| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 27
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Eksplicitna spolna spletna vsebina in mladostniki: indikatorji duševnega zdravja in tvegana vedenja : indikatorji duševnega zdravja in tvegana vedenja
Živa Pirc, 2023, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je bil izvesti pilotno kvalitativno študijo in osrednjo kvantitativno študijo ter ugotoviti, ali obstaja povezava med uporabo eksplicitnega spolnega spletnega gradiva in duševnim zdravjem ter tveganimi vedenji. V kvalitativni pilotni študiji (N = 4) smo uporabili metodo utemeljene teorije. Na podlagi analize polstrukturiranih intervjujev smo izdelali konceptualni model razumevanja dinamike in vplivov eksplicitne spolne spletne vsebine na mladostnike. V osrednji kvantitativni študiji (N = 150) smo poleg demografskih vprašanj uporabili vprašalnike DASS-21, UCLA, WHO-5, CD-RISC-10, PPCS-6 in SRBS. Rezultati so pokazali, da mladostniki v primerjavi z mladostnicami pogosteje uporabljajo tako eksplicitno spolno spletno vsebino kot tudi dnevno uporabljajo več takih vsebin. Pogostost uporabe eksplicitne spolne spletne vsebine je pozitivno povezana z depresivnostjo, s problematično rabo eksplicitne spolne spletne vsebine, tveganim spolnim vedenjem, kajenjem in z alkoholom. Ugotovili smo tudi, da zgodnejša izpostavljenost eksplicitni spolni spletni vsebini napoveduje pogostost uporabe eksplicitne spolne spletne vsebine in problematično rabo eksplicitne spolne spletne vsebine; uporaba alkohola in tvegano spolno vedenje pa napovedujeta problematično rabo eksplicitne spolne spletne vsebine. V luči teh ugotovitev, ki poudarjajo potrebo po večji ozaveščenosti, izobraževanju in intervencijah, bi bilo treba mladostnikom pomagati razviti zdrav odnos do spolnosti in kritično razmišljanje o eksplicitnih spolnih spletnih vsebinah.
Keywords: eksplicitna spolna spletna vsebina, indikatorji duševnega zdravja, tvegana vedenja, mladostniki
Published in DKUM: 16.11.2023; Views: 397; Downloads: 39
.pdf Full text (4,66 MB)

2.
Informacijske tehnologije za urejanje vsebin digitalnega marketinga
Špela Šilak, 2023, master's thesis

Abstract: Vsebinski marketing je eden izmed strateških pristopov, ki ga podjetja vse bolj uporabljajo v svojem poslovanju. Preko tega želijo svoje potencialne odjemalce privabiti in jih vključiti v ciljno občinstvo. Dandanes, ko smo skoraj vsak dan soočeni z različnimi promocijami izdelkov oziroma reklamami po oglasnih panojih, na televiziji, družbenih omrežjih, po elektronski pošti, se je vsebinski marketing izkazal za boljšo strategijo. Ta nam je omogočil skleniti pomenljive odnose s potencialnimi odjemalci. Tako se tukaj namesto promoviranja izdelka oziroma storitve pojavlja vsebina s pomembnim sporočilom. Le-to pomeni za potencialne odjemalce dodatno vrednost , saj ima poučno, zabavno ali navdihujočo vsebino, ki neposredno ne prodaja ničesar. Preko takšne vsebine se v prvi vrsti ustvarjajo vezi oziroma odnosi s potencialnimi odjemalci, kjer se podjetje lahko postavi v vlogo zaupanja vredno in avtoritativno znotraj njene panoge. Prav tako se lahko razvije takšna vsebina, ki obravnava specifične probleme in izzive, ki lahko pomagajo bralcem.
Keywords: Informacijske tehnologije, digitalni marketing, urejanje, vsebina, orodja digitalnega marketinga.
Published in DKUM: 10.10.2023; Views: 258; Downloads: 18
.pdf Full text (2,58 MB)

3.
Dejavniki kredibilnosti sintetične vsebine : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Domagoj Kalšan, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Sintetična vsebina krepi svojo prisotnost v digitalnem prostoru že nekaj let. Vsakodnevno raziskovalci z celega sveta odkrijejo nove načine ustvarjanja dovršene sintetične vsebine. Na različne načine želijo ustvariti popolno sintetično vsebino, ki jo uporabniki ne zmorejo ločiti od avtentične vsebine. Sintetična vsebina v svoji osnovi ni škodljiva in se odlično uporablja za popravljanje končnih izdelkov. Takšne tehnologije se že dolgo poslužuje filmska industrija, oglaševalske in tržne agencije ter drugi. Uporaba algoritmov za ustvarjanje sintetične vsebine zmanjša ceno in čas, ki sta potrebna za ustvarjanje dovršenih posnetkov. Zaradi učinkovitosti sintetične vsebine in njene lahke uporabe se je sintetična vsebina hitro začela uporabljati tudi v škodljive namene. V veliki meri je prizadela znane osebnosti in predvsem ženske, saj se je njena uporaba hitro razširila v industrijo za odrasle. Poleg uničevanja ugleda posameznikov je sintetična vsebina velikokrat uporabljena v politične namene in ustvarjanja kaosa. Zaradi povečanega števila škodljive sintetične vsebine so začele korporacije in ustanove pospešeno razvijati algoritme, ki bi bili sposobni prepoznati sintetično vsebino. Ker tudi uporabniki, ki so seznanjeni z obstojem sintetične vsebine ugibajo pri njeni prepoznavi, smo želeli ugotoviti človeško sposobnost prepoznave sintetične vsebine. Področje človeške prepoznave sintetične vsebine je premalo raziskano. Da bi ugotovili kateri dejavniki vplivajo na človeško prepoznavo sintetične vsebine smo izvedli kvazi eksperiment. Anketiranci so bili na kratko seznanjeni z sintetično vsebino in so poizkušali pravilno ugotoviti v katerih posnetkih je bila prisotna sintetična vsebina. Naše delo je le majhen korak v ugotavljanje dejavnikov kredibilnosti sintetične vsebine, z njem pa želimo povečati zanimanje za to področje.
Keywords: diplomske naloge, sintetična vsebina, manipulacija posnetkov, nevronske mreže
Published in DKUM: 03.08.2022; Views: 653; Downloads: 106
.pdf Full text (1,57 MB)

4.
Steganografski algoritem za skrivanje podatkov v digitalnem videu : magistrsko delo
Jan Henčič, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu predstavimo moderno steganografsko metodo za shranjevanje skrivnih podatkov v video vsebine ter omogočimo skrivanje poljubnih sporočil v izbrane odseke video posnetka. Posnetek najprej pretvorimo v frekvenčno domeno s pomočjo diskretne kosinusne transformacije, kamor se nato shranijo podatki s pomočjo metode F5. Skrivni podatki so pred shranjevanjem dodatno zaščiteni s kriptiranjem. Stisnjeni posnetki se nato v pretočni obliki preko mreže pošljejo prejemniku. Prejemnik izvede inverzni postopek in izloči skrivna sporočila. Pri steganografiji je bistveno, da ostane obstoj komunikacije prikrit. Zaradi tega je v delu izvedena tudi primerjava podobnosti izvornih posnetkov s tistimi, ki imajo v sebi skrite podatke. V rezultatih pokažemo, da večja količina skritih podatkov bolj vpliva na kvaliteto, kar je bolj opazno pri animacijah in posnetkih nižje ločljivosti. Najbolj primerni za shranjevanje podatkov so naravni posnetki višjih ločljivosti.
Keywords: skrivanje podatkov, steganografija, frekvenčna domena, video vsebina
Published in DKUM: 09.03.2020; Views: 1034; Downloads: 143
.pdf Full text (5,34 MB)

5.
Uporabniška vsebina kot orodje marketinških odnosov z javnostmi na spletu : magistrsko delo
Jakob Šuster, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga preučuje uporabniško vsebino na YouTube-u z vidika marketinških odnosov z javnostmi. Ugotovili smo, da video blog ali vlog, kot izrazit primer te vsebine, omogoča blagovnim znamkam in podjetjem številne priložnosti za oblikovanje mnenj njihovih ciljnih skupin. Izjemna gledanost in priljubljenost ustvarjalcev vlogov, t.i. vlogerjev, predstavljata njihovo izhodišče moči vplivanja. Plasiranje taktično usmerjenih sporočil skozi vloge je tako postalo del vsake gledalčeve izkušnje na YouTube-u, kar smo dokazali z analizo umeščanja izdelkov. Hkrati nas je zanimalo, ali obstaja podobnost v načinu ustvarjanja tovrstne vsebine in umeščanja izdelkov pri različnih vlogerjih. Odgovore in spoznanja na to smo našli v široki paleti preučenih sorodnih študij, ki smo jih povezali v splošen komunikacijski model vlogerja. Gre tudi za najpomembnejši rezultat našega raziskovanja, saj predstavlja osnovo za analizo vsakega vlogerja.
Keywords: družbeni mediji, marketinški odnosi z javnostmi, marketing, uporabniška vsebina, user-generated-content, YouTube, vlog, vloger, umeščanje izdelkov
Published in DKUM: 21.11.2019; Views: 1396; Downloads: 125
.pdf Full text (4,72 MB)

6.
Pomen načela omejenega kroga stvarnih pravic za razumevanje stvarnopravnih razmerij
Ana Kac, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Pomen načela omejenega kroga stvarnih pravic za razumevanje stvarnopravnih razmerij zajema opredelitev načela numerus clausus stvarnih pravic in drugih stvarnih načel, ki so z njim tesno povezana. V našem pravnem redu so stvarne pravice izključujoče in nastanejo samo po volji zakona in ne po volji posameznih subjektov. Njihova tipska prisila bistveno pripomore k varnosti pravnega prometa. Pravice stvarnega prava so določene v 2. členu Stvarnopravnega zakonika , pravna teorija pa jih razvršča v dve kategoriji. V prvo kategorijo spada lastninska pravica, kot temeljna pravica stvarnega prava. V drugo kategorijo se uvrščajo vse druge stvarne pravice, ki so izvedene iz lastninske pravice in jih poimenujemo stvarne pravice na tuji stvari ali omejene stvarne pravice. Te pravice so zastavna pravica, služnosti, pravica stvarnega bremena in stavbna pravica. Prav tako kot zakon določa omejeno število stvarnih pravic, pa je predpisana tudi njihova vsebina, ki je stranke prostovoljno ne morejo spreminjati. Bistvo magistrske naloge temelji na numerus clausus stvarnih pravic v širšem smislu, ki zajema kogentno določeno vsebino posameznih stvarnih pravic in pravni temelj nastanka, prenosa in prenehanja teh pravic. Najpomembnejša je lastninska pravica, saj se na podlagi 13. člena SPZ zakonska določila o lastninski pravici glede pridobitve, prenosa, varstva in njenega prenehanja, smiselno uporabljajo tudi za nastanek in prenos ostalih stvarnih pravic. Niso pa zakonska pravila za vse stvarne pravice določena v enakem obsegu in enako strogo, npr. pri služnosti in pravici stvarnega bremena se lahko njihova vsebina določi šele na podlagi konkretnega pravnega razmerja.
Keywords: stvarnopravna razmerja, stvarne pravice, načelo numerus clausus, nastanek, vsebina, prenehanje stvarnih pravic.
Published in DKUM: 22.01.2019; Views: 2587; Downloads: 188
.pdf Full text (907,36 KB)

7.
Otrokova največja korist kot pravni standard v družinskopravnih zadevah
Daša Gita Lainšček, 2018, master's thesis

Abstract: Otrok je vsako človeško bitje, ki je mlajše od 18 let. Na takšni definiciji otroka temeljijo slovenska zakonodaja in mednarodni pravni viri. Predvsem zaradi svoje starosti in s tem povezane neizkušenosti, nezrelosti ter ranljivosti velja, da otrok potrebuje zaščito, varstvo in pomoč. Intenziteta zaščite otrok, pomen njihovih pravic in vsebina so se z leti ter vzporedno z razvojem družbe spreminjali. Otrok je postal subjekt, ki mu pripadajo lastne pravice. V trenutno veljavni zakonodaji lahko najdemo različne pravne institute, ki otroka varujejo v številnih življenjskih situacijah, v katerih se lahko znajde. Pri vseh dejavnostih, ki neposredno ali posredno zadevajo otroka, ne glede na to, ali jih vodijo državne ali zasebne ustanove za socialno varstvo, sodišča, upravni organi ali zakonodajna telesa, mora biti načelo otrokove največje koristi glavno vodilo. Gre za pravni standard, ki ga je potrebno zapolniti v vsakem konkretnem primeru. Upoštevati je treba okoliščine, ki posamezni primer opredeljujejo ter ga konkretizirajo. Najpomembnejši mednarodno pravni dokument, ki se dotika vprašanja otrokovih pravic ter izrecno uveljavlja načelo otrokove največje koristi kot vodilo pri odločanju v zadevah, ki se tičejo otrok, je Konvencija Združenih narodov o otrokovih pravicah. Sklicevanje na to izredno pomembno načelo najdemo še v številnih drugih pravnih aktih, mednarodnih in nacionalnih razsežnosti. Zaradi nedoločenosti tega pravnega standarda se sodniki, strokovni delavci in drugi v praksi velikokrat srečujejo s težavami pri njegovi opredelitvi. Kot vodilo otrokove koristi jim predstavljajo določena splošna pravna načela, otrokove pravice, pravice in dolžnosti staršev ter drugi instituti prava, ki otroka skušajo zaščititi ter mu nuditi vso potrebno varstvo.
Keywords: otrok, načela družinskega prava, pravni standard, otrokova največja korist, vsebina otrokove koristi, otrokove pravice, dolžnosti staršev
Published in DKUM: 03.07.2018; Views: 2497; Downloads: 478
.pdf Full text (1,27 MB)

8.
ANALIZA VSEBIN IZOBRAŽEVALNIH PROGRAMOV V SLOVENIJI IN TUJINI ZA IZVAJANJE ZDRAVSTVENE NEGE NA DOMU IN V LOKALNI SKUPNOSTI
Martina Horvat, 2016, specialist thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Zaradi demografskih in družbenih sprememb ter sprememb na drugih ravneh zdravstvenega varstva se intenzivnost in zahtevnost obravnave pacientov v domačem okolju povečujeta. Diplomirane medicinske sestre, ki izvajajo zdravstveno nego na domu in v lokalni skupnosti, bodo morale okrepiti preventivno delovanje in dejavno prispevati k zmanjševanju neenakosti v zdravju. Prevzeti bodo morale tudi nekatere nove (stare) vloge, saj imajo pomembno vlogo pri doseganju ciljev v resolucijah in nacionalnih programih, sprejetih v preteklih letih v Republiki Sloveniji. Ministrstvo za zdravje RS je v Resoluciji o nacionalnem planu zdravstvenega varstva 2016-2025 "Skupaj za družbo zdravja" predvidelo tudi nadgradnjo in krepitev patronažne dejavnosti, čemur mora slediti tudi nadgradnja izobraževanja na področju zdravstvene nege na domu in v lokalni skupnosti. Namen: Namen specialističnega dela je bil podati osnutek predloga nadgradnje vsebin za izobraževanje na področju zdravstvene nege na domu in v lokalni skupnosti v prihodnje na dodiplomski in podiplomski ravni, a tudi za organiziranje vseživljenjskega izobraževanja. Metodologija: Pri izdelavi specialističnega dela smo uporabili deskriptivno in primerjalno metodo na osnovi pregleda literature. Rezultati: Ugotovili smo, da obstajajo številni dokumenti, v katerih so posebej opisane vsebine izobraževanja za diplomirane medicinske sestre na visokošolskem strokovnem študijskem programu prve stopnje Zdravstvena nega za izvajanje zdravstvene nege na domu in v lokalni skupnosti. Po pregledu učnih načrtov petih visokošolskih zavodov in predmetnikov vseh osmih visokošolskih zavodov smo s primerjavo ugotovili, da obstajajo razlike v številu ur, ECTS, temeljni in dodatni literaturi ter nekaterih vsebinah izobraževanja. Izobraževanje za diplomirane medicinske sestre, ki izvajajo zdravstveno nego na domu in v lokalni skupnosti v Sloveniji, ne sledi v celoti zahtevam, ki jih patronažnemu varstvu nalagajo dokumenti, sprejeti na državni ravni. Pri primerjavi izobraževanja za diplomirane medicinske sestre, ki izvajajo zdravstveno nego na domu in v lokalni skupnosti v Sloveniji, z državami, kjer za izvajanje zdravstvene nege na domu in v lokalni skupnosti zadostuje dodiplomska izobrazba, ugotavljamo, da ni razlik med izobraževanjem za diplomirane medicinske sestre za izvajanje zdravstvene nege na domu in v lokalni skupnosti v Sloveniji in v tujini. Pri primerjavi z Združenim kraljestvom Velike Britanije in Severne Irske, Združenimi državami Amerike, Avstralijo in Irsko pa ugotavljamo, da razlike obstajajo, saj se v omenjenih državah za delo na tem področju zahteva podiplomsko izobraževanje. Sklep: Predlagamo, da se akreditira podiplomski študijski program za izpopolnjevanje Zdravstvena nega na domu in v lokalni skupnosti, ki bo oblikovan na osnovi predlaganih vsebin za nadgradnjo izobraževanja, ki smo jih oblikovali na podlagi pregleda literature. Ovrednoten naj bo s 60 ECTS točkami. Izvajalci programa ga lahko nadgradijo in dvignejo na višje ravni, 120 ECTS točk ali več. Študij na podiplomskem študijskem programu mora študente pripraviti za prihodnje vloge in odgovornosti z zagotavljanjem temeljnega znanja in spretnosti, ki jim bodo omogočale nadaljnji razvoj skozi vseživljenjsko učenje.
Keywords: zdravstvena nega na domu in v lokalni skupnosti, nacionalni programi, strategije, mednarodne usmeritve, načini in vsebina izobraževanja
Published in DKUM: 10.10.2016; Views: 1659; Downloads: 240
.pdf Full text (943,79 KB)

9.
YouTube kot platforma za prenašanje vsebin
Maja Ozvatič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je raziskati, kakšne možnosti omogoča YouTube uporabnikom kot platforma za prenašanje vsebin. Pri tem me zanima, kaj platforma ponuja, kakšne so omejitve pri njeni uporabi, kakšen je kakovostni video; kako lahko uporabniki s pomočjo platforme uspejo in ali je tako mogoč zaslužek ter ali YouTube sodi med vodilne platforme za prenašanje vsebin. Uporabljeni so strokovna in znanstvena literatura, pisni in elektronski viri, narejena je analiza štirih uspešnih YouTube kanalov. Z raziskavo je potrjeno, da je YouTube uspešna platforma za prenašanje vsebin; zanimivo pa bi bilo narediti podrobnejšo raziskavo o monetizaciji in doseganju uspeha na platformi.
Keywords: YouTube, uspeh, monetizacija, vsebina, kakovost
Published in DKUM: 06.09.2016; Views: 1606; Downloads: 211
.pdf Full text (1000,82 KB)

10.
ODKRIVANJE GOVORNO-JEZIKOVNIH MOTENJ PRI 5-LETNIKIH
Barbara Brec, 2015, master's thesis

Abstract: Govorno-jezikovnih težav je v zadnjih nekaj letih vse več, kljub temu pa jih danes logopedi hitreje odkrijejo in odpravijo. Na kvaliteto logopedske obravnave vplivajo predvsem višji nivo znanja, večje število raziskav in odkritij, novi merski instrumenti, diagnostična sredstva ter poznavanje dejavnikov, ki vplivajo na govor. Prav tako se govorne in jezikovne težave hitreje odpravijo, če gre za zgodnje odkritje, ko je otrok še majhen. Preventiva oziroma sistematični pregledi so zato izredno pomembni kot tudi sodelovanje logopeda z zdravstvenim osebjem in otrokovimi starši. Prepoznavanje primanjkljajev in motenj na področju govora ter jezika zahteva celostno obravnavo, ki ne sega le na ozko področje artikulacije. Logoped mora biti pozoren na otrokov govor, na dihanje, požiranje in govorila, prepoznati mora pravilno artikulacijo, tempo govora, agramatično izražanje ter disfonijo (Globačnik, 1999). Če je pri otroku potrebna nadaljnja logopedska obravnava, je pomembno, da ugotovi vse razloge, ki vplivajo na zaostajanje v govornem razvoju. V teoretičnem delu smo dejavnike raziskovanja predstavili s pomočjo slovenske in tuje literature. V raziskavi smo na podlagi že izdelanih merskih instrumentov ugotavljali možne dejavnike za govorni razvoj. Preverjali smo kvaliteto izgovora, glasu, pravilno zaporedje glasov, kvaliteto pripovedovanja, ritem govora in ustreznost ter neustreznost govoril. Vključenih je bilo 100 petletnih otrok, pri katerih je bil testiran izdelan instrument, splošne podatke o otroku pa so izpolnili njegovi starši.
Keywords: Govorno-jezikovne motnje, govorno-jezikovni razvoj, dejavniki govornega razvoja, govorna vsebina, petletniki
Published in DKUM: 19.08.2016; Views: 3669; Downloads: 606
.pdf Full text (1,41 MB)

Search done in 5.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica