1. Vpliv zgodnjega šolanja na socialni razvoj otrok v Sloveniji in Angliji : diplomsko deloBina Štruc, 2023, undergraduate thesis Abstract: Delovanje vrtcev se po državah razlikuje, zato smo v diplomskem delu raziskali razlike med vrtci v Sloveniji in Angliji. Namen diplomske naloge je raziskati vpliv zgodnjega šolanja na socialni razvoj otrok v teh dveh evropskih državah. Cilj diplomske naloge je natančneje, preko različnih virov razširili znanje o socializaciji na splošno ter raziskali socialni razvoj otrok. Dotaknili se bomo tudi pojmov vzgoje in socializacije ter pomena vrtca za otrokov socialni razvoj. Tekom diplomske naloge bomo primerjali sistem vzgoje in izobraževanja Slovenije in Anglije ter v kurikulih preverili prisotnost vsebin s področja socialnega razvoja otroka. Na podlagi intervjujev strokovnih delavcev vrtca tako iz Slovenije kot Anglije bomo raziskali njihov pogled ter mnenja na to tematiko. Raziskovali bomo vlogo vrtca v socialnem razvoju otroka ter raziskali problematiko zgodnjega šolanja. V empiričnem delu smo izvedli intervjuje v katerih so sodelovali vzgojiteljih iz obeh držav. V raziskavi je sodelovalo po 10 vzgojiteljev iz obeh držav. Na koncu naloge so podane ugotovitve raziskave. Keywords: angleški vrtci, zgodnje šolanje, socialni razvoj predšolskih otrok Published in DKUM: 12.05.2023; Views: 595; Downloads: 67 Full text (1,30 MB) |
2. |
3. Opremljenost štajerskih vrtcev za naravoslovne dejavnosti izven igralnic : diplomsko deloTjaša Ramšak, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu Opremljenost štajerskih vrtcev za naravoslovne dejavnosti izven igralnic smo želeli raziskati opremljenost štajerskih vrtcev s pripomočki in orodji za naravoslovne dejavnosti, ter kaj imajo vrtci v bližji okolici na voljo, kar lahko uporabijo pri naravoslovnih dejavnostih. Diplomsko delo sestavlja teoretični in empirični del. V teoretičnem delu najprej predstavimo kaj je naravoslovje, področje narave v Kurikulumu za vrtce, naravoslovne dejavnosti zunaj igralnice in opremljenost vrtcev (igrala). V empiričnem delu diplomske naloge pa smo s pomočjo deskriptivne metode na neslučajnostnem vzorcu iz konkretne populacije anketirali 100 vzgojiteljev iz različnih vrtcev na Štajerskem, kako opremljeni so njihovi vrtci za naravoslovne dejavnosti, ki jih izvajajo zunaj. S pomočjo deskriptivne statistike smo ugotovili, da imajo vzgojitelji iz štajerskih vrtcev na voljo večino pripomočkov, ki smo jih navedli v anketi, prav tako imajo v bližnji okolici vrtca v večini na voljo okolje, v katerem lahko izvajajo naravoslovne dejavnosti, ter da vzgojitelji iz štajerskih vrtcev menijo, da je za dejavnosti bolj pomemben nestrukturiran kot strukturiran material. Keywords: narava, štajerski vrtci, naravoslovne dejavnosti, pripomočki in orodja Published in DKUM: 14.01.2022; Views: 759; Downloads: 68 Full text (1,50 MB) |
4. Razlike med javnimi vrtci v Sloveniji in na Hrvaškem glede na vidike kakovosti : diplomsko deloNuša Mernik, 2021, undergraduate thesis Abstract: Dandanes imajo vrtci vse večjo vlogo, saj jih obiskuje vedno več otrok. Delovanje vrtcev se lahko med državami razlikuje, zato smo se odločili raziskati vidike kakovosti javnih vrtcev v Sloveniji in na Hrvaškem. Namen diplomskega dela je raziskati in spoznati morebitne razlike med slovenskimi in hrvaškimi javnimi vrtci glede na vidik kakovosti. Cilji diplomske naloge so raziskati in ugotoviti delovanje slovenskih in hrvaških vrtcev, raziskati in ugotoviti morebitne podobnosti in razlike v delovanju med slovenskimi in hrvaškimi vrtci ter raziskati in ugotoviti upoštevanje in sledenje vidikom kakovosti v slovenskih in hrvaških vrtcih. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika, v kateri so sodelovali vzgojitelji predšolskih otrok in pomočniki vzgojiteljev iz številnih slovenskih in hrvaških vrtcev. V raziskavi je sodelovalo 221 strokovnih delavcev vrtcev. V raziskavi smo ugotovili, da skoraj vsi vzgojitelji kakor tudi pomočniki vzgojiteljev iz Slovenije in Hrvaške poznajo vidike kakovosti, le nekaj odstotkov je v obeh državah odgovorilo, da delno poznajo vidike kakovosti. Pogostost pregledovanja igrač in igral je ne glede na državo povečini ustrezna ter pri sodelovanju vrtcev s starši otrok nismo zasledili velikih razlik. Prav tako pri vključevanju zunanjih institucij in posameznikov iz okolja so bila majhna odstopanja med državami. Keywords: vidiki kakovosti, javni vrtci, slovenski vrtci, hrvaški vrtci. Published in DKUM: 13.12.2021; Views: 962; Downloads: 150 Full text (1,25 MB) |
5. Možnost uvajanja načina dokumentiranja in uporabe dokumentacije po pristopu Reggio Emilia v 1. in 2. razred javnih osnovnih šol v SlovenijiŠpela Jevšnik, 2020, master's thesis Abstract: Pristop Reggio Emilia je sodoben pedagoški pristop, ki poudarja pomembnost celostnega razvoja otroka, vključenost vseh deležnikov vzgojno-izobraževalnega procesa in okolja. Ob tem nastaja edinstvena dokumentacija, ki je eden od elementov pristopa Reggio Emilia. V magistrski nalogi smo proučevali možnosti uvajanja načina dokumentiranja in uporabe dokumentacije po pristopu Reggio Emilia v 1. in 2. razredu javnih osnovnih šol v Sloveniji. Na podlagi polstrukturiranih in strukturiranih intervjujev z vzgojiteljicami in z učiteljicami ter opazovanja z udeležbo je bilo ugotovljeno (i) da je mogoče z manjšimi prilagoditvami uvajati vse raziskovane elemente RE pristopa; (ii) da ima RE dokumentacija oz. celoten RE pristop vpliv na dobro sodelovanje med starši oz. skrbniki in vzgojno-izobraževalno ustanovo; (iii) da se z RE elementom moč dokumentacije otroku omogoča spremljanje samega sebe v procesu, s tem je spodbujena otrokova samostojnost, samomotivacija in kreativnost ter (iv) da bi lahko bila RE dokumentacija uspešna dopolnitev opisnemu ocenjevanju. Učitelju bi se namreč omogočilo zajeti vsa področja učenčevega dela, tudi tista, ki se pri opisni oceni pojavljajo redkeje; ker RE dokumentacija omogoča in spodbuja sprotno (samo)refleksijo vseh vpletenih, bi bilo razumevanje opisnih ocen večje in boljše; vključili bi vse deležnike vzgojno-izobraževalnega procesa, predvsem pa starše, ki bi na podlagi Reggio Emilia dokumentacije in Reggio Emilia pristopa nasploh, postali pomemben del otrokove učne izkušnje. Keywords: pristop Reggio Emilia, dokumentacija, opisne ocene, pedagogika, javne šole, javni vrtci, alternativni pedagoški pristop Published in DKUM: 28.10.2020; Views: 1013; Downloads: 139 Full text (946,77 KB) |
6. Primerjava zastopanosti tabu tem v vzgojno-izobraževalnem procesu v vrtcih po EvropiBarbara Golob, 2020, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo opredeljuje osem t. i. tabu tem - spolnost, smrt, ločitev in reorganizirana družina, nasilje, alkoholizem, drugačnost in izločanje ter razvajenost. Potekala je raziskava o zastopnosti tabu tem v vzgojno-izobraževalnem procesu po evropskih vrtcih v kurikulumih. Keywords: evropski vrtci, kurikulum, otrok, tabu teme, vzgojno-izobraževalni proces Published in DKUM: 14.09.2020; Views: 1172; Downloads: 159 Full text (578,29 KB) |
7. Priročnik za izvajanje meritev ogljikovega dioksida (C02) in-situ v stavbah predšolske vzgojeVesna Lovec, 2020, dictionary, encyclopaedia, lexicon, manual, atlas, map Keywords: merjenje ogljikovega dioksida, in-situ meritve, notranji prostori, kakovost zraka, otroški vrtci, metodologija meritev, merilne naprave, standardi, ogljikov dioksid, CO2, priročniki Published in DKUM: 14.09.2020; Views: 1092; Downloads: 49 Full text (561,29 KB) |
8. Poučevanje tujih jezikov v montessori in waldorfskih šolah ter v vrtcih v SlovenijiMateja Jošt Kodrun, 2017, master's thesis Abstract: Magistrsko delo se posveča alternativnim šolam in vrtcem v Sloveniji na primeru pristopov montessori in waldorf. Ti dve vrsti šol, ki so ju običajno ustanovili starši, postajata v Sloveniji v zadnjih letih vedno bolj priljubljeni. Namen magistrskega dela ju je primerjati in analizirati, torej podrobneje preučiti filozofiji waldorf in montessori šol, njun položaj v svetu in v Sloveniji ter znotraj tega njuno poučevanje tujih jezikov. V nadaljevanju magistrskega dela sledi opis izobraževanja za učitelje pri enem in pri drugem sistemu, torej waldorf in montessori. Navajamo tudi, kdo so znane osebnosti obeh šol in kaj o njuni teoriji, razlikah in podobnostih ter primerjavi z ustaljenim šolskim sistemom ugotavljajo mednarodne in domače raziskave. Sledi opis organiziranosti teh šol in vrtcev v Sloveniji. V empiričnem delu se ukvarjamo s podobnostmi in razlikami obeh šol. Skušamo odgovoriti na vprašanje, kakšno vlogo igrajo te alternativne šole v našem šolskem sistemu. Primerjalno opišemo tudi učne načrte obeh šol s poudarkom na področju poučevanja tujih jezikov. S pomočjo intervjujev in opazovanj pouka tujega jezika skušamo predstaviti sliko realnega šolskega življenja v teh alternativnih šolah. Keywords: montessori šole, waldorfske šole, montessori vrtci, waldorfski vrtci, poučevanje tujih jezikov, Maria Montessori, Rudolf Steiner Published in DKUM: 12.12.2019; Views: 1090; Downloads: 123 Full text (2,35 MB) |
9. Primerjava javnih vrtcev v Sloveniji in na Madžarskem glede na vidike kakovostiMoris Baša, 2019, undergraduate thesis Abstract: Danes živimo v času, kjer starši vrtcem pripisujejo vse večjo vlogo. Da bi bolje razumeli delovanje vrtcev, smo se osredotočili na vidike kakovosti javnih vrtcev v Slovenij in na Madžarskem. Tako je namen diplomskega dela primerjava javnih vrtcev v Sloveniji in na Madžarskem z vidika razvoja in glede na kriterije vidika kakovosti vrtcev. Cilji diplomskega dela so raziskati in ugotoviti razlike in podobnosti javnih vrtcev v Sloveniji in na Madžarskem z vidika kakovosti vrtca, primerjati razvoj vrtcev v Sloveniji in na Madžarskem ter pridobiti mnenja pedagoških delavcev o področjih vidika kakovosti. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo, v katero smo vključili vzgojitelje predšolskih otrok in pomočnike vzgojiteljev iz različnih slovenskih in madžarskih vrtcev. V raziskavi je sodelovalo 206 strokovnih delavcev vrtcev. Rezultati so pokazali, da skoraj vsi vzgojitelji predšolskih otrok poznajo vidike kakovosti, medtem ko jih pomočniki vzgojiteljev poznajo ali le delno poznajo. Pedagoški delavci, ne glede na obravnavano državo, povečini ustrezno pogosto pregledujejo igrače in igrala, a se najdejo tudi takšni, ki to delo vidno zanemarjajo. Pogostost sodelovanja vzgojiteljev in pomočnikov s starši pri načrtovanju dejavnosti je zelo različna. Prav tako se zelo razlikuje pogostost vključevanja zunanjih institucij in posameznikov iz okolja v njihove dejavnosti. Keywords: predšolska vzgoja, javni vrtci, slovenski vrtci, madžarski vrtci, vidiki kakovosti Published in DKUM: 11.11.2019; Views: 1370; Downloads: 162 Full text (845,09 KB) |
10. Delo z otroki priseljenci v posavskih vrtcihTina Očko Bizjan, 2019, undergraduate thesis Abstract: V nalogi v teoretičnem delu analiziramo družbene pojave, ki spremljajo priseljevanje, ter vloge vseh sodelujočih pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec. V raziskavi smo ugotavljali, kakšno podporo imajo posavski vrtci pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec, saj je za Posavje značilno, da se na to področje priseljuje veliko družin iz različnih delov bivše SFRJ in je v vrtcih zaradi tega specifično razmerje slovenskih otrok in otrok priseljencev. Rezultati raziskave so pokazali, da v vrtcih primanjkuje didaktičnih pripomočkov in literature za delo z otroki priseljenci. Ugotovili smo, da največjo oviro in težavo pri vključevanju otrok priseljencev v vrtec predstavlja komunikacija oziroma nerazumevanje jezika. Občasno se pojavljajo nesporazumi, nerazumevanje. Rezultati kažejo, da se v posavskih vrtcih za pomoč pri vključevanju otrok ne poslužujejo tolmačev, zelo redko sodelujejo z nevladnimi organizacijami in ne čutijo podpore MIZŠ. Kolektivi v posavskih vrtcih so naklonjeni priseljencem, vendar rezultati kažejo, da potrebujejo strokovni delavci izboljšave pri poznavanju okoliščin priseljenih družin ter znanju o medkulturni vzgoji. Rezultati so pomembni za načrtovanje pedagoške prakse in vodenje vrtcev na področju dela z otroki priseljenci v posavski regiji. Keywords: otroci priseljenci, integracija, vključevanje, posavski vrtci, Posavje Published in DKUM: 30.08.2019; Views: 1392; Downloads: 304 Full text (1,23 MB) |