| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
PRAVNA VARNOST LASTNIKA NEPREMIČNINE PRI DOLOČANJU VREDNOSTI NEPREMIČNINE V SISTEMU MNOŽIČNEGA VREDNOTENJA NEPREMIČNIN
Tina Humar, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga proučuje slovenski sistem množičnega vrednotenja nepremičnin z vidika pravne varnosti lastnika nepremičnin. Sistem množičnega vrednotenja je v Sloveniji sicer operativen, vendar pa je njegova uporaba trenutno okrnjena zaradi odločitve Ustavnega sodišča RS o neizpolnjevanju ustavno varovanih standardov pravne varnosti. Pravno varnost posameznika zagotavlja spoštovanje načela pravne države. Za ta namen mora država poskrbeti za jasne, nedvoumne, razumljive in nomotehnično brezhibne predpise. V vsakem posameznem primeru morajo biti odločitve vsebinsko pravilne in ustrezno postopkovno varovane. Sistem množičnega vrednotenja je postopek, v katerem se nepremičninam oceni njihova tržna vrednost. Pri tem se kot orodje uporabijo modeli množičnega vrednotenja, ki jih oblikuje Geodetska uprava Republike Slovenije na podlagi ugotovitev spremljanja trga nepremičnin. Individualno vrednost vsake posamezne nepremičnine nadalje določajo podatki o lastnostih le te, ki so sistematično zbrani in vpisani v uradne evidence preko sistemu evidentiranja nepremičnin. Tako oblikovana posplošena tržna vrednost je večnamenski podatek in se uporablja za različne javne in zasebne namene, tudi za davčne namene in v postopkih ugotavljanja upravičenosti do pravic iz javnih sredstev. Prav v teh dveh vrstah postopkov pa so standardi pravne varnosti najvišji in varovani že na ustavnem nivoju. Sistem množičnega vrednotenja mora torej najvišjim standardom pravne varnosti zadostiti le za določene namene uporabe. Kljub temu se je pokazalo, da je primerno enotno urediti sistem množičnega vrednotenja za vse namene, saj se le tako lahko učinkovito zagotavlja večnamenska uporaba podatka o posplošeni tržni vrednosti. Mednarodni sistemi najboljših praks ne ponujajo enotnih in neposredno uporabnih rešitev glede zagotavljanja pravne varnosti, saj je potrebno rešitve sistemsko umestiti v že veljaven upravni sistem v Republiki Sloveniji. Pri tem je treba upoštevati tako značilnosti postopka množičnega vrednotenja kot tudi njegovo neločljivo povezanost s sistemom zbiranja podatkov o nepremičninah. Analiza elementov zagotavljanja pravne varnosti lastnikov nepremičnin je predstavljena z materialnopravnega in postopkovnega vidika, pri katerih so izpostavljena odprta vprašanja ter predlagane rešitve za izboljšave. Zaključna ugotovitev magistrske naloge je, da sistem množičnega vrednotenja v Sloveniji vsekakor potrebuje nadgradnjo v smislu povečanja pravne varnosti posameznika, vendar pa je potreba po spremembah le delna in realno izvedljiva.
Keywords: pravna varnost, množično vrednotenje nepremičnin, izpodbijanje posplošene tržne vrednosti, evidence o nepremičninah, posebne okoliščine, kakovost sistema
Published: 15.11.2016; Views: 917; Downloads: 78
.pdf Full text (1,23 MB)

2.
Vpliv energetske izkaznice na vrednotenje nepremičnin
Silvo Plesnik, 2016, master's thesis/paper

Abstract: V nalogi je predstavljena povezava med načini vrednotenja nepremičninskih pravic in izdelanimi ter izdanimi energetskimi izkaznicami stavb v Republiki Sloveniji. Poseben poudarek pri samem procesu ocenjevanja vrednosti se nanaša na pazljivost uporabe podatkov predstavljenih v energetskih izkaznicah. Izvedena je bila analiza primerljivosti dveh z zakonodajo predpisanih tipih energetskih izkaznic na konkretnih primerih. Obveznost pridobitve energetske izkaznice v postopku prodaje ali oddaje nepremičnine je v svojem bistvu pomoč bodočemu kupcu ali najemniku stavbe pri odločitvi o nakupu/najemu. S pomočjo energetske izkaznice potencialni kupec dobi nekatere informacije o energijskih lastnostih stavbe. Vrednotenje nepremičnin je kompleksnejše delo, ki mora biti interdisciplinarno, kar pomeni, da mora biti ocenjevalec vrednosti med drugim osredotočen tudi na energijske lastnosti ocenjevane nepremičnine. Pri tem bi mu naj bila v pomoč tudi energetska izkaznica stavbe, ki jo ocenjuje. Ali je energetska izkaznica kot javna listina lahko ocenjevalcu vrednosti v pomoč, ali je sistem vpeljave energetskih izkaznic v slovenski prostor dosegel svoj namen in je pri tem v strokovno pomoč še drugim deležnikom na trgu, je med drugim predmet ugotavljanja pričujoče naloge.
Keywords: premoženje, nepremičnine, vrednotenje nepremičnin, energetske izkaznice
Published: 18.10.2016; Views: 727; Downloads: 108
.pdf Full text (2,26 MB)

3.
UPRAVLJANJE DAVKA NA NEPREMIČNINE S POUDARKOM NA VREDNOTENJU NEPREMIČNIN
Boris Munišič, 2016, master's thesis

Abstract: Sedanja zakonska ureditev obdavčenja nepremičnega premoženja ima kar nekaj pomanjkljivosti, ki jih občutijo tako davkoplačevalci, kot tudi izvajalci upravljalsko administrativnih funkcij. Nepremično premoženje fizičnih oseb je v Sloveniji trenutno obdavčeno z dvema dajatvama, tako z davkom od premoženja in z nadomestilom za uporabo stavbnega zemljišča. Takšna ureditev obdavčenja nepremičnega premoženja vodi v neenako obravnavo davčnih zavezancev, fizičnih in pravnih oseb, hkrati pa zaradi možnosti dvojne obremenitve fizičnih oseb in oprostitve dajatev za pravne osebe, izredno povečanega administrativnega dela na tem področju. Obravnavana sistema obdavčenja nepremičnega premoženja sta zastarela in zato potrebna temeljite prenove, v smislu številnih sodobnih zakonskih rešitev, ki jih uporabljajo v razvitih državah sveta. Irski sistem davka na rezidenčne nepremičnine je primer sodobno zasnovanega davčnega sistema davka na nepremično premoženje. Na osnovi analiz magistrskega dela lahko zaključimo, da je obstoječi sistem dajatev na nepremičnine neenoten, nekonsistenten, nepregleden in neprilagojen novim lastniškim razmerjem. Vzroke analiziranega stanja obstoječega sistema lahko razčlenimo na glavne skupine, iz katerih izhaja: - različno obravnavanje davčnih zavezancev, - neenotne metode določanja davčne osnove, - izračuni ocenjene vrednosti nepremičnin so administrativne narave, - preveliko število izjem in olajšav, - dve vrsti dajatev, ki jih uvrščamo med nepremičninske dajatve. Zakonodajna ureditev področja obdavčenja nepremičnega premoženja v Sloveniji z davkom od premoženja določa številne oprostitve in olajšave, kar posledično pomeni, da davek od premoženja plačuje razmeroma majhen delež Slovencev. Takšne zakonodajne opredelitve že v osnovi izgrajujejo model nesistemskega obdavčenja nepremičnin, torej nepravičen in netransparenten model. Pri takšni obravnavi davčnih zavezancev in glede na veliko vidnost premoženjskega davka, je še posebej pomembna natančna določitev postopkov za določanje davčne osnove za odmero dajatev, kar je predmet raziskave tega magistrskega dela. S tem smo natančno opredelili obravnavano problematiko področja analize, saj je določanje ocenjene vrednosti po mnenju mnogih priznanih strokovnjakov najtežje opravilo v sistemu izvajanja davka na nepremično premoženje.
Keywords: davek na nepremičnine, premoženjski davki, tržna vrednost, upravljanje davka, stanovanjske nepremičnine, ocenjevanje vrednosti, IAAO, evidentiranje nepremičnin, vrednotenje nepremičnin, Slovenija, Irska, množično vrednotenje nepremičnin, individualno vrednotenje nepremičnin, tržni model vrednotenja nepremičnin
Published: 05.07.2016; Views: 780; Downloads: 157
.pdf Full text (2,20 MB)

4.
IT PODPORA PROCESU VREDNOTENJA NEPREMIČNIN
Rebeka Živkovič, 2016, master's thesis

Abstract: Za razliko od množičnega vrednotenja se je na področju posamičnega vrednotenja nepremičnin na območju Republike Slovenije izkazalo, da še ni razvitega ustreznega računalniškega programa, ki bi optimiziral izdelavo cenitvenih poročil. Magistrsko delo podaja izsledke analize trga, v okviru katere so bile raziskane obstoječe splošne in namenske informacijske rešitve ter njihova uporaba v Sloveniji in tujini. Cene nepremičnin so podvržene dogajanju v gospodarstvu in državi, zraven tega pa na njih vplivajo še številni drugi dejavniki. Odvisnosti in intenziteta vplivov so v magistrskem delu obravnavani s pomočjo statistične analize, ki podaja enolično določene regresijske modele, kar je osnova za vključitev v programsko rešitev. Rezultati statistične analize in analiza obstoječih IT rešitev omogočajo zasnovo funkcionalnosti nove programske rešitve. Le-te pa izhajajo iz prepoznanih potreb po izboljšavah procesa vrednotenja nepremičnin na podlagi študije primera in so osnova za izdelavo prototipa računalniškega programa. Dodana vrednost zasnovane programske rešitve se bo v nepremičninskem podjetju odražala predvsem v večji doslednosti in objektivnosti pri izvajanju nalog ter prihranku časa. Prednosti se nanašajo še na zmanjšanje možnosti napak, natančnost, čitljivost dokumentov in boljšo organizacijo dela.
Keywords: vrednotenje nepremičnin, način tržnih primerjav, IT podpora, posamično vrednotenje, prototip, odstotna prilagoditev cen, regresijska analiza
Published: 06.04.2016; Views: 889; Downloads: 128
.pdf Full text (3,84 MB)

5.
EVIDENTIRANJE IN OBDAVČEVANJE NEPREMIČNIN
Nada Feuš, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Kar nekaj davkov je, s katerimi so v Sloveniji obdavčene nepremičnine, prihaja pa tudi nov davek na nepremičnine, ki bo zamenjal sedanje nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč, in davek od premoţenja. Predhodno je bilo treba zbrati vse podatke o nepremičninah, ki jih hrani geodetska uprava, in podatke, ki so bili dobljeni s popisom nepremičnin. Vse skupaj je bilo potrebno za pripravo projekta mnoţičnega vrednotenja nepremičnin, po katerem smo dobili vrednost posamezne nepremičnine, kar bo osnova za novi davek. Diplomsko delo smo začeli s podrobnim opisom vrednotenja nepremičnin, kako in na podlagi katerega zakona je potekalo, in rezultate, ki jih je vrednotenje nepremičnin prineslo. Nadaljevali smo z evidentiranjem nepremičnin pri nas, omenili pristojne inštitucije in podrobno opisali vpis nepremičnine, vpis stavbe, vpis nepremičnine pod stavbo. Poglavje o evidentiranju nepremičnin smo sklenili s postopkom vpisa etaţne lastnine. Zadnje poglavje smo namenili davčnemu sistemu pri nas in pojasnili vrste davkov, ki so pomembni za obdavčitev nepremičnin. Skozi celotno diplomsko delo smo primerjali našo ureditev evidentiranja in obdavčevanja nepremičnin z ureditvijo na Hrvaškem.
Keywords: register nepremičnin, zemljiška knjiga, mnoţično vrednotenje nepremičnin, davek na nepremičnine, davek na dediščine in darila, Republika Hrvaška.
Published: 04.08.2015; Views: 1244; Downloads: 124
.pdf Full text (879,00 KB)

6.
MNOŽIČNO VREDNOTENJE NEPREMIČNIN V SLOVENIJI
Mitja Čeh, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Slovenija je po vzoru nekaterih drugih evropskih držav uvedla sistematizirano obdelavo podatkov o vrednosti nepremičnin. Za vsako nepremičnino je bila ocenjena posplošena tržna vrednost, ki je na podlagi množičnih podatkov izračunana aproksimacija tržne vrednosti nepremičnin. Diplomsko delo obravnava množično vrednotenje nepremičnin, s posebno pozornostjo na generalnem vrednotenju nepremičnin, katerega glavni rezultat so modeli vrednotenja nepremičnin za posamezne vrste nepremičnin. V prvem delu so predstavljene značilnosti sistema množičnega vrednotenja nepremičnin, s poudarkom na postopku oblikovanja modelov vrednotenja nepremičnin. V drugem delu diplomskega dela podajamo rezultate raziskave katere namen je bil ugotoviti percepcijo posplošene tržne vrednosti iz sistema množičnega ocenjevanja vrednosti nepremičnin, med udeleženci nepremičninskega trga. Pri tem nas je zanimalo tudi, kakšen vpliv na trg, udeleženci nepremičninskega trga pripisujejo posplošeni tržni vrednosti ter do kakšne mere lahko posplošena tržna vrednost nadomesti individualno ocenjevanje vrednosti nepremičnin.
Keywords: Ocenjevanje vrednosti nepremičnin, množično vrednotenje nepremičnin, generalno vrednotenje nepremičnin, modeli vrednotenja nepremičnin, posplošena tržna vrednost, percepcija vrednosti, trg nepremičnin
Published: 08.05.2014; Views: 1809; Downloads: 266
.pdf Full text (2,45 MB)

7.
PRIMERJALNA ANALIZA SISTEMOV DAVKA NA NEPREMIČNINE V IZBRANIH DRŽAVAH EU IN V SLOVENIJI V POVEZAVI S STOPNJO AVTONOMIJE LOKALNE SAMOUPRAVE
Janja Hižman, 2013, master's thesis

Abstract: Lokalna samouprava predstavlja pravno-sistemsko institucijo, ki opredeljuje položaj lokalne samouprave v državi. Pojem lokalne samouprave je med državami zelo različen, vendar je njen namen med državami povsod enak. Ustrezno urejena lokalna samouprava omogoča, da so javne službe učinkovitejše, kot če bi se izvajale samo na državni ravni. Namen lokalne skupnosti kot nosilke lokalne samouprave je, da naj bi z upravljanjem zagotavljala javne dobrine, povečevala družbene aktivnosti itd. Uvajanje lokalne samouprave je v Sloveniji, tako kot v večini evropskih držav, temeljijo na ustavi in zakonodaji, ob upoštevanju načel evropske lokalne samouprave oz. MELLS (Evropska listina o lokalni samoupravi). Pomemben 9. člen omenjene listine govori o finančnih virih lokalnih skupnosti, ki zajema 8 načel. Pri tem je pomembno načelo ustreznosti, ki določa, da ima lokalna skupnost lastne finančne vire, s katerimi prosto razpolaga v okviru svojih pristojnosti, in načelo sorazmernosti, ki določa, da morajo biti finančni viri lokalnih skupnosti v sorazmerju z nalogami, ki jih določata ustava in zakon. Največji problem lokalnih skupnosti je njeno financiranje. Viri financiranja v Sloveniji in nekaterih evropskih državah so davčni prihodki, nedavčni prihodki, drugi prihodki iz občinskega premoženja in transferji oz. subvencije. Sistem financiranja lokalnih skupnosti oz. finančni viri so osnovnega pomena za doseganje primarnega smisla fiskalne decentralizacije. Pri tem so pomembni tisti finančni viri, nad katerimi ima lokalna skupnost popolno avtonomijo, to pomeni, da poleg odločanja o virih istočasno odloča tudi o njihovem pridobivanju (višina davčne stopnje, predmet obdavčitve …). Resnično avtonomni fiskalni vir v Sloveniji predstavlja nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča. V primerljivih evropskih državah, to je v Avstriji, Danski in Nemčiji, je izvorni davčni prihodek decentraliziranih fiskalnih enot (občin in lokalnih skupnosti) davek na nepremičnine, predvsem pa je njegova vloga v povečevanju stopnje njihove avtonomije. Z razvojem decentralizacije upravljanja javnih financ je davek na nepremičnine postal eden najpomembnejših virov lokalnih prihodkov, hkrati pa tudi orodje za usmerjanje gospodarskega, prostorskega, socialnega razvoja mest in avtonomije lokalnih skupnosti. V Sloveniji pravega davka na nepremičnine ne poznamo, opredeljen je kot davek od premoženja, nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča in pristojbin za vzdrževanje gozdnih cest, zaradi česar je manjši tudi njegov vpliv na stopnjo avtonomije lokalnih oblasti, torej občin oziroma lokalnih skupnosti. Uveljavitev davka na nepremičnine, kot ga poznajo v ostalih državah članicah EU, bi v Sloveniji pomenil bistven korak k izboljšanju položaja lokalnih skupnosti in zasledovanju ciljev davčne politike, predvsem pa bi povečal njihovo stopnjo fiskalne avtonomije. Področje držav članic EU (Avstrija, Danska, Nemčija) je izbrano iz razloga, ker bi pri uvajanju prihodnjih sprememb na področju davka na nepremičnine v Sloveniji bilo smiselno upoštevati pozitivne izkušnje ter učenje iz napak, ki so se pri uvajanju davka na nepremičnine pojavile v omenjenih državah.
Keywords: premoženjski davki, davek na nepremičnine, lokalna skupnost, decentralizacija, lokalni prihodki, nepremičninske evidence, vrednotenje nepremičnin
Published: 05.12.2013; Views: 2007; Downloads: 374
.pdf Full text (1,15 MB)

8.
VREDNOTENJE NEPREMIČNIN V RS
Leon Brunec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu predstavljam proces vrednotenja nepremičnin v Sloveniji tako s teoretičnega kot s praktičnega vidika. V teoriji vrednotenje nepremičnin predstavlja proces določanja vrednosti nepremičnine, ki igra pomembno vlogo znotraj nacionalnega nepremičninskega sistema. Nepremičnina je pravni pojem, in nikoli ne bo preprosta dobrina na trgu. Zato je poenoten sistem vrednotenja nepremičnin, kot ga predstavlja množično vrednotenje, eden temeljnih pogojev za razvoj preglednega in učinkovitega trga nepremičnin. Slovenija kot bivša država SFRJ predstavlja dober primer uspešnega prehoda od socialistične ureditve družbene lastnine na sistem tržnega gospodarstva, kjer trg nepremičnin igra ključno vlogo. Pri tem uvedba množičnega vrednotenja nepremičnin predstavlja zadnji veliki korak na tem področju. Najprej bom predstavil najpomembnejše dogodke v razvoju nepremičninskega sistema Slovenije, potem pravno ureditev nepremičnin; na koncu pa se posvetim uvedbi množičnega vrednotenja nepremičnin v Sloveniji.
Keywords: Vrednotenje nepremičnin, nacionalni nepremičninski sistem, nepremičnina kot dobrina na trgu, množično vrednotenje nepremičnin, učinkovit in pregleden trg nepremičnin, nepremičnine v Sloveniji, pravna ureditev nepremičnin, sistem množičnega vrednotenja v Sloveniji.
Published: 14.09.2012; Views: 1807; Downloads: 196
.pdf Full text (1,86 MB)

9.
EVIDENTIRANJE IN MNOŽIČNO VREDNOTENJE NEPREMIČNIN V REPUBLIKI SLOVENIJI
Simon Horvat, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo evidentiranje in množično vrednotenje nepremičnin v Republiki Sloveniji. V prvem delu predstavimo projekt posodobitve evidentiranja nepremičnin, ki se je pričel po letu 2000 ter podrobneje opisujemo novo nastalo evidenco Register nepremičnin. Podrobneje analiziramo zakonsko podlago registra ter opišemo metodologijo in vodenje samega registra. V drugem delu predstavimo sistem množičnega vrednotenja nepremičnin, ki služi ocenjevanju tržne vrednosti večjega števila nepremičnin in je hkrati stroškovno učinkovit način. Predstavimo sistem uporabljen v Republiki Sloveniji in ga primerjamo s sistemi nekaterih drugih držav. Osredotočimo se še na težave, ki so se pojavile ob vzpostavljanju sistema množičnega ocenjevanja vrednosti nepremičnin. V zadnjem delu naloge opredeljujemo varstvo osebnih podatkov v povezavi z njihovim zbiranjem v nepremičninskih evidencah. Tako obravnavamo predvsem mnenja informacijskega pooblaščenca ter do zdaj znane odločitve ustavnega sodišča.
Keywords: evidentiranje nepremičnin, register nepremičnin, množično vrednotenje nepremičnin, Zakon o evidentiranju nepremičnin (ZEN), Zakon o množičnem vrednotenju nepremičnin (ZMVN), varstvo osebnih podatkov
Published: 12.04.2012; Views: 2610; Downloads: 247
.pdf Full text (2,31 MB)

10.
REGISTER NEPREMIČNIN V SLOVENIJI
Jasmina Kreča, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Geodetska uprava Republike Slovenije je vzpostavila novo javno zbirko podatkov o nepremičninah na ozemlju Republike Slovenije, ki se imenuje Register nepremičnin. Njegov namen je dopolnitev že obstoječih ter v bodoče zagotovitev popolnih podatkov o dejanskem stanju vseh nepremičnin v Sloveniji. Nadomestil bo tudi klasično izvajanje popisov stavb in stanovanj v letu 2011, finančna sredstva pa se lahko namesto za izvajanje dragih in zahtevnih klasičnih popisov uporabljajo za trajnejšo in večnamensko rešitev. Povezovanje z drugimi evidencami, predvsem s Centralnim registrom prebivalstva, bo omogočalo tudi vpogled v socialno ekonomsko ozadje prebivalstva v povezavi z bivalnimi pogoji. Evidentiranje nepremičnin se bo tako v prihodnje izvajalo v treh nepremičninskih evidencah: v katastru stavb, zemljiškem katastru ter v registru nepremičnin. Lastniki nepremičnin bodo z rednimi vpisi v kataster stavb in zemljiški kataster istočasno posredovali podatke tudi za Register nepremičnin ter si obenem zagotovili podlago za vpis lastništva v zemljiško knjigo. Podatke se bo v Register nepremičnin posredovalo s pomočjo izpolnjenega vprašalnika, ki ga lahko lastniki nepremičnin oddajo ali pošljejo na eno izmed 46-ih geodetskih pisarn. Tudi podatke o obstoječih stavbah in delih stavb, ki iz različnih razlogov niso bili popisani, lahko lastniki nepremičnin vpišejo v Register nepremičnin z izpolnjenim vprašalnikom ali pa izvedejo redni vpis v kataster stavb. Če je nepremičnina vpisana samo v Register nepremičnin ali pa so podatki v tej evidenci drugačni kot v zemljiškem katastru, katastru stavb ali v zemljiški knjigi, je potrebno za varen nakup takšne nepremičnine urediti vpis podatkov v kataster (v geodetski pisarni) in vpis stvarno pravnih pravic (lastništva) v zemljiško knjigo (na okrajnem sodišču). Z rednimi vpisi v kataster stavb in zemljiški kataster lastniki istočasno posredujejo tudi podatke za register nepremičnin in si obenem zagotovijo tudi podlago za vpis lastništva v zemljiško knjigo. Register nepremičnin bo kot nova večnamenska baza podatkov omogočil cenejše resorne in državne statistike. Izvajale se bodo v povezavi s spremembami v drugih javnih evidencah, s terenskimi ogledi, meritvami, aeroposnetki in raznimi strokovnimi geodetskimi podlagami kakor tudi na osnovi podatkov lastnikov in uporabnikov nepremičnin.
Keywords: - register nepremičnin, - zemljiški kataster in kataster stavb, - množično vrednotenje nepremičnin, - davek na nepremičnine, - nepremičninski sistem.
Published: 22.01.2010; Views: 4884; Downloads: 489 
(1 vote)
.pdf Full text (1,24 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica