| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 600
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Razvoj inteligentne rešitve za vrednotenje vozil z uporabo strojnega učenja
David Žele, 2022, master's thesis

Abstract: Eden izmed ključnih problemov hitrega razvoja inteligentnih rešitev je v tem, kako čim bolj sistematično, avtomatizirano in nadzorovano optimizirati razvojni proces. Željen je čim manjši vpliv hitro vpeljanih sprememb v podatkih ali programski kodi na samo končno rešitev in sledenje vpliva sprememb. Namen magistrskega dela je predvsem vpeljati inženirski pristop ML Ops, ki v veliki meri avtomatizira korake v razvoju programske rešitve, in ga preizkusiti na primeru razvoja inteligentne rešitve za vrednotenje vozil z uporabo strojnega učenja in podatkov s spletnih strani z rabljenimi vozili. Končni rezultati, da je razvojni proces po vpeljavi ML Ops bolj organiziran ter v veliki meri razbremeni sodelujoče na projektu, ne presenečajo, preseneča pa medsebojna kompatibilnost izbranih orodij, ki smo jih izbrali za naš projekt, ter sama pripravljenost na vpeljavo koncepta.
Keywords: inteligentna rešitev, vrednotenje vozil, strojno učenje
Published in DKUM: 07.11.2022; Views: 137; Downloads: 31
.pdf Full text (2,38 MB)

2.
Razvoj in vrednotenje digitalno dostopnega spletnega mesta za deljenje multimedijskih vsebin : diplomsko delo
Nik Štebih, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi smo poudarili pomembnost digitalne dostopnosti zaradi naraščanja števila ljudi z oviranostmi, hkrati pa narašča tudi število uporabnikov spleta. Cilji naloge so bili predstaviti digitalno dostopnost spletnih mest, opisati načine za zagotavljanje digitalne dostopnosti med razvojem spletnega mesta ter načine testiranja spletnega mesta. Posebno pozornost smo namenili multimedijski vsebini. Tako smo v okviru te naloge s pomočjo tehnologij HTML, CSS, JavaScript, PHP in MySQL razvili digitalno dostopno spletno mesto za deljenje multimedijskih vsebin in ga ovrednotili tako z avtomatiziranimi orodji kot ročno. Ugotovili smo, da lahko na osnovi orodij za testiranje digitalno dostopnih spletnih mest izboljšamo digitalno dostopnost spletnega mesta ter da z ročnim testiranjem lahko opazimo napake, ki jih orodja ne zaznajo.
Keywords: digitalna dostopnost, spletno mesto, multimedija, spletni razvoj, vrednotenje
Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 81; Downloads: 11
.pdf Full text (2,11 MB)

3.
Prisilna prodaja nepremičnin stečajnega dolžnika v osebnem stečaju in pravne značilnosti odpusta obveznosti : magistrsko delo
Janja Motaln, 2022, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je približati bralcem postopek prodaje nepremičnin stečajnega dolžnika ter institut odpusta obveznosti v osebnem stečaju. Vso premoženje, ki ga ima stečajni dolžnik ob začetku postopka osebnega stečaja predstavlja stečajno maso in je namenjena poplačilu upnikovih terjatev ter stroškov stečajnega postopka. V stečajno maso spadajo tudi nepremičnine, ki so v lasti stečajnega dolžnika in se prodajo po postopkih določenih v zakonu. Postopek prodaje nepremičnine v okviru stečajnega postopka je razdeljen na pet faz, pri čemer vsaka faza pripomore k doseganju temeljnega cilja stečajnega postopka, to je poplačilo upnikove terjatve. V zgodnji fazi je treba oceniti vrednost nepremičnine in presoditi, kateri način prodaje je tisti, ki bo najugodnejši za poplačilo upnikov. Sama prodaja se začne s sklepom sodišča, s katerim tudi določi način prodaje, izklicno oziroma izhodiščno ceno ter višino varščine. Najpogostejši način prodaje nepremičnin je na javni dražbi in z javnim zbiranjem ponudb. Po končanem postopku prodaje se sklene prodajna pogodba z najugodnejšim ponudnikom, po plačilu dogovorjene kupnine pa se nanj prenese lastninska pravica ter ostale premoženjske pravice. Poseben položaj ima zakonec tistega, nad katerim se je začel postopek osebnega stečaja. Ta lahko zahteva delitev skupnega premoženja tako, da v treh mesecih po začetku stečajnega postopka prijavi izločitveno pravico. Če rok zamudi, nastopi fikcija, da je prijavil izločitveno pravico na deležu skupnega premoženja, ki je enak polovici. Izločitveno pravico je treba ločiti od ločitvene pravice, ki predstavlja pravico do prednostnega poplačila iz premoženja, ki je zavarovano s to pravico. Izločitveni upnik se ne poplača iz stečajne mase, vendar s prijavo take pravice zgolj obvesti stečajnega upravitelja, da določeno premoženje ne spada stečajnemu dolžniku in posledično ne more biti del stečajne mase. Ko stečajno sodišče prizna izločitveno pravico zakonca, izda sklep, s katerim ugotovi priznano izločitveno pravico ter lastninsko pravico izločitvenega upnika na določeni nepremičnini v deležu, ki je enak njegovemu deležu na skupnem premoženju. Fizične osebe podajo predlog za začetek postopka osebnega stečaja z namenom dosega odpusta obveznosti. Naveden institut je namenjen vestnemu in poštnemu dolžniku, ki ne zmore poravnati vseh obveznosti, ki jih ima ob začetku postopka osebnega stečaja ter omogoča vrnitev takih oseb v normalno premoženjsko stanje. Po vložitvi predloga, stečajno sodišče določi preizkusno obdobje, v katerem mora stečajni dolžnik izkazati angažiranost in trud za plačilo upnikov. S pravnomočnim sklepom o odpustu obveznosti preneha upnikova pravica sodno uveljavljati terjatve, na katere učinkuje odpust. Stečajni dolžnik lahko tudi zlorabi takšno pravico, zato zakon določa tudi ovire, skladno, s katerimi odpust obveznosti ni mogoč.
Keywords: stečajni postopek, osebni stečaj, prodaja nepremičnine, javna dražba, zavezujoče zbiranje ponudb, prodajna pogodba, izločitveni zahtevek, odpust obveznosti, pravno vrednotenje.
Published in DKUM: 19.10.2022; Views: 164; Downloads: 72
.pdf Full text (745,19 KB)

4.
Analiza razumevanja proizvajalnih stroškov na izbranih primerih v Sloveniji
Let Lovse, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Vsaka organizacija pri poslovanju porablja in obrablja prvine poslovnega procesa. Informacijam o vrednosti teh porab in obrab pravimo poslovni stroški. Za potrebe vrednotenja poslovnih učinkov moramo poslovne stroške ločiti na proizvajalne in neproizvajalne. Ta delitev je ključna, saj omogoča pravilno vrednotenje in izkazovanje posameznih računovodskih postavk (npr. zalog in odhodkov), kar posledično vpliva tudi na temeljne računovodske izkaze in preko izkaza poslovnega izida posredno tudi na davčno osnovo. Proizvajalne stroške pomensko definirajo tako Slovenski računovodski standardi kot Mednarodni standardi računovodskega poročanja. Oboji so med seboj vsebinsko harmonizirani, vendar pa Slovenski računovodski standardi proizvajalne stroške definirajo eksplicitno, česar v Mednarodnih standardih računovodskega poročanja ne bomo zasledili. V raziskavi smo se zato ukvarjali s problemom, koliko je dejansko poenoteno razumevanje proizvajalnih stroškov med slovenskimi računovodji. S pomočjo spletne anketne raziskave in analize pridobljenih podatkov smo ugotovili, da med slovenskimi računovodji v razumevanju proizvajalnih stroškov ni pomembnih razlik. Poleg tega smo ugotovili, da je v povprečju na vprašanja v anketi manj kot polovica anketiranih odgovorila s strokovno najbolje utemeljenim odgovorom, kar razkriva, da je pri razumevanju proizvajalnih stroškov med slovenskimi računovodji še prostor za izboljšave. Glede na te ugotovitve smo tudi predstavili tri možne načine izboljšanja razumevanja proizvajalnih stroškov, s katerimi bi lahko izboljšali ugotovljeno stanje.
Keywords: stroški, proizvajalni stroški, vrednotenje zalog, analiza, Slovenski računovodski standardi, Mednarodni standardi računovodskega poročanja.
Published in DKUM: 19.10.2022; Views: 96; Downloads: 14
.pdf Full text (2,79 MB)

5.
Razvoj zaposlenih kot naložba v prihodnost
Karmen Žolger, 2021, master's thesis

Abstract: Okolje ne samo, da organizacije prisili v neprestano odzivanje na vse intenzivnejše spremembe iz okolja, jih tudi izziva, da same iščejo načine soustvarjanja sprememb. Prisiljene so iskati načine s pomočjo katerih poslovnemu okolju, pa tudi okolju nasploh, pokažejo, da zmorejo, da so lahko in da so boljše od svojih konkurentov. Glavni ključ tega je upravljanje s človeškimi viri. Zaposleni so tisti, ki organizaciji prinašajo učinkovitost in uspešnost. Vlaganje v razvoj zaposlenih ni le trenuten strošek, če je pravilno izveden, je dobra naložba v prihodnost organizacije. Res je, da je tudi najbolj tvegana naložba v organizaciji, saj lahko zaposleni odidejo drugam. A, če zaposleni čuti, da organizacija misli nanj, vlaga v njegov razvoj, ceni njegove dosežke, čuti do organizacije posebno pripadnost in le redko odide. Tudi Univerzitetna knjižnica Maribor je vsak dan bolj pod pritiskom zaradi sprememb v okolju. Hiter razvoj stroke, informacijske in komunikacijske tehnologije, nosilcev zapisov informacij in kar je tudi najpomembneje spreminjanje potreb uporabnikov od zaposlenih zahtevajo neprestano izobraževanje in izpopolnjevanje veščin. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili temeljne pojme upravljanja s človeškimi viri, pomen razvoja zaposlenih ter proces izobraževanja in usposabljanja v organizacijah. Pridobljeno znanje iz teoretičnega dela, smo želeli preveriti še v praksi. Tako smo s pomočjo Univerzitetne knjižnice Maribor izvedli raziskavo, s katero smo želeli izvedeti kako v knjižnici skrbijo za razvoj zaposlenih in ali se zaposleni zavedajo pomembnosti izobraževanja in razvoja. Kljub pozitivnim rezultatom raziskave, smo mnenja, da bi podobno raziskavo morali v knjižnici izvesti še med uporabniki. Z rezultati obeh raziskav bi namreč pridobili širši in celovitejši pogled na ključne dejavnike razvoja zaposlenih.
Keywords: Upravljanje s človeškimi viri, razvoj zaposlenih, izobraževanje, usposabljanje, vrednotenje.
Published in DKUM: 20.12.2021; Views: 556; Downloads: 115
.pdf Full text (3,06 MB)

6.
Množični nadzor družbe v času pandemije koronavirusa : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Iva Težak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz treh vsebinskih sklopov, ki obravnavajo nadzor družbe v današnjem času. Najprej je v prvem delu obravnavan nadzor sodobne družbe na splošno; predstavljena je zgodovina nadzora, tehnologije, s katerimi se nadzor sodobne družbe izvaja, ter zasebnost, ki je tesno pogojena s temo diplomske naloge. V drugem delu je prikazan in obrazložen novi koronavirus, ki je v letu 2020 postal pomemben del našega vsakdana in je temeljni del te diplomske naloge. V drugem delu je prav tako predstavljena statistika potrjenih okužb in smrti, ki jih je virus povzročil v Sloveniji. Tretji del obsega nadzor družbe v času pandemije in kakšno vlogo so oziroma imajo v času, v katerem smo, politika, zdravstvena stroka in mediji. Diplomsko delo skuša torej sistematično prikazati, kako smo kot družba nadzorovani in kako se je to množično nadzorstvo družbe s pandemijo koronavirusa še povečalo.
Keywords: družbeni nadzor, zasebnost, pandemija, koronavirus, covid-19, preventivni ukrepi, omejitve, kritično vrednotenje, diplomske naloge
Published in DKUM: 17.11.2021; Views: 434; Downloads: 98
.pdf Full text (1,55 MB)

7.
Evalvacija psihičnih obremenitev zdravstvenih delavcev zaposlenih v socialno zdravstveni organizaciji v Avstriji
Metka Harih, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: V zadnjih desetletjih se je delovno okolje spremenilo, kar je vplivalo na delovne pogoje tudi znotraj socialno zdravstvenih organizacij. Visoka stopnja psihičnih obremenitev na delovnem mestu povzroča dodatne stroške. Vprašanje psihičnih obremenitev je bilo zato postavljeno v središče zaščite zaposlenih. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija. Instrument raziskovanja je bil verificiran anketni vprašalnik za analizo psihičnih obremenitev na delovnem mestu. Izpolnilo ga je 163 anketirancev. Hipoteze smo statistično obdelali s programom SPSS, V27.0. Rezultati: Zaposleni so z delokrogom, zmožnostmi na delovnem mestu in organizacijsko klimo zelo zadovoljni, kvalitativni stresorji ter obremenitve s strani okolja imajo minimalen vpliv. Razlika v stopnji psihičnih obremenitev iz vidika organizacijske klime glede na starostno obdobje in razlika iz vidika delokroga glede na stopnjo izobrazbe ne obstaja. Statistično značilna razlika ne obstaja med spremenljivkama kvantitativni stresorji in spol (U=1637,50; p=0,12), prav tako pa tudi ne med spremenljivkama dolžina delovne dobe in vidik delovnih zmožnosti (rs= 0,09, p=0,23). Razprava in sklep: Anketiranci opredeljujejo delovno okolje kot psihično nestresno in poročajo o minimalnih psihičnih obremenitvah na delovnem mestu. Ključnega pomena je, da vodja prepozna dejavnike obremenitve, jih zna ovrednotiti, določiti preventivne ukrepe in se zaveda, da dobri delovni pogoji zagotavljajo ustrezno raven kakovosti delovnega življenja. 
Keywords: zdravstvena nega, psihične obremenitve, letno vrednotenje, dom starostnikov
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 392; Downloads: 61
.pdf Full text (1,33 MB)

8.
Planiranje razvoja podjetja celjske mesnine d.o.o. na ravni strateškega managementa
Nuša Okorn, 2021, master's thesis

Abstract: Zaznavanje priložnosti in nevarnosti iz okolja, ustrezne vrednote podjetja, njegova profesionalnost, izkušnje, naložbe v znanje, usposabljanja, nenehno izboljševanje, investiranje, sledenje trendom, krepitev prednosti in odprava slabosti, pa tudi spremljanje konkurence, vse to pripomore k razvoju podjetja in zadovoljstvu vseh udeležencev podjetja. Spreminja se gospodarsko in politično stanje ter drugi pogoji v okolju, pa vendar se mora podjetje spremembam prilagoditi in se z njimi uspešno soočiti. Zato je zelo pomembno, da podjetje pravilno planira svojo rast in razvoj. V magistrski nalogi smo na ravni strateškega managementa planirali razvoj podjetja Celjske mesnine, d. o. o., katerega začetki segajo v leto 1899. Podjetje, ki je svoje obratovanje pričelo kot mestna klavnica, je danes eden izmed največjih ponudnikov in prodajalcev mesa in mesnih izdelkov v Sloveniji. V nalogi smo najprej predstavili teoretična izhodišča, opredelili smo kaj za podjetje pomenita vizija in politika podjetja, opredelili smo strategije in strukture podjetja ter pojasnili potrebna spoznanja pri planiranju razvoja podjetja na ravni strateškega managementa. Vso teorijo smo nato aplicirali na praktični primer podjetja Celjske mesnine, d. o. o. Najprej smo predstavili podjetje, njegovo vizijo in politiko podjetja, strategije in strukture podjetja Celjske mesnine, d. o. o. V nadaljevanju smo planirali razvoj tega podjetja na ravni strateškega managementa in sicer smo najprej preučevali vrednote posameznih ključnih udeležencev v podjetju, določili prednosti in slabosti podjetja ter proučevali priložnosti in nevarnosti, ki se nahajajo v okolju preučevanega podjetja. Proučili smo strateška poslovna področja in iskali strateške možnosti in strategije podjetja Celjske mesnine, d. o. o. Za izbrano podjetje smo ekonomsko vrednotili predlagani plan razvojne uspešnosti, planirali vrednostne izide in finančno presodili razvojne učinke planiranega razvoja na uspešnost tega podjetja za obdobje naslednjih petih let. Empirični del smo zaključili s programom razvoja podjetja Celjske mesnine, d. o. o., za naslednjih pet let poslovanja. Magistrsko nalogo smo zaključili z zapisom ključnih ugotovitev magistrske naloge in podanimi predlogi tako za nadaljnje raziskovanje in prakso.
Keywords: planiranje razvoja in rasti podjetja, Celjske mesnine d. o. o., vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, strukture podjetja, finančna presoja razvojnih učinkov podjetja, finančno vrednotenje strategij, strateški management.
Published in DKUM: 21.10.2021; Views: 677; Downloads: 97
.pdf Full text (2,16 MB)

9.
Planiranje temeljne strategije neprofitne organizacije Dijaški dom Drava Maribor
Patricija Husnjak, 2021, master's thesis

Abstract: Dandanes živimo v času, kjer potreba po spremembi ni le možnost, ampak že skoraj nuja vsake organizacije (profitne in neprofitne). Ker gre za delovanje v okolju, ki je hitro se spreminjajoče, mora vsaka organizacija s pomočjo planiranja razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa znati zaznavati prednosti pred konkurenti in priložnosti v svojem okolju, hkrati pa odpravljati slabosti ter se zoperstaviti možnim nevarnostim. To daje ključnim udeležencem organizacije, (predvsem lastnikom in vodstvu) sposobnost pravočasnega zaznavanja pomembnih informacij in ukrepanja, če želijo, da je razvoj uspešen. Planiranje razvoja omogoča organizaciji konkurenčno prednost, lažjo pot do zastavljenih ciljev, večje možnosti za uspeh, ki se meri na dolgi rok, in izboljšavo ponujenih produktov ter storitev na trgu. Splošno načelo velja, da naj vsaka organizacija sledi planiranemu razvoju, hkrati pa zre k nenehni izboljšavi organizacije kot celote. Magistrsko delo obravnava organizacijo Dijaški dom Drava Maribor, za katero smo na podlagi teoretičnih izhodišč preučili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa ter določili temeljno strategijo. Dijaški dom Drava Maribor se ukvarja z javno vzgojno-izobraževalno dejavnostjo, ki ponuja nastanitvene možnosti dijakom, ki v času šolanja zapustijo svoje domače okolje. Dodatno svoje kapacitete tržijo s pomočjo tržne dejavnosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili iskanje razvojnih možnosti in določitev izhodiščnih osnov za planiranje strateškega razvoja preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor. Teoretična izhodišča in raziskovalna spoznanja različnih avtorjev so nam služila kot osnova za planiranje ter ovrednotenje temeljne strategije proučevane organizacije. Osredotočili smo se na planiranje razvoja organizacije na ravni strateškega managementa. Izhodiščne osnove za planiranje razvoja organizacije Dijaški dom Drava Maribor smo pridobili s pomočjo analize vrednot (ključnih udeležencev) preučevane organizacije, okolja – v katerem je in deluje, klasifikacije priložnosti in nevarnosti ter nefinančne in finančne analize za določitev prednosti in slabosti. Izhajali smo tudi iz vizije in politike organizacije. Nato smo na osnovi analiz ob upoštevanju zmožnosti preučevane organizacije določili razvojne možnosti na različnih trgih delovanja – torej smo iskali strateške možnosti razvoja, to ekonomsko ovrednotili in izbrali predlagano temeljno strategijo organizacije. V empiričnem delu magistrskega dela smo izhajali iz plana vrednostnih izidov preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor za obdobje petih let. Ob tem smo sledili predlagani temeljni strategiji in potencialom, ki jih organizacija ima ter jih potrebuje za nadaljnjo uresničitev strategije njenega razvoja.
Keywords: vizija podjetja, politika podjetja, neprofitna organizacija, temeljna strategija, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, planiranje razvoja, ekonomsko vrednotenje, finančna analiza, nefinančna analiza, vladna organizacija.
Published in DKUM: 21.10.2021; Views: 564; Downloads: 82
.pdf Full text (3,58 MB)

10.
Analiza gospodarnosti proizvodnje in vrednotenje investicije : diplomsko delo
Matevž Panzi, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obsega analizo vpliva stroškov na uspešnost poslovanja in analizo realnega primera v podjetju LKR d. o. o. v različnih primerih obdelave izdelka. Prikazani so izračuni lastne in prodajne cene izdelka na podlagi stroškov, ki nastanejo ob proizvodnji. Na podlagi vrednosti investicije, smo izdelali amortizacijski načrt s pomočjo vrednosti vsote letnih številk. S pomočjo dobe vračanja in neto sedanje vrednosti smo ovrednotili investicijo.
Keywords: analiza gospodarnosti proizvodnje, vrednotenje investicije, analiza vpliva stroškov na uspešnost poslovanja, podjetje LKR d. o. o.
Published in DKUM: 05.10.2021; Views: 361; Downloads: 35
.pdf Full text (2,85 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica