| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vertikalni sporazumi na trgu motornih vozil
Iva Černezel, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu so podrobno predstavljeni vertikalni sporazumi na trgu motornih vozil in njihovi učinki na konkurenco na notranjem trgu EU. Prikazan je razvoj na področju konkurenčnega prava, ki je botroval k omejitvam vertikalnih sporazumov, predvsem s poudarkom na modernem pristopu, razglašenim s sprejetjem Uredbe št. 2790/1999. Temu je v novelirani obliki sledila Uredba št. 330/2010, ki velja še danes. Predstavljena je uporaba člena 101 PDEU na vertikalne sporazume, zlasti uporaba člena 101 (1) PDEU v povezavi s členom 101 (3) PDEU. Uredba št. 330/2010 obsega skupinske izjeme, ki jih lahko koristijo vertikalni sporazumi in usklajena ravnanja, kadar bi ti sicer zapadli pod domet člena 101 (1) PDEU in s tem omejevali konkurenco na notranjem trgu. Prikazani so pogoji, pod katerimi vertikalni sporazum, kljub določenim omejitvam, ne bo zapadel pod člen 101 (1) PDEU, ampak pod člen 101 (3) PDEU. V magistrskem delu je predstavljena pomembnejša sodna praksa na področju konkurenčnega prava, ki se nanaša na prodajo motornih vozil, vzdrževanje in preprodajo rezervnih delov za motorna vozila, skozi katero se problematika, ki je značilna za sektor motornih vozil, najbolj odraža. Izpostavljena je potrošnikova korist, ki je velik problem še posebej zaradi dejstva, da ta najbolj neposredno vpliva na povprečnega evropskega potrošnika, ki mu ob nakupu motornega vozila stroški njegovega vzdrževanja pomenijo veliko finančno breme. Ravno zato sporazum, ki ima protikonkurenčne učinke in kot tak ne prinaša potrošnikove koristi v zadostni meri, ne more biti deležen posebnih ugodnosti kot vertikalni sporazum, ki jo. Opredeljeno je postopanje tako organov EU kot nacionalnih organov, saj bo, kadar gre za vertikalni sporazum, ki bi lahko imel omejevalne učinke na znaten del trga EU, za postopke zoper podjetja, ki so takšen sporazum sklenila, pristojna Komisija. Na nacionalni ravni, kjer sporazum ne bo imel znatnega vpliva na trgovino med državami članicami, ampak zgolj na trg znotraj ene države članice, bo pristojen nacionalni organ, ki je pri nas Agencija za varstvo konkurence. Predstavljeno je tudi delovanje Agencije za varstvo konkurence skupaj z nacionalnimi primeri, ki jih je na zadevnem področju vertikalnih sporazumov v sektorju motornih vozil do sedaj obravnavala. Skozi analizo vertikalnih sporazumov na trgu je avtorica v magistrskem delu ugotovila, da vse oblike vertikalnih sporazumov na trgu motornih niso skladne s členom 101 (3), kot tudi, da uporaba splošne Uredbe št. 330/2010 ni vedno primerna za uporabo v določenih sektorjih, zlasti kadar so, kot je to sektor motornih vozil, ti podvrženi še posebni ureditvi v posamični (sektorski) uredbi.
Keywords: konkurenca, selektivna distribucija, prodaja vozil, vzdrževanje vozil, potrošnikova korist
Published: 14.02.2020; Views: 446; Downloads: 99
.pdf Full text (592,19 KB)

2.
MODELIRANJE PROCESOV SERVISNE LOGISTIKE V FUNKCIJI RACIONALNEGA VZDRŽEVANJA ŽELEZNIŠKIH POTNIŠKIH VLEČNIH VOZIL NA SLOVENSKIH ŽELEZNICAH
Ludvik Pevec, 2016, master's thesis

Abstract: Zapletena gospodarska situacija v preteklem obdobju je vplivala tudi na železniški promet v celoti, ki je stagniral, kar se je odražalo tudi v Republiki Sloveniji; hkrati pa se je v podobnem položaju znašla tudi vzdrževalna dejavnost železniških vozil. Edina družba za vzdrževanje železniških vozil na področju RS, ki deluje v okviru Slovenskih železnic je kar v 90% dela vezana na nacionalnega železniškega operaterja, kar prinaša določene prednosti, predvsem zagotovljen obseg dela, hkrati pa tudi pomanjkljivost, kot neambicioznost v razvoju, tehnološko zaostajanje, neracionalno poslovanje, zato bo morala družba v prihodnosti bistveno spremeniti in optimizirati način poslovanja na vseh segmentih, da bo lahko ohranila prevladujoč položaj na področju vzdrževanja železniških vozil. Na Slovenskih železnicah se je izvedla reorganizacija celotnega poslovnega sistema, v osnovi se je organizacija prilagodila v skladu z evropskimi direktivami in zakonodajo in hkrati tudi s potrebami in specifiko prometnega in logističnega sistema Republike Slovenije, kar se posledično izkazuje v novih odvisnih družbah in njihovih povezavah. Glede na trenutno politiko vlade RS in zakonodajo naj bi v prihodnosti ostala železniška infrastruktura še naprej v 100% državni lasti, ostale družbe pa bi se lahko delno, ali tudi v celoti privatizirale. Te spremembe imajo in bodo imele odločilen vpliv v vzdrževalni dejavnosti železniških vozil in servisni logistiki, ki ni optimalna, ter prilagojena trenutnim in prihodnjim razmeram na trgu železniških storitev. Družbe, ki izvajajo železniški transport, iščejo najugodnejši način vzdrževanja za svoja vozila, tako že prihaja do velikega pritiska na optimizacijo vzdrževanja železniških vozil, servisno logistiko in s tem posledično na trenutno edinega vzdrževalca železniških vozil. Zaostrene razmere na trgu železniških storitev v RS pomenijo za edinega vzdrževalca železniških vozil prilagajanje tržnim razmeram in tudi poslovne priložnosti, saj lahko nudi svoje storitve vzdrževanja železniških vozil novim operaterjih železniških prevozov, na javni železniški infrastrukturi RS. Družba za vzdrževanje železniških vozil, ki deluje v okviru SŽ se prilagaja prihodnjim pogojem delovanja, to pa pomeni znotraj družbe prenovo poslovnih procesov, kar pomeni, izboljšati organizacijo na vseh področjih, zvišanje tehnološkega nivoja znanja in dela, kadrovsko prestrukturiranje, tržna preusmeritev in optimizacija logističnih procesov, prenova nabavnih procesov, predvsem pa je potrebno odpraviti najbolj pereč problem, ki je posledica več faktorjev, to pa je podaljševanje normiranih stojnih časov železniških vozil v rednih servisnih pregledih, kar posledično pomeni, manjšo razpoložljivost vozil v prometu in manj prihodkov. To problematiko je potrebno podrobno analizirati in jo reševati po delih s formiranjem modela servisne logistike železniških potniških vlečnih vozil, s pomočjo katerega bo mogoče ugotoviti bistvene dejavnike, ki vplivajo na čas zadrževanja železniških potniških vozil v servisnih pregledih, predvideti možne scenarije, ter podati rešitve z določeno mero verjetnosti. Kot rezultat raziskovanja je nastal model servisne logistike železniških potniških vlečnih vozil, ki omogoča analizo vpliva vseh ključnih dejavnikov (elementov) v procesu proizvodnje rednih planiranih servisnih storitve vzdrževanja železniških potniških vlečnih vozil, ki je bil verificiran in ga je pod določenimi pogoji mogoče uporabiti tudi pri vzdrževanju drugih vrste železniških vozil.
Keywords: servisna logistika, racionalno vzdrževanje železniških vozil, železniška potniška vlečna vozila, servisiranje železniških vlečnih vozil, elementi modela servisne logistike, model servisne logistike.
Published: 16.09.2016; Views: 855; Downloads: 70
.pdf Full text (2,55 MB)

3.
Vzdrževanje namenskih vozil
Goran Maučec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Gospodarske spremembe v zadnjem času silijo podjetja k vedno večji učinkovitosti. Tehnologije, ki so se uporabljale pred desetletji, so zastarele in neučinkovite. Zahteve po vedno boljšem delovanju strojev so vedno večje, saj je neprekinjen delovni proces v današnjem času nuja, odpovedi pa pomenijo stroške. Tako kot to velja za celotni gospodarski sektor še toliko bolj velja za transportno in logistično dejavnost. Nemoteno delovanje vozil je odvisno predvsem od dobrega sistema vzdrževanja, ki danes vključuje strokovnost, kakovost, dobro načrtovanje tega procesa, predvsem pa načrtovanje in obvladovanje stroškov. V diplomski nalogi je opisano vzdrževanje namenskih vozil. V teoretičnem delu naloge so opisane teoretične osnove vzdrževanja, v analitičnem delu pa smo analizirali stara in nova namenska vozila, smetarsko vozilo, samonakladalec in vozilo za kontejnerje. Predstavili smo ABC in FMEA analizo, v zaključnem delu diplomske naloge pa smo predlagali osnutek novega koncepta vzdrževanja in bistvene postavke preventivnega vzdrževanja. S tem bodo rezultati naloge pomagali vodilnim v podjetjih na boljše poglede vzdrževanja namenskih vozil.
Keywords: vzdrževanje, vzdrževanje namenskih vozil, proces vzdrževanja, preprečevanje zastojev
Published: 03.03.2016; Views: 881; Downloads: 157
.pdf Full text (2,11 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica