| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 28
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
2.
USPOSABLJANJE KADROV KOT DEJAVNIK RAZVOJA ORGANIZACIJE
Lara Radonjič, 2010, master's thesis/paper

Abstract: Raziskovalnoteoretična zasnova pričujoče magistrske naloge je zahtevala poglobitev v izredno široka, dopolnjujoča se in soodvisna področja, ki jih ni mogoče razumeti brez kompleksnih družbenih sprememb v evropskem prostoru. Analiziranje politike v določenem okolju in obdobju dokazuje, kako pomembno je razumevanje vseživljenjskega usposabljanja, kako pomembno je voditi in usmerjati organizacijo z znanjem in modrostjo, z ustvarjalnostjo. Samo povezanost usvojenega znanja z možnostjo uporabe in nadgradnje le-tega z vseživljenjskim usposabljanjem vodi k razumevanju kompleksnosti ne le ekonomije, temveč sodobne družbe in njene politike. Ali povedano drugače: brez enakomerne rasti znanja ni mogoče ustvarjati socialne kohezije in posledično nadzora nad socialno diferenciacijo. Sodobni čas je prinesel pri oblikovanju družbenih ciljev številne spremembe, ki se kažejo tudi v odnosu med znanjem in usposobljenostjo za delo, torej pri uporabnosti znanja, ki kaže svojo kompetentnost le, če ima učenje oziroma znanje svoj uporabni smisel. Le-tako razumljeno vseživljenjsko usposabljanje bo postalo tisti družbeni dejavnik, ki bo v 3. tisočletju zmanjševal posameznikovo odtujenost, socialno neenakost. Središčno os magistrske naloge predstavljata dve področji: vseživljenjsko usposabljanje in organizacija »kot sistem ljudi, sredstev in virov« (Kralj, 2003, 62). Vseživljenjsko usposabljanje smo opredelili v nalogi kot planiran napor, da bi zaposleni dosegli in si pridobili nova vedenja, nova znanja, ki so povezana z določenim delom. Uspešne bodo danes zgolj tiste organizacije, ki bodo upravljale z znanjem, kar pomeni, da bodo znale znanje vrednotiti, ga poiskati, nadgrajevati in seveda uporabiti. Znanje kot glavni ekonomski kapital je posledica umskega razglabljanja in raziskovanja, zasnovanega na izkušnjah, vednosti in znanosti. Z vidika odločanja v organizaciji pa moramo dodati še pojem modrosti, ki pomeni umno rabo znanja z upoštevanjem različnosti organizacijskih struktur, okolij ter usklajenosti z vseživljenjskim usposabljanjem. Vemo, da je človek neusahljiv vir za ustvarjalno dejavnost in prav zato je ključno poslanstvo menedžerjev v spodbujanju sodelavcev k usposabljanju, k permanentnemu samoizobraževanju. In ko govorimo o kadrih v organizaciji, govorimo tudi o odnosu med ljudmi, lahko pa govorimo tudi o odnosu organizacije do ljudi, kar pomeni pravzaprav odnos odločevalcev do izvajalcev. Taka zasnova obravnavanj kadrov je v nalogi opisana kot avtoritaren pristop, njena sodobna različica, zasnova organiziranosti in organizacijskih odnosov pa mora temeljiti na nehierarhični lestvici, ki uveljavlja demokratično oziroma poliarhično odločanje. In prav to je zasnova ustvarjalnega sodelovanja, ki vključuje z vso odgovornostjo tudi vseživljenjsko usposabljanje posameznika. In prav tako razumljeno in uresničeno vseživljenjsko usposabljanje bo postalo tisti pomembni družbeni dejavnik, ki bo v 3. tisočletju zmanjševal posameznikovo neenakost in odtujenost.
Keywords: Ključne besede: vizija organizacije, poslanstvo organizacije, struktura, strategija, učenje, izobraževanje, usposabljanje, človeški viri, učeči posameznik, učeča družba, vseživljenjsko učenje, znanje
Published: 01.10.2010; Views: 3353; Downloads: 697
.pdf Full text (2,22 MB)

3.
METODE IN OBLIKE DELA V IZOBRAŽEVANJU ODRASLIH
Milada Goljat, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Vseživljenjsko učenje oz. izobraževanje je zelo široko področje, ki se pojavlja praktično povsod okoli nas. Del tega področja je tudi izobraževanje odraslih, ki ga srečujemo v različnih oblikah in razsežnostih. Vse več ljudi se namreč zaveda, da je znanje temeljna pot do uspeha, zato se posamezniki vključujejo v procese izobraževanja v vseh obdobjih svojega življenja, tudi v odraslem obdobju. Ker pa znanje izredno hitro zastari, je pogoj za dobro opravljanje dela in kvalitetno življenje v družbi nenehno dopolnjevanje in izpopolnjevanje obstoječih znanj. Namen diplomske naloge je na primeru Andragoškega zavoda Maribor — Ljudske univerze ugotoviti, kdo in zakaj se vključuje v izobraževanja, kakšni so odnosi med udeleženci izobraževanj in andragoškimi delavci, še posebej pa nas je zanimalo, kako kvalitetni so učni programi v izobraževanju odraslih. Na kvaliteto vpliva več dejavnikov, mi smo se podrobneje dotaknili učnih metod in oblik dela. S pomočjo dveh anketnih vprašalnikov smo izvedli raziskavo, katere rezultati so pokazali, da je veliko udeležencev v izobraževanju odraslih starostnikov, katerim je glavni motiv za udeležbo na izobraževanjih druženje in osebnostni razvoj. O svojih mentorjih / učiteljih imajo zelo pozitivno mnenje, tako kot tudi o samih izobraževalnih programih. Pokazalo se je tudi, da je uporaba učnih metod zelo raznolika in da imajo odrasli veliko možnosti pri vključevanju v različne oblike dela oz. izobraževanja, med katerimi pa so glede na število udeležencev v ospredju tečaji.
Keywords: izobraževanje odraslih, andragogika, vseživljenjsko učenje, odraslost, učne metode, oblike izobraževanj
Published: 06.07.2010; Views: 6422; Downloads: 1576
.pdf Full text (912,57 KB)

4.
IZOBRAŽEVANJE KOT FUNKCIJA KVALITETE DELOVNEGA ŽIVLJENJA V ZAVAROVALNICI TRIGLAV, D.D.
Iztok Šekoranja, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava izobraževanje kot funkcijo kvalitete delovnega življenja na primeru Zavarovalnice Triglav s poudarkom na motivaciji za izobraževanje, ki je pogoj za uspešno izobraževanje tako udeležencev kot izvajalcev izobraževanj. Tako teoretični del prikazuje splošno teorijo motiva in motivacije, uporabo teorij pri motivaciji za izobraževanje, kvaliteto delovnega življenja in vseživljenjsko učenje. Raziskovalni del temelji na analizi stanja na področju izobraževanja v izbrani organizaciji na osnovi aktivne udeležbe zaposlenih v izbrani organizaciji. Na osnovi analizirane literature in lastnega empiričnega dela v zadnjem poglavju potrjujem hipoteze povezane z izobraževanjem glede; vpliva izobraževanja na kvaliteto delovnega življenja, večje podpore delovnega okolja vpliva na večjo motivacijo za izobraževanje in ugodnejših izhodiščnih psiho-socialnih dejavnikov,ki vplivajo na večjo motivacijo za izobraževanje posameznika.
Keywords: izobraževanje, motivacija, delovno okolje, vseživljenjsko učenje
Published: 26.08.2010; Views: 1952; Downloads: 148
.pdf Full text (1,52 MB)

5.
6.
IZOBRAŽEVANJE ZA VSEŽIVLJENJSKO IZOBRAŽEVANJE V OSNOVNI IN SREDNJI ŠOLI
Katja Krevs, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava izobraževanje za vseživljenjsko izobraževanje v osnovni in srednji šoli. V teoretičnem delu sta natančneje opredeljena pojma vseživljenjsko izobraževanje in vseživljenjsko učenje. V nadaljevanju obravnava Strategijo vseživljenjskega učenja v Sloveniji, ki jo je leta 2007 izdala posebna komisija, in njene cilje. Analizira tudi cilje v osnovni in srednji šoli, kjer sintagme vseživljenjsko izobraževanje sploh ni. Obravnava ključne kompetence, ki so potrebne za vseživljenjsko izobraževanje, jih definira, predstavi njihove različne značilnosti ter področja uporabe. V nadaljevanju predstavi ključne kompetence in razloži, kako se kompetenca razvija. Predstavi tudi nove kompetence, vloge in metode poučevanja učiteljev, ki so potrebne za izobraževanje učencev za vseživljenjsko izobraževanje. Glavni namen diplomskega dela je proučiti vzgajanje in izobraževanje učencev osnovne šole in dijakov srednjih šol za vseživljenjsko izobraževanje. Zato bomo v nalogi raziskali, kako je to razvito in kako se uresničuje v osnovnem in srednjem izobraževanju. Prav tako nas zanima, ali je izobraževanje za vseživljenjsko izobraževanje kontinuirana skrb osnovnih in srednjih šol in ali obstajajo razlike v osnovni in srednji šoli v izobraževanju za vseživljenjsko izobraževanje.
Keywords: vseživljenjsko izobraževanje, vseživljenjsko učenje, ključne kompetence za vseživljenjsko učenje, kompetence učiteljev, osnovna šola, srednja šola.
Published: 19.04.2011; Views: 2211; Downloads: 317
.pdf Full text (453,87 KB)

7.
IZOBRAŽEVANJE IN USPOSABLJANJE KADROV V BANKI X. X., D. D.
Neda Bizjak, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V svoji diplomski nalogi sem se posvetila razvoju kadrov v eni od slovenskih bank. Znanje in usposobljenost zaposlenih postajata konkurenčni prednosti vsake uspešne organizacije, še posebej bank, kjer se konkurenčna tekma stopnjuje v vključevanju v svetovne procese. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. V prvem delu so na splošno predstavljene naslednje teme: izobraževanje in usposabljanje, pomen vseživljenjskega učenja in interna usposabljanja v organizaciji. Drugi del je namenjen predstavitvi banke X. X., d. d., in funkcije sektorja človeških virov. V zadnjem delu sem predstavila trenutno stanje in možnosti za razvoj v prihodnje. V svoji diplomski nalogi sem želela predvsem ugotoviti, kakšne možnosti napredovanja in razvoja karier imajo zaposleni v banki in kako se s tem področjem spopadajo v banki X. X., d. d. Moje ugotovitve so precej presenetljive, saj sem prišla do spoznanja, da je v banki za zaposlene zelo dobro poskrbljeno.
Keywords: človeški viri izobraževanje usposabljanje vseživljenjsko učenje motivacija
Published: 06.07.2011; Views: 1343; Downloads: 119
.pdf Full text (481,29 KB)

8.
STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE IN IZPOPOLNJEVANJE UČITELJEV
Anja Vrečko, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi Strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje učiteljev nas je zanimalo predvsem nadaljnje izobraževanje učiteljev. Zanimalo nas je ali se učitelji po opravljeni diplomi udeležijo katere oblike dodatnega izobraževanja in izpopolnjevanja. Tako je bil naš prvi cilj, da se seznanimo s strokovnimi izrazi oziroma pojmi kot so strokovno izobraževanje, spopolnjevanje, izobraževanje odraslih, vseživljenjsko učenje idr. Nadalje smo se želeli seznaniti s ponudbo programov nadaljnjega izobraževanja, ki so na voljo učiteljem v Sloveniji ter kdo so njeni izvajalci. Ne nazadnje smo preučili tudi vire financiranja programov nadaljnjega izobraževanja ter primerjali strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje učiteljev na Švedskem, Norveškem in Danskem. Namen in cilj diplomske naloge je bil ugotoviti ali se učitelji v Sloveniji udeležujejo nadaljnjega strokovnega izobraževanja in izpopolnjevanja. Zato smo izvedli anketno raziskavo pri učiteljih osnovnih ter srednjih šol po Sloveniji. Analiza rezultatov je pokazala, da se učitelji udeležujejo nadaljnjega strokovnega izobraževanja in izpopolnjevanja ter razkrila njihove razloge za udeležbo. Večina učiteljev je zadovoljna s ponudbo izobraževalnih programov, ki jim jih ponujajo izvajalci v Sloveniji, a vendar smo odkrili tudi njihove pomanjkljivosti ter razkrili katerih izobraževalnih programov si učitelji še želijo.
Keywords: nadaljnje izobraževanje, vseživljenjsko učenje, izobraževanje odraslih, programi nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, institucije, ki omogočajo nadaljnje izobraževanje, strokovno izobraževanje in spopolnjevanje
Published: 18.11.2011; Views: 2968; Downloads: 275
.pdf Full text (936,23 KB)

9.
DIDAKTIČNE ZNAČILNOSTI POUKA V IZOBRAŽEVANJU ODRASLIH NA LJUDSKI UNIVERZI
Klara Anžič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Izobraževanje odraslih postaja dandanes izjemno pomemben del življenja vsakega posameznika. Ljudje se učimo vse življenje in prav zato je izobraževanje odraslih področje, ki mu velja nameniti več pozornosti. Pričujoče diplomsko delo obravnava didaktične značilnosti izobraževanja odraslih na Ljudski univerzi. V teoretičnem delu obravnavamo pomen in širše andragoško-didaktične vidike izobraževanja odraslih, značilnosti in metode izobraževanja odraslih ter izobraževanje odraslih v Sloveniji. Empirični del zajema obravnavo dveh delnih problemov – razlogov in motivacije odraslih za vključevanje v izobraževanje ter didaktičnih značilnosti izobraževanja odraslih na Ljudski univerzi. V sklepnem delu obravnavamo ugotovitve raziskave in navajamo predloge za morebitne nadaljnje raziskave in izboljšave na področju izobraževanja odraslih.
Keywords: izobraževanje odraslih, vseživljenjsko učenje, didaktika, didaktični pripomočki, didaktični vidiki izobraževanja odraslih, metode izobraževanja odraslih
Published: 19.03.2012; Views: 2092; Downloads: 242
.pdf Full text (572,17 KB)

10.
MOTIVACIJA ZA VSEŽIVLJENSKO E-IZOBRAŽEVANJE NA OBMOČJU LJUBLJANE
Barbara Mežnarič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Vseživljenjsko izobraževanje je danes način življenja in ga razumemo kot učenje skozi celo življenje, torej od rojstva do konca življenja. Ohranja nas miselno aktivne, pozitivne in zadovoljne. V diplomski nalogi sem poskušala ugotoviti s katerimi ovirami se srečujejo anketiranci na območju Ljubljane, ko je posredi izobraževanje, kakšna so njihova stališča glede izobraževanja samega, kaj jih najbolj motivira pri odločitvi za izobraževanje in ali so seznanjeni z informacijsko podprtim izobraževanjem, znanim kot e-izobraževanje. Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov in sicer iz teoretičnega ter raziskovalnega dela. V teoretičnem delu sem dala poudarek zgodovini in pojmom, ki so povezani z izobraževanjem odraslih, o pomembnosti vseživljenjskega izobraževanja na splošno ter o prednostih in slabostih, ki ga prinaša vseživljenjsko e-izobraževanje. V raziskovalnem delu pa sem opravila analizo raziskave ter obrazložila dobljene rezultate ankete. Raziskava je potekala s pomočjo anketne metode, torej s pomočjo vnaprej pripravljenega anketnega vprašalnika, ki smo jih razposlali s pomočjo elektronske pošte in socialnega omrežja Facebook. Ugotovila sem, da ljudje razmišljajo o učenju kot nujno potrebnemu dejavniku v življenju, da so se pripravljeni izobraževati vse življenje in si tako pridobivati potrebna znanja in izkušnje, ki jih potrebujejo pri svojem delu in na splošno v svojem življenju. Zanimiv je predvsem podatek, da ne glede na vse prednosti, ki jih prinaša elektronsko izobraževanje, od časovne in krajevne neodvisnosti, lastnega tempa učenja, hitrosti in učinkovitosti, se v večini ljudje še vedno ne odločajo zanj. Ker še ne poznajo vseh prednosti slednjega, se raje odločajo za kombinacijo tradicionalnega in e-izobraževanja.
Keywords: e-izobraževanje, vseživljenjsko učenje, izobraževanje odraslih, evalvacija
Published: 06.08.2012; Views: 1545; Downloads: 175
.pdf Full text (1,61 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica