| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
MANAGERSKI PREVZEM PODJETJA MERKUR, D.D.
Gregor Kutnjak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Prevzemi podjetij so že postali del slovenskega poslovnega vsakdana. Slovenska podjetja v pripravah na tujo konkurenco vse bolj uporabljajo te aktivnosti za obrambo lastnega tržnega položaja in za vstop na tuje trge. V prihodnosti lahko pričakujemo, da bodo združitve in prevzemi še bolj zaznamovali slovensko poslovno okolje. Poleg tega pa je Slovenija zanimiv trg tudi za tuja podjetja, ki s pomočjo prevzemov želijo vstopiti vanj. V prvem delu diplomskega dela sem na kratko predstavil zgodovino prevzemov, kjer sem zajel pet različnih obdobij prevzemov ter jih na kratko opisal. V drugem delu sem nadaljeval s teoretičnim delom o prevzemih, kjer sem opisal vse pojme, ki so medsebojno povezani ali pa se jih večkrat zamenjuje s pojmom prevzemi. V nadaljevanju sem predstavil različne oblike in vrste prevzemov z opredelitvijo motivov in vzrokov za prevzeme in kot najpogostejši motiv prevzemanja se pojavlja predvsem povečevanje tržnega deleža, doseganje ekonomije obsega in vstop na nove trge. Prevzeme delimo v štiri glavne skupine glede na stopnjo povezanosti v produkcijski verigi in dejavnosti podjetij v povezavi, ki se razlikujejo glede na način združevanja. Poznamo horizontalne, vertikalne, konglomeratne in kongerične prevzeme. V svojo nalogo sem vključil tudi pregled prevzemov po Sloveniji in ugotovil, da so bila uspešno prevzeta le tista podjetja, pri katerih je šlo za prijateljske prevzeme, med katerimi so bili glavni cilji povezovanja povečanje tržnega deleža, nižanje stroškov in priložnost za rast. Dodal sem tudi seznam ponudb za odkup podjetij v letu 2007, saj se je prav tega leta trg zelo dobro odrezal. Prevzemi v Sloveniji se razlikujejo od prevzemov drugod po svetu, zato sem se odločil, da pojasnim nekaj specifičnosti slovenskih prevzemov, kjer imajo managerji bistveno večjo vlogo kot pa drugod po svetu. Prevzemi vplivajo na vse interesne skupine podjetij, ki so vpletene v proces prevzema. V proces prevzema so vključeni delničarji, managerji, zaposleni, lastniki in ne nazadnje tudi potrošniki, družba in država. V tem delu sem predstavil, kakšne učinke imajo prevzemi na posamezne interesne skupine. V tretjem delu sem želel opisati managerske odkupe podjetja oziroma kratko MBO. O MBO govorimo takrat, kadar skupina obstoječih managerjev od delničarjev kupi podjetje, v katerem so zaposleni. Pri odločitvah, ali določeno podjetje kupiti ali ne, se managerji odločajo iz različnih vzrokov. Managerski odkupi imajo kar nekaj prednosti, saj managerji najbolje poznajo potrebe podjetja in so tako najprimernejši kupci, zato sem jih tudi vključil v tem delu. Managerski odkupi imajo globalni pomen. V tujini so povsem vsakdanji pojav, v Sloveniji pa so se začeli šele uveljavljat v zadnjih letih. Eden najpogostejših motivov za managerske odkupe pri nas je izvedba privatizacije. V zadnjem delu sem opisal prevzem podjetje Merkur d. d.. Podjetje sem predstavil, opisal njihove strateške cilje in načrte ter predstavil potek managerskega prevzema. Prevzemi so eden od načinov vplivanja, da se podjetje sooči s spremembami ter se jim prilagaja. Četudi slovenskim podjetjem manjkajo izkušnje, pa prevzemi pripomorejo, da se struktura našega gospodarstva spreminja bistveno hitreje, kot bi se sicer brez njih. Iz vsega zapisanega lahko povzamemo, da prevzemi niso neodvisna spremenljivka, ampak so, vsaj v razvitih tržnih gospodarstvih, pogojeni z makroekonomskimi gibanji.
Keywords: pojem prevzema, združitve, pripojitve, spojitve, prijazni in sovražni prevzemi, oblike prevzemov, motivi prevzema, vrste prevzema, managerski odkup, ciljno podjetje.
Published: 15.10.2009; Views: 4652; Downloads: 1035
.pdf Full text (3,62 MB)

2.
PREVZEMI IN IZTISNITVE MANJŠINSKIH DELNIČARJEV
Urban Gošnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem predstavil teoretični okvir prevzemov ter delovanja in sestave delniških družb. Nadalje so predstavljene pravice delničarjev, ki jih le-ti uživajo na osnovi lastništva delnic. Znotraj pravic vseh delničarjev se pojavlja manjša skupina ljudi, ki pa zaradi premajhnega deleža glasovalnih pravic ne morejo vplivati na odločitve v družbi, čeprav jih te odločitve prizadenejo. Končno so predstavljene možnosti, ki jih imajo manjšinski delničarji za zavarovanje svojih interesov nasploh, pa tudi postopek iztisnitve in izstopa malih delničarjev iz družbe in njihove možnosti za dosego ustrezne višine denarne odpravnine.
Keywords: prevzemi, motivi, vrste prevzemov, posledice prevzemov, delniške družbe, organi, pravice delničarjev, manjšinski delničarji, pravice manjšinskih delničarjev, iztisnitev, izstop
Published: 26.08.2010; Views: 2537; Downloads: 679
.pdf Full text (998,80 KB)

3.
MANAGEMENT IN PREVZEM PODJETJA
Miha Pipenbaher, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Management in prevzem podjetja sem proučil področje managementskih prevzemov. Namen diplomskega dela je bilo proučiti vlogo managementa pri prevzemu podjetja in proučiti Zakonsko ureditev prevzemov podjetij v Sloveniji. Diplomsko delo je sestavljeno iz petih uvodnih poglavij. V prvem poglavju je uvod. Drugo poglavje opisuje prevzem podjetja, njihovo osnovno opredelitev, oblike prevzemov podjetja, vrste prevzemov podjetja, motive in učinke za prevzem podjetja. V tretjem poglavju je predstavljen Management in prevzem podjetja, njegova izvedba prevzema, cilj prevzema, katere so prednosti in slabosti managerskega prevzema podjetja, pogajanja z obstoječimi lastniki ter na kakšne načine se lahko določi kupnina. Četrto poglavje je namenjeno zakonodaji prevzemov v Sloveniji. V tem poglavju sem proučil Zakon o gospodarskih družbah, Zakon o prevzemih, Zakon o bančništvu in Zakon o preprečevanju in omejevanju konkurence. Na podlagi zgoraj opisanega sem nalogo v petem poglavju zaključil.
Keywords: management, prevzem podjetja, odkup podjetja, vrste prevzema, oblike prevzema, učinki prevzemov, zakonodaja.
Published: 26.06.2012; Views: 1705; Downloads: 269
.pdf Full text (405,71 KB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica