1. Uporaba vplivnostnega marketinga v spletni trgoviniTjaša Mumel Ošep, 2024, undergraduate thesis Abstract: Vplivnostni marketing je danes ključna marketinška strategija, ki podjetjem omogoča, da ostanejo konkurenčna v dinamičnem tržnem okolju. V preteklosti so vlogo vplivnežev pogosto igrali zvezdniki in javne osebnosti, vendar se je z razvojem družbenih omrežij ta vloga razširila na širši krog tistih, ki imajo pristne povezave s svojimi sledilci. Skozi čas se je vplivnostni marketing konstantno prilagajal potrošniškim navadam in ravno zaradi tega lahko danes ponazarja enega najbolj učinkovitih načinov za gradnjo blagovne znamke in povečanje prodaje.
V diplomskem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer smo raziskali zgodovino vplivnostnega marketinga, opredelili ključne pojme ter analizirali njegovo vlogo v današnjem poslovanju. V tem delu smo hkrati definirali različna družbena omrežja in preučili način delovanja vplivnostnega marketinga na teh platformah. V drugem, praktičnem delu, smo na podlagi teoretičnih izhodišč analizirali rabo vplivnostnega marketinga na primeru podjetja AMR d.o.o. Keywords: marketing, vplivnostni marketing, oblike vplivnostnega marketinga, družbena omrežja, vplivnež, vplivnost Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 21
Full text (2,07 MB) |
2. Vpliv TikTok vplivnežev na nakupne odločitve slovenskih uporabnikov TikTokaSebastjan Zobec, 2024, undergraduate thesis Abstract: Vzpon digitalnih medijev in družbenih omrežij je omogočil prihod novih načinov komuniciranja za podjetja. TikTok je v zadnjem času eno izmed bolj priljubljenih družbenih omrežij. Ob nastanku družbenih omrežij je nastal tudi vplivnostni marketing, ki je del digitalnega marketinga in za svojo komuniciranje uporablja digitalne marketinške kanale. Pomemben vidik so vplivneži, ki s svojo avtentičnostjo in kreativnostjo vplivajo na nakupne odločitve uporabnikov družbenih omrežij. Ti imajo ključno vlogo pri promociji podjetja, saj imajo močan vpliv na zaupanje in percepcijo svojih sledilcev. Diplomsko delo se osredotoča na uporabo TikTok vplivnežev in njihov vpliv na nakupne odločitve slovenskih uporabnikov TikToka. Keywords: TikTok, vplivnež, nakupne odločitve, družbeno omrežje, vplivnostni marketing Published in DKUM: 19.09.2024; Views: 0; Downloads: 57
Full text (1,13 MB) |
3. Spletni vplivneži in digitalni marketingMaja Cafuta, 2024, undergraduate thesis Abstract: V digitalnem marketingu imajo pomembno vlogo tako virtualni vplivneži kot resnični vplivneži. Virtualni vplivneži blagovnim znamkam ponujajo priložnosti za inovativno sodelovanje ciljne publike, pri čemer je uporabljena umetna inteligenca. Zagotavljajo nadzorovane platforme za partnerstva z blagovnimi znamkami, čeprav sta pristnost in zaupanje lahko vprašljiva.
Virtualni vplivneži so računalniško ustvarjeni liki, zasnovani za sodelovanje z občinstvom na družbenih medijih, ki nimajo fizičnega obstoja, vendar ponujajo stalno dostopnost. Realni vplivneži po drugi plati ustvarjajo pristno vsebino, pri čemer izkoriščajo svojo osebnost in izkušnje, s katerimi dokazujejo, da resnično podpirajo izdelek podjetja, ki ga oglašujejo.
V raziskovalnem delu diplomskega dela smo ugotavljali glavne razlike med virtualnimi in resničnimi vplivneži. Raziskovali smo, koliko ljudi sploh pozna virtualne vplivneže in ali jih ločijo od resničnih. Cilj diplomskega dela je ugotoviti, ali imajo sledilci sploh zaupanje v izdelke, ki jih oglašujejo spletni vplivneži na splošno. Keywords: vplivnež, marketing, socialna omrežja Published in DKUM: 28.05.2024; Views: 283; Downloads: 82
Full text (2,71 MB) |
4. Osebnostna blagovna znamka vplivnežev na družbenem omrežju instagramŽanet Plečko, 2022, master's thesis Abstract: V dobi digitalizacije smo priča družbenim medijem, katerih prvoten namen je bil združevanje ljudi, njihovo medsebojno komuniciranje in deljenje vsebin. Danes so se njihove funkcije že spremenile in poleg deljenja vsebin nudijo poslovne priložnosti za podjetja, skupine ljudi ali posameznika. Pojavile so se nove osebnosti, ki jim rečemo vplivneži. Vplivneži s svojimi aktivnostmi vplivajo na druge ljudi in jih spodbujajo k dejanjem, vedenju in mišljenju. Oblikujejo si svoje ciljno občinstvo in nanj vplivajo. V vlogi odjemalcev ljudje iščejo izdelke in storitve, s katerimi zadovoljujejo svoje potrebe na fizični ali čustveni ravni. Na trgu je konkurenca vedno večja, zato odjemalci svoje odločitve vse pogosteje sprejemajo na čustveni ravni in se odločajo za tiste blagovne znamke, s katerimi se poistovetijo. Namen blagovnih znamk je razlikovanje in izstopanje na trgu, kjer je konkurence vedno več. Blagovne znamke ne predstavljajo le izdelkov ali storitev, vendar želijo odjemalca prepričati s svojo zgodbo, vrednotami in osebnostjo. Enako počnejo vplivneži, ki sebe predstavljajo kot blagovno znamko in želijo doseči ljudi, katerih osebnost je v skladu z njihovo. Odjemalci se odločajo za blagovne znamke, ki podpirajo njihovo osebnost in s tem krepijo njihovo samopodobo. Vplivneži na družbenih omrežjih gradijo svojo osebnostno blagovno znamko tako, da je blagovna znamka njihov način življenja, osebnost, vrednote, način oblačenja, razmišljanje in vedenje. Večina vplivnežev se pri oblikovanju svoje osebnostne blagovne znamke odloča za družbeno omrežje Instagram, ki s svojimi orodji omogoča najbolj učinkovit način oblikovanja svoje znamke.
Znotraj dela je predstavljena raziskava, ki vključuje vplivneže in njihovo aktivnost na družbenem omrežju Instagram. Predstavljeno je, kako tam oblikujejo svojo osebnostno blagovno znamko. Raziskava se osredotoča še na to, kako vplivneži gradijo svojo osebnostno blagovno znamko in kakšne so njene koristi. Keywords: osebnostna blagovna znamka, družbena omrežja, Instagram, vplivnež, blagovna znamka Published in DKUM: 07.10.2022; Views: 660; Downloads: 143
Full text (2,24 MB) |
5. Vpliv vplivnežev na družbenih omrežjih na nakup izdelkaPatricija Kostanjšek, 2020, master's thesis Abstract: Danes se z oglaševanjem srečamo vsak dan in vsepovsod. Svet je nakopičen z oglasi. Podjetja te izvajajo na najrazličnejše načine. Tako več ni težava narediti oglas, težava je narediti dober oglas. Takšen, ki bo pritegnil več zvestih odjemalcev hkrati. Družbena omrežja so postala pomembno orodje oglaševanja, s tem pa so se pojavili tudi vplivneži, ki imajo s svojo komunikacijo, resničnostjo in podobnostjo s svojimi sledilci večjo nakupno funkcijo kot nekateri tradicionalni načini oglaševanja. Namen magistrskega dela je raziskati, kako vplivneži vplivajo na družbenih omrežjih na nakup izdelka. Pri delu skušamo ugotoviti, kaj je tisto, kar vpliva na nakupne odločitve posameznikov in kaj ne. Želimo ugotoviti, kako pomemben je odnos, ki ga imajo vplivneži s svojim sledilci, da ta pripomore k nakupu nekega izdelka.
V teoretičnem delu je predstavljeno, kaj sploh je marketinško komuniciranje ter katera orodja marketinškega komuniciranja poznamo, kdo je vplivnež, v kakšne skupine jih delimo, kakšna družbena omrežja poznamo in kako vplivneži vplivajo na nakup. V praktičnem delu pa smo želeli raziskati, kaj je tisto, kar je odjemalcem pomembno oziroma kaj jih prepriča, ko se odločijo za nakup izdelka na podlagi slovenskega vplivneža. V ta namen smo oblikovali vprašalnik, ki smo ga delili na družbenih omrežjih, kot so Facebook, Instagram ter LinkedIn. V študijo je bila vključena 201 oseba ‒ vsi so odgovorili pravilno na celotno anketo. Raziskava je pokazala, da so odjemalcem pomembni iskrenost, zaupanje, preprostost ter sposobnost vplivneža. Prav tako pa smo ugotovili, da če je odjemalec zadovoljen z izdelkom, ki ga je kupil na podlagi slovenskega vplivneža, bo v bodoče še opravil takšen nakup. Keywords: vplivnež, marketinško komuniciranje, oglaševanje, družbena omrežja, vpliv na nakup. Published in DKUM: 10.11.2020; Views: 3087; Downloads: 521
Full text (1,30 MB) |
6. Pomen Instagrama influencerjev za spletni marketingTina Marn, 2020, undergraduate thesis Abstract: S pomočjo literature in raziskovalnega dela smo proučili idejo o vplivu in pomenu prizadevanj za prodajo v družbi ter kako pomemben je vplivnostni marketing. Skušali smo ugotoviti, kakšno mero zaupanja imajo posamezniki do nakupa izdelkov, ki jih promovirajo vplivneži. Vpliv je ena od besed, ki se veliko omenja v družbenih omrežjih in socialnih medijih, toda vpliv je vnaprej določen s tehnologijami in sega vse od začetka trgovanja. V zadnjih tridesetih letih oglaševalska industrija izbira zvezdnike za promocijo izdelkov. Razlog za to je, da ima prepoznavnost velik vpliv na množico ljudi.
Namen je bil z raziskavo ugotoviti, od česa je odvisno, da se ljudje odločijo za nakup določenih izdelkov, ki jih promovirajo vplivneži, ter v kolikšni meri zaupajo oglasom na Instagramu. Med drugim nas je zanimalo tudi, katere vsebine ljudje največkrat uporabljajo.
Naloga je razdeljena na dva dela, in sicer na teoretičnega in raziskovalnega. V teoretičnem delu smo opredelili trženjsko komuniciranje, njegov proces in načrtovanje. V nadaljevanju pa smo razložili pojem in trende spletnega marketinga in njegov vpliv na družbenih omrežjih. Podrobneje smo opisali tudi vpliv marketinga ter oglaševanje s pomočjo vplivnežev in navedli prednosti in slabosti tovrstnega marketinga.
V raziskovalnem delu nas je zanimalo, od česa je odvisno, da se ljudje odločijo za nakup izdelkov in v kolikšni meri zaupajo vplivnežem. Keywords: spletni marketing, vplivnež, Instagram, vplivnostni marketing Published in DKUM: 03.11.2020; Views: 1426; Downloads: 406
Full text (609,88 KB) |
7. Mnenjski vodje v digitalnem svetuNastja Slemenšek, 2020, master's thesis Abstract: Osebno vplivanje in koncept mnenjskega voditeljstva so odkrili v ZDA v 40. letih prejšnjega stoletja. Vse od takrat do danes se je razvilo mnogo definicij, ki razlagajo, kdo sploh so mnenjski vodje in kje jih najdemo. Če povzamemo, so mnenjski vodje posamezniki, ki vplivajo na stališča odjemalcev o določenih izdelkih ali storitvah.
Ker je internet na področje trženja prinesel ogromno novosti in močno spremenil nakupno vedenje uporabnikov, so se pojavili posamezniki, ki vplivajo preko družbenih omrežij. Imenujemo jih lahko vplivneži, vplivneži v digitalnem svetu, spletni vplivneži, influencerji in še bi lahko naštevali.
Odjemalci so dobili večji nadzor nad samim procesom trženja in sami se odločajo, preko katerega medija želijo sprejemati informacije. Vplivneži v digitalnem svetu podajajo veliko informacij o raznoraznih izdelkih, odjemalci pa se sami odločajo, če jih želijo sprejeti, spremljati in upoštevati pri nakupu. Magistrsko delo opisuje osebni vpliv, mnenjske vodje, vplivneže v digitalnem svetu, nakupno vedenje, vpliv kozmetičnih podjetij na vplivneže in vplive vplivnežev na odjemalce, na njihove namere, želje, interese in pozornost pri nakupu.
Kozmetična industrija je pomembna globalna industrija, razširjena po celem svetu. Ker obstaja že odkar pomnimo, podjetij, ki se ukvarjajo s kozmetiko, pa je ogromno, je pomembno, kako jo tržijo. Vedno več kozmetičnih podjetij se poslužuje sodelovanj z osebami, ki preko digitalnih omrežij širijo svoj vpliv, in tako preko njih komunicirajo s svojimi ciljnimi skupinami.
Podatke za raziskavo smo pridobivali s pomočjo kvalitativnega raziskovanja, z globinskimi intervjuji in fokusno skupino. Izvedena sta bila dva globinska intervjuja, s podjetjema Kozmetika Afrodita, d. o. o., in Dominur, d. o. o., katerih primarna dejavnost je kozmetika. Izvedli smo še globinska intervjuja s kozmetičnima navdušenkama in blogerkama, Ano Verdnik in Cindy Sabolčec, ter fokusno skupino petih uporabnic kozmetike. Prišli smo do zanimivih odgovorov, ugotovili smo, da obstajajo vplivi podjetij na vplivneže in vplivi vplivnežev naprej na odjemalce. Podjetja in blogerki se oboji strinjajo, da mora med njimi obstajati skladnost vrednot enih in drugih.
Koncept vplivnežev v digitalnem svetu s področja kozmetike v Sloveniji je relativno neraziskan, zato lahko izsledki naše raziskave pomagajo pri nadaljnjih. V prihodnosti se pričakuje še povečanje števila vplivnežev digitalnega sveta in s tem povečanje sodelovanj s podjetji. Keywords: mnenjski vodja, vplivnež, marketing, kozmetična podjetja, globinski intervju, fokusna skupina Published in DKUM: 19.08.2020; Views: 1588; Downloads: 299
Full text (910,30 KB) |
8. Vplivnostni marketing kot strategija mednarodnega trženjskega komuniciranjaSara Gangl, 2019, undergraduate thesis Abstract: Naraščajoča popularnost družbenih omrežij in s tem pojav spletnih vplivnežev sta popolnoma spremenila način kako potrošniki odkrivajo, doživljajo in kupujejo izdelke ter storitve. Ne želijo več agresivnih in vsiljivih oglasov, temveč si želijo slišati kakšno izkušnjo imajo z izdelkom ali storitvijo običajni ljudje. Ravno zato se po nasvete danes vse pogosteje obrnejo na spletne vplivneže, ki so zaradi svoje strasti do nekega področja pričeli snemati videe, fotografije in pisati prispevke ter te deliti na družbenih omrežjih. Tako so si čez čas vzpostavili bazo ljudi, ki jim sledi in zaradi svoje pristnosti, domačnosti ter kredibilnosti zaupa. Posledično so tudi podjetja prepoznala pomen in vpliv teh oseb ter začela z njimi sodelovati.
Diplomski projekt obravnava trenutno zelo aktualen trend na področju marketinga, vplivnostni marketing oz. oglaševanje s pomočjo spletnih vplivnežev. Posluževanje vplivnostnega marketinga smo analizirali skozi pregled digitalnih vsebin šestih podjetij iz treh panog. S tem namenom smo v teoretičnem delu najprej opredelili pojem in nato v empiričnem delu prek analize profilov izbranih podjetij na družbenih omrežjih Instagram in Facebook analizirali uporabo vplivnostnega marketinga v praksi ter s pomočjo vprašalnika pridobili mnenja slovenskih podjetij o vplivnostnem marketingu na družbenih omrežjih ter njegovi uporabi. Keywords: trženjsko komuniciranje, digitalni marketing, vplivnostni marketing, družbena omrežja, spletni vplivnež Published in DKUM: 05.12.2019; Views: 2484; Downloads: 635
Full text (735,39 KB) |
9. Digitalno pripovedovanje zgodb spletnih vplivnežev na InstagramuAnja Hauptman, 2018, master's thesis Abstract: Življenje naše generacije se odvija v digitalni dobi, pri čemer je svetovni splet glavni vir širjenja informacij. Te se širijo skupaj z uporabo hitro rastočih družbenih omrežij, ki uporabnikom omogočajo različne interakcije. V danem trenutku nam omogočajo pregled informacij, ki jih z nami delijo ostali uporabniki družbenih omrežjih na svojih profilih. Spremljamo lahko vsakodnevno življenje in navade ljudi, ki jim na družbenih omrežjih sledimo, četudi jih osebno sploh ne poznamo. Najbolj rastoče družbeno omrežje zadnjih let je zagotovo Instagram. Od njegove ustanovitve leta 2010 je na njem aktivnih že kar bilijon uporabnikov. Vedno več uporabnikov je tudi podjetij in posledično spletnih vplivnežev – vplivnih posameznikov, ki ustvarjajo vsebino z namenom oglaševanja komercialnih izdelkov in storitev raznih podjetij. Takšne poteze oglaševanja igrajo pri odločitvah potrošnikov veliko vlogo. Tako postaja oglaševanje preko vplivnih posameznikov na družbenih omrežjih vse pogosteje uporabljen vzorec snovanja oglaševalskih kampanj, pripovedovanja zgodb in tržnih politik. Digitalno pripovedovanje zgodb preko družbenih omrežij je postalo eno izmed močnejših orodij sodobnega spleta. Uporabniki so postali kreativni pripovedovalci zgodb, s tradicionalno zgodbo, vendar podano preko novih medijev in v nove namene. Keywords: družbena omrežja, Instagram, spletni vplivnež, spletno oglaševanje, zgodbe, digitalno pripovedovanje Published in DKUM: 20.11.2018; Views: 1644; Downloads: 345
Full text (1,44 MB) |
10. Oblike oglaševanja najpopularnejših slovenskih spletnih vplivnežev v kontekstu zakonodajne regulacije vplivnostnega marketingaTina Strmčnik, 2018, master's thesis Abstract: Magistrsko delo pokriva trenutno eno najpopularnejših oblik oglaševanja, oglaševanje v vsebinah spletnih vplivnežev (t.i. blogerjev, youtuberjev, vlogerjev) ali vplivnostni marketing. Stanje vplivnostnega marketinga v Sloveniji smo preučevali skozi analizo vsebin petih najpopularnejših slovenskih spletnih vplivnežev. Predvsem smo želeli preveriti, kako učinkovita je slovenska zakonodaja pri urejanju tega področja in v kolikšni meri so slovenski spletni vplivneži pri oglaševanju podjetij v svojih vsebinah transparenti. S tem namenom smo v teoretičnem delu pripravili pregled vseh obstoječih zakonodajnih regulativ in nato v empiričnem delu skladnost vsebin izbranih spletnih vplivnežev z zakonodajnimi določili tudi preverili v praksi. Z rezultati analize smo potrdili, da slovenska zakonodaja področja vplivnostnega marketinga ne regulira dovolj učinkovito, kar ima za posledico, da slovenski spletni vplivneži v svojih vsebinah niso povsem transparentni in se potrošniki (v našem primeru sledilci) srečujejo s primeri prikritega oglaševanja. Keywords: spletni vplivnež, vplivnostni marketing, vplivnostni marketing v Sloveniji, zakonodajna ureditev vplivnostnega marketinga, transparentnost vplivnostnega marketinga, oglaševanje podjetij v vsebinah spletnih vplivnežev Published in DKUM: 21.06.2018; Views: 2528; Downloads: 670
Full text (2,20 MB) |