1. Kodek opus in vpliv omrežnih degradacij na kakovost zvoka : diplomsko deloAleš Rumež, 2019, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava zvočni kodek Opus in vpliv omrežnih degradacij na kakovost zvoka. Namen dela je analizirati kakovost zvočnih posnetkov, kodiranih s kodekom Opus in poškodovanih s simulirano degradacijo omrežja na osnovi izgube paketov. V teoretičnem delu naloge so opisani zvočni kodeki in predstavljene objektivne metode za vrednotenje kakovosti zvoka. V praktičnem delu je razvit in implementiran postopek za primerjavo kakovosti zvočnih posnetkov, ki temelji na velikem številu ponovitev eksperimentov. Izvedeno je vrednotenje kakovosti realnih vhodnih posnetkov pri različnem deležu izgubljenih paketov v omrežju, pri čemer je uporabljena metoda za objektivno zaznavno ocenjevanje kakovosti govora ITU P.862 PESQ. Keywords: govor, kodek Opus, omrežna degradacija, vrednotenje kakovosti, pretakanje Published in DKUM: 08.11.2019; Views: 1418; Downloads: 75 Full text (711,67 KB) |
2. Modeli upravljanja s kakovostjo podatkov in simulacije vrednotenja kakovosti podatkovAmadeja Bratuša, 2019, master's thesis Abstract: Prodiranje podatkovno gnanih storitev v organizacije prinaša poleg novih poslovnih procesov, možnosti in priložnosti tudi vrsto izzivov. Kakršnokoli na podatkih utemeljeno modeliranje ima lahko podlago le v kakovostnih, realno stanje natančno odsevajočih podatkih. V magistrskem delu je predstavljen model, ki s spremljanjem kakovosti podatkovnih virov omogoča njihovim upravnikom pridobiti informacije o kakovosti posameznih podatkovnih tokov, kar jim posledično pomaga pri odpravljanju nepravilnosti in dvigu njihove kakovosti. Modeli kakovosti podatkov iz literature lahko vključujejo kar več deset kategorij kakovosti, med katerimi so najpogosteje uporabljene popolnost, rednost, usklajenost in natančnost. Vsaka kategorija kakovosti ima definirana različna preverjanja oz. validacije, s pomočjo katerih se šteje ali kako drugače analizira meritve, ki ne izpolnjujejo pogojev te kategorije kakovosti in tako se pridobi kazalnike kakovosti podatkov. Predstavljen je tudi taksonomski pregled omenjenih kategorij kakovosti, področij, na katerih se uporabljajo, ter kriterijev za primernost njihove uporabe. Model in indikatorji kakovosti so ilustrirani s primerom vrednotenja kakovosti podatkov za potrebe napovedovanja proizvodnje sončnih elektrarn. Rezultati kažejo na to, da delež nekakovostnih podatkov občutno vpliva na napake pri napovedovanju fotovoltaične proizvodnje električne energije. Pomembno se zdi izpostaviti, da je dodana vrednost magisterija koncept vrednotenja modelskih napak in samostojno dodana preverjanja ter opis modela kazalnikov kakovosti, kar se je razvijalo in dopolnjevalo skozi več uspešno izpeljanih projektov na to temo. Keywords: Model kakovosti podatkov, dimenzije kakovosti podatkov, kazalniki kakovosti, osamelci, taksonomija, Monte Carlo simulacija, vrednotenje napak, napovedovanje proizvodnje električne energije. Published in DKUM: 05.11.2019; Views: 1464; Downloads: 28 Full text (1,40 MB) |
3. Bližje-infrardeča spektroskopija na standardni računalniški mobilni napravi za zaznavo in vizualizacijo podkožnih venSimon Jurič, 2015, doctoral dissertation Abstract: Venepunkcija je eden izmed najbolj pogostih invazivnih posegov, ki ga opravlja medicinsko osebjo, v okviru katerega se lahko pojavi klinično stanje oteženega perifernega venskega dostopa. Ta za uspešnost odvzema venske krvi ali vstavitve venske kanile zahteva večkratne prepoznave primernih podkožnih ven in punkcije na perifernih delih telesa. Predlagane so bile številne izboljšave, ki bi zmanjšale število potrebnih punkcij (poskusov), med drugim vizualizacija oziroma prepoznava ven z uporabo bližnje-infrardeče spektroskopije kot najbolj perspektivna metoda, ki je že na voljo v obliki namenskih medicinskih naprav. Pomankljivosti zadnjih sta predvsem v njihovi ceni in omejeni mobilnosti. Porast uporabe in aplikativnost vse bolj napredne, zmogljive in cenovno dostopne mobilne tehnologije, mobilnih omrežij ter brezžičnih senzorjev sta v zadnjih letih vodila v številne inovacije na področju medicine in javnega zdravja ter posredno v razvoj novega področja, imenovanega m-zdravje. Doktorska disertacija obravnava problematiko učinkovitosti iskanja najboljših perifernih mest za odvzem venske krvi in predlaga izboljšavo v zasnovi nizkocenovnega modela za zaznavo in vizualizacijo podkožnih ven, ki temelji na bližnje-infrardeči spektroskopiji in ga je možno realizirati na standardni mobilni napravi. Disertacija povzema vse raziskovalne dejavnosti od zasnove modela, njegove realizacije v obliki prototipa, funkcionalne analize do ovrednotenja učinkovitosti na dveh praktičnih področjih uporabe. Predlagano aplikacijsko ogrodje in optimiziran model vizualizacije, ki temelji na iskanju in prepoznavi robov s pomočjo slikovnih filtrov razlike Gaussovih funkcij in Laplaceovi transformaciji Gaussovega filtra, omogočata brezstično vizualizacijo podkožnih ven na mobilnih napravah z operacijskim sistemom Android (različica vsaj 4.0). Rezultati ovrednotenja učinkovitosti in presoje sprejemljivosti prototipa (mVeinVision) kažejo potencialnost uporabe v izobraževanju in klinični praksi. Doktorska disertacija predstavlja znanstveno izhodišče za nadaljnje raziskave na področju nadgradnje trenutnega modela in njegove uporabe v praksi. Keywords: mobilne aplikacije, bližnje-infrardeča spektroskopija, diagnostične naprave, izobraževanje, vrednotenje izvedljivosti, vrednotenje kakovosti, m-zdravje, venepunkcija, digitalna obdelava signalov Published in DKUM: 13.10.2015; Views: 2339; Downloads: 319 Full text (5,90 MB) |
4. VREDNOTENJE KAKOVOSTI PEDAGOŠKEGA DELA VISOKOŠOLSKIH UČITELJEVBogdan Mali, 2011, undergraduate thesis Abstract: Temeljni raziskovalni problem diplomskega dela je vrednotenje kakovosti pedagoškega dela med univerzitetnimi študenti. Zaenkrat vrednotenje kakovosti pedagoškega dela na slovenskih fakultetah ne poteka na enak način, saj nimamo enotnih kazalcev, s katerimi bi merili kakovost. Cilj naše raziskave je bil torej ugotoviti tiste kazalce, ki so za univerzitetne študente najpomembnejši. V raziskavo so bili vključeni naključno izbrani študenti dveh fakultet. Na osnovi rezultatov smo zaključili, da je vrednotenje kakovosti pedagoškega dela na obeh fakultetah večinoma enako.
Diplomsko delo obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo se ukvarjali s pomenom vrednotenja kakovosti pedagoškega dela na fakultetah, poleg tega pa smo raziskovali tudi priporočene lastnosti in sposobnosti visokošolskih učiteljev. V empiričnem delu smo opisali problemsko stanje in kazalce vrednotenja kakovosti pedagoškega dela, ki smo jih razdelili po sklopih. Anketirani študenti so ocenili pomembnost posameznega kazalca za vrednotenje kakovosti pedagoškega dela, rezultate pa smo analizirali s pomočjo statističnega programa SPSS, in sicer s T-testi. V anketiranje so bili vključeni univerzitetni študenti dveh fakultet.
Študenti Fakultete za organizacijske vede izmed 61 vnaprej postavljenih kazalcev najvišje vrednotijo kazalec, ki se nahaja v sklopu Literaura in viri: »Navede, kje je predpisana literatura in kako dostopna so gradiva« in »Na začetku predavanj navede obvezno študijsko literaturo.« Študenti Mednarodne fakultete za družbene in poslovne študije pa najvišje vrednotijo kazalec, ki smo ga uvrstili v sklop Uporaba učnih pripomočkov, in sicer: »PowerPoint.«
Rezultati so pokazali na precejšnjo enotnost vrednotenja kazalcev. V sklopu Sodelovanje s študenti smo našo hipotezo prvič. Drugič pa je bila hipoteza potrjena v sklopu Pomoč, usmerjanje, mentorstvo, kar pomeni, da statistično pomembne razlike med odgovori študentov obeh fakultet obstajajo. V vseh preostalih sklopih pa statistično pomembnih razlik nismo odkrili.
Analiza rezultatov je pokazala, da smo naše uvodno raziskovalno vprašanje: »Ali univerzitetni študenti Fakultete za organizacijske vede in Mednarodne fakultete za družbene in poslovne študije enako vrednotijo kazalce kakovosti pedagoškega procesa,« potrdili, saj vsi spremljajo pedagoški proces z istega zornega kota. Keywords: vrednotenje kakovosti pedagoškega dela, pedagoški proces, enotni vprašalnik Published in DKUM: 08.07.2011; Views: 2295; Downloads: 183 Full text (1,12 MB) |
5. |
6. |