| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Primerjalna analiza značilnosti spletnega bančništva slovenskih in nemških bank
Ana Magdič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi vse hitrejšega razvoja novih tehnologij so banke primorane uvajati nove bančne storitve ter načine komuniciranja in poslovanja, če želijo ohraniti konkurenčen položaj. Prav tako morajo razumeti, katere so potrebe uporabnikov, in jih zadovoljiti. Slednje lahko dosežejo samo, če sledijo trendom v bančništvu, kajti uporabniki vedno bolj iščejo storitve, ki so preproste za uporabo ter dostopne kjerkoli in kadarkoli. V teoretičnem delu se nahajata opredelitev in opis elektronskega bančništva, razvoja in zgodovine ter oblik elektronskega bančništva. V nadaljevanju sledijo opisi spletnega bančništva, spletnih strani, izdelave in vrst spletnih strani. Navedene so tudi spletne bančne storitve, prednosti in slabosti bančnih storitev ter trendi v bančništvu. Teorija je bila izhodišče za ugotavljanje, ali spletno bančništvo prinaša več prednosti kot slabosti. Analitični del opisuje spletne banke, ki jih ponujajo nemške in slovenske banke. V okviru tega so opisane značilnosti posameznih spletnih bank, ki so namenjene tako zasebnikom kot tudi fizičnim osebam. Na podlagi vseh opisanih značilnostih bank je izvedena primerjalna analiza, ki pripomore k ugotavljanju, ali nemške banke ponujajo več možnih načinov elektronskega poslovanja kot slovenske banke.
Keywords: elektronsko bančništvo, oblike elektronskega bančništva, spletno bančništvo, spletne strani, spletne bančne storitve, vrste bančnih storitev, trendi v bančništvu.
Published: 18.12.2019; Views: 390; Downloads: 36
.pdf Full text (1,15 MB)

2.
RAZVOJ STROŠKOVNEGA MODELA OBRATOVANJA ČISTILNE NAPRAVE ZA KOMUNALNE ODPADNE VODE
Barbara Šuster, 2016, master's thesis

Abstract: V raziskavi smo analizirali vse vrste stroškov obratovanja čistilnih naprav za čiščenje odpadnih komunalnih vod (odslej ČN). Naš namen je bil, da ugotovimo vplivnost posameznih vrst stroškov na polno stroškovno ceno. Določili smo 5 vrst najpomembnejših stroškov, ki imajo največji vpliv na polno stroškovno ceno za storitve čiščenja odpadnih komunalnih vod. Izdelali smo poenostavljeni modelni izračun polne stroškovne cene obratovanja čistilne naprave. Ta poenostavljen stroškovni model lahko služi kot orodje upravljavcem ČN, saj neodvisno od tehnologije čiščenja omogoča dokaj natančen izračun polne stroškovne cene za storitve čiščenja odpadnih komunalnih vod. Za lažje razumevanje tehničnega vidika obratovanja čistilnih naprav smo najprej preučili postopke čiščenja in procese, ki se izvajajo. Pri tem smo spoznali, da gre pri obratovanju ČN v osnovi za tri faze čiščenja: primarna, sekundarna in terciarna. V nadaljevanju smo opisali vrste tehnologij čiščenja, ki se uporabljajo v sekundarni fazi. Pregledno smo v tabelah ponazorili posamezne vrste stroškov, ki nastajajo v posameznih fazah čiščenja odpadnih komunalnih vod in jih razvrstili glede na različne vrste tehnologij. Glede na spoznanje, da se je Slovenija kot članica Evropske unije obvezala, da svoja pravila in zakonska določila prilagaja strategijam skupne evropske politike, smo zato najprej pregledali vsebine teh določil evropske politike na področju varovanja vod. Osnovne vsebine določil izhajajo iz Okvirne direktive o vodah 2000/60/ES (WFD). Nadalje smo povzeli tista zakonska določila iz veljavnih aktov Slovenije, ki se nanašajo na oblikovanje cen za storitve čiščenja odpadnih komunalnih vod. Pomembni del našega raziskovalnega dela je bila anketa. Izvedli smo anketo v tistih komunalnih podjetjih v Sloveniji, ki upravljajo čistilne naprave za čiščenje odpadnih komunalnih vod. Tako smo dobili informacije o vrstah stroškov, o pomembnosti vpliva posameznih stroškov na vse stroške obratovanja čistilne naprave, o cenah (prodajnih in stroškovnih) za storitve čiščenja odpadnih komunalnih vod ter ostale splošne podatke. Iz podatkov v anketi smo prikazali primerjavo prodajnih in stroškovnih cen v letu 2015. Dokazali smo, s 95% verjetnostjo, da povprečno tri ključne vrste stroškov, tj. stroški električne energije, stroški dela, stroški mulja, skupaj določajo več kot 50% polne stroškovne cene storitev čiščenja odpadnih komunalnih vod. Predstavili smo nekatere usmeritve za optimizacijo stroškov obratovanja ČN, ki jih že uporabljajo na čistilnih napravah v Sloveniji. Gre za izrabo nastajajočega plina, ki nastaja kot stranski produkt pri razpadanju mulja v terciarni fazi in se lahko uporabi kot gorivo za generiranje električne energije. V Evropski uniji se zbirajo podatki o prodajnih cenah javnih storitev, tudi za čiščenje odpadnih komunalnih vod z namenom, da se vzpostavlja primerjava cen javnih storitev in se tako ugotavlja učinkovitost izvajanja v posameznih državah. Na osnovi tega spoznanja smo podali predlog, naj se Slovenija vključi v takšno primerjalno oceno.
Keywords: čistilna naprava za čiščenje odpadnih komunalnih vod, Okvirna vodna direktiva Evropske unije, oblikovanje cen javnih storitev za čiščenje odpadnih komunalnih vod, načelo plačila javnih storitev »onesnaževalec plača«, vrste stroškov obratovanja čistilnih naprav, postopki čiščenja, primarna, sekundarna in terciarna faza čiščenja, populacijski ekvivalent, mulj
Published: 30.03.2017; Views: 1024; Downloads: 191
.pdf Full text (2,77 MB)
This document has many files! More...

3.
VPLIV NEKATERIH MARKETINŠKIH INFORMACIJ NA OBLIKOVANJE CENE AVTOMOBILSKEGA KASKO ZAVAROVANJA
Peter Mrđen, 2011, master's thesis

Abstract: V teoretičnem delu magistrskega dela najprej primerjamo različne vidike opredeljevanja storitev, vrste storitev ter njihove poglavitne značilnosti, po katerih se bistveno ločijo od fizičnih izdelkov. Nadalje obravnavamo področje zavarovalnih storitev, kjer predstavljamo zgodovino, poglavitne značilnosti in vrste zavarovalnih storitev ter njihov pomen. Zaradi specifičnih značilnosti storitev, kot so neotipljivost, neobstojnost, in heterogenost, je potrebno obravnavati oblikovanje cen storitev ločeno od oblikovanja cen fizičnih izdelkov, kar podrobneje opisujemo v našem magistrskem delu. Nadalje opisujemo probleme oblikovanja cen storitev, dejavnike, ki vplivajo na oblikovanje cen storitev, cilje, metode, taktike ter proces oblikovanja cen storitev. Podrobneje predstavimo tudi oblikovanje cen zavarovalnih storitev, strukturo zavarovalne premije ter določanje višine premije. V empiričnem delu podrobneje predstavimo raziskovalni problem, namen in cilje raziskave. Temu sledi raziskava vpliva nekaterih marketinških informacij na zavarovalno tehnični rezultat (v nadaljevanju ZTR) in posledično na ceno avtomobilskega kasko zavarovanja. Raziskava je pokazala, da na višino ZTR statistično pomembno vplivata naslednji dve marketinški informaciji: cena avtomobila in moč motorja avtomobila, medtem ko znamka in tip vozila, tip zavarovanca in kraj zavarovanja statistično pomembno ne vplivajo na ZTR. Ker smo imeli opravka tako s kategoričnimi kot z numeričnimi podatki, smo pri raziskavi uporabili dve metodi, in sicer: hi-kvadrat test za analizo kategoričnih podatkov ter bivariatno regresijsko analizo za merjenje vpliva numeričnih tipov spremenljivk. Glede na rezultate raziskave ugotavljamo, da obstaja v povezavi z ZTR negativna korelacija med obema neodvisnima spremenljivkama. Nadalje ugotavljamo, da je vrednost ZTR v negativni korelaciji s ceno zavarovanja. Široko področje oblikovanja cen storitev in v povezavi s tem tudi oblikovanje cen zavarovalniških storitev puščata široke možnosti nadaljnjega raziskovanja. in sicer predvsem na področju vpliva ostalih marketinških informacij na oblikovanje cen v zavarovalništvu, kot so: - cenovni cilji organizacije v povezavi z oblikovanjem prodajnih cen, - tržne strukture in oblikovanje cen zavarovalnih storitev, - organizacijske značilnosti in oblikovanje cen zavarovanja.
Keywords: značilnosti storitev, vrste storitev, opredelitev storitev, zavarovalništvo, značilnosti zavarovalnih storitev, vrste zavarovanja, oblikovanje prodajnih cen storitev, marketinške informacije, oblikovanje cen v zavarovalništvu, zavarovalna premija.
Published: 26.10.2011; Views: 2286; Downloads: 331
.pdf Full text (1,12 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica