1. Zelena logistika v oskrbovalni verigi na primeru podjetja TarisInja Perić, 2024, master's thesis Abstract: Logistika je panoga v gospodarstvu, ki neposredno vpliva na življenja ljudi, stanje narave in vseh živih bitji. Zaradi velikih obratov in pogostosti obratov oskrbovalne verige prihaja do puščanja posledic na okolje, ki se izražajo kot neposredno onesnaževanje in izčrpavanje njenih energentov, katerih izvor je lahko tudi neobnovljiv. Zelena logistika in zelena oskrbovalna veriga predstavljata edino rešitev za odpravljanje ogromnih količin emisij, ki se trenutno nahajajo v našem okolju. Iskanje nadomestnih virov za neobnovljive je v današnjih časih prava skušnjava za podjetja, saj vlaganje v zeleno logistiko terja investicije in ostale spremembe, ki jih podjetja več kot očitno še niso pripravljena sprejeti v celoti. Vpliv in spodbujanje podjetij med seboj k implementacijam zelene logistike sta ključnega pomena za občutne posledice. Logistična podjetja med seboj lahko sodelujejo s prisotnostjo bonitet v primeru, da prihaja do neposrednega vpeljevanja zelene prakse v svojo dejavnost ali storitev. Trajnostna mobilnost predstavlja prihodnost logistične panoge, saj trenutna slika okolja manj kot to ne bo zdržala.
V teoretičnem delu smo se osredotočali na predstavitev osnovnih pojmov logistike, zelene logistike in emisij, hkrati smo teoretično predstavili tudi pomen in vlogo oskrbovalne verige.
Praktični del zajema predvsem iskanje rešitev in izpostavljanje obstoječih substitutov za neobnovljive energente ter neposredno obravnavanje delovanja, pozicije in vloge podjetja Tarsi d. o. o. v oskrbovalni verigi. Keywords: zelena logistika, oskrbovalna veriga, emisije, substituti neobnovljivih virov, vpliv podjetja Published in DKUM: 30.08.2024; Views: 104; Downloads: 43 Full text (1,10 MB) |
2. Vloga barv v vizualni komunikaciji : diplomsko deloElena Schmid, 2023, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je spoznati, kaj je grafična podoba podjetij, in pri tem raziskati, kakšen pomen ima barva v oblikovanju grafične podobe podjetij. Vsaka barva sproži različne občutke, zato smo se med analizo teorije seznanili s psihološkimi vplivi posameznih barv na človeka. Diplomsko delo se tako dotika področja psihologije v zvezi z oblikovanjem grafične podobe podjetij. V praktičnem delu smo analizirali primere različnih grafičnih podob podjetij in vpliv izbranih barv na dojemanje podjetij. Keywords: barva, grafična podoba podjetja, vizualna komunikacija, psihološki vpliv, tržišče Published in DKUM: 13.10.2023; Views: 464; Downloads: 60 (1 vote) Full text (1,92 MB) |
3. Vpliv COVID-19 na prevozna podjetjaSara Čepin, 2021, bachelor thesis/paper Abstract: Leta 2020 je svetovno gospodarstvo prizadela pandemija Covid-19. Podjetja so se soočala s številnimi ukrepi, omejitvami delovanja, zapiranjem ipd. Med njimi so posledice utrpeli tudi prevozniki potnikov in blaga. V diplomskem delu so predstavljeni vplivi Covid-19 na prevozna podjetja, ukrepi ter rezultati poslovanja, ki predstavljajo število potnikov oz. količino prepeljanega blaga, ustvarjen dobiček in število zaposlenih v letu 2020. Te podatke smo primerjali s podatki iz prejšnjih let, večinoma pa smo se osredotočili na primerjavo med letoma 2019 in 2020. Zastavili smo si hipotezo, da je imel Covid-19 močan vpliv na prevoznike in s tem zmanjšal njihov dobiček ter število prepeljanih potnikov. Hipotezo smo pri vseh petih prevoznikih potrdili, saj se je ponekod njihov dobiček zmanjšal za skoraj polovico. Podjetje Lufthansa še do danes ni uspelo dvigniti vrednost svojih delnic na raven pred izbruhom Covid-19. Raziskali smo tudi področja prometnih panog, znotraj katerih delujejo izbrana prevozna podjetja. Na ta način smo ugotovili, kako so se prevozniki v letu 2020 odrezali glede na prometno panogo, torej bolje ali slabše od povprečja panoge zadnjih pet let. Keywords: prometne panoge, prevozna podjetja, pandemija Covid-19, vpliv, posledice Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 1128; Downloads: 190 Full text (2,68 MB) |
4. Planiranje razvoja podjetja fa-dental d.o.o.Ven Florjančič, 2020, undergraduate thesis Abstract: Spremembe v poslovnem svetu postajajo že skoraj vsakodnevna stalnica. Zaradi sprememb v življenjskem slogu končnih potrošnikov je ključno hitro sprejemanje vizije podjetja. Da bi se podjetje uspešno razvijalo, mora biti vodstvo podjetja pripravljeno pravočasno zaznati spremembe in nato ukrepati.
Cilje vsakega podjetja, kot so obstoj in razvoj, doseganje poslovne uspešnosti, ohranjanje konkurenčnega položaja in zadovoljstvo vseh udeležencev podjetja, pa lahko podjetje uresniči le s pravilno planiranim in usmerjenim razvojem.
V diplomskem delu bomo preučevali planiranje razvoja podjetja Fa-dental d. o. o., ki se ukvarja z zobozdravstvenimi storitvami. Najprej bomo podali teoretična izhodišča različnih avtorjev, ki jih bomo kasneje uporabili pri planiranju razvoja proučevanega podjetja.
Osrednja tema diplomskega projekta je pripraviti vizijo in cilje za podjetje Fa-dental d. o. o. in ga finančno ovrednotiti. Pri pisanju diplomskega projekta bomo eno poglavje namenili vplivu covid-19 krize in morebitnih makroekonomskih posledic krize, ki bi lahko vplivale na podjetje. Keywords: razvoj podjetja, vpliv covid-19 krize, vizija, politika podjetja, širitev podjetja Published in DKUM: 24.11.2020; Views: 1056; Downloads: 101 Full text (390,93 KB) |
5. Vpliv družinskih odnosov na razvoj družinskega podjetja Prevozništvo in gradbena mehanizacija Topler, Anton Topler s. p.Laura Topler, 2018, undergraduate thesis Abstract: V delu diplomskega projekta z naslovom vpliv družinskih odnosov na razvoj družinskega podjetja Prevozništvo in gradbena mehanizacija Topler, Anton Topler, s. p, smo se podrobneje seznanili z besedno zvezo družinsko podjetje. V razvitih predelih tržnega gospodarstva je okoli dve tretjini vseh podjetij družinskih podjetij. Tako kot vsaka druga podjetja se tudi družinska podjetja med seboj razlikujejo. Lahko imajo drugačno obliko, velikost ali obseg dejavnosti. Eden od glavnih problemov v družinskem podjetju je problem nasledstva. Pojavi se vprašanje, kdo bo podjetje prevzel, ali je ta oseba sploh primerna oz. ali si sploh želi prevzeti podjetje. Prav tako se lahko zaplete pri dedovanju oz. razdelitvi dediščine, kajti v družini lahko zavlada zavist in ljubosumje. Eden od problemov v družinskem podjetju je tudi, da lahko lastniki podjetja svojim družinskim članom dajejo prednost v podjetju, in jih postavijo na položaje, za katerega nimajo ustreznega znanja in sposobnosti. Seznanili smo se tudi s prednostmi in slabosti družinskega podjetja, ki smo jih kasneje tudi v praktičnem delu opisali na dejanskem primeru podjetja. V diplomskem projektu smo tudi preučili, ali družinski odnosi vplivajo na razvoj in delovanje podjetja. Podrobneje smo opisali podjetje Topler, s. p., našteli njegove značilnosti in prednosti ter slabosti. Opisali smo tudi razvojne dejavnike in razvoj družinskega podjetja Topler, s. p., ter ugotovili, da družinski odnosi in konflikti vplivajo na razvoj obravnavanega družinskega podjetja. Keywords: družinsko podjetje, razvoj družinskega podjetja, vpliv odnosov na podjetje, razvojni dejavniki družinskega podjetja, prednosti in slabosti. Published in DKUM: 03.12.2018; Views: 903; Downloads: 89 Full text (694,41 KB) |
6. Vpliv kulture, etike in verodostojnosti na uspešnost podjetjaDaša Lešnik, 2018, master's thesis Abstract: Kultura, etika in verodostojnost so dejavniki, ki so za podjetja vse pomembnejši. Vedno več podjetji se zaveda, da brez primerne kulture, etike in verodostojnosti, ne morejo uspešno poslovati in dosegati zastavljenih ciljev, zato je potreba po uveljavljanju teh dejavnikov v podjetjih vse večja. V magistrskem delu smo raziskali dejavnike uveljavljanja verodostojnosti v podjetju ter njihov vpliv na uspešnost podjetja.
Podjetje, ki smo si ga izbrali za namen magistrske naloge, je podjetje Arhides, d. o. o. Gre za majhno podjetje, ki se ukvarja s postavitvijo računalniških omrežji ter servisiranjem in svetovanjem na področju računalniške opreme. V magistrski nalogi smo raziskali dejavnike uveljavljanja verodostojnosti in njihov vpliv na uspešnost podjetja Arhides, d. o. o. Dejavniki, ki smo jih preučili, so temeljne vrednote podjetja, tip kulture in tip klime podjetja, moč kulture ter neformalni in formalni dejavniki uveljavljanja verodostojnosti. Vpliv dejavnikov na uspešnost podjetja smo analizirali na osnovi izbranih ekonomskih in neekonomskih kazalnikov uspešnosti.
Raziskavo dejavnikov uveljavljanja verodostojnosti v podjetju smo izvedli v treh sklopih. V prvem sklopu smo zbrali osnovne podatke o podjetju, raziskali prisotnost temeljnih vrednot podjetja z etično vsebino ter tip in moč kulture podjetja. V drugem sklopu smo ocenjevali etično klimo podjetja. V tretjem sklopu smo raziskali prisotnost neformalnih in formalnih ukrepov uresničevanja etike podjetja. Raziskavo smo, v vsakem izmed sklopov, izvedli v dveh različnih obdobjih – januarja 2016 in januarja 2018. V vsakem sklopu smo opisali izvedbo raziskave, predstavili rezultate ter podali predlog ukrepov za izboljšanje podjetja. Na koncu smo omenjene dejavnike med seboj primerjali ter ovrednotili njihov vpliv na uspešnost podjetja na osnovi izbranih ekonomskih in neekonomskih kazalnikov.
Cilj magistrske naloge je bil proučiti vso potrebno literaturo, podati opis izbranega podjetja, proučiti dejavnike uveljavljanja verodostojnosti v podjetju, v letih 2016 in 2018, raziskati izbrane ekonomske in neekonomske kazalnike uspešnosti ter analizirati vpliv dejavnikov uveljavljanja verodostojnosti na uspešnost podjetja.
Ugotovili smo, da se v podjetju Arhides, d. o. o,. dejavniki uveljavljana verodostojnosti v dveh letih niso bistveno spremenili. Prišli smo do ugotovitve, da je bil odnos do temeljnih vrednot v podjetju januarja 2018 skoraj enak kot januarja 2016. Prav tako se med seboj ne razlikujejo tip kulture podjetja, moč kulture podjeta in prisotnost etične klime v podjetju. Tudi ugotovitve o prisotnosti neformanih ukrepov uveljavljanja etike podjetja so za obe raziskovalni obdobji med seboj zelo skladne. Več neskladnosti smo odkrili pri raziskovanju prisotnosti formalnih ukrepov uresničevanja etike podjetja. Ugotovili smo, da omenjeni dejavniki uveljavljanja verodostojnosti pozitivno vplivajo na uspešnost poslovanja podjetja. Keywords: kultura podjetja, etika podjetja, verodostojnost podjetja, uspešnost podjetja, uveljavljanje, vpliv. Published in DKUM: 23.08.2018; Views: 1798; Downloads: 339 Full text (1,69 MB) |
7. Siva ekonomija v podjetjihMatic Pavčnik, 2017, undergraduate thesis Abstract: Siva ekonomija je zelo razširjen pojav, ki je prisoten tako v Sloveniji kot tudi v vseh drugih državah sveta. V diplomski nalogi predstavljam kompleksnost in problematiko sive ekonomije v podjetjih. V prvem delu naloge opisujem samo definicijo sive ekonomije, metode merjenja kot tudi same vzroke za njen razvoj v podjetjih. V drugem delu naloge ločim neformalno ekonomijo na več vrst, hkrati pa opisujem tudi izzive za njihovo preprečevanje in omejevanje v podjetjih ter primerjam statistiko in ukrepe zoper sive ekonomije v drugih državah. Namen diplomske naloge je pokazati samo kompleksnost sive ekonomije v podjetjih, saj obstaja mnogo dejavnosti, ki spadajo v to področje in s katerimi nekateri ljudje sploh niso seznanjeni, hkrati pa želim prikazati tudi negativen vpliv, ki ga ima siva ekonomija na državni proračun in posledično na vsakega posameznika. Na podlagi podatkov in informacij so končne ugotovitve diplomske naloge pokazale, da je obseg sive ekonomije v Sloveniji najbolj razširjen v manjših in srednjih podjetjih z majhnim številom zaposlenih. Slovenija z 24,9 odstotnim deležem sive ekonomije v zadnjih desetih letih precej presega evropsko povprečje. Keywords: siva ekonomija, majhna in srednja podjetja, vrste sive ekonomije v podjetjih, negativen vpliv Published in DKUM: 23.11.2017; Views: 1650; Downloads: 245 Full text (1,12 MB) |
8. ANALIZA VIZIJE V PODJETJIH S PRAVNO OBLIKO D.O.O. IN D.D. V OBČINI RADLJE OB DRAVI, NA PODLAGI JAVNO DOSTOPNIH PODATKOVSimona Koležnik, 2015, undergraduate thesis Abstract: Vizija podjetja je zelo pomembna za plairaje prihodnosti podjetja. Je usmeritev, kam naj bi se podjetje gibalo in torej pomembno gibalo razvoja podjetja. Zato smo v diplomskem projektu raziskovali, kaj sploh je vizija podjetja.
Nekatera podjetja, tako mala kakor tudi velika, nimajo primerno opredeljene vizije podjetja ali pa vizije podjetja sploh nimajo zapisane. Vizija podjetja pa je lahko tudi nejasna, kar pa lahko prinaša večja tveganja. Zelo pomemben je že proces oblikovanja vizije podjetja, torej kdo naj bo vključen v proces oblikovanja vizije podjetja, kako dolgoročno vizijo podjetja oblikovati itd. Ko pa imamo vizijo podjetja že oblikovano, je pomembno ocenjevanje njene primernosti. Prav tako je pomemben tudi zapis vizije podjetja, saj lahko imajo različni udeleženci različne poglede na interpretacijo vizije podjetja, pa tudi njihov spomin lahko sčasoma zbledi. Marsikdo enači vizijo podjetja s politiko podjetja, zato smo proučili tudi razlike med njima.
S praktičnim primerom smo predstavili vizijo podjetij iz Občine Radlje ob Dravi. Ugotavljali smo, koliko podjetij sploh ima zapisano vizijo podjetja, ocenili njeno primernost in podali predloge za prakso. Keywords: vizija podjetja, oblikovanje vizije podjetja, vpliv vizije podjetja na politiko podjetja, nejasna vizija podjetja, ocenjevanje primernosti vizije podjetja Published in DKUM: 23.10.2015; Views: 1651; Downloads: 139 Full text (963,00 KB) |
9. NASLEDSTVENE MOŽNOSTI V DRUŽINSKEM PODJETJU PRO-AVTO NOVAK, ERIKA NOVAK, S.P.Maja Novak, 2014, undergraduate thesis Abstract: Družinska podjetja so še vedno slabo raziskano področje v gospodarski panogi, še posebej v Sloveniji, saj je na to temo zelo malo literature, je pa to področje, ki postaja vedno bolj zanimivo za podjetnike. Pri družinskem podjetju gre za združitev družine in podjetja v harmonizirano celoto, saj je po navadi družina ustanovitelja posredno ali neposredno vključena v razvoj in delovanje podjetja. Ta podjetja imajo pomembno prednost pred ostalimi, saj je pripadnost podjetju dosti višja, kot v drugih, ne družinskih podjetjih, kar lahko privede do boljšega uspeha podjetja.
V diplomskem seminarju smo preučili izbrano družinsko podjetje Pro-avto Novak, Erika Novak, s.p. na podlagi praktične aplikacije različnih avtorjev, še posebej smo se osredotočili na vprašanje nasledstva družinskega podjetja, saj je ta točka v vseh družinskih podjetjih kritična za obstoj. Proces planiranja nasledstva je zelo pomemben za obstoj družinskega podjetja, ki ga žal veliko družinskih podjetij začne prepozno ali premalo natančno, kar lahko privede do komplikacij tako v domačem okolju, kot v podjetju in lahko v najhujšem primeru celo privede do zaprtja tega podjetja in predvsem pa velikih sporov v družini. Tistim podjetjem, ki se na planiranje nasledstva pravočasno osredotočijo, uspešen prenos iz ene v drugo generacijo prinese uspešno nadaljnje poslovanje podjetja in uspeh ter ugled v poslovnem in domačem okolju.
V družinskem podjetju, ki smo ga preučili, so se planiranja nasledstva le dotaknili in do danes niso podrobno preučili. Lastnik/manager je vključil v podjetje svoje otroke že zgodaj, odločil se je, da želi, da podjetje prevzame eden od otrok, vendar se še ni odločil, komu in kako bo prepustil podjetje.
Lastnik podjetja je začasno predal podjetje svoji ženi, ampak še vedno sam aktivno vodi podjetje. Oba otroka, ki sta bodoča in morebitna naslednika, še nista dokončala šolanja. Če se lastnik ne bo kmalu posvetoval s celotno družino, kako naprej in podrobno planiral nasledstva, zna priti do manjših komplikacij, ko bo prišlo do neizogibne odločitve. Po našem mnenju pa ni nujno, da bi bilo to uničujoče za podjetje.
Po preučeni literaturi vidimo, da se vsi avtorji strinjajo in tudi praksa kaže na to, da je za obstoj in razvoj družinskega podjetja pri prenosu lastništva pomembno, da se nasledstvo natančno planira, saj bo le tako zadeva potekala nemoteno in brez večjih komplikacij in presenečenj tako v družini, kot v podjetju Pro-avto Novak, s.p. Keywords: Družinsko podjetje, življenjski cikel, vpliv družine na razvoj družinskega podjetja, nasledstvo, planiranje nasledstva Published in DKUM: 24.10.2014; Views: 2873; Downloads: 186 Full text (420,31 KB) |
10. VLOGA DRUŽINSKIH PODJETIJ V ČASU FINANČNE KRIZEKatarina Soršak, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem seminarju smo najprej predstavili pojem finančne krize. Opisali smo različne vrste krize, ki obstajajo. Opredelili sem tudi vzroke za nastanek finančne krize. Nato smo predstavili in opredelili družinska podjetja. Opisali smo značilnosti družinskih podjetij, ter njihove prednosti in slabosti.
Na koncu diplomskega seminarja smo še predstavili, kako se družinska podjetja soočajo s finančno krizo. Za to poglavje smo predstavili raziskavo univerze St. Gallen v Švici. Predstavili smo, kako so družinska podjetja reagirala na krizo. Keywords: finančna kriza, gospodarska kriza, vpliv krize, vrste krize, družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja Published in DKUM: 06.11.2013; Views: 1585; Downloads: 145 Full text (546,17 KB) |