1. |
2. |
3. VPLIV TURIZMA NA OKOLJE IN PRAVNA ZAŠČITALidija Tamše, 2010, undergraduate thesis Abstract: Turizem se kot gospodarska dejavnost odvija v nekem okolju oziroma prostoru, torej sta pojma vedno nerazdružljivo povezana. Povezanost ima za posledico vplive turizma na okolje in obratno. Medtem ko okolje vpliva na turizem zlasti kot eden izmed dejavnikov razvoja, pomeni vpliv turizma na okolje zlasti njegovo obremenjevanje, spreminjanje ter prilagajanje za svoje potrebe. Da bi se preprečili pretirani posegi v naravno okolje, je potrebno v turizmu dosledno upoštevati pravne predpise, začenši z ustavo, nato splošne zakonske akte ter področne in druge predpise. Nekatere temeljne predpise, ki ščitijo različne dele narave, lahko interpretiramo in uporabimo za potrebe pravne zaščite okolja pred vplivi turizma, in sicer tako mednarodne kot državne, poleg teh pa so bili sprejeti številni področni predpisi.
Delo prikazuje odnos turizma in okolja ter izpostavlja nekatera zaščitena področja in podaja vidik avtorice o dotičnem odnosu v obdobju zavedanja pomembnosti preprečevanja škodljivih posegov v okolje ter konkretnih poskusov zaščite. Keywords: turizem, varstvo okolja, pravo varstva okolja, vpliv turizma na okolje, pravo turizma, ekologija Published: 24.06.2010; Views: 4622; Downloads: 403
Full text (449,42 KB) |
4. |
5. SODOBNI MATERIALI V VOZILIH IN NJIHOV VPLIV NA OKOLJE IN VARNOST V CESTNEM PROMETUGregor Švajger, 2010, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni nekateri sodobni materiali, ki se uporabljajo ali se bodo uporabljali pri proizvodnji osebnih motornih vozil, njihove poglavitne lastnosti in vpliv, ki ga imajo na okolje in varnost v cestnem prometu. Obravnavano tematiko smo se lotili iz stališča prometnega inženirja. Na kratko je opisana zgodovina razvoja uporabe materialov pri izdelavi prevoznih sredstev in zmožnosti recikliranja materialov, ki se uporabljajo za izdelavo današnjih osebnih motornih vozil.
Zaradi vedno bolj zahtevnih okoljevarstvenih zakonodaj in povečanega negativnega vpliva na okolje je uporaba sodobnih materialov, ki bodo hkrati zagotovili ustrezno varnost za vse udeležence v prometu, nizke proizvodne stroške in omogočili okolju prijazno razgradnjo ali recikliranje, smotrna in nenazadnje ena od ključnih smernic po katerih se bo morala uravnavati avtomobilska industrija v 21. stoletju.
V zadnjemu delu diplomskega dela je grafično predstavljena analiza razmerja med varnostjo, vplivom na okolje in ekonomičnostjo najbolj perspektivnih sodobnih materialov, ki v celoti ali delno odgovarjajo na zgoraj navedene zahteve. Keywords: varnost v cestnem prometu, pasivna varnost, osebna motorna vozila, sodobni materiali, recikliranje, vpliv na okolje Published: 21.12.2010; Views: 3574; Downloads: 426
Full text (5,54 MB) |
6. BIOGORIVATea Trs, 2011, undergraduate thesis Abstract: Predstavljam vam nalogo, ki govori o prihodnosti energentov za splošno uporabo. Odvisnost človeštva od fosilnih goriv se mora sčasoma končati. Predstavila bom trenutno alternativo tem gorivom, njihovo pridelavo in uporabo ter argumentirala njihov vpliv na okolje.
Kot temeljna goriva se uporabljajo fosilna goriva, vendar je težava v tem, da se ne obnavljajo tako hitro, kot jih porabljamo. Zaloge le-teh so omejene, po nekaterih predvidevanjih na 30 do 50 let. Fosilna goriva imajo tudi zelo velik vpliv na okolje, saj povzročajo onesnaževanje okolja, globalno segrevanje ter povečevanje ozonske luknje. Zaradi tega iščemo alternativna goriva, predvsem obnovljive energente, kamor sodijo tudi biogoriva, ki pa imajo tako prednosti kot tudi slabosti. Krivimo jih za pomanjkanje in zviševanja cen hrane, po drugi strani nismo enotnega mnenja o emisijah toplogrednih plinov in tudi ne, ali so boljša od fosilnih goriv ali ne.
Države Evropske unije so sprejele direktive o vsebnosti biogoriv kot pogonskih goriv v določenih odstotkih po posameznih obdobjih med leti 2005 in 2020. A države, med njimi tudi Slovenija, še niso naredile bistvenih premikov. Da bi lahko točili biogoriva, bi morali na večjih površinah vzgajati temu primerno kulturo. Pri nas je najbolj razširjena surovina za proizvodnjo olja oljna ogrščica, ki je v primerjavi s sončnico in sojo tudi količinsko najizdatnejša. Pri tem se postavlja tudi vprašanje monokultur in zmanjševanja površin za pridobivanje hrane.
Biogoriva delimo na tekoča (biodizel, rastlinsko olje), plinasta (bioplin, bioetanol) in trda (lesna biomasa). Poznamo še druge vrste biogoriv, vendar niso toliko razvita in jih zaradi tega v nalogi nisem podrobneje predstavila.
V sklopu diplomske naloge je nakazano tudi, kje v učnih načrtih tehnike in tehnologije v osnovni šoli bi lahko vnesli biogoriva, narejena je PPT predstavitev ter delovni list. Keywords: Biogoriva, biodizel, bioplin, bioetanol, lesna biomasa, rastlinsko olje, vpliv biogoriv na ljudi in okolje. Published: 09.03.2011; Views: 5933; Downloads: 869
Full text (7,82 MB) |
7. UPORABA ALTERNATIVNIH GORIV IZ TRDNIH ODPADKOVGregor Kaučič, 2011, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu obravnavamo uporabo alternativnih goriv iz trdnih odpadkov, njihov pozitiven vpliv na okolje ter primerjavo s fosilnimi gorivi. S pomočjo zakonodaje, pregledom virov odpadkov primernih za alternativna goriva iz odpadkov in statističnimi podatki smo ocenili možnost izdelave alternativnih goriv iz odpadkov na osnovi snovnega toka v Sloveniji. S pomočjo preračunov smo ugotovili, da z uporabo alternativnih goriv iz odpadkov lahko dostojno zamenjamo fosilna goriva, pozitivno vplivamo na zmanjševanje toplogrednih plinov ter omejimo odlaganje odpadkov. Keywords: goriva iz trdnih odpadkov, alternativna goriva, SRF, ogljikov dioksid, CO2, kurilna vrednost, sežig, sosežig, energijska izraba odpadkov, vpliv na okolje Published: 06.07.2011; Views: 2727; Downloads: 460
Full text (1,88 MB) |
8. EKODIZAJN IN OCENA OKOLJSKIH VPLIVOV NAGROBNIH SVEČ V NJIHOVEM ŽIVLJENJSKEM CIKLUDoroteja Vnučec, 2011, undergraduate thesis Abstract: Nagrobne sveče predstavljajo v Sloveniji velik okoljski problem, zato jih je smiselno ponovno ali na novo okoljsko načrtovati z upoštevanjem metode življenjskega cikla, s katero lahko preverimo učinkovitost načrtovanih alternativ glede vplivov na okolje in jih primerjamo z obstoječimi nagrobnimi svečami. V diplomskem delu so predlagani trije 3D modeli nagrobnih sveč (lesene, bioplastične in aluminijaste), katerim je z uporabo orodja Ecolizer 2.0 določen vpliv na okolje, izražen v ekoloških točkah. V pričakovanju, da so nagrobne sveče, načrtovane z načeli ekodizajna, okolju prijaznejše od obstoječih, so bili določeni vplivi na okolje tudi različnim tipom obstoječih nagrobnih sveč. S primerjalno analizo je bilo ugotovljeno, da imajo vse tri na novo načrtovane nagrobne sveče opazno manjši vpliv na okolje od obstoječih in da je izbira materialov v fazi načrtovanja zelo pomembna. Za okolju najbolj prijazno alternativo se je izkazala lesena sveča. Največji pozitivni prispevek v smislu zmanjšanja vpliva na okolje ima zamenjava cink-karbonskih z NiMH polnilnimi baterijami. Keywords: nagrobne sveče, ekodizajn, ocena življenjskega cikla, vpliv na okolje Published: 04.10.2011; Views: 2802; Downloads: 300
Full text (7,44 MB) |
9. |
10. VPLIV GRADNJE NOVIH HIDROELEKTRARN NA REKI MURI NA OKOLJEDavorin Lovrenčec, 2012, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni vplivi in posledice gradnje hidroelektrarn na reki Muri na okolje. Predstavljen je tudi projekt gradnje novih hidroelektrarn na reki Muri in dosedanja izkoriščenost vodnega potenciala Mure. S predstavitvijo različnih tipov hidroelektrarn in vodnih turbin smo skušali poiskati najboljšo možnost izkoriščanja energetske rabe reke Mure, kajti velik del Mure spada v območja Nature 2000. S tem je bila posledično predstavljena Natura 2000, zaradi katere so omejitve pri gradnji hidroelektrarn. Prav tako smo, s primerjavo z avstrijskimi hidroelektrarnami, poskusili oceniti okvirne stroške izgradnje hidroelektrarne Hrastje-Mota. Keywords: reka Mura, hidroelektrarna, vpliv na okolje, Natura 2000, izkoriščanje vodnega potenciala Published: 20.12.2012; Views: 2663; Downloads: 413
Full text (3,27 MB) |