1.
REALKA V IDRIJI SKOZI KEMIKOVE IN ZGODOVINARJEVE OČIZvezdana Zelenik, 2010, undergraduate thesis
Abstract: Več znaš, več veljaš. Da je znanje zelo pomembno, so vedeli že naši predniki, ki so se še posebej zavzemali za razvoj šolstva na Slovenskem. O njem je že mnogo znanega, manj je bilo obdelano z vidika predmeta kemije, s čimer se ukvarja pričujoče diplomsko delo.
Najprej predstavlja razvoj šolstva na Slovenskem in posledično v Idriji v posameznih obdobjih ter prinaša podatke o realki v Idriji od leta 1901 do leta 1920 in njihovo interpretacijo, izključno navezujoče se na pouk kemije.
Na podlagi podatkov idrijskih Izvestij so predstavljeni predmetnik realke, učna vsebina in delež pouka naravoslovnih predmetov (prirodopisa, fizike, kemije in mineralogije), širše pa tudi učna vsebina pouka kemije na realki. Predstavljeni so učitelji kemije iz tega obdobja, opisan je kemijski laboratorij in našteti so tedanji učbeniki, ki so bili v rabi za pouk kemije.
Metode, uporabljene v diplomskem delu, so opredelitev problema, iskanje informacij, razvrščanje člankov in analiza podatkov (prevladuje deskriptivna metoda).
Četudi nam ti podatki ne podajajo celotne slike razvoja kemije na Slovenskem, so vseeno kar dober pokazatelj dejanskega stanja v obravnavanem obdobju, torej med letoma 1901 in 1920. Zato delo pomaga predstaviti vsaj delček zgodovine kemije na Slovenskem.
Keywords: Ključne besede: razvoj šolstva, učni načrt, vsebina naravoslovnih predmetov, vsebina kemije, učitelji kemije, kemijski laboratorij, kemijski učbeniki.
Published in DKUM: 23.07.2010; Views: 2446; Downloads: 169
Full text (12,92 MB)