strokovnimi nazivi in razredniki ocenjujejo, da pravila poznajo bolje. Sodelovanje pri pripravi pravil je boljše med učitelji z višjimi nazivi in razredniki, pri čemer večina učiteljev meni, da to sodelovanje prispeva k izboljšanju učnega okolja. Učitelji s pravili šolskega reda seznanjajo učence in starše na različne načine, kot so pogovori, roditeljski sestanki in informacijsko-komunikacijska orodja. Pravila šolskega reda ocenjujejo kot koristna, zlasti pri urejanju uporabe pametnih naprav, obravnavi neprimernega vedenja in drugih disciplinskih vprašanj. Večina učiteljev podpira redno posodabljanje pravil, pri čemer se nagibajo k letni prilagoditvi glede na spremembe v šolskem okolju.
Keywords: vzgoja, izobraževanje, vzgojni načrt, pravila šolskega reda
Published in DKUM: 10.09.2024; Views: 43; Downloads: 93
.pdf Full text (2,01 MB)

10.
Načrtovanje in izvajanje likovnih dejavnosti z glino v drugem starostnem obdobju
Ela Wolf, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Načrtovanje in izvajanje likovnih dejavnosti z glino v drugem starostnem obdobju smo skozi izvajanje tematskega sklopa raziskovali možnosti načrtovanja in izvajanja likovnih dejavnosti na področju kiparstva, specifično pri delu z glino. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili teoretična izhodišča, vezana na praktični del naloge. Poglobili smo se v likovno področje – kiparstvo, kjer predelujemo likovno tehniko modeliranje z glino. Prav tako smo predstavili kiparske tehnike in materiale, glino z didaktičnega vidika, vidike uporabe gline ter značilnosti otrokovega razvoja oziroma likovne značilnosti. V teoretičnem delu smo skozi tematski sklop otroke spodbudili za ustvarjalno izdelovanje/modeliranje izdelkov iz gline. Ugotavljali smo, kaj narediti, da bo naš izdelek samostojno stal, izdelovali smo različne površine (hrapave, gladke) ter ugotavljali, kako izdelati različne komponente za različne stvari. Ugotovitve smo analizirali ter opazke zapisali.
Keywords: predšolska vzgoja, kiparstvo, likovne dejavnosti, glina.
Published in DKUM: 05.09.2024; Views: 54; Downloads: 20
.pdf Full text (6,84 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica